De muziek in het stadion

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Retteketet draaien na een gigantische blunder van Nijhuis. Het gezang verstomde alweer maar de speaker laaide het vuurtje weer op.

Twee falende personen binnen een paar minuten!
Glory is for the moment. Pride is forever!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07


Link: http://www.youtube.com/watch?v=LC_9Ys4LidU

De AZ opkomsttune 2014-2015
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik heb ineens een idee. Als er een doelpunt is gescoord door AZ, een leuke yell.
Gelukkig heb ik er ook al eentje gevonden.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE

Wat vinden jullie ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Jack schreef:Ik heb ineens een idee. Als er een doelpunt is gescoord door AZ, een leuke yell.
Gelukkig heb ik er ook al eentje gevonden.

Wat vinden jullie ?
Dat snapt helemaal niemand. Tarzan, voetbal...
Waarom niet de "The Boys Are Back" van de Dropkick Murphys? Voor de come-back goal. Sowieso moet AZ meer van de Dropkick Murphs draaien.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=A1NZcH2haIM
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Out Of Our Heads is toch een kneiter van een echte stadionhit?

Link: http://www.youtube.com/watch?v=zC2A4wqR-fE
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Kermit schreef:Out Of Our Heads is toch een kneiter van een echte stadionhit?

Link: http://www.youtube.com/watch?v=zC2A4wqR-fE
Jaaahhhh.. lekker nummer !!
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat een vreselijke kutmuziek elke wedstrijd in de Barry van Galen lounche in de rust. Al die slappe en altijd op elkaar lijkende Hollandse meuk van het Frans Bauer-soort. Slechte liedjes, simpele melodietjes, hele slechte teksten. Waarom denken ze in kroegen dat mensen dat leuk vinden?
Super irritant.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Wat vinden jullie? Ze zingen: we are only here to make you go(al). Vanaf 3.30

Link: http://www.youtube.com/watch?v=LO2RPDZkY88?t=3m30s

Wat is het emailadres van de stadionspeaker? Ik zit me zo te ergeren aan altijd weer die nep-amsterdamse cafémuziek. We gaan Europa in, of te wel we ontvangen buitenlandse teams. Daar moet we meer een feestje van maken dan een normale wedstrijd.

Dropkick Murphy - The boys are back (bij opkomst)
Dropkick Murphy - Out of our heads (rust)
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De stadionspeaker Mark Admiraal heeft de vorige stadionspeaker er op slinkse wijze uitgewerkt. Gerbrands vertrok en er was nog geen nieuwe directeur. Stewart deed eventjes het algemeen directeurschap erbij. Dat leverde sowieso al schermutselingen op. Maar Mark Admiraal zorgde ervoor dat Marc Veldkamp ontslagen werd. Door een kantoorpik per sms. Stewart stond achter dat ontslag omdat hij zich liet adviseren door mensen op zijn 'kantoor'. Er was wel eens wat kritiek binnengekomen wat hij nog met Veldkamp had willen bespreken. Notulen met bespreking daarvan waren niet meer te vinden natuurlijk. Tja, ontslag per sms was wel een beetje lullig, dus Stewart toonde zich bereid om de gang van zaken naderhand nog een keer in een persoonlijk gesprek met Veldkamp te bespreken. Dat is er echter niet van gekomen. Die Mark Admiraal, die mag ik dus niet puur op de manier waarop hij Marc Veldkamp eruit gewerkt heeft.
Nu hoor ik kritiek op de stadionspeaker die gelijk is aan de kritiek op Marc Veldkamp destijds. Maar Marc Veldkamp wilde alles doen voor de stadionbezoeker. Had er echt alles voor over. Hij was echter met handen en voeten gebonden aan Toon Gerbrands die niet van verandering hield. Toon Gerbrands weet van de hele gang van zaken met betrekking tot Marc Veldkamp en zijn ontslag af maar kon er niets meer aan doen, tja, PSV he?. En het was allemaal gebeurd voor Eenhoorn directeur werd. Het is gewoon één van de fuckups van Stewart.
Admiraal is goede vriendjes met enkele supporters, dus voorlopig blijft de bonk bonk bonk herrie en andere shit wel even in het stadion te horen. Marc Veldkamp is groot onrecht aangedaan en die Mark Admiraal, AZ's stadionspeaker is een hele grote lul.

Marc Veldkamp heeft een mooie stem, veel mooier dan die van Mark Admiraal.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Stel, je zou drie bands moeten selecteren waarvan het repertoire en het gevoel dat ze opwekken het meest overeenkomen met het "AZ gevoel", welke groepen zouden dat dan zijn. Vind ik zelf een leuke vraag om over na te denken. (zit nu naar KC & Sunshine band te luisteren). ajax lijkt bijvoorbeeld Bob Marley muziek te hebben geadopteerd en Hazes.

Een idee: De mogelijkheid om tijdens een wedstrijd een sms naar de dj te kunnen sturen. Om directe feedback of verzoeken te kunnen inschieten. Met feedback kan de stadionspeaker misschien de afspeellijst verbeteren. Of aanpassingen doen aan het programma.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik lees nu je verhaal over Mark Veldkamp pas. Dat die er uit is geslingerd was gewoon een goede zet. Wat moet AZ met een speaker uit Hilversum? Dat de muziekkeuze er niet veel beter of origineler op is geworden ben ik wel met je eens. Zo'n gast zou eens een studiereis naar Engeland moeten doen en dan alles Shazammen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Kies jouw stadionmuziek

Nou, dit is de kans om een suggestie te doen. De supporter wordt bij de stadionmuziek betrokken !!!
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Mijn inzending: Alan Walker - Alone. Derrick Luckassen - Derrick Theme.

Wordt trouwens tijd dat Luckassen er weer een paar maakt. Is ook al weer een eeuwigheid geleden.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Wuytens: Vlaanderen boven, Raymond van het Groenewoud.
Johansson: Does you mother know, Abba.
Friday: Friday, I'm in love, The Cure
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Ik hoop nu AZ het stadion heeft terug gekocht er nagedacht wordt over de akoestiek in het stadion
Dat zal de sfeer ten goede komen
ALKMAAR CITY OF DREAMS
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

schoorl schreef: 11 mei 2017, 11:01 Ik hoop nu AZ het stadion heeft terug gekocht er nagedacht wordt over de akoestiek in het stadion
Dat zal de sfeer ten goede komen
He ja, laten we nog meer geld (bovenop die 15 miljoen) aan het stadion uitgeven. Goed plan.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

schoorl schreef: 11 mei 2017, 11:01 Ik hoop nu AZ het stadion heeft terug gekocht er nagedacht wordt over de akoestiek in het stadion
Dat zal de sfeer ten goede komen
Ze denken er vast over na, gezien de nieuwe geluidsinstallatie.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Voor een club die de term fanbeleving als stopwoordje gebruikt was de originaliteit in de muziekkeuze weer om te huilen. Het is net als de supermarkt waar je iets te vaak komt in de kerstperiode. Same old, same old.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 03 aug 2018, 20:27 Voor een club die de term fanbeleving als stopwoordje gebruikt was de originaliteit in de muziekkeuze weer om te huilen. Het is net als de supermarkt waar je iets te vaak komt in de kerstperiode. Same old, same old.
De spelers komen het veld op, er is even sfeer, er wordt ritmisch meegeklapt op de beat van een of ander house-intro (even los van het feit of dat nou zo leuk is...maar goed), publiek komt los en heeft er zin in . Dan staan de spelers naast elkaar naar het publiek gericht en dimt de beat om even later , 5 seconden, weer langzaam aan te zwellen; intussen is iedereen gestoptmet klappen, de beat was immers weg.....weg sfeer.
Een kleine impressie van hoe kut de muziek gebruikt wordt. Het kan zoveel beter !
Viel me mee dat Sweet Caroline niet werd ingezet......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik hoorde laatste AC/DC. Ik vond dat veelbelovend.
Plaats reactie