Lichting 2004 (AZ O17, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Keepers
Ischa Bouwman 2002
Sem Westerveld 2002

Verdedigers
Jorn Berkhout 2002
Misha Engel 2002
Aurélien Mambo-Kwamungu 2002
Noah de Waal 2002
Rivano Stacie --

Middenvelders
Jari van der Lippe 2003
Aaron Menelik 2002
Jonathan Mulder 2002
Luca Vaglica 2002
Soulaïman Allouch 2002
Zico Buurmeester 2002

Aanvallers
Ricuenio Kewal 2002
Caine Cairo 2002
Ersin Sigmaz 2002
Jaden Montnor 2002
Tiago Cukur 2002

Staf
Alain Vonk
Kenneth Goudmijn
Juroen Koene
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Gisteren verloren van AFC ‘34?
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Deze 2002 lichting is haar 2 grootste talenten Taabouni (Jong AZ) en Sallah-Edine (ajax) al kwijt.

Het is nu eigenlijk wachten op de doorstroom van de 2003 lichting (met name Fitz-Jim en Barasi).
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Hoe doet Menelik het?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

kuifje schreef: 15 jan 2019, 08:32 Hoe doet Menelik het?
hij speelt veel met O16 mee. Net zoals Stengs ook bij O16 speelde terwijl zijn lichting naar 017 ging. Het laatste duel van O17 deed Menelik wel mee en toen had hij geloof ik een assist. Je kunt de wedstrijden van O17 tegenwoordig op YouTube zien, omdat de vader van Hillen die upload. Hillen is naar O17 doorgeschoven, hoewel het me niet zal verbazen als Hillen straks alweer doorschuift naar O19, aangezien hij veelvuldig met het eerste mee traint. Vandaag ook weer een oefenpot tegen de Graafschap (2-2). Fitz Jim en Barasi deden ook mee. Misschien dat Fedde de Jong ook meedeed, maar daar heb ik de beelden te vluchtig voor bekeken om zeker van te zijn.
...... and that's what we mean by honey \:D/
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Geest van Dirk schreef: 15 jan 2019, 15:46 hij speelt veel met O16 mee. Net zoals Stengs ook bij O16 speelde terwijl zijn lichting naar 017 ging. Het laatste duel van O17 deed Menelik wel mee en toen had hij geloof ik een assist. Je kunt de wedstrijden van O17 tegenwoordig op YouTube zien, omdat de vader van Hillen die upload. Hillen is naar O17 doorgeschoven, hoewel het me niet zal verbazen als Hillen straks alweer doorschuift naar O19, aangezien hij veelvuldig met het eerste mee traint. Vandaag ook weer een oefenpot tegen de Graafschap (2-2). Fitz Jim en Barasi deden ook mee. Misschien dat Fedde de Jong ook meedeed, maar daar heb ik de beelden te vluchtig voor bekeken om zeker van te zijn.
Ja Fedde deed ook mee
Top dat ze nu al aan dit niveau mogen ruiken. Ik verwacht veel van deze 4 talenten.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

multatuli schreef: 15 jan 2019, 18:53 Ja Fedde deed ook mee
Top dat ze nu al aan dit niveau mogen ruiken. Ik verwacht veel van deze 4 talenten.
Als ze hun contract binnenkort gebben getekend houdt het geforceerde verhaal van bij het 1e meetrainen en oefenpotjes spelen hopelijk wel weer op voor ze. Laat deze jongens toch gewoon rustig in de onder 17 en mogelijk onder 19 hun wedstrijden spelen en zich daar eerst maar eens bewijzen.

AZ moet niet geforceerd mee willen doen met de hausse van jeugdspelers maar vervroegd door willen schuiven omdat dat publicitair zo goed voor onze jeugdopleiding is. Het kan alleen maar tegenvallen.

Biedt ze een contract aan voordat ze weggaan (de grootste angst van onze jeugdopleiding) en dan gewoon weer normaal doen.

En als ze echt zo goed zijn, gaan ze vroeg of laat toch wel weg.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Josje schreef: 17 jan 2019, 07:50 Als ze hun contract binnenkort gebben getekend houdt het geforceerde verhaal van bij het 1e meetrainen en oefenpotjes spelen hopelijk wel weer op voor ze. Laat deze jongens toch gewoon rustig in de onder 17 en mogelijk onder 19 hun wedstrijden spelen en zich daar eerst maar eens bewijzen.

AZ moet niet geforceerd mee willen doen met de hausse van jeugdspelers maar vervroegd door willen schuiven omdat dat publicitair zo goed voor onze jeugdopleiding is. Het kan alleen maar tegenvallen.

Biedt ze een contract aan voordat ze weggaan (de grootste angst van onze jeugdopleiding) en dan gewoon weer normaal doen.

En als ze echt zo goed zijn, gaan ze vroeg of laat toch wel weg.
Bij Boadu viel het mij anders niet tegen :)
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Helaas gisteren weer verloren van Feyenoord, ondanks meedoen van Hillen, Fitz-Jim en Barasi.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Josje schreef: 20 jan 2019, 08:16 Helaas gisteren weer verloren van Feyenoord, ondanks meedoen van Hillen, Fitz-Jim en Barasi.
Messi verliest soms ook weleens wedstrijden en die heeft nog betere medespelers :D
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

multatuli schreef: 20 jan 2019, 09:27 Messi verliest soms ook weleens wedstrijden en die heeft nog betere medespelers :D
Deze 3 jongens + Fedde de Jong worden door menig forum lid en de Jeugdopleiding nu al bijna beschouwd als volwaardige onder 19 spelers (sommige willen ze al zelfs al in Jong of AZ 1 zien spelen).
Het zijn absoluut talenten (met name Fitz-Jim en Barasi), maar nog maar onder 16 spelers. Laat ze nu gewoon maar eerst dit en ook volgend seizoen in onder 17 laten zien of ze op dat niveau wel het verschil kunnen maken.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Josje schreef: 20 jan 2019, 10:37 Deze 3 jongens + Fedde de Jong worden door menig forum lid en de Jeugdopleiding nu al bijna beschouwd als volwaardige onder 19 spelers (sommige willen ze al zelfs al in Jong of AZ 1 zien spelen).
Het zijn absoluut talenten (met name Fitz-Jim en Barasi), maar nog maar onder 16 spelers. Laat ze nu gewoon maar eerst dit en ook volgend seizoen in onder 17 laten zien of ze op dat niveau wel het verschil kunnen maken.
Waarom geef jij jezelf altijd van die voorzetjes? Ze worden gezien als de betere talenten van hun lichting meer niet, wat al heel erg veel is trouwens.
...... and that's what we mean by honey \:D/
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Josje schreef: 20 jan 2019, 10:37 Deze 3 jongens + Fedde de Jong worden door menig forum lid en de Jeugdopleiding nu al bijna beschouwd als volwaardige onder 19 spelers (sommige willen ze al zelfs al in Jong of AZ 1 zien spelen).
Het zijn absoluut talenten (met name Fitz-Jim en Barasi), maar nog maar onder 16 spelers. Laat ze nu gewoon maar eerst dit en ook volgend seizoen in onder 17 laten zien of ze op dat niveau wel het verschil kunnen maken.
Wie wil ze dan in jong AZ of zelfs AZ 1 zien spelen? Ik heb dat namelijk nergens gelezen en kan mij dat ook niet voorstellen. Zijn gewoon goede talenten die pas over een paar jaar voor vast in Jong AZ komen (eerst nog maar onder 17 en onder 19).
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

multatuli schreef: 20 jan 2019, 11:14 Wie wil ze dan in jong AZ of zelfs AZ 1 zien spelen? Ik heb dat namelijk nergens gelezen en kan mij dat ook niet voorstellen. Zijn gewoon goede talenten die pas over een paar jaar voor vast in Jong AZ komen (eerst nog maar onder 17 en onder 19).
Klopt, gewoon goede talenten, zoals er bij elke BVO wel een paar van rondlopen.

Maar het lijkt wel alsof onze jeugdopleiding zichzelf zo graag wil bewijzen door spelertjes maar door te willen schuiven om het doorschuiven. Zo van; “kijk eens hoe goed wij zijn”, “wij nemen zelfs jongentjes van 15 en 16 mee op trainingskamp van ons 1e”.

Enige bescheidenheid zou wel op zijn plaats zijn.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Josje schreef: 20 jan 2019, 16:41 Klopt, gewoon goede talenten, zoals er bij elke BVO wel een paar van rondlopen.

Maar het lijkt wel alsof onze jeugdopleiding zichzelf zo graag wil bewijzen door spelertjes maar door te willen schuiven om het doorschuiven. Zo van; “kijk eens hoe goed wij zijn”, “wij nemen zelfs jongentjes van 15 en 16 mee op trainingskamp van ons 1e”.

Enige bescheidenheid zou wel op zijn plaats zijn.
De reden dat ze op trainingskamp meegaan is dat ze bijna 16 worden, dus hun 1e contract mogen tekenen en AZ ze wil laten zien welke mogelijkheden ze bij AZ hebben. Vanaf nu zullen ze wel weer bij een jeugdteam spelen.
AZ2002
Glory-hunter
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 nov 2018, 07:33

En geloof me 2 van de 4 tekent niet bij AZ
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

AZ2002 schreef: 30 jan 2019, 20:35 En geloof me 2 van de 4 tekent niet bij AZ
Fitz-Jim al zeker naar Man. United dan?
Barasi en mogelijk ook Hillen naar 020.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Josje schreef: 31 jan 2019, 06:28 Fitz-Jim al zeker naar Man. United dan?
Barasi en mogelijk ook Hillen naar 020.
Ik meen toch gelezen te hebben dat de top jeugd van Nederland niet meer elkaars talenten zullen overnemen. Hoe kunnen Barasi en/of Hillen dan naar ajax?
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

multatuli schreef: 31 jan 2019, 07:41 Ik meen toch gelezen te hebben dat de top jeugd van Nederland niet meer elkaars talenten zullen overnemen. Hoe kunnen Barasi en/of Hillen dan naar ajax?
Een soort van ‘Heren-akkoord’ waarbij is afgesproken dat ze het in principe niet zouden doen, en als ze het dan toch doen dient er 2 x betaald te worden.
Moet nog besproken en eventueel goedgekeurd worden door de KNVB.
Stelt dus niets voor, meer een “wassen neus akkoord”.

En anders gaan ze gewoon naar het buitenland. En wat heb je liever, wat is beter, beter voor de speler, beter voor het Nederlandse voetbal?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Josje schreef: 31 jan 2019, 08:10 Een soort van ‘Heren-akkoord’ waarbij is afgesproken dat ze het in principe niet zouden doen, en als ze het dan toch doen dient er 2 x betaald te worden.
Moet nog besproken en eventueel goedgekeurd worden door de KNVB.
Stelt dus niets voor, meer een “wassen neus akkoord”.

En anders gaan ze gewoon naar het buitenland. En wat heb je liever, wat is beter, beter voor de speler, beter voor het Nederlandse voetbal?
Dat ze bij de eigen club blijven, die hun een goede opleiding kan geven. Dat getrek aan elkaars talenten vind ik maar niets.
Plaats reactie