Quantummechanica, Klassieke Fysica en Aliens

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

MO7 schreef:Gewoon even ter interesse, waarom bezoek jij eigenlijk die onzinsites?
Ik vind dat fantastisch om te lezen, het is weer eens wat anders dan kinderverkrachtingen in India, stijgende werkeloosheid, verschrikkingen in Syrie , graaiende bankiers en PVDA-ers etc, etc.

UFO's, geestverschijningen en complot theorieën en andere X-files i love it. Zie het als onderstaand bericht :wink:
===============================================================================================================
Man bevrijd uit jarenlange sleur

De politie heeft een 38-jarige inwoner van Heemskerk vanmorgen uit een sleur bevrijd, die hem ruim acht jaar gevangen hield. Zijn omgeving is meegenomen voor verhoor.

De man maakt het naar omstandigheden goed. Hoewel hij enigszins verward overkomt, is hij redelijk in staat om te vertellen wat hem de afgelopen jaren is overkomen. Vanwege de gevoeligheid van de zaak wil hij niet met zijn naam in de media.

“Het was vreselijk. Elke werkdag moest ik om half zeven op, douchen, ontbijten, de kinderen klaarmaken voor school, op de fiets naar het werk, de fiets elke dag in hetzelfde stomme rek zetten, werken (iets saais met computers, red.) terugfietsen, eten, iets met de kinderen doen – naar ballet brengen bijvoorbeeld – televisie kijken en dan naar bed, wat dan tweewekelijks werd afgewisseld met wat obligate seks. Van een menswaardig bestaan was geen sprake meer.”

De sleur was tot in de kleinste details voelbaar, waardoor de man geen enkel uitzicht op ontsnapping had: “Na anderhalf jaar brak ik. Toen besefte ik dat we eigenlijk elke week hetzelfde aten: maandag vis, dinsdag aardappels met vlees, woensdag rijst, donderdag spaghetti, vrijdag soep, zaterdag patat op de bank en op zondag een verrassing, maar in de praktijk was dat altijd gyros.”

De politie heeft veertien mensen uit de directe omgeving van de man in de boeien geslagen, voornamelijk familieleden en collega’s. Als de rechter oordeelt dat er sprake is geweest van sleur met voorbedachten rade, kunnen zij allen een fikse boete oplopen.

Bevrijd uit de ketens van zijn dagelijkse beslommeringen gaat de man ondertussen vol energie op zoek naar een nieuwe baan in de IT-sector: “Hopelijk een vast contract, want er moet toch brood op de plank.” :D

©speld.nl
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Heerlijk. Ik vind De Speld echt cool! :mrgreen:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

pAuluZ schreef: Man bevrijd uit jarenlange sleur

De politie heeft een 38-jarige inwoner van Heemskerk vanmorgen uit een sleur bevrijd, die hem ruim acht jaar gevangen hield. Zijn omgeving is meegenomen voor verhoor.

De man maakt het naar omstandigheden goed. Hoewel hij enigszins verward overkomt, is hij redelijk in staat om te vertellen wat hem de afgelopen jaren is overkomen. Vanwege de gevoeligheid van de zaak wil hij niet met zijn naam in de media.

“Het was vreselijk. Elke werkdag moest ik om half zeven op, douchen, ontbijten, de kinderen klaarmaken voor school, op de fiets naar het werk, de fiets elke dag in hetzelfde stomme rek zetten, werken (iets saais met computers, red.) terugfietsen, eten, iets met de kinderen doen – naar ballet brengen bijvoorbeeld – televisie kijken en dan naar bed, wat dan tweewekelijks werd afgewisseld met wat obligate seks. Van een menswaardig bestaan was geen sprake meer.”

De sleur was tot in de kleinste details voelbaar, waardoor de man geen enkel uitzicht op ontsnapping had: “Na anderhalf jaar brak ik. Toen besefte ik dat we eigenlijk elke week hetzelfde aten: maandag vis, dinsdag aardappels met vlees, woensdag rijst, donderdag spaghetti, vrijdag soep, zaterdag patat op de bank en op zondag een verrassing, maar in de praktijk was dat altijd gyros.”

De politie heeft veertien mensen uit de directe omgeving van de man in de boeien geslagen, voornamelijk familieleden en collega’s. Als de rechter oordeelt dat er sprake is geweest van sleur met voorbedachten rade, kunnen zij allen een fikse boete oplopen.

Bevrijd uit de ketens van zijn dagelijkse beslommeringen gaat de man ondertussen vol energie op zoek naar een nieuwe baan in de IT-sector: “Hopelijk een vast contract, want er moet toch brood op de plank.” :D

©speld.nl
:lol:

Leukste stuk dat ik dit jaar gelezen heb...
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Dan raad ik je aan om vaker De Speld te lezen. Altijd deze heerlijke stijl :mrgreen:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Het gaat me meer om de inhoud van het stuk. Het is zo herkenbaar. De leeftijd, de woonplaats. De werkzaamheden.

De laatste tijd spendeer ik weer meer tijd op Facebook (ook lekker nuttig trouwens) en ik kan dan echt genieten van de hoogtepunten in andermans leven...

Bordje eten hier, wandelen daar, verhuizen zus, nieuwe keuken zo.

Ik wil niet zeggen dat ik echt een héél gaaf leven heb...

Nou ja, dat wil ik eigenlijk wel gewoon zeggen.

:|
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Deel jij dan maar eens wat meer.. hahaha. Het 'vakantie-topic' vult zichzelf natuurlijk niet.

Ik ben helaas niet zo iemand die altijd maar met vakantie is of het genoegen heb om in een zonnig land te wonen.

Ja, ik heb een saaie kantoorbaan. :wink:

Maar dit is natuurlijk weer mijlenver off-topic..
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De tijd dat ik hier een groot deel van mijn uitspattingen deelde is wel voorbij. De forumgebruikers die ik op Facebook heb weten dat ik best een geinig leven heb. Hoewel de leukste dingen natuurlijk ook weer niet voorbij komen op Facebook.

:|

Overigens hoor ik wel vaker van mensen dat zij "niet het genoegen hebben" etc.

Daarbij net doend alsof ze geen keuze of mogelijkheden hebben. Geloof mij maar; ik ben bijzonder ongetalenteerd. Waar het enkel om draait is een wil en dan die keuze te maken. Er lopen en reizen mensen op dit eiland met allerlei verschillende achtergronden, opleidingen, etc. Maar talent of geluk zie ik hier niet. Sterker nog; zelden heb ik in een talentlozere omgeving gehangen. Wat de mensen hier gemeen hebben is een wil en andere prioriteiten.

Wat doet een beetje badkamer tegenwoordig? 8000 euro? Ik had dat geld ooit op mijn rekening staan. En ook nog een studieschuld van ongeveer die omvang openstaan. Ik besloot er in 50 dagen de wereld van rond te reizen. Toen ik ongeveer weer zo'n bedrag bij elkaar had gespaard kocht ik een Porsche.

Keuzes.

En ga me ook niet vertellen dat je dat geld niet bij elkaar kan sparen. Iedereen in Nederland kan dat. Ga kleiner wonen, stop met roken, geef je kinderen tweedehands kleren en begin met fietsen.

Keuzes.

Meer niet.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Aha, nog een mooi filmpje over keuzes (maar dan op een wat dieper / ander niveau):


Link: http://www.youtube.com/watch?v=TzFNh2_dSBg

'Must see' voor iedereen met een kantoorbaan. Of een soort gelijk vervelend bestaan.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Dat vliegtuig van Malaysia airlines is nog steeds niet gevonden. Zet dan echt iedereen zijn mobiel uit?
Enfin, het wordt zo langzamerhand tijd, de Alien-optie te bekijken , en hun motieven.
Daar waar eerder, vliegtuigen wat sneller terug in zee werden gedumpt. Wordt er nu wat uitgebreider getest.
We are not alone
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Het zijn of E.T. en zijn vriendjes, of het vliegtuig is in de lucht geexplodeerd. Ik ben geen expert, maar als het in de lucht explodeerd dan zie je volgens mij ook minder olievlekken en zijn de brokstukken bovendien veel verder verspreid. Maar ik ben benieuwd. Wel apart dat er echt nog helemaal niks is gevonden. Geen olievlek, geen brokstuk, niks.

Edit:

Dit is toch ook wel apart om te lezen. Hoe betrouwbaar het is weet ik uiteraard niet.


Mysterie wordt alleen maar groter: telefoons passagiers blijven rinkelen

http://www.hln.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Het mysterie rond de vermiste vlucht MH370 van Malaysia Airlines wordt steeds groter, zeker nu Chinese media berichtten dat verschillende telefoons van passagiers blijven rinkelen. Familieleden zouden verklaard hebben dat ze verbinding kregen wanneer ze naar nummers van vermiste geliefden probeerden te bellen, maar dat er niet werd opgenomen.



En een recent stukje van nu.nl

'Verdwenen vlucht vloog naar Straat van Malakka'

Vlucht MH 370 van Malaysia Airlines die zaterdag van de radar verdween is mogelijk naar de Straat van Malakka gevlogen. Dat is honderden kilometers ten zuiden van de geplande route.

Foto: ANP

Dat meldt persbureau Reuters op basis van een bron binnen de Maleisische strijdkrachten.

De Straat van Malakka is een zeestraat tussen Maleisië en het Indonesische eiland Sumatra. Volgens het Maleisische leger is de verdwenen Boeing 777 hier getracked door een radarsysteem.

Het vliegtuig was op weg van Kuala Lumpur naar Peking en raakte voor zover bekend tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar.

Dinsdagochtend werd bekend dat één van de pasagiers die met een gestolen paspoort vloog is geïdentificeerd als de Iraanse asielzoeker Pouria Nour Mohammad Mehrdad.

De tweede pasagier zou de Iraniër Delavar Seyed Mohammadreza zijn, zo maakte interpol dinsdag bekend. Aan een terroristische aanslag wordt niet gedacht, zo maakte Interpol duidelijk.


Apart dat een vliegtuig richting het noorden hoort te vliegen en uiteindelijk nog getracked wordt ten zuiden van de plek waar het is opgestegen :? En dat is niemand opgevallen?
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Zo tijd om dit topic weer eens tot leven te brengen!!

“Buitenaardse hogepriester verborgen in Mona Lisa”

Een paranormale website claimt de Da Vinci Code te hebben gekraakt. De mensen achter de site stellen ook een buitenaardse hogepriester in de Mona Lisa te hebben gevonden. Dat schrijven Britse media.

In een nieuwe video van de Paranormal Crucible wordt beweerd dat het wezen door de schilder is verborgen in een soort buitenaardse lijkwade van Turijn. “Veel theologen geloven dat Leonardo Da Vinci bewust geheime codes en subliminale boodschappen in zijn werken heeft verborgen,” klinkt het.

“Als dit waar is, kunnen we aannemen dat de Mona Lisa is gemaakt om belangrijke historische en religieuze feiten over de buitenaardse aanwezigheid en diens betrokkenheid bij de Rooms-katholieke Kerk te verbergen,” gaat de site verder.

Je zou onder meer gezichtskenmerken, een hoofdtooi, gewaad en de handen van de ‘hogepriester’ kunnen zien. Er wordt niet gezegd waarom de afbeelding in het schilderij verborgen zou zijn. Om het verborgen beeld zichtbaar te maken werden de kleuren van het kunstwerk op de computer bewerkt.

Sommigen zijn van mening dat Leonardo da Vinci zelf een alien was. Het is niet voor het eerst dat wordt gesuggereerd dat er verborgen codes en afbeeldingen in het schilderij verborgen zitten. In 2010 zeiden kunsthistorici dat ze kleine getallen en letters in de ogen van de geheimzinnige Mona Lisa hadden gevonden die mogelijk een code vormen.

Leden van het Italiaanse Comité voor Cultureel Erfgoed maakten bekend dat er lettertjes en cijfertjes tevoorschijn komen wanneer men hoge-resolutiebeelden van Mona Lisa’s ogen vergroot. “Met het blote oog kun je deze symbolen niet waarnemen, maar met een vergrootglas zijn ze er onmiskenbaar,” zei de voorzitter van het comité. ~ninefornews.nl~


Link: http://www.youtube.com/watch?v=WI-PTaOauRc
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Wat zit er eigenlijk in die containers bij het stadion ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Donkere materie.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

MO7 schreef:Donkere materie.
Dan moet er ook donkere energie zijn.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Een theorie is trouwens dat donkere materie bestaat uit W.I.M.P 'S
De container kan dus ook vol zitten met ajaxsupporters :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
8397
Supporter
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 jan 2014, 19:23
Locatie: Ergens in Waterland

Vond het al zo rustig op de Molenaar dit seizoen :P
Gaan we nog eens een keer voetballen A-selectie?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Eureka ! ik weet wat er in de containers zit.
ua.png
(393.26 KiB) 381 keer gedownload
Er staat een hashtag op de containers: #protectthishouse (bescherm deze club)
Dat wordt op Twitter veelgebruikt.
Als je op die hashtag zoekt, dan vind je het antwoord.
under armour.png
(312.19 KiB) 381 keer gedownload
AZ krijgt Amerikaanse beschermende kleding !!! een soort Hannibal helmen. Cool.
Glory Hunter
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Jack, van jou als liefhebber van dit topic had ik wel wat beschouwingen verwacht over de New Horizons expeditie naar de dwergplaneet Pluto. 9 jaar onderweg met 1.6 miljoen kilometer (of zoiets) per dag. En nog steeds niet het zonnestelsel uit.
Wat ben jij dan nietig hè?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Pluto.jpg
Pluto.jpg (25.79 KiB) 4749 keer bekeken
Glory Hunter
Plaats reactie