Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Keepers
Beau Reus 2001
Mees Bakker 2001

Verdedigers
Sem Dirks 2001
Fons Gemmel 2001
Justin de Haas 2000
Chardell Karg 2001
Joey Jacobs 2000
Maxim Gullit 2001
Mounir El Guebli 2001
Noah Affolter 2001
Quinten Dekkers 2001
Rik Regeling 2001
Robin Lathouwers 2000

Middenvelders
Peer Koopmeiners 2000
Bram Franken 2001
Emir Biberoglu 2001
Justin Baas 2000
Milan Eliasar 2001
Mohamed Taabouni 2002
Thijs Oosting 2000

Aanvallers
Guillermo Gauna 2000
Iman Griffith 2001
Tijmen Wildeboer 2001
Anton Fase 2000
Bai Kamara 2001
Jeffrey van der Heijden 2001
Keyennu Lont 2000
Quinten Helmer 2000

Staf
Kwadjo Boateng
Robert Franssen
Patrick Lagendijk
Ed Nagtegaal
Patrick Ton
Sieme Zijm
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een interessante nieuwe indeling. Dit zijn dus de spelers die naar Jong AZ zouden moeten doorstromen ?
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Jack schreef: 06 jan 2019, 12:08 Een interessante nieuwe indeling. Dit zijn dus de spelers die naar Jong AZ zouden moeten doorstromen ?
De 2000 moet doorstromen, de 2001 mag nog een jaar in onder 19 spelen.
De 2000 lichting, die door moet naar Jong (of anders afvalt) bestaat uit:

Verdedigers:
De Haas *
Jacobs *
Lathouwers *

Middenvelders:
Koopmeiners *
Baas
Oosting *

Aanvallers:
Gauna
Fase
Lont
Helmer

* gaan wel door, samen met Taabouni (2002) en Schendelaar (2000) en Goudmijn (2001) die al bij de selectie van Jong zitten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Josje schreef: 06 jan 2019, 16:33 De 2000 moet doorstromen, de 2001 mag nog een jaar in onder 19 spelen.
De 2000 lichting, die door moet naar Jong (of anders afvalt) bestaat uit:

Verdedigers:
De Haas *
Jacobs *
Lathouwers *

Middenvelders:
Koopmeiners *
Baas
Oosting *

Aanvallers:
Gauna
Fase
Lont
Helmer

* gaan wel door, samen met Taabouni (2002) en Schendelaar (2000) en Goudmijn (2001) die al bij de selectie van Jong zitten.
Dus jij denkt dat van de aanvallers niemand doorgaat?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

multatuli schreef: 06 jan 2019, 21:19 Dus jij denkt dat van de aanvallers niemand doorgaat?
Nou, ik vind dat Josje er veel doorziet gaan. Voorafgaande jaren was hij altijd veel pessimistischer en viel nagegenoeg bijna iedereen af naar zijn mening :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 06 jan 2019, 21:19 Dus jij denkt dat van de aanvallers niemand doorgaat?
Gauna en Helmer zouden wat mij betreft door mogen. De andere twee komen gewoon kwaliteit te kort.
Overigens is de kwaliteit van de spelers die Josje opsomt gewoon goed.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Lecompte schreef: 07 jan 2019, 05:43 Gauna en Helmer zouden wat mij betreft door mogen. De andere twee komen gewoon kwaliteit te kort.
Overigens is de kwaliteit van de spelers die Josje opsomt gewoon goed.
Dus waarom zou je ze nu al laten afvallen? Fase heeft op 17 jarige leeftijd al in wedstrijden laten zien dat hij op KK divise mee kan. Bovendien vind ik de potentie van sommige oudere spelers niet significant groter om de jongere spelers nu al af te schrijven. Je kan ze er sowieso toch een jaartje bijhouden lijkt me.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Geest van Dirk schreef: 07 jan 2019, 14:59 Dus waarom zou je ze nu al laten afvallen? Fase heeft op 17 jarige leeftijd al in wedstrijden laten zien dat hij op KK divise mee kan. Bovendien vind ik de potentie van sommige oudere spelers niet significant groter om de jongere spelers nu al af te schrijven. Je kan ze er sowieso toch een jaartje bijhouden lijkt me.
Fase heb ik al een heel lange tijd niet in onder 19 aan het werk gezien. Hij is mogelijk geblesseerd, maar anders is hij ook al in de hiërarchie gepasseerd door Tijmen Wildeboer en zelfs door de 15 jarige Barasi. Dat laatste is overigens absoluut geen schande.
Lont is een keihard werkende spits maar vergeet het belangrijkste: het maken van doelpunten. De spits positie is het grootste manco van het team.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Lecompte schreef: 07 jan 2019, 17:53 Fase heb ik al een heel lange tijd niet in onder 19 aan het werk gezien. Hij is mogelijk geblesseerd, maar anders is hij ook al in de hiërarchie gepasseerd door Tijmen Wildeboer en zelfs door de 15 jarige Barasi. Dat laatste is overigens absoluut geen schande.
Lont is een keihard werkende spits maar vergeet het belangrijkste: het maken van doelpunten. De spits positie is het grootste manco van het team.
Ik vind het ook vreemd, want als je naar het verleden kijkt is Fase echt een spits met veel scorend vermogen. Maar hij komt inderdaad niet veel aan de bak. Dit jaar staat Lont ineens in de spits, terwijl hij na het kampioenschap met O16, dat speelde met Fase en Boadu in de aanval steeds minder aan spelen toekwam en eigenlijk nauwelijks in de spits stond.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 07 jan 2019, 14:59 Dus waarom zou je ze nu al laten afvallen? Fase heeft op 17 jarige leeftijd al in wedstrijden laten zien dat hij op KK divise mee kan. Bovendien vind ik de potentie van sommige oudere spelers niet significant groter om de jongere spelers nu al af te schrijven. Je kan ze er sowieso toch een jaartje bijhouden lijkt me.
Welke wedstrijden dan? Hij heeft geloof ik 2 helften of zo mee mogen spelen in Jong (met name door de afwezigheid en blessures van andere spelers voorin.
Komt net als Lont gewoon tekort voor het gewenste nivo bij AZ.
En waarom dan nog een jaartje er bijhouden? Of doel jij voor de trainingen, zodat je nog genoeg spelers hebt om een partijtje 11 tegen 11 te kunnen spelen?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... lsea-.html
AZ dreigt toptalent kwijt te raken: verdediger onderweg naar Chelsea'
Gepubliceerd: Do 17-01-2019 om 06:41
Laatste update: Do 17-01-2019 om 06:43

De achttienjarige Justin de Haas lijkt het volgende Nederlandse talent dat de overstap gaat maken naar Engeland. De centrale verdediger van AZ gaat na de zomer de zomer vermoedelijk de overstap maken naar Chelsea.

Dat meldt het Algemeen Dagblad. Volgens het medium lijkt het erop dat de Nederlander na de zomer in Londen aan de slag gaat. AZ liet woensdag nog weten van niets te weten. De Haas tekende in 2016 een verbintenis tot de zomer van 2019 bij de Alkmaarders, maar lijkt na dit seizoen te vertrekken.

"Mijn sterke punten? Naast goed verdedigen heb ik een goede inspeelpass en kan ik mensen vrij spelen tussen de linies", zei De Haas in 2016 op de clubsite van de Alkmaarders over zichzelf. De verdediger speelde voor amateurclub KFC voor hij in 2015 in de jeugdopleiding van AZ terechtkwam. Bij de Alkmaarders speelt hij dit seizoen in het elftal Onder 17. De Haas heeft verder voor meerdere jeugdteams van Oranje gespeeld. Voor Nederland Onder 18 staat de teller op vijf interlands
.

Zal zeker wel een goede speler zijn, maar ik had deze jongen niet als toptalent op de radar staan. Blijft wel zonde dat spelers vroegtijdig naar het buitenland vertrekken voordat ze in het 1e hebben gespeeld.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

multatuli schreef: 17 jan 2019, 06:13 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... lsea-.html

.

Zal zeker wel een goede speler zijn, maar ik had deze jongen niet als toptalent op de radar staan. Blijft wel zonde dat spelers vroegtijdig naar het buitenland vertrekken voordat ze in het 1e hebben gespeeld.
Klopt, wordt ook niet als een echt toptalent gezien. Maar daarom juist wel heel begrijpelijk dat hij zo een kans natuurlijk niet laat lopen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hij had een contract en speelt op een positie waar AZ heel erg veel behoefte heeft aan extra kwaliteit dus dit oogt op de oppervlakte als een slechte ontwikkeling. Ik kan me aan de andere kant moeilijk voorstellen dat hij weg zou gaan als AZ de ambitie had om hem snel bij het eerste elftal te gaan betrekken.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Josje schreef: 17 jan 2019, 07:35 Klopt, wordt ook niet als een echt toptalent gezien. Maar daarom juist wel heel begrijpelijk dat hij zo een kans natuurlijk niet laat lopen.
Voor wat het waard is:

Justin de Haas kreeg van FM altijd een potentie toegeschreven van tussen de -7/-8 dat maakt hem voor eredivisie begrippen een toptalent.
Hij zit sinds maart vorig jaar niet meer bij de nationale selecties en met zijn leeftijd zou hij eigenlijk nu moeten doorbreken in Jong AZ als hij inderdaad goed genoeg is.

Talent of niet, ik denk dat hij met de volgende generatie die al op staat en Weigelt en Bergsma voor hem inderdaad zal overwegen te vertrekken.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 17 jan 2019, 14:49 Voor wat het waard is:

Justin de Haas kreeg van FM altijd een potentie toegeschreven van tussen de -7/-8 dat maakt hem voor eredivisie begrippen een toptalent.
Hij zit sinds maart vorig jaar niet meer bij de nationale selecties en met zijn leeftijd zou hij eigenlijk nu moeten doorbreken in Jong AZ als hij inderdaad goed genoeg is.

Talent of niet, ik denk dat hij met de volgende generatie die al op staat en Weigelt en Bergsma voor hem inderdaad zal overwegen te vertrekken.
Ik heb Justin de Haas slechts enkele wedstrijden gezien, dus een heel uitgebreide analyse kan ik niet geven, maar die keren dat ik hem zag beviel hij mij uitstekend. Ik heb hem dit seizoen één keer zien invallen bij Jong en toen vond ik hem indrukwekkend. Zijn fysiek heeft hij mee, terwijl hij het voetballend ook prima deed. Nadeel is dat dit slechts een invalbeurt van een minuut of twintig was, maar daarin vond ik hem al overtuigender dan Bergsma in een heel seizoen. Aangezien Weigelt ook nog niet overtuigt snap ik dat zo'n jongen dan zou vertrekken. Ik vind het zelfs onbegrijpelijk dat hij niet meer speeltijd heeft gekregen bij Jong. Maar misschien dat iemand als Kuifje meer licht op de zaak kan werpen. Die is veel beter op de hoogte van de jeugd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Last Scout schreef: 17 jan 2019, 14:49 Voor wat het waard is:

Justin de Haas kreeg van FM altijd een potentie toegeschreven van tussen de -7/-8 dat maakt hem voor eredivisie begrippen een toptalent.
Hij zit sinds maart vorig jaar niet meer bij de nationale selecties en met zijn leeftijd zou hij eigenlijk nu moeten doorbreken in Jong AZ als hij inderdaad goed genoeg is.

Talent of niet, ik denk dat hij met de volgende generatie die al op staat en Weigelt en Bergsma voor hem inderdaad zal overwegen te vertrekken.
Een echt talent zou Weigelt en Bergsma zo uit de basis moeten spelen
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Opvallend nieuws, ik heb hem dit halfjaar al een keer of 6 zien spelen in zowel Jong als in onder 19.
Hierbij is hij mij bij onder 19 vooral opgevallen met het afleggen van zijn verantwoordelijkheden om ook eens een bal in te spelen aan zijn (in mijn ogen veel betere ) maatje in het centrum Joey Jacobs.
Slechts als veilig naar rechts niet meer kon was hij te betrappen op een (overigens zeer goede) pass naar voren. Voetballen kan hij dus echt wel maar hij laat het veel te kort zien.

Het is overigens maar de vraag of hij daadwerkelijk bij Chelsea aan de slag kan. Door een eventuele Brexit zou het best wel eens mogelijk kunnen zijn dat hij niet in Engeland zou mogen werken. Hij voldoet in ieder geval niet aan de kwalificaties die nu aan spelers van buiten de EU gesteld worden.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

multatuli schreef: 17 jan 2019, 17:00 Een echt talent zou Weigelt en Bergsma zo uit de basis moeten spelen
Daar twijfel ik nog wel over, niet vanwege het talent maar vanwege de volharding die de trainers momenteel hebben in het opstellen van bepaalde spelers.
Maar het is in ieder geval de redenering die ik anderzijds ook inzet om tot een logische conclusie voor dit vertrek te komen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Lecompte schreef: 17 jan 2019, 17:30 Opvallend nieuws, ik heb hem dit halfjaar al een keer of 6 zien spelen in zowel Jong als in onder 19.
Hierbij is hij mij bij onder 19 vooral opgevallen met het afleggen van zijn verantwoordelijkheden om ook eens een bal in te spelen aan zijn (in mijn ogen veel betere ) maatje in het centrum Joey Jacobs.
Slechts als veilig naar rechts niet meer kon was hij te betrappen op een (overigens zeer goede) pass naar voren. Voetballen kan hij dus echt wel maar hij laat het veel te kort zien.

Het is overigens maar de vraag of hij daadwerkelijk bij Chelsea aan de slag kan. Door een eventuele Brexit zou het best wel eens mogelijk kunnen zijn dat hij niet in Engeland zou mogen werken. Hij voldoet in ieder geval niet aan de kwalificaties die nu aan spelers van buiten de EU gesteld worden.
Is geen bijzonder talent, kiest waarschijnlijk eieren voor zijn geld, gezien de spelers bij AZ 1 en Jong op zijn positie als CV met doorlopende contracten.
Concurrentie is te groot om aan spelen toe te komen. Zelfde geldt ook wel voor Joey Jacobs, ook einde contract en niet goed genoeg om AZ 1 te halen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De concurrentie op CV is bij AZ op dit moment nagenoeg niet bestaand. Iedere verdediger die normaal een bal kan onderscheppen en naar een speler in hetzelfde shirt kan passen komt op dit moment in aanmerking voor een basisplaats in zowel Jong als het eerste. Het lijkt me niet dat dat een argument kan zijn.
Plaats reactie