De identiteit van AZ

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Ik wil een AZ-stadion...

met een andere naam
17
10%
met echt bier
26
15%
zonder klappers
36
21%
met supporters die tot het laatste fluitsignaal op hun plaats blijven
89
53%
 
Totaal aantal stemmen: 168
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

AZ hanteert sinds dit seizoen officieel de kreet AZ Altijd Zichzelf. Zelfs op briefpapier komt dit naar voren. Naar mijn mening wordt hiermee afbreuk gedaan aan de daadwerkelijke betekenis Alkmaar '54 en Zaanstreek. Ik vind dat AZ moet stoppen met het hanteren van deze kreet in officiële stukken, briefpapier of waar dan ook. AZ staat voor Alkmaar '54 en Zaanstreek, niks meer en niks minder. Hiermee wordt een stuk historie vakkkundig om zeep geholpen. AZ stop hiermee!
Gebruikersavatar
Jerommeke
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jan 2006, 12:35
Locatie: Purmerend

Mee eens. Dat het op het programmaboekje staat, ok, maar zeker niet in officiele stukken oid.
Your as cold as ice...
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Het is natuurlijk al van de zotte dat je dat van jezelf moet zeggen dat je altijd jezelf bent!?
Laat dat lekker aan anderen over om te beoordelen!
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Kees Vooijs schreef:Het is natuurlijk al van de zotte dat je dat van jezelf moet zeggen dat je altijd jezelf bent!?
Laat dat lekker aan anderen over om te beoordelen!
Er zal wel weer zo`n reclame bureau achter hangen..... Net als de cateringslogan uit bij AZ !!

Ze denken hier mee een eigen ID op te werpen....
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Ik denk dat er een brief aan AZ moet worden geschreven waarin wij dat als supporters duidelijk moeten maken het niet eens te zijn met deze slogan... ik wil die brief wel schrijven maar daarbij dient bijv. er op deze pagina een duidelijke poll te staan met veel deelnemers die nee zeggen
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

AZ Twello schreef:Ik denk dat er een brief aan AZ moet worden geschreven waarin wij dat als supporters duidelijk moeten maken het niet eens te zijn met deze slogan... ik wil die brief wel schrijven maar daarbij dient bijv. er op deze pagina een duidelijke poll te staan met veel deelnemers die nee zeggen
starte! die poll..! mij nee heb je
Vak W
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

100% mee eens. Maak een begin ermee, zou ik zeggen.
Vision54
Dagjesmens
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 mei 2007, 06:13

Walgelijk als je AZ-online opent en je ziet dan als opening AZ Altijd Zichzelf staan in plaats van AZ - Alkmaar Zaanstreek. Wat moet men in buitenland niet denken? Waar zijn we mee bezig? Zijn we wel Altijd Zichzelf? Altijd? Dacht dat er genoeg voorbeelden zijn dat we dat niet zijn, dus laat AZ dat niet zo overdreven uiten. AZ is dus gewoon ALKMAAR ZAANSTREEK forever!
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

Ik snap het allemaal niet meer. Wie legt het mij uit? Op 1-9-'06(mijn startdag om die reden) ben ik zelf een topic hierover begonnen, met dezelfde titel, waar Kees Vooijs een slotje op gegooid heeft(en in de prullebak) want iedereen vond het een non-discussie. Nu is er een nieuwe topic met dezelfde titel, sinds november, en hebben we het er nog over. Worden we eindelijk wakker of worden we seniel?
dAZa
Seizoenkaarthouder
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:47
Locatie: Amsterdam

Hebben we het nou over? Denk je niet die communicatie en marketingstrategen bij AZ nèt iets meer informatie hebben over het beeld dat AZ zou moeten hebben dan wijzelf? Denk je niet dat daar gerust wel onderzoek naar is gedaan? Heb nou gewoon eens vertrouwen in AZ, ze hebben afgelopen tijd volgens mij wel duidelijk gemaakt dat ze precies weten waar ze mee bezig zijn of niet??
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

DIRK privé schreef:Ik snap het allemaal niet meer. Wie legt het mij uit? Op 1-9-'06(mijn startdag om die reden) ben ik zelf een topic hierover begonnen, met dezelfde titel, waar Kees Vooijs een slotje op gegooid heeft(en in de prullebak) want iedereen vond het een non-discussie. Nu is er een nieuwe topic met dezelfde titel, sinds november, en hebben we het er nog over. Worden we eindelijk wakker of worden we seniel?
Kees Vooijs is op vakantie, vandaar. :wink:
Vision54
Dagjesmens
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 mei 2007, 06:13

Misschien dat het veel mensen nu een beetje de keel begint uit te hangen dat overdreven gedoe met Altijd Zichzelf. Onze naam wordt misbruikt, we zijn ALKMAAR ZAANSTREEK. En wie kijken nu op de AZ-site's? Voornamelijk de vaste supporrters en die hebben niets met dat Altijd Zichzelf, vooral als je in het verleden het tegenovergestelde hebt meegemaakt.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bij deze uit het ´Vraag het AZ´ topic de uitleg van AZ.
Bdwn schreef:Hierbij de antwoorden die AZ heeft gegeven op de 5 vragen die de Fanpage heeft geselecteerd uit de inzendingen van de bezoekers. Nieuwe vragen kunnen weer als reactie worden toegevoegd of in het daarvoor betreffende topic op het forum worden geplaatst. Wij danken AZ voor de uitgebreide antwoorden.

[1] AZ staat voor 'Alkmaar Zaanstreek'. Het doet dan nogal geforceerd aan als er 'Altijd Zichzelf' op de programmaboekjes te zien staat. Nu lijkt het erop dat 'Alkmaar Zaanstreek' langzaam aan vervangen wordt door 'Altijd Zichzelf'. Kan AZ niet extra nadruk leggen in de programmaboekjes op de naam 'Alkmaar Zaanstreek' in plaats van op 'Altijd Zichzelf'?

Waarom is AZ ‘Altijd Zichzelf’?


Vooropgesteld staat de afkorting AZ uiteraard voor Alkmaar Zaanstreek.

Met de overgang van de Alkmaarder Hout naar het DSB Stadion heeft AZ een eigen huisstijl laten ontwikkelen. Deze huisstijl komt terug in de diverse uitingen van AZ.

Tevens hebben we een uitgebreid onderzoek (binnen en buiten AZ) laten doen naar waar AZ eigenlijk voor staat, zeg maar de kernwaarden. Uit dit onderzoek zijn vijf kernwaarden* naar voren gekomen. AZ is nuchter, toegankelijk, ambitieus, één team, en de Hollandse voetbalschool.

In de ontwikkeling van de huisstijl zijn de kernwaarden kort en krachtig in één slogan samengevat: ’Altijd Zichzelf’. Deze slogan is dus geen vervanging van Alkmaar Zaanstreek maar een ondersteuning van de kernwaarden van de club.

* Dit zijn de vijf kernwaarden van AZ (in willekeurige volgorde):

1. AZ is NUCHTER

We zijn realistisch, recht door zee en blijven met beide voeten op aarde

2. AZ is TOEGANKELIJK

We zijn benaderbaar, respectvol en betrokken bij onze supporters

3. AZ is AMBITIEUS

Door hard werken en inventiviteit komen wij tot maximale prestaties. We staan open voor meningen van anderen, maar kiezen uiteindelijk onze eigen weg om succes te bereiken

4. AZ is ÉÉN TEAM

We zijn een familiaire club: zowel binnen als buiten het veld vormen wij een hecht team. Teamgeest vormt de sleutel tot ons succes

5. AZ is DE HOLLANDSE VOETBALSCHOOL

We voetballen altijd om te winnen. Aanvallen, uitgaan van eigen kracht en het opleiden van eigen jeugd staan centraal in onze voetbalfilosofie.
Ik vind de uitleg wel aardig, maar ze zeggen zelf:
Vooropgesteld staat de afkorting AZ uiteraard voor Alkmaar Zaanstreek.
Dus hoort vooropgesteld Alkmaar Zaanstreek op de boekjes en de website.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

De speen is in de aanbieding bij het fancentrum. Dan kan je jezelf zijn.
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

Kilkenny schreef:Bij deze uit het ´Vraag het AZ´ topic de uitleg van AZ.
[..]
Dus hoort vooropgesteld Alkmaar Zaanstreek op de boekjes en de website.
Eens(en bedankt voor de quote) want ik heb al eens in een "Panorama-achtig" blad een "grapje" zien staan over AZ staat voor "Altijd Zichzelf" en dat is het spookbeeld. Dat de rest van Nederland niet beter weet in de toekomst.
Vision54
Dagjesmens
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 mei 2007, 06:13

Onzin die kernwaarden, wie bedenkt het! En dan zo'n onderzoek. Waar is dat voor nodig? Het beeld van AZ wordt bepaald door de uitlatingen en het gedrag van Louis van Gaal op TV, het gedrag van de supporters in binnen- en buitenland etc. En niet door wat er bepaald wordt door een marketing- en of onderzoeksbureau. AZ is Altijd Zichzelf (AZ) kiezen is een slechte keuze geweest, omdat AZ gewoon ALKMAAR ZAANSTREEK is en het alleen maar verwarring en irritatie geeft als je andere namen aan de A en Z gaat geven. Maar daar hebben de commercieele jongens geen boodschap aan. Ze hebben een mooie huisstijl toch?
Gebruikersavatar
gAZ
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:33
Locatie: Newtownards

AZ is Alkmaar Zaanstreek for me and we must strive to ensure the club is known by its proper name and not "AZ Alkmaar".
Volgende jaar in België

Duus naar meer AZ wedstrijden :)

Altijd achter de club

Alkmaar Zaanstreek
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

dAZa schreef:Hebben we het nou over? Denk je niet die communicatie en marketingstrategen bij AZ nèt iets meer informatie hebben over het beeld dat AZ zou moeten hebben dan wijzelf? Denk je niet dat daar gerust wel onderzoek naar is gedaan? Heb nou gewoon eens vertrouwen in AZ, ze hebben afgelopen tijd volgens mij wel duidelijk gemaakt dat ze precies weten waar ze mee bezig zijn of niet??
Zo'n flauwekul heb ik nog nooit gehoord. Die poll hierboven spreekt toch boekdelen? Hiermee verloochent een aantal incompetente reclamejongens de oorspronkelijke naam van AZ, zo'n beetje het enige stukje historie dat nog overeind stond.
Aldus de papegaai van de media
075AZ
Steward
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2007, 07:11
Locatie: Zaanstreek

gAZ schreef:AZ is Alkmaar Zaanstreek for me and we must strive to ensure the club is known by its proper name and not "AZ Alkmaar".
Precies!! 8)
Gebruikersavatar
A3ano86
Glory-hunter
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 mei 2007, 13:19

Ik vroeg laatst aan een vriend van mij (een PSV-supporter) of hij wist wat AZ betekende. Hij antwoordde daarop: Iets van Altijd Zichzelf toch??

Ik kon wel door de grond zakken. Wat is dat nou weer voor clubnaam? Ik ben er niet trots op dat mensen zulke dingen gaan denken.
Plaats reactie