Trommels

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Trommel?

Ja
83
81%
Nee
19
19%
 
Totaal aantal stemmen: 102
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Irritant trommels. Al helemaal als je er vlakbij staat kan ik me voorstellen.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik ben voor. Alles om de sfeer te bevorderen. Afgelopen weekend was de sfeer super, maar tijdens veel wedstrijden valt het toch ontzettend tegen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sfeer ontstaat door hartstocht, dat compenseer je niet met een trommel of klapper.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 12 apr 2018, 07:24 Sfeer ontstaat door hartstocht, dat compenseer je niet met een trommel of klapper.
Wat aangezwengeld kan worden met trommels of ander ondersteunend materiaal.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 12 apr 2018, 10:18 Wat aangezwengeld kan worden met trommels of ander ondersteunend materiaal.
Wat weer niet hoeft te betekenen dat een trommel per sé kneiterhard moet zijn.
TrotsvanAlkmaar schreef: 09 apr 2018, 08:59 Wat is jullie mening van de trommel afgelopen maanden? Naar mijn mening mogen we best een wat zwaardere trommel aanschaffen op het vak om zo meer sfeer te creeren. Ik zat afgelopen zaterdag in het midden (Vak B) en hoorde meer de trommel van de lampies dan van onze BEN Side. Komt met name vanwege de luidheid van de trommel zelf, aan de supporters lag het niet!
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 12 apr 2018, 10:18 Wat aangezwengeld kan worden met trommels of ander ondersteunend materiaal.
Wat er niet in zit, kan ook niet aangezwengeld worden. Misschien is het gewoon het mooiste je aard te omarmen en je erbij neer leggen dat je het tegen clubs uit hartstochtelijkere regio's moet afleggen qua sfeer.

Maar blijf tenminste op je stoeltje zitten tot aan het laatste fluitsignaal; dat is het minste dat je kunt doen.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 12 apr 2018, 18:12 Wat er niet in zit, kan ook niet aangezwengeld worden. Misschien is het gewoon het mooiste je aard te omarmen en je erbij neer leggen dat je het tegen clubs uit hartstochtelijkere regio's moet afleggen qua sfeer.

Maar blijf tenminste op je stoeltje zitten tot aan het laatste fluitsignaal; dat is het minste dat je kunt doen.
Daar leg ik me dus niet bij neer want in de beginperiode van het (toenmalige) DSB stadion was de sfeer in zijn algemeenheid stukken beter.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Trommels geeft sfeer. Lekker doorgaan daarmee :D
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Geest van Dirk schreef: 14 apr 2018, 07:46 Trommels geeft sfeer. Lekker doorgaan daarmee :D
Gisteren zat de sfeer er in ieder geval goed in, mede dankzij de trommel.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Een vak vol triangels moet wel sfeer creeren! Of accordeons, erg sfeervol! :-({|=
we can come an end
TrotsvanAlkmaar
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2017, 12:50

Kijk trommels zorgen voor meer sfeer, dat lijkt me duidelijk. Maar een hardere trommel kan een groter deel van de tribunes bereiken en opzwepen, om zo mee te doen met de songs, zo werkt het gewoon. Waarom denk je dat muziek zo luid staat bij een concert?

Daarom ben ik voor meer trommels / luidere trommel, als we even met de pet langsgaan is dit zo geregeld! Desnoods betaal ik het uit eigen zak.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

TrotsvanAlkmaar schreef: 16 apr 2018, 08:56 Kijk trommels zorgen voor meer sfeer, dat lijkt me duidelijk. Maar een hardere trommel kan een groter deel van de tribunes bereiken en opzwepen, om zo mee te doen met de songs, zo werkt het gewoon. Waarom denk je dat muziek zo luid staat bij een concert?

Daarom ben ik voor meer trommels / luidere trommel, als we even met de pet langsgaan is dit zo geregeld! Desnoods betaal ik het uit eigen zak.
Iedereen een trommel! :D
we can come an end
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

TrotsvanAlkmaar schreef: 16 apr 2018, 08:56 Kijk trommels zorgen voor meer sfeer, dat lijkt me duidelijk. Maar een hardere trommel kan een groter deel van de tribunes bereiken en opzwepen, om zo mee te doen met de songs, zo werkt het gewoon. Waarom denk je dat muziek zo luid staat bij een concert?

Daarom ben ik voor meer trommels / luidere trommel, als we even met de pet langsgaan is dit zo geregeld! Desnoods betaal ik het uit eigen zak.
Liever geen meerdere trommels. Straks staan er net als bij Twente zes man hun frustraties op een trommel af te reageren.

Ik heb zelf geen probleem met de trommel maar dat komt misschien ook omdat ik er altijd dichtbij sta en dus niet weet hoe ver het geluid van de trommel draagt.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Kommop zeg, is dit echt een discussiepunt? Kan ook alleen maar bij AZ.

Natuurlijk moet je een trommel hebben, ieder sfeervak hoort minstens een trommel te hebben. We zijn qua sfeer en zang al een beetje de lulletjes van het betaalde voetbal, helemaal mooi als mensen nog eens de trommels willen gaan tegenhouden ook.

Tijdens uitwedstrijden gaat het eindelijk lekker maar thuis hoor je onze 20 zingende supporters vanaf de middenlijn al amper tot niet.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Liever jeuk aan mijn zak dan een trommel in mijn vak!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

leszz schreef: 25 apr 2018, 10:17 ......
...... We zijn qua sfeer en zang al een beetje de lulletjes van het betaalde voetbal, helemaal mooi als mensen nog eens de trommels willen gaan tegenhouden ook.

Tijdens uitwedstrijden gaat het eindelijk lekker maar thuis hoor je onze 20 zingende supporters vanaf de middenlijn al amper tot niet.
Ik wist niet in welk topic ik dit het beste kon plaatsen dus daaromaar even hier aangezien het over de sfeer in het stadion gaat.

Ik bedacht me dat AZ wel eens minder last kan hebben van het minder supporters toelaten tot het stadion dan dat bij de andere topclubs het geval is. Wij maken thuis over het algemeen minder lawaai/sfeer (op enkele wedstrijden na) en beïnvloeden de scheidsrechter minder dan dat bijvoorbeeld in een volle Kuip gebeurt.

Dit kan voor de kampioenschapskansen van AZ, hoe wrang ook, positief uitpakken (als ook het elftal grotendeels bij elkaar blijft).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

leszz schreef: 25 apr 2018, 10:17 Kommop zeg, is dit echt een discussiepunt? Kan ook alleen maar bij AZ.

Natuurlijk moet je een trommel hebben, ieder sfeervak hoort minstens een trommel te hebben. We zijn qua sfeer en zang al een beetje de lulletjes van het betaalde voetbal, helemaal mooi als mensen nog eens de trommels willen gaan tegenhouden ook.

Tijdens uitwedstrijden gaat het eindelijk lekker maar thuis hoor je onze 20 zingende supporters vanaf de middenlijn al amper tot niet.
Ik ben muzikant, dat is mijn vak. Ben gek van goede drumpartijen, maar trommels in een stadion..... Over het algemeen slaan die trommelaars én veel te hard én compleet a-ritmisch, helemaal als ze er een klapje tussen willen plaatsen voor de broodnodige afwisseling. Hoogst irritant en nogmaals: het is alleen maar hard harder hardst. Ik hoor liever een goed lied uit volle borst!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De Internationale waarschijnlijk in jouw geval...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 24 jul 2020, 07:38 De Internationale waarschijnlijk in jouw geval...
:D
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 24 jul 2020, 07:38 De Internationale waarschijnlijk in jouw geval...
Pfffff. Het kost me moeite, maar ik ga er maar niet op in. Laat ik verstandig zijn.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie