Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Wat een held is Sem Westerveld! Heerser van de strafschoppen. Ik zou ook bang worden als ik tegenover hem sta om een penalty te nemen :D
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Hij pakt er twee en twee via z'n vingers er helaas net in, wat een held.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Leuk! Mooie ervaring voor die gasten, op naar de volgende.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik was er van overtuigd dat er nog een return in Spanje zou zijn, aangezien de vorige rondes wel over 2 wedstrijden gingen.

Ik wist dus helemaal niet dat het vandaag al beslist zou worden. :oops:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Verbaasde mij ook toen ik het de commentator hoorde zeggen.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Play-offs

The eight Domestic Champions path survivors will be drawn at home to the eight UEFA Champions League path runners-up in one-off ties to decide the eight remaining round of 16 berths.

Knockout phase and final

The knockout phase, starting with the round of 16, will consist of single-leg ties. This means a maximum of ten matches for any team, with the semi-finals and final played in the form of a final tournament at the Colovray stadium, Nyon, Switzerland. There will be no third-place play-off game.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 08 feb 2022, 18:08 Play-offs

The eight Domestic Champions path survivors will be drawn at home to the eight UEFA Champions League path runners-up in one-off ties to decide the eight remaining round of 16 berths.
Ja, ik zie nu dat de 1/8e finales en kwartfinales ook over een enkele wedstrijd gaan. De "final 4" is daarna op neutraal terrein.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Even een vraag voor de echte kenners van het jeugdvoetbal: wat zijn nu de echt grote talenten uit deze lichting?

Westerveld, Van Brederode, Poku, De Jong en Schouten?
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Antti Opdam schreef: 08 feb 2022, 18:44 Even een vraag voor de echte kenners van het jeugdvoetbal: wat zijn nu de echt grote talenten uit deze lichting?

Westerveld, Van Brederode, Poku, De Jong en Schouten?
Ja en verder zou ik hem nog willen aanvullen met:
Daal, Mexxie Meerdink, Owusu-Oduro en Addai.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hoe meet je het talent van Owusu-Oduro nu Westerveld in de spotlight staat?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 08 feb 2022, 13:46?
De webpagina van AZ waar de link naar de stream in stond was gedurende de eerste 12 minuten niet toegankelijk. Time-outs wegens drukte op de webserver van AZ. De enige keer in die 12 minuten dat ie geen timeout gaf, werd de embedded youtube-link evengoed niet weergegeven. Gelukkig kreeg ik van mn maatje de directe link en kon ik vanaf de 1e penalty van Myron het wel zien. Ook dank aan Perry voor de link =D>

Ik lees, terecht overigens, de bewierroking van Westerveld na opnieuw een heldhaftige penaltyserie. Maar die jongen moet wel leren uittrappen. Geen enkele bal in de tweede helft kwam bij een speler van ons aan. Naja, behalve die ene mistrap die hij tegen een speler van ons aanschoot (en vervolgens in de voeten van de tegenstander belandde).
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 08 feb 2022, 13:57 Wijdewormer ligt iets zuidelijker Jack.
Ligt tegen Alkmaar aan. Net als Oudorp destijds, toen de Spanjaarden daar deels hun kamp hadden opgetrokken ;)
____________
Hoc est nihil
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Love AZ Til I Die! schreef: 08 feb 2022, 19:45 Ja en verder zou ik hem nog willen aanvullen met:
Daal, Mexxie Meerdink, Owusu-Oduro en Addai.
Naar mijn idee ook het centrale duo Wouter Goes en met name Maxim Dekker. Tevens het centrale duo van Oranje o.18

En ik meen ook dat Lecompte eerder ook Sem Dekkers aanhaalde als toekomstig talent.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

elmo schreef: 08 feb 2022, 21:28 Naar mijn idee ook het centrale duo Wouter Goes en met name Maxim Dekker. Tevens het centrale duo van Oranje o.18

En ik meen ook dat Lecompte eerder ook Sem Dekkers aanhaalde als toekomstig talent.
Wouter Goes heb ik zelf niet zo'n hoge pet van op. Is voetballend wel aardig maar verdedigend wel zwak. Viel afgelopen weekend ook heel ongelukkig in tijdens zijn debuut.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Geweldig genoten, wat een veerkracht en verdiende overwinning.
Viel mij wel op dat van Brederode af en toe een momentje moest nemen om op adem te komen. Die Spanjaarden roken dat en konden dan heel vaak een man meer creëren. Prachtig talent, je wint mede door hem maar er wordt ook qua conditie wat gevraagd.
Poku had een paar mooie acties (ook op snelheid) in het begin, maar toen de Spanjaarden door hadden verzorgden ze betere rugdekking en zat hij bij hun in de tas.
Heerlijk opportuun jeugdvoetbal.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

In de 1/8e finales is er een thuiswedstrijd uit de loting gekomen tegen Juventus (1 of 2 maart). Bij winst speelt de AZ-jeugd ook in de kwartfinales thuis tegen de winnaar van Liverpool-RC Genk (15 of 16 maart).

Zou het niet een idee zijn om de thuiswedstrijd tegen Juventus in het stadion te spelen als voorwedstrijd van AZ-ajax?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 14 feb 2022, 11:43 In de 1/8e finales is er een thuiswedstrijd uit de loting gekomen tegen Juventus (1 of 2 maart). Bij winst speelt de AZ-jeugd ook in de kwartfinales thuis tegen de winnaar van Liverpool-RC Genk (15 of 16 maart).

Zou het niet een idee zijn om de thuiswedstrijd tegen Juventus in het stadion te spelen als voorwedstrijd van AZ-ajax?
Dat gaat AZ met het oog op het veld nooit doen. En Juventus voelt zich misschien wel meer thuis in het stadion dan in de winderige Wijdewormer. Dat is toch een tactisch voordeel voor AZ <19.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Heerlijke loting overigens! Mochten ze dat halen, ook nog Liverpool.
Qarabag-Angers-Villareal-Juventus-Liverpool is een mooi opgebouwd rijtje. Ik droom daar nog even PSG en Real Madrid achteraan [-o< :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Forza AZ schreef: 14 feb 2022, 11:43 In de 1/8e finales is er een thuiswedstrijd uit de loting gekomen tegen Juventus (1 of 2 maart). Bij winst speelt de AZ-jeugd ook in de kwartfinales thuis tegen de winnaar van Liverpool-RC Genk (15 of 16 maart).

Zou het niet een idee zijn om de thuiswedstrijd tegen Juventus in het stadion te spelen als voorwedstrijd van AZ-ajax?
Droomlotingen! Wijde Wormer is niet zo ver. Ik zou het zelf enorm op prijs stellen als de wedstrijd na 18.00 uur begint.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef: 15 feb 2022, 05:19 Droomlotingen! Wijde Wormer is niet zo ver. Ik zou het zelf enorm op prijs stellen als de wedstrijd na 18.00 uur begint.
Speciaal voor jou is het 14.00 geworden op 2 maart. Zelfs dus nog een half uur eerder. Bron is Theo Brinkman op twitter.
Een half uur eerder zou misschien ook nog kunnen suggereren dat AZ - 020 voor de bekert ook op 2 maart is.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie