Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Wat je met een uitverkocht W en X1 gaat krijgen is dat men een kaartje voor X2 gaat kopen, maar wel op X1 of W gaat staan. Dat zag je in de Europa league ook vaak.
Heb ik verder geen problemen mee hoor, maar er staan er dus straks meer als eigenlijk zou mogen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 25 aug 2021, 10:34 Wat je met een uitverkocht W en X1 gaat krijgen is dat men een kaartje voor X2 gaat kopen, maar wel op X1 of W gaat staan. Dat zag je in de Europa league ook vaak.
Heb ik verder geen problemen mee hoor, maar er staan er dus straks meer als eigenlijk zou mogen.
Daarom dus zaak voor AZ om zo snel mogelijk een inventarisatie te gaan maken voor safe-standing voor X2. Harde kern wil toch het liefst vooraan staan, dus als je 2 vakken 100% kunt verkopen, lukt 3 vakken 75% ook wel. Kunnen de bovenste rijen nog in de vrije verkoop.
Compete to complete
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

En de netten worden een feit. Een stadion zonder hekken,netten, nato-draad en blaffende honden op en rond het veld word door die paar eikels zonder SV ongedaan gemaakt.
Maar waarom wordt daar nog steeds bier verkocht? Bedoelen ze met netten, van die ringen met een fuik waar je je beker in kan mikken?
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

bk wcm schreef: 08 mar 2023, 18:36 En de netten worden een feit. Een stadion zonder hekken,netten, nato-draad en blaffende honden op en rond het veld word door die paar eikels zonder SV ongedaan gemaakt.
Maar waarom wordt daar nog steeds bier verkocht? Bedoelen ze met netten, van die ringen met een fuik waar je je beker in kan mikken?
Geen verkoop van bier levert AZ natuurlijk ook een financiële strop op. Misschien nog wel meer verlies dan een boete van de UEFA (?).

Ik hoop toch niet dat zo'n net er straks altijd gaat hangen. Dan overweeg ik serieus om maar een (seizoen)kaart te nemen op een ander vak.

Hoe een paar idioten het nu verpesten voor duizenden. Is het nu echt niet mogelijk om deze idioten er uit te pikken en een langdurig stadionverbod op te leggen?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 08 mar 2023, 19:01 Geen verkoop van bier levert AZ natuurlijk ook een financiële strop op. Misschien nog wel meer verlies dan een boete van de UEFA (?).

Ik hoop toch niet dat zo'n net er straks altijd gaat hangen. Dan overweeg ik serieus om maar een (seizoen)kaart te nemen op een ander vak.

Hoe een paar idioten het nu verpesten voor duizenden. Is het nu echt niet mogelijk om deze idioten er uit te pikken en een langdurig stadionverbod op te leggen?
Natuurlijk wel. En het zijn ook nog eens van die pikkies van rond de 16 die er echt niet staan omdat ze AZ een warm hart toedragen. Doen alsof je de “beste” supporter bent (ik ben het al 50 jaar en heb echt nog nooit iets op het veld willen gooien) en je dan op zo’n manier manifesteren…..Triest dat het zo moet. Camera’s ophangen en gewoon iedereen die iets doet wat niet door de beugel kan verwijderen. Op een gegeven moment houdt het op als al het uitschot is verdwenen, zie Engeland. Dat softe gedoe hier altijd!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

Is het nu echt niet mogelijk om deze idioten er uit te pikken en een langdurig stadionverbod op te leggen?
wat zeg je nu!? Wij zijn toch tegen stadionverboden voor raddraaiers en ook tegen gevangenisstraffen voor criminelen etc.?

Waarschijnlijk staan ze de volgende keer weer in de gracht te protesteren tegen de netten…
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

J.Krekel schreef: 08 mar 2023, 21:49 wat zeg je nu!? Wij zijn toch tegen stadionverboden voor raddraaiers en ook tegen gevangenisstraffen voor criminelen etc.?

Waarschijnlijk staan ze de volgende keer weer in de gracht te protesteren tegen de netten…
Dat was echt zielig gedoe dat protest tegen stadionverboden. En dan vooral de spandoeken met "Free ...". Net alsof het politieke gevangenen zijn. :lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dat was echt zielig gedoe dat protest tegen stadionverboden. En dan vooral de spandoeken met "Free ...". Net alsof het politieke gevangenen zijn. :lol:
Ze hebben echt geen idee wat supporterschap inhoudt……die staan er alleen maar voor zichzelf .
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

bk wcm schreef: 08 mar 2023, 18:36 En de netten worden een feit. Een stadion zonder hekken,netten, nato-draad en blaffende honden op en rond het veld word door die paar eikels zonder SV ongedaan gemaakt.
Maar waarom wordt daar nog steeds bier verkocht? Bedoelen ze met netten, van die ringen met een fuik waar je je beker in kan mikken?
Het is al kut dat een heel vak nu achter een net zit door een aantal mafkezen, lijkt me niet dat we de hele tribune moeten gaan straffen nu. Gewoon harder optreden tegen deze gasten, maar dan de juiste eruit pikken en niet collectief gaan straffen.
Van Alkmaar begint de victorie
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

072 schreef: 09 mar 2023, 08:51 Het is al kut dat een heel vak nu achter een net zit door een aantal mafkezen, lijkt me niet dat we de hele tribune moeten gaan straffen nu. Gewoon harder optreden tegen deze gasten, maar dan de juiste eruit pikken en niet collectief gaan straffen.
Het is misschien makkelijk lullen vanuit een ander vak, maar als het echt maar een paar puisterige pubers met capuchon zijn, waarom corrigeert de rest van het vak ze dan niet? Ik weet het antwoord wel. Maar wel van een paar stewards verwachten dat ze even de rotte appels eruit pikken en klagen nu er netten komen is gewoon lachwekkend
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DonnyDelano schreef: 09 mar 2023, 10:50 Het is misschien makkelijk lullen vanuit een ander vak, maar als het echt maar een paar puisterige pubers met capuchon zijn, waarom corrigeert de rest van het vak ze dan niet? Ik weet het antwoord wel. Maar wel van een paar stewards verwachten dat ze even de rotte appels eruit pikken en klagen nu er netten komen is gewoon lachwekkend
Wat is het antwoord dan? En waarom heeft de rest van de supporters de taak om andere te corrigeren? Die komen ook gewoon om voetbal te kijken, niet om agentje te spelen. Plus als iemand iets gooit zie je echt niet wie dat was, tenzij je er naast stond. Tegen de tijd dat je het ziet ligt het al op het veld.
Van Alkmaar begint de victorie
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

072 schreef: 09 mar 2023, 11:19 Wat is het antwoord dan? En waarom heeft de rest van de supporters de taak om andere te corrigeren? Die komen ook gewoon om voetbal te kijken, niet om agentje te spelen. Plus als iemand iets gooit zie je echt niet wie dat was, tenzij je er naast stond. Tegen de tijd dat je het ziet ligt het al op het veld.
Het antwoord is, dat het overgrote deel gewoon te schijterig is om er iets van te zeggen. Zou ik trouwens ook zijn hoor, dus ik probeer niemand de maat te nemen. En nee, de rest heeft niet de taak om agentje te spelen. Maar ze vinden wel allemaal dat het gedrag niet door de beugel kan en ze balen allemaal nu er netten komen, boetes worden opgelegd etc. Als iemand anders het probleem dan maar oplost, toch?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Die jongens gaan elkaar natuurlijk niet verraden. Bovendien bestaat er zoiets als een “groepsgevoel” en kuddegedrag. Grote kans dat áls er iets gegooid wordt er eerder gelachen en geklapt wordt dan gecorrigeerd om het vooral maar gezellig te houden. AZ moet de camera’s laten “draaien” en de daders direct uit het stadion verwijderen en weren (zoals in Engeland), op een gegeven moment is het dan wel over.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DonnyDelano schreef: 09 mar 2023, 11:37 Het antwoord is, dat het overgrote deel gewoon te schijterig is om er iets van te zeggen. Zou ik trouwens ook zijn hoor, dus ik probeer niemand de maat te nemen. En nee, de rest heeft niet de taak om agentje te spelen. Maar ze vinden wel allemaal dat het gedrag niet door de beugel kan en ze balen allemaal nu er netten komen, boetes worden opgelegd etc. Als iemand anders het probleem dan maar oplost, toch?
Ik denk dat er weinig daar rond loopt waar je echt bang voor hoeft te zijn... Dus je mag niet balen als jou plezier wordt verpest door een paar irritante gasten? Dat er bier wordt gegooid is niet het probleem van de niet-bier gooiende supporters. Dat is het probleem van AZ, en als AZ besloot dat de enige oplossing collectief straffen is dan vind ik dat een slechte oplossing. Dat is een beetje kleuterschool denken, iemand gooit een propje en niemand mag naar huis totdat gooier gevonden is.

Een gerichte aanpak (zoals salmonyappi voorstelt) lijkt mij veel beter. Het grootste deel gedraagt zich namelijk gewoon.
Laatst gewijzigd door 072 op 10 mar 2023, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 08 mar 2023, 21:45 Natuurlijk wel. En het zijn ook nog eens van die pikkies van rond de 16 die er echt niet staan omdat ze AZ een warm hart toedragen.
Dit is onzin. De sfeer wordt het laatste jaar behoorlijk opgekrikt door deze gassies, die inmiddels richting 20 gaan. Dat zie je (denk ik) ook aan de aantallen uitsupporters wat groeiende is wel.
salmonyappi schreef: 08 mar 2023, 21:45 Doen alsof je de “beste” supporter bent (ik ben het al 50 jaar en heb echt nog nooit iets op het veld willen gooien) en je dan op zo’n manier manifesteren…..Triest dat het zo moet. Camera’s ophangen en gewoon iedereen die iets doet wat niet door de beugel kan verwijderen. Op een gegeven moment houdt het op als al het uitschot is verdwenen, zie Engeland. Dat softe gedoe hier altijd!
Die hangen er al, maar het is verdomde lastig om te zien wie wat gooit in zo'n grote groep.

Verder eens hoor, het is kut dat er bier gegooid wordt, en een net is ook kut.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

072 schreef: 09 mar 2023, 13:48
Een gerichte aanpak (zoals salmonyappi voorstelt) lijkt mij veel beter. Het grootste deel gedraagt zich namelijk gewoon.
Het is toch een gerichte aanpak? Enkel bij de vakken waar de bierenbeulen zitten. Ik heb in ieder geval nog niet gehoord dat er bij de familievakken netten hangen.

Waarschijnlijk is de gerichte aanpak waar jij op doelt niet te betalen.
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

J.Krekel schreef: 10 mar 2023, 16:26 Het is toch een gerichte aanpak? Enkel bij de vakken waar de bierenbeulen zitten. Ik heb in ieder geval nog niet gehoord dat er bij de familievakken netten hangen.

Waarschijnlijk is de gerichte aanpak waar jij op doelt niet te betalen.
Cameraatje aan. Even kijken wie er heeft gegooid, oppakken en oprotten. Simpel zat. Zo gericht kan het.
Dat vervolgens zijn maatjes boos worden dat ie dan een stadionverbod krijgt zegt genoeg over dat soort supporters (zonder de hele Benside daarmee te generaliseren :wink: ).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 10 mar 2023, 21:43 Cameraatje aan. Even kijken wie er heeft gegooid, oppakken en oprotten. Simpel zat. Zo gericht kan het.
Dat schijnt dus nog lastiger te zijn dan je denkt. Je moet namelijk wel kunnen bewijzen welke beker door wie gegooid is. Een beker gooien die niet op het veld beland is namelijk niet verboden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Iedereen een persoonlijke beker met naam. Na gooien kan dan adhv de beker de persoon eruit worden gegooid (als hij/zij de beker aan iemand anders heeft gegeven, jammer)
we can come an end
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

differentcook schreef: 10 mar 2023, 23:26 Iedereen een persoonlijke beker met naam. Na gooien kan dan adhv de beker de persoon eruit worden gegooid (als hij/zij de beker aan iemand anders heeft gegeven, jammer)
Ik ben heel blij dat ze voor een net hebben gekozen!
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Plaats reactie