Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

multatuli schreef: 07 nov 2021, 12:09 Daar zijn wij het helemaal over eens. Ik vind dat het 1e een elftal met zoveel mogelijk eigen jeugd moet spelen en voor de paar posities waar we geen goede eigen jeugdspelers voor hebben, daar moeten echt goede spelers gekocht worden en geen middelmaat. Als je dit seizoen de onder 18 ziet spelen, moet een groot deel van dit team wel het 1e kunnen halen. Paar topspelers erbij kopen en je kunt om de bovenste plekken meedoen.
Eens dat je zoveel mogelijk in moet zetten op eigen jeugd.
Het lastige blijft dat je ook resultaten wilt halen, terwijl je weet dat je (zeker met hele jonge en onervaren) jeugdspelers moet accepteren dat de prestaties en dus de resultaten wisselvallig zullen zijn
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Om 16.00 is AZ - Angers live te zien op AZ.nl!
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ontzettend spannende wedstrijd. AZ staat 0 - 1 achter maar spelen geen slechte wedstrijd. AZ heeft het veldoverwicht en de meeste kansen gehad. Angers speelt duidelijk op de counter en dat heeft goed uitgepakt voor hun.

Omdat AZ de 1e wedstrijd met 1 - 0 gewonnen heeft staan ze nu in feite 1 - 1 gelijk (over 2 wedstrijden).

Leuk trouwens dat Mounir el Hamdaoui in de rust een analyse geeft van de wedstrijd.

Ik hoor net dat als het gelijk blijft er geen verlenging komt, maar meteen penalties.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik vind Berkhout goed spelen. Wint veel duels. (sry voor de jinx)

Hopelijk gaan ze door, zit er zeker in. Zou tof zijn als ze zich een keer kunnen meten met een jeugdelftal van een topteam.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 23 nov 2021, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vermakelijk potje inderdaad. Poku valt mij wel tegen, die kan alleen maar rennen lijkt het wel.

Schouten daarentegen is een voetballer met inzicht.

Kijken welke kant het op gaat.
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Penalty tegen, Berkhout te laat. Beetje makkelijk om te zeggen nu maar ik vind hem verdedigend soms te veel risico nemen met instappen (1e helft ook al).+

Westerveld pakt hem! Blijft spannend nu, bij 0-2 was het wel heel lastig geworden.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Penalty reeks nu. Dit is niet goed voor mijn hart 🥶
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

0 - 1 raak
1 - 1 goes (raak)
1 - 1 redding Sem Westerveld!
2 - 1 dekker (raak)
2 - 2 raak
3 - 2 fedde de jong (raak)
3 - 3 raak
4 - 3 mexx meerdink (raak)
4 - 4 raak
5 - 4 myron v brederode (raak)

Yes we zijn door naar de volgende ronde
Man of the match Sem Westerveld :bow:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Volgende ronde een nummer 2 van het champions path. Mogelijke tegenstanders (huidige nummers 2 met nog 1 of 2 poulewedstrijden te gaan) :

Psg/club Brugge
Liverpool
Dortmund
Real Madrid
Benfica (Barca + Bayern al uitgeschakeld)
Villareal
Red Bull Salzburg
Chelsea

Daar zit wel een aardige tegenstander tussen 😁
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Goed gedaan. Westerveld goed gekeept. Moge Nick van Aart maar heel ver bij hem vandaan blijven.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Bob Ross schreef: 23 nov 2021, 16:14 Vermakelijk potje inderdaad. Poku valt mij wel tegen, die kan alleen maar rennen lijkt het wel.

Schouten daarentegen is een voetballer met inzicht.

Kijken welke kant het op gaat.
Lewis Schouten is voetbaltechnisch misschien wel de beste van allemaal. Heerlijk rustig aan de bal. Goed fysiek. Lekker passing en goed overzicht. Zich vaak vrijspelend. Heel compleet.

Poku moet je natuurlijk wel goed gebruiken. In de uitwedstrijd was hij de man en nu werd ie scherp in de gaten gehouden. Veel sterke spelers bij Angers achterin.

Vandaag niet alleen door twee penaltys te stoppen Sander Westerveld met voorsprong MOTM. Ook een paar goede reddingen in de wedstrijd.

AZ maakte het zich moeilijk door in de beginfase een paar goede kansen te missen. Daarna wat foutjes en Angers profiteerde daarvan. Na rust AZ wat scherper en een aantal kansen, maar de eindpass was te vaak net niet goed genoeg. Ook in de rommelige situaties voor de goal viel de bal daar net niet goed. De Fransen waren gevaarlijk bij uitbraken. Spannende en boeiende wedstrijd en een AZ dat alle penaltys onberispelijk raak schoot! Chapeau!! =D> \:D/ :bow:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 23 nov 2021, 17:08 0 - 1 raak
1 - 1 goes (raak)
1 - 1 redding Sem Westerveld!
2 - 1 dekker (raak)
2 - 2 raak
3 - 2 fedde de jong (raak)
3 - 3 raak
4 - 3 mexx meerdink (raak)
4 - 4 raak
5 - 4 myron v brederode (raak)

Yes we zijn door naar de volgende ronde
Man of the match Sem Westerveld :bow:
Meer genoten van dit potje dan alle potjes van 1 bij elkaar, wat een spanning :D

Schouten vond ik heel goed, van Brederode ook veelbelovend, maar Westerveld was de absolute uitblinker. Wat een reddingen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 23 nov 2021, 17:35 Goed gedaan. Westerveld goed gekeept. Moge Nick van Aart maar heel ver bij hem vandaan blijven.
Je weet dus blijkbaar niet dat Nick van Aart samen met een andere keepertrainer van de jeugdopleiding de trainingen voor de keepers in de jeugdopleiding verzorgt. Ik weet alleen niet of Szenasi er nog steeds bij is.

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-verlengt ... er-szenasi
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 23 nov 2021, 17:58 Meer genoten van dit potje dan alle potjes van 1 bij elkaar, wat een spanning :D

Schouten vond ik heel goed, van Brederode ook veelbelovend, maar Westerveld was de absolute uitblinker. Wat een reddingen.
Helemaal eens. Dit soort wedstrijden vind ik veel leuker dan de wedstrijden van het 1e. Belangrijkste reden voor mij is dat er met veel enthousiasme heel leuk gevoetbald wordt.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 23 nov 2021, 18:07 Je weet dus blijkbaar niet dat Nick van Aart samen met een andere keepertrainer van de jeugdopleiding de trainingen voor de keepers in de jeugdopleiding verzorgt. Ik weet alleen niet of Szenasi er nog steeds bij is.

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-verlengt ... er-szenasi
Ik was daar al bang voor, maar de wens was de vader van de gedachte. Gelukkig heeft die jongen een vader die het wel redelijk snapt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kilkenny schreef: 23 nov 2021, 18:07 Je weet dus blijkbaar niet dat Nick van Aart samen met een andere keepertrainer van de jeugdopleiding de trainingen voor de keepers in de jeugdopleiding verzorgt. Ik weet alleen niet of Szenasi er nog steeds bij is.

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-verlengt ... er-szenasi


https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-verlengt-met-szenasi

Dit bericht is van dit voorjaar. Hij zal er dus nog wel zijn.
De keeper van onder 17 schijnt ook een groot talent te zijn.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dat bericht was er bij mijn zoekopdracht niet uitgekomen. Dank.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Gisteren een groot gedeelte van de o18 gezien tegen Sparta. Daar zitten echt wel leuke spelers in, en wat lijkt, ook goede verdedigers. Een beetje 2 rouwdouwers voorop met Meerdink en Koster, en van Brederode van de zijkant. Bij die laatste, daar zie je heel veel talent, alleen ben ik bang, dat hij wat snelheid en explosiviteit mist, oogt ook erg nonchalant, echt een speler waar je je later goed aan kan ergeren, ben ik bang.

Op het middenveld, liep Daal, wat een heerlijke speler zeg, ook de jongste van het stel meen ik. Die heeft bal aan een elastiek zitten, is explosief, werkt hard. In de tweede helft viel Lewis Schouten in, die viel mij al eerder op in andere potjes, beetje slungelige spelverdeler, heeft wat weg van Vejinovic, heeft een mooie stijl. Goed, afwachten hoe dat zich allemaal gaat ontwikkelen, maar deze lichting is wel hoopgevend, zie eigenlijk iedereen sowieso Jong AZ wel halen.

Zijn hier nog spelers zonder contracten? Want ook de verdediging was echt prima, 2 felle backs ook, technisch ook goed.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sir Robbert schreef: 01 dec 2021, 13:52 Gisteren een groot gedeelte van de o18 gezien tegen Sparta. Daar zitten echt wel leuke spelers in, en wat lijkt, ook goede verdedigers. Een beetje 2 rouwdouwers voorop met Meerdink en Koster, en van Brederode van de zijkant. Bij die laatste, daar zie je heel veel talent, alleen ben ik bang, dat hij wat snelheid en explosiviteit mist, oogt ook erg nonchalant, echt een speler waar je je later goed aan kan ergeren, ben ik bang.

Op het middenveld, liep Daal, wat een heerlijke speler zeg, ook de jongste van het stel meen ik. Die heeft bal aan een elastiek zitten, is explosief, werkt hard. In de tweede helft viel Lewis Schouten in, die viel mij al eerder op in andere potjes, beetje slungelige spelverdeler, heeft wat weg van Vejinovic, heeft een mooie stijl. Goed, afwachten hoe dat zich allemaal gaat ontwikkelen, maar deze lichting is wel hoopgevend, zie eigenlijk iedereen sowieso Jong AZ wel halen.

Zijn hier nog spelers zonder contracten? Want ook de verdediging was echt prima, 2 felle backs ook, technisch ook goed.
Daal is inderdaad de jongste en ook wel mijn favoriete speler in dit fantastische team. Ook Van Brederode en Schouten zijn spelers waar ik graag naar kijk. Het mooie van dit team is dat er inderdaad geen slechte spelers tussen zitten, dus ik verwacht (en hoop) ook wel dat ze bijna allemaal doorstromen naar Jong AZ. Contractsituatie ken ik niet, maar AZ kan niet alle spelers in de jeugd contracten geven dus er zullen er vast nog wel een aantal zonder contract rondlopen. De hier genoemde spelers hebben in ieder geval wel allemaal een contract.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie