De muziek in het stadion

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Naast de muziek in het stadion heb je ook de liederen.
Wat mij opvalt, maar ook een beetje irriteert, is dat heel veel clubs dezelfde melodietjes gebruikt met teksten aangepast op de club. Dus welke wedstrijd je ook bekijkt: je hoort overal de zelfde “liedjes”. Het zal wel met mode en trends te maken hebben. Ik zou het veel leuker vinden als AZ een paar eigen liederen zou hebben die je nergens anders hoort en waar je AZ direct aan herkent. Geen idee hoe je dat zou kunnen bereiken, maar het zou leuk zijn.

Weer even over de muziek: ik hoorde Sweet Caroline in Ierland........🤨. Om maar eens wat te noemen.
Ik vond de opkomst van AZ op het intro van “ik leef niet meer voor jou” altijd een typisch Alkmaarse opkomst, heerlijk begin van de wedstrijd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik wil voortaan voor elke wedstrijd Tool - Invincible horen.
Dat zou toch gaaf zijn?

Om maar even aan te geven hoe veel smaken er zijn. Het zal wel moeilijk zijn hier beslissingen in te maken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 17 nov 2019, 22:42 Ik wil voortaan voor elke wedstrijd Tool - Invincible horen.
Dat zou toch gaaf zijn?

Om maar even aan te geven hoe veel smaken er zijn. Het zal wel moeilijk zijn hier beslissingen in te maken.
Ja, ik ben Tool-fan! Maar dat zal niet gaan gebeuren.😉

Nee, ik begrijp dat het niet makkelijk is, ik begrijp niet dat in alle stadions Sweet Caroline gedraaid moet worden; het zal aan het oh-oh-oh liggen wellicht, zó leuk om te doen......

Maar het gaat me vooral om de supportersliederen. Iets meer originaliteit zou leuk zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Noem mij een saaierd, maar ik kijk het liefst op tv alle wedstrijden van AZ zodat ik al die ongein er omheen niet hoef mee te maken.
Vriendschappelijke wedstrijden bezoeken vind ik nog wel leuk, omdat je dan met iedereen een praatje kan maken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 18 nov 2019, 23:48 Noem mij een saaierd, maar ik kijk het liefst op tv alle wedstrijden van AZ zodat ik al die ongein er omheen niet hoef mee te maken.
Vriendschappelijke wedstrijden bezoeken vind ik nog wel leuk, omdat je dan met iedereen een praatje kan maken.
Saaierd!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Kilkenny schreef: 19 nov 2019, 22:23Saaierd!
Je hebt gelijk. ;)
Gebruikersavatar
D. Loggie
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 sep 2012, 07:48
Locatie: Utrecht

David Loggie! ... He is scoring everyday!
Gebruikersavatar
D. Loggie
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 sep 2012, 07:48
Locatie: Utrecht

AZ'ers willen clublied in Top 2000: 'Hoe gaaf als Ajacieden naar ons lied moeten luisteren'.

ALKMAAR - Het clublied 'Retteket AZ' moet een plekje krijgen in de aankomende editie van de Top 2000. Dat vindt een groep supporters van de Alkmaarse club, zodat ze Nederland 'kennis kunnen laten maken met het mooiste liedje ooit geschreven'.

Een nobel streven, maar er komt toch ook wel wat venijn bij kijken. "Hoe gaaf zou het zijn als de supporters van die club uit Amsterdam naar ons lied moeten luisteren?", zo staat op de website 'AZ in de Top 2000'. "Daarnaast mag AZ ook wel wat meer in de spotlights komen te staan, want een tweede plaats in de Eredivisie is gewoon geweldig."


De supporters zijn vol zelfvertrouwen dat het lied van De Mirlitons een plekje in de prestigieuze lijst krijgt. "In 2010 waren er rond de 150 stemmen nodig voor een nummer om in de grote hitlijst te verschijnen. In 2019 ligt dat aantal een stuk hoger, wij verwachten rond de 250/300 stemmen."

Stembussen
Of het de AZ'ers daadwerkelijk gaat lukken, is afwachten. Dat wordt zo rond half december bekendgemaakt. De stembussen gaan op 1 december open.
David Loggie! ... He is scoring everyday!
Gebruikersavatar
D. Loggie
Dagjesmens
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 sep 2012, 07:48
Locatie: Utrecht

Als alle forummers gaan stemmen dan lukt het ze wel :lol:
David Loggie! ... He is scoring everyday!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

D. Loggie schreef: 26 nov 2019, 21:24 Als alle forummers gaan stemmen dan lukt het ze wel :lol:
En als de AZ Fanpage en Victoria ook nog even een link posten op hun Twitter en Facebook, dan heb je nog veel meer stemmen binnen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Moet dat nou? :oops:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Echt hè #-o
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ach, Slayert staat er ook in 8)

Deze is misschien wel toepasselijk zonder dat dak. .\../
https://www.youtube.com/watch?v=z8ZqFlw6hYg
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Herry&Berry
Steward
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 sep 2019, 10:27

Een nieuw Alkmaars AZ lied is wel wenselijk.
Laatst gewijzigd door Herry&Berry op 08 feb 2020, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
de bal is rond =D>
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Best wel onder de indruk van de opening van gisteren.
Met een kleine aanpassing kan het wat mij betreft de vaste opening worden. Geniaal gedaan!

Ook op het internet niet onopgemerkt gebleven

https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... ur_church/

This is our church

To every owner of an red heart
Know that nothing shall tear it apart
When the world will try to divide us
Then this club will reunite us
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

salmonyappi schreef: 17 nov 2019, 22:21 Naast de muziek in het stadion heb je ook de liederen.
Wat mij opvalt, maar ook een beetje irriteert, is dat heel veel clubs dezelfde melodietjes gebruikt met teksten aangepast op de club. Dus welke wedstrijd je ook bekijkt: je hoort overal de zelfde “liedjes”. Het zal wel met mode en trends te maken hebben. Ik zou het veel leuker vinden als AZ een paar eigen liederen zou hebben die je nergens anders hoort en waar je AZ direct aan herkent. Geen idee hoe je dat zou kunnen bereiken, maar het zou leuk zijn.

Weer even over de muziek: ik hoorde Sweet Caroline in Ierland........🤨. Om maar eens wat te noemen.
Ik vond de opkomst van AZ op het intro van “ik leef niet meer voor jou” altijd een typisch Alkmaarse opkomst, heerlijk begin van de wedstrijd.
Nu de wedstrijd tegen Heerenveen is een mooi voorbeeld; de AZ- en Heerenveen-supporters zingen constant dezelfde liedjes met 1 woordje verschil, om en om. We zouden typische AZ-liederen moeten hebben eigenlijk.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Ik kon zaterdag helaas niet heen maar heb gelukkig wel de wedstrijd op de televisie kunnen volgen. Maar wat vreselijk irritant dat er een of ander hardstyle nummer veel te hard en veel te lang door de speakers knalt. Commentator had het er steeds over en hij had gelijk ook. Teun probeerde na de wedstrijd een interview te geven maar die kon de vragen ook niet verstaan door de veel te harde muziek.

Sfeer creëer je niet door harde muziek uit de speakers.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ fanatic 4-life schreef: 02 aug 2021, 09:05 Ik kon zaterdag helaas niet heen maar heb gelukkig wel de wedstrijd op de televisie kunnen volgen. Maar wat vreselijk irritant dat er een of ander hardstyle nummer veel te hard en veel te lang door de speakers knalt. Commentator had het er steeds over en hij had gelijk ook. Teun probeerde na de wedstrijd een interview te geven maar die kon de vragen ook niet verstaan door de veel te harde muziek.

Sfeer creëer je niet door harde muziek uit de speakers.
Die commentator wiens naam me even niet te binnen schiet, (maar het is wel een ajax-mannetje),
zeurde natuurlijk weer over de wind in het stadion en vond de supporters erg stil!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Leo Driessen is gewoon een heel zuur mannetje.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AlkmaarForever schreef: 02 aug 2021, 10:51 Leo Driessen is gewoon een heel zuur mannetje.
Eens. Maar ook zure mannetjes hebben wel eens gelijk...
Plaats reactie