Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik kijk sinds lange tijd weer eens naar Opsporing Verzocht. Nog steeds 100% licht of donker getint maar dit keer vanwege de mondkapjes nog moeilijker te vinden…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik vraag me af of niet alvast tijd wordt om de poll te vernieuwen. Iets zegt me dat we vrij snel weer mogen stemmen, en dan bedoel ik niet de provinciale staten.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

dirkjan schreef: 18 jul 2022, 10:23 Ik vraag me af of niet alvast tijd wordt om de poll te vernieuwen. Iets zegt me dat we vrij snel weer mogen stemmen, en dan bedoel ik niet de provinciale staten.
FVD zal hier niet de grootste meer zijn denk ik :P
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hilarisch, die hypocriete ophef over de bedreigingen van Amalia. Nu hebben we opeens wel een probleem terwijl we al decennia lang weten uit welke hoek deze dreiging komt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 15 okt 2022, 09:41 Hilarisch, die hypocriete ophef over de bedreigingen van Amalia. Nu hebben we opeens wel een probleem terwijl we al decennia lang weten uit welke hoek deze dreiging komt.
Er zal niet al decennia lang deze dreiging zijn van de mocro-maffia (anders was ze eerder binnen gehouden), en zeker niet mbt Amalia die er zelf nog maar een kleine 19 jaar is.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 15 okt 2022, 11:54 Er zal niet al decennia lang deze dreiging zijn van de mocro-maffia (anders was ze eerder binnen gehouden), en zeker niet mbt Amalia die er zelf nog maar een kleine 19 jaar is.
Geen maffia en geen Amalia nee. Maar wel straatterreur uit dezelfde hoek richting tienduizenden andere dochters (en homo’s). Dat was voor Jesse K. en zijn vriendjes nooit een probleem.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Langedijk schreef: 15 okt 2022, 09:41 Hilarisch, die hypocriete ophef over de bedreigingen van Amalia. Nu hebben we opeens wel een probleem terwijl we al decennia lang weten uit welke hoek deze dreiging komt.
Maar onze Willem vindt het erg jammer dat ze geen normale schooltijd door kan maken, want dat doe je normaal gesproken als princes wel natuurlijk...
Van Alkmaar begint de victorie
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik mag toch hopen dat Rutte de excuses voor de slavernij niet mede namens mij heeft gemaakt.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 19 dec 2022, 14:45 Ik mag toch hopen dat Rutte de excuses voor de slavernij niet mede namens mij heeft gemaakt.
Hij heeft het namens de regering gedaan, die slapjanus. En nu zijn ze nog niet tevreden want om die excuses ging het natuurlijk niet. Dat wisten we al maanden. Ze willen gratis geld want dat zit in hun aard. Het vooroordeel van luie Surinamers wordt weer eens bevestigd.

Stef Blok had in 2018 al volkomen gelijk met zijn ‘failed state’. Alle banden verbreken met die parasieten. Lachwekkend om überhaupt met die leden in gesprek te gaan als ze dingen gaan eisen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 19 dec 2022, 18:46 Hij heeft het namens de regering gedaan, die slapjanus. En nu zijn ze nog niet tevreden want om die excuses ging het natuurlijk niet. Dat wisten we al maanden. Ze willen gratis geld want dat zit in hun aard. Het vooroordeel van luie Surinamers wordt weer eens bevestigd.

Stef Blok had in 2018 al volkomen gelijk met zijn ‘failed state’. Alle banden verbreken met die parasieten. Lachwekkend om überhaupt met die leden in gesprek te gaan als ze dingen gaan eisen.
Andere landen hebben al eerder excuses gemaakt voor slavernij en die hebben nooit herstelbetalingen gedaan. Zou ook belachelijk zijn, want alle slachtoffers en daders van de slavernij zijn al lang overleden. Als de nazaten na 150 jaar nog steeds niet hersteld zijn ervan, dan hebben ze zelf gefaald.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 19 dec 2022, 22:05 Andere landen hebben al eerder excuses gemaakt voor slavernij en die hebben nooit herstelbetalingen gedaan. Zou ook belachelijk zijn, want alle slachtoffers en daders van de slavernij zijn al lang overleden. Als de nazaten na 150 jaar nog steeds niet hersteld zijn ervan, dan hebben ze zelf gefaald.
Die betalingen schijnen juridisch gelukkig onmogelijk te zijn. Maar 200 miljoen in een fonds slaat ook nergens op in deze tijden. Gebruik dat veld verdomme om Nederlanders te helpen.

Minderheden krijgen in dit land gewoon alles voor elkaar. Je geeft ze een vinger en ze willen je hele klauw. Eisen stellen in een ander land, hoe verzin je het. Dat moeten ze eens in Zuid-Europa of Scandinavië proberen.

De premier van Aruba die hier Zwarte Piet wil verbieden terwijl Zwarte Piet op Curaçao zonder problemen wordt geaccepteerd. Met dat soort imbecielen ga je toch niet in gesprek. Afstoten die gebieden en nooit meer een cent geven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Vooral de Surinamers die in Nederland wonen hebben een grote bek. Terwijl ze dankzij de slavernij nu in Nederland een dak boven hun hoofd hebben en in relatieve welvaart leven.
Zonder slavernij hadden ze nog in Afrika gewoond. In een gammel hutje met een hongerbuikje en hoge kindersterfte.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Excuus
Excuus
Screenshot_20221221-133534-679.png (206.75 KiB) 1913 keer bekeken
Kan mij hier wel in vinden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 21 dec 2022, 12:37
Kan mij hier wel in vinden.
Maar aan wie worden die excuses dan aangeboden?

Prima, excuses en door. Maar waarom dan 200 miljoen over de balk smijten? En waarom in gesprek gaan met parasieten die alleen maar geld willen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 20 dec 2022, 10:35 Vooral de Surinamers die in Nederland wonen hebben een grote bek. Terwijl ze dankzij de slavernij nu in Nederland een dak boven hun hoofd hebben en in relatieve welvaart leven.
Zonder slavernij hadden ze nog in Afrika gewoond. In een gammel hutje met een hongerbuikje en hoge kindersterfte.
Wel met lekker weer en zonder Forum voor Democratie, SBS6 de Toppers en een hoop zuur gezeur. :D
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 22 dec 2022, 10:24 Maar aan wie worden die excuses dan aangeboden?

Prima, excuses en door. Maar waarom dan 200 miljoen over de balk smijten? En waarom in gesprek gaan met parasieten die alleen maar geld willen?
Aan de maatschappij in geheel die nog steeds last heeft van de negatieve doorwerking van het slavernijverleden.

Het geld heb ik mij niet verdiept, maar ik weet wel dat cultureel erfgoed onderdeel is van onze cultuur en dat het geld kost. Op de Nederlandse begroting is dit trouwens niks.

De laatste zin vind ik een typische Langedijk opmerking. Vol oordeel en alleen een negatief stukje van het geheel er uitgelicht. Ik hecht er maar geen waarde aan.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

FugAZi schreef: 23 dec 2022, 09:59 Aan de maatschappij in geheel die nog steeds last heeft van de negatieve doorwerking van het slavernijverleden.

Het geld heb ik mij niet verdiept, maar ik weet wel dat cultureel erfgoed onderdeel is van onze cultuur en dat het geld kost. Op de Nederlandse begroting is dit trouwens niks.

De laatste zin vind ik een typische Langedijk opmerking. Vol oordeel en alleen een negatief stukje van het geheel er uitgelicht. Ik hecht er maar geen waarde aan.
De maatschappij (?) heeft er nog last van? Tuurlijk. Net zoals ik er nog last van heb dat mijn opa na de bombardementen van Dresden de kelders aldaar van lijken moest ontdoen. Vervelend voor hem, maar ik heb er geen last van. En mijn vader ook niet. Dus de 2 volgende generaties hebben daar al geen last meer van.

En cultureel erfgoed? Wat bedoel je daar mee? Een museumpje oprichten voor 200 mio? En nee, dat is op de NL begroting niet veel, maar zo zijn er nog tig dingen die niet veel zijn, maar als je al die onzin en missers bij elkaar optelt wel. Klimaatpotje van 25 milard? Joe, ff €1500 per inwoner van Nederland aftikken. Mondkapjesdeal onderzoek? Ff 6 mio aftikken. Daar kan je iemand 12000 uur voor inhuren voor €500 in het uur. En kom, laten we het gas verkopen aan het buitenland, en zelf duurder (!) gas importeren. Dat is een goed idee. Oude contracten of niet, dit begrijpen mensen niet, zeker niet als ze opeens €500 per maand moeten betalen aan Vattenval, terwijl dat €200 was.

Het gaat er om dat er geld over de balk gesmeten wordt waar we bij staan, en waar steeds minder Nederlanders achter staan. De grootte van de bedragen doet er niet zo toe, het gaat om het feit dat het gebeurd, en de manier waarop.

Over die parasieten, er waren er bij die €40.000 voor elke (!) nazaat van de slaven wouden hebben. Koekoek! Dan ben je parasiet hoor.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 23 dec 2022, 11:38 De maatschappij (?) heeft er nog last van? Tuurlijk. Net zoals ik er nog last van heb dat mijn opa na de bombardementen van Dresden de kelders aldaar van lijken moest ontdoen. Vervelend voor hem, maar ik heb er geen last van. En mijn vader ook niet. Dus de 2 volgende generaties hebben daar al geen last meer van.

Nog nooit zo domme vergelijking gelezen. Dik bord voor je kop.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

dirkjan schreef: 23 dec 2022, 11:38 De maatschappij (?) heeft er nog last van? Tuurlijk. Net zoals ik er nog last van heb dat mijn opa na de bombardementen van Dresden de kelders aldaar van lijken moest ontdoen. Vervelend voor hem, maar ik heb er geen last van. En mijn vader ook niet. Dus de 2 volgende generaties hebben daar al geen last meer van.
En de belevenis van jouw familie m.b.t. de oorlog is de standaard omdat...?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 23 dec 2022, 16:34 Nog nooit zo domme vergelijking gelezen. Dik bord voor je kop.
Waarom kun je die vergelijking niet maken dan? Omdat de slavernij vandaag de dag nog doorwerkt en de oorlog niet?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie