Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 11 dec 2021, 17:22 Gaat komende week verlengen.
We hebben het gezien ...

Hoe reëel is dit?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 17 dec 2021, 15:53 We hebben het gezien ...

Hoe reëel is dit?
Is ergens iets misgegaan. Gaf vorige week aan eerst op vakantie te gaan en dan pas een beslissing te nemen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 21 dec 2021, 23:45 Is ergens iets misgegaan. Gaf vorige week aan eerst op vakantie te gaan en dan pas een beslissing te nemen.
Ja ja, beetje uitstellen, mag nu minuten maken. En na 1-1 mag ie elders praten en tekenen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 11 dec 2021, 17:22 Gaat komende week verlengen.
Volgens een Turkse website zit Galatasaray achter Barasi aan. https://www.gazetedamga.com.tr/spor/gal ... 74074.html

Via google translate word ik er niet veel wijzer van:
Galatasaray jaagt op Yusuf Barasi
Hij verkeert dit seizoen in een ongewenste positie, maar in Europa gaat hij terug naar zijn oude tijd.
Als Galatasaray terugkeert, gaat de transferoperatie van januari door. gele rode
deze maand de verjongingsoperatie aan het begin van het seizoen
wordt vervolgd. Een van de namen op de lijst was Yusuf Barasi.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Zou een aardige ondankbare hond zijn als hij na 7 jaar opleiding bij AZ, komend van het Alkmaarse Kolping Boys, bij de eerste de beste Turkse trein daarop zou stappen en meteen voor het geld kiest. Oliedom ook voor zijn carrière.

Ik volg de lijn van Kuifje, die is gevlogen en dat zal ergens deze week wel bekend worden.

Overigens als ie wel alsnog bijtekent irriteert het me alsnog, wie denkt die gozer wel niet dat ie is.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De kwaliteit van de opleiding van AZ zou een argument moeten zijn om totaal niet om vertrekkers te geven. Ze gaan erop achteruit, uiteindelijk.

Eigenlijk zou ik de term gloryhunter willen toepassen op spelers of medewerkers die AZ verlaten om er financieel beter van te worden. Dat zijn de echte gloryhunters imho.
Wie bij AZ heeft er nou persoonlijkheid? Geen enkele gloryhunter in deze betekenis wat mij betreft. Dus ook bijvoorbeeld Hoedt niet. En Koopmeiners ook niet.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bob Ross schreef: 01 jan 2022, 12:09 Zou een aardige ondankbare hond zijn als hij na 7 jaar opleiding bij AZ, komend van het Alkmaarse Kolping Boys, bij de eerste de beste Turkse trein daarop zou stappen en meteen voor het geld kiest. Oliedom ook voor zijn carrière.

Ik volg de lijn van Kuifje, die is gevlogen en dat zal ergens deze week wel bekend worden.

Overigens als ie wel alsnog bijtekent irriteert het me alsnog, wie denkt die gozer wel niet dat ie is.
En dan weer o zo verbaasd zijn.

Kan Barasi wel volgen. Gaat naar ‘huis’, krijgt heel aantrekkelijke financiële voorwaarden en zal ook geen tweede Ferdy willen worden, als in dat hij aanvoelt wellicht niet goed genoeg te zijn om de eerste spits te kunnen worden.

Het jammere is dat er geen regelgeving mogelijk is om dit soort situaties te voorkomen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Volgens de Turkse media heeft Barasi het voorstel van AZ naast zich neergelegd. En heeft Galatasaray een officieel bod neergelegd bij AZ.
Galatasaray zet zijn tussentijdse transferstudies voort en is op zoek naar jonge en slimme namen zoals aan het begin van het seizoen. Het Geel-Rood Volk kwam in actie voor Yusuf Barasi, die lange tijd werd gevolgd door het scoutsteam en de technische commissie. Volgens het nieuws van de kalender; Vastgesteld werd dat de directie Alkmaar benaderde voor de 18-jarige expatriate voetballer en een officieel aanbod deed.

Het contract van Yusuf bij de Nederlandse club loopt aan het einde van het seizoen af. Naar verluidt stond de jonge voetballer erg warm tegenover Galatasaray en ging hij niet in op het nieuwe contractaanbod van Alkmaar. Dit seizoen verscheen Yusuf Barasi, die 17 wedstrijden speelde voor het Alkmaarse U21 team en 5 goals en 1 assist maakte, 3 keer in de Nederlandse 1e League Eiredivisie. Jong talent serveerde 53 minuten in 3 games.
https://www.fotomac.com.tr/galatasaray/ ... ar-basladi
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 01 jan 2022, 12:09 Zou een aardige ondankbare hond zijn als hij na 7 jaar opleiding bij AZ, komend van het Alkmaarse Kolping Boys, bij de eerste de beste Turkse trein daarop zou stappen en meteen voor het geld kiest. Oliedom ook voor zijn carrière.
Hij krijgt geen kans in Alkmaar. Kan je het hem kwalijk nemen?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 02 jan 2022, 17:42 Hij krijgt geen kans in Alkmaar. Kan je het hem kwalijk nemen?
Denk je dat hij bij die shoarma’s wel kansen gaat krijgen?

Het is gewoon een vette naaistreek. Ze zouden die opleidingsvergoedingen moeten verhogen naar 1 mio per aangesloten jaar in geval van transfervrij vertrek als jeugdspeler.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 02 jan 2022, 17:49 Het is gewoon een vette naaistreek.
Dan moet AZ wellicht ook doortastender optreden. Nu klopt een van de grootste clubs uit Turkije op de deur. Tja, dan snap ik wel dat ie voor die kans gaat. Ofschoon hij daar ook weinig kans heeft op minuten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Nou neem ik de Turkse roddelperse altijd met een flinke portie shoarmasaus. Maar Turkije en zeker die topploegen daar zijn gewoon een doodsteek voor jonge spelers. Hij is ook net terug van een lange blessure volgens mij. Zou echt onbegrijpelijk zijn zowel voor zichzelf als naar AZ toe en inderdaad ook ondankbaar. Als hij nou aandringt op een verhuurbeurt om zichzelf te ontwikkelen zou ik dat nog wel kunnen begrijpen.
Aan de andere kant heeft AZ hem dus niet kunnen overtuigen van een goed toekomstplan, zie je toch wel vaker gebeuren de laatste 2 jaar. Geen goed teken. Of zou zijn omgeving hem echt alleen blind hebben gemaakt voor het snelle geld.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 02 jan 2022, 20:27 Nou neem ik de Turkse roddelperse altijd met een flinke portie shoarmasaus. Maar Turkije en zeker die topploegen daar zijn gewoon een doodsteek voor jonge spelers. Hij is ook net terug van een lange blessure volgens mij. Zou echt onbegrijpelijk zijn zowel voor zichzelf als naar AZ toe en inderdaad ook ondankbaar. Als hij nou aandringt op een verhuurbeurt om zichzelf te ontwikkelen zou ik dat nog wel kunnen begrijpen.
Aan de andere kant heeft AZ hem dus niet kunnen overtuigen van een goed toekomstplan, zie je toch wel vaker gebeuren de laatste 2 jaar. Geen goed teken. Of zou zijn omgeving hem echt alleen blind hebben gemaakt voor het snelle geld.
Ik denk het laatste. Waar ze bij AZ praten over tienduizenden gaat het daar over tonnen. En lukt het niet bij G dan zal er wel een andere Turkse club klaarstaan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 02 jan 2022, 17:42 Hij krijgt geen kans in Alkmaar. Kan je het hem kwalijk nemen?
Geen kansen? Hij is al een paar keer ingevallen in de Eredivisie en speelde op zijn 17e in de basis in Jong AZ. Kansen zat. We hebben het hier niet over de nieuwe Messie he. En bij Jong AZ is hij veelbelovend maar schiet hij er ook geen 20 in ofzo Ik vraag me af of je AZ in deze veel kan verwijten. Ik weet bijna wel zeker dat Huiberts hem vorig jaar al heeft proberen te verlengen, daar is ie vaak assertief genoeg in (zie bv. ook Karlsson). Als zo'n jongen echter gewoon door zijn persoonlijke omgeving en voorkeur besluit dat Turkije zijn droombestemming en daar meteen een paar ton pakken, dan doe je daar niet zo veel aan.

Zag net een foto van trainingskamp 2019 met Fedde de Jong, Hillen, Fitz-Jim en Barasi. 2, nu mogelijk 3, hebben zo de club in de steek gelaten. Nou doen wij dat natuurlijk ook met kleinere clubs, en ajax heeft weer last van grote buitenlandse clubs, maar irritant is het wel. Zeker omdat al die clubhoppers vaak verdwijnen in de krochten van het voetbal, en diegene die gewoon eerst basis spelen op het hoogste niveau veel meer leren en meer slagen.

Barasi heeft trouwens dezelfde zaakwaarnemer als die van Frenkie de Jong, v/d Beek, Nieuwkoop, Jorgensen, Idrissi, Ihattaren, Limbombe, Tankovic, M. Seuntjens, Daramy en Aboukhlal. Deze namen pluk ik zo even uit een lijst van 50 ofzo. Het is een kerkhof aan slechte transfers en spelers die hun carrière de vernieling in hebben geholpen door hun transferkeuzes. Of een speler a la Seuntjens die bij fucking Fortuna speelt terwijl iedere capabele zaakwaarnemer die zo aan de subtop zou kunnen slijten.

Dat HCM Sports is van Ali Dursun en Hasan Cetinkaya. Nou, ik geloof dat bij mij de puzzelstukjes wel op hun plek zijn gevallen.
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dezelfde Mats Seuntjens die na AZ een toptransfer maakte naar de Turkse promovendus Gencirbigli. En daarna voor een paar tonnetjes meer van de Turkse voorzitter van Fortuna zijn carriere daar maar laat doodbloeden. Oftewel, telkens maar zoveel mogelijk geld graaien in een zeer beperkt netwerk en het sportieve belang altijd op plek 2. Spelers zijn natuurlijk ook zelf oliedom om hiermee in zee te gaan, die worden gemanipuleerd waar ze bij staan.

Volledig offtopic inmiddels, maar het irriteert me zo dat ik even moest bashen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Deze groep zou ook veeleisendheid horen te ervaren.

Net als bij Jong AZ en het eerste, waar altijd media aandacht naar uitgaat. De lat hoog leggen en een hoog niveau afdwingen door goed werk van de technische staf.

Spelers die AZ verlaten voor snel geld ervaren dan elders niveauverlies. Waarschijnlijk is dat al vaak zo. Maar dat is geen probleem van AZ.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 02 jan 2022, 21:20 Ik weet bijna wel zeker dat Huiberts hem vorig jaar al heeft proberen te verlengen, daar is ie vaak assertief genoeg in (zie bv. ook Karlsson). Als zo'n jongen echter gewoon door zijn persoonlijke omgeving en voorkeur besluit dat Turkije zijn droombestemming en daar meteen een paar ton pakken, dan doe je daar niet zo veel aan.
Barasi is geen Messi, maar wel een van de betere spelers van de huidige lichting. Als je als club de jeugdopleiding hoog in het vaandel hebt, dan moet je dit niet laten gebeuren. Dan faal je als technische staf wederom.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 03 jan 2022, 10:46 Barasi is geen Messi, maar wel een van de betere spelers van de huidige lichting. Als je als club de jeugdopleiding hoog in het vaandel hebt, dan moet je dit niet laten gebeuren. Dan faal je als technische staf wederom.
Hoe kan je falen je hebt immers die jongen toch goed opgeleid.

Een andere keuze, of het niet accepteren van een goede aanbieding van AZ zegt alleen wat over Barasi.

Falen in dit geval een verkeerde woordkeuze, zelfs een gemiste kans is verkeerd uitgedrukt. Want welke kans had je toen Barasi zijn hoofd gek is gemaakt door zijn zaakwaarnemers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 03 jan 2022, 13:33 Falen in dit geval een verkeerde woordkeuze, zelfs een gemiste kans is verkeerd uitgedrukt.
De lat mag wel wat hoger bij ons technisch beleid. We steken miljoenen in de jeugdopleiding - en laten hem dan gratis de deur uitlopen? Dan heb je als club gewoon gefaald. Dan moet je zorgen dat dat niet gebeurt. Weggegooid geld.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 03 jan 2022, 13:55 De lat mag wel wat hoger bij ons technisch beleid. We steken miljoenen in de jeugdopleiding - en laten hem dan gratis de deur uitlopen? Dan heb je als club gewoon gefaald. Dan moet je zorgen dat dat niet gebeurt. Weggegooid geld.
Het probleem is dat sommige spelers van 15 al aanbiedingen krijgen van tonnen per jaar. Daar is niet tegen op te boksen. Die spelers blijven alleen als ze in het verhaal van AZ geloven en durven investeren in hun carrière. Hillen en Fitz-Jim gingen ook naar ajax omdat daar meer te verdienen was. Barasi besloot toen wel voor AZ te kiezen terwijl toen ook al Turkse belangstelling was. Die is op de achtergrond altijd aanwezig gebleven waardoor de intentie om te verlengen nooit aanwezig is geweest. Het was voor Barasi optimaal om drie jaar onder de rook van het ouderlijke huis zich verder te ontwikkelen om dan eind dit seizoen de vruchten te plukken. Bij AZ hoopten ze dat hij uiteindelijk toch nog het sportieve wilde laten primeren alvorens over te stappen naar een club van B-categorie in een minderwaardig ontwikkelingsland. Boadu kon trouwens op zijn 16de voor 4 ton per jaar naar Arsenal maar hij ging wel voor zijn carrière en ontwikkeling. Alleen daarvoor en de nadien 15 binnengeharkte miljoenen maakte alle kritiek onterecht.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie