Hoofd jeugdopleiding (Paul Brandenburg)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

Gister maakte Job Dragstma bekend aan het eind van het seizoen te zullen stoppen als trainert van Volendam. Dat vind ik opmerkelijk aangezien trainerts van zijn kaliber altijd maar wat blij zijn dat ze uberhaupt een baan in het betaalde voetbal hebben.

Daarom moet Dragstma volgens mij iets achter de hand hebben. En ik zal er niet raar van staan te kijken als de beste man aan het eind van het seizoen wordt gepresenteerd als de nieuwe hoofd jeudopleiding.

Of is dit, om wat voor reden dan ook, op voorhand al uitgesloten?
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

West-side schreef:Gister maakte Job Dragstma bekend aan het eind van het seizoen te zullen stoppen als trainert van Volendam. Dat vind ik opmerkelijk aangezien trainerts van zijn kaliber altijd maar wat blij zijn dat ze uberhaupt een baan in het betaalde voetbal hebben.

Daarom moet Dragstma volgens mij iets achter de hand hebben. En ik zal er niet raar van staan te kijken als de beste man aan het eind van het seizoen wordt gepresenteerd als de nieuwe hoofd jeudopleiding.

Of is dit om wat voor reden dan ook op voorhand al uitgesloten?
Omdat ie het niet goed gedaan heeft bij AZ en indirect AFC'34. Vind hem nou niet echt passen binnen de AZ-organisatie. Hij is ook teveel trainer om hoofd jeugdopleiding te zijn in mijn ogen.
'Not in the face, ok?'
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

bonenplukker schreef:[..]


Omdat ie het niet goed gedaan heeft bij AZ en indirect AFC'34. Vind hem nou niet echt passen binnen de AZ-organisatie. Hij is ook teveel trainer om hoofd jeugdopleiding te zijn in mijn ogen.
Ik ben zelf ook absoluut geen fan van de man. Een kleurloze koekenbakkert vind ik het. Maar ik had laatst ook ergens gelezen dat ie nog steeds wel wat scoutingswerk voor AZ verricht. Dus hij heeft nog contact met AZ.

En met van Gaal komt er natuurlijk een zeer dominante hoofdtrainert, die erom bekend staat de jeugd een kans te geven. Wellicht willen ze daarom wel een lichtgewicht (hè dat rijmt!) als hoofd jeugdopleiding.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Hij heeft het bij AFC`34 heel goed gedaan! Bij AZ een stuk minder maar hij had nu ook niet de meest geweldige lichtingen onder zijn hoede de laatste jaren. Van al die spelers die hij in Jong AZ heeft gehad spelen er nog maar verrekt weinig betaald voetbal en dan vaak ook nog op de bank bij een GG-divisie club. De rest is allemaal in de rangen der amateurs neergedaald. Desondanks lijkt het me uitgesloten dat Dragtsma hier weer terechtkomt als je nagaat dat hij verleden seizoen twee weken voor het eind van de competitie ontslagen werd. Dit gebeurde wel onder leiding van Joop Lensen natuurlijk dus het kan best zijn dat nu die er niet meer is dat er wellicht een opening is voor Dragtsma. Persoonlijk lijkt het mij sterk maar zeg nooit nooit.

Overigens is Dragtsma vandaag trouwens ontslagen bij Volendam nadat hij gister zijn vertrek bekend maakte dus is hij wel per direct vrij.

PS: ik hoorde zelf pas geleden het gerucht dat Andries Jonker (nu MVV) bovenaan het verlanglijstje staat om hoofd opleidingen te worden in Alkmaar. Nu ben ik de laatste maanden weinig op `t Lood geweest maar wellicht is er nog iemand anders die dit verhaal gehoord heeft.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Paul schreef:Hij heeft het bij AFC`34 heel goed gedaan! Bij AZ een stuk minder maar hij had nu ook niet de meest geweldige lichtingen onder zijn hoede de laatste jaren. Van al die spelers die hij in Jong AZ heeft gehad spelen er nog maar verrekt weinig betaald voetbal en dan vaak ook nog op de bank bij een GG-divisie club. De rest is allemaal in de rangen der amateurs neergedaald. Desondanks lijkt het me uitgesloten dat Dragtsma hier weer terechtkomt als je nagaat dat hij verleden seizoen twee weken voor het eind van de competitie ontslagen werd. Dit gebeurde wel onder leiding van Joop Lensen natuurlijk dus het kan best zijn dat nu die er niet meer is dat er wellicht een opening is voor Dragtsma. Persoonlijk lijkt het mij sterk maar zeg nooit nooit.

Overigens is Dragtsma vandaag trouwens ontslagen bij Volendam nadat hij gister zijn vertrek bekend maakte dus is hij wel per direct vrij.

PS: ik hoorde zelf pas geleden het gerucht dat Andries Jonker (nu MVV) bovenaan het verlanglijstje staat om hoofd opleidingen te worden in Alkmaar. Nu ben ik de laatste maanden weinig op `t Lood geweest maar wellicht is er nog iemand anders die dit verhaal gehoord heeft.
Nee, niets van gehoord. Zag vanavond wel Hans de Koning, zou die aan het lobyen zijn?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
voetbal
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:58

volgens mij stond andries jonker gisteravond met martin van geel
naar het 2e te kijken :?
een dag geen voetbal is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

kuifje schreef:

Nee, niets van gehoord. Zag vanavond wel Hans de Koning, zou die aan het lobyen zijn?
Hans de Koning wordt volgend seizoen trainer van ZAP Breezand. (volgend jaar tweede klasse zondag.)
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

tomerik schreef:[..]


Hans de Koning wordt volgend seizoen trainer van ZAP Breezand. (volgend jaar tweede klasse zondag.)
Tenzij er natuurlijk een BVO komt die hem wil. Hij heeft de afspraak met ZAP dat hij dan gewoon weg kan.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Huiswaard schreef:[..]


Tenzij er natuurlijk een BVO komt die hem wil. Hij heeft de afspraak met ZAP dat hij dan gewoon weg kan.
Ik dacht dat dat alleen gold voor de functie van hoofdtrainer of assistent. Maar evengoed kun je het natuurlijk niet maken om iemand zo'n kans niet te laten grijpen.
Gebruikersavatar
Old Style
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:52
Locatie: Alkmaar-Noord

Paul schreef:.

PS: ik hoorde zelf pas geleden het gerucht dat Andries Jonker (nu MVV) bovenaan het verlanglijstje staat om hoofd opleidingen te worden in Alkmaar. Nu ben ik de laatste maanden weinig op `t Lood geweest maar wellicht is er nog iemand anders die dit verhaal gehoord heeft.
Andries Jonker lijkt mij niet verkeerd, hij is natuurlijk zeer bekend met het (inter)nationale voetbal en van mensen in mijn buurt die er wel echt verstand van hebben hoor ik dat het een uitmuntende trainer is (ok, hoofd jeugd is even wat anders)

Ik had hem eigenlijk bij 020 verwacht als hoofdtrainer, gelukkig is het Blind geworden :wink:
Omgekeerde Gloryhunter!!
Gebruikersavatar
Old Style
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:52
Locatie: Alkmaar-Noord

voetbal schreef:volgens mij stond andries jonker gisteravond met martin van geel
naar het 2e te kijken :?
Nu wordt duidelijk waarom...........
Omgekeerde Gloryhunter!!
talk back

Gisterenavond vernomen in het stadion van de fcvolendam uit betrouwbare bron dat inderdaad Andries Jonker het nieuwe hoofd opleidingen wordt bij AZ
TB
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

talk back schreef:Gisterenavond vernomen in het stadion van de fcvolendam uit betrouwbare bron dat inderdaad Andries Jonker het nieuwe hoofd opleidingen wordt bij AZ
TB
Dat zou heel mooi zijn. Het werd hoog tijd dat die plaats weer eens door een vaste man bezet wordt.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
Old Style
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:52
Locatie: Alkmaar-Noord

Paul schreef:[..]


Dat zou heel mooi zijn. Het werd hoog tijd dat die plaats weer eens door een vaste man bezet wordt.
Paul , vindt jij het mooi omdat de plaats nu eindelijk bezet wordt of ben jij echt overtuigd van zijn kwaliteiten?
Omgekeerde Gloryhunter!!
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Old Style schreef:[..]


Paul , vindt jij het mooi omdat de plaats nu eindelijk bezet wordt of ben jij echt overtuigd van zijn kwaliteiten?
Ik weet niks van zijn kwaliteiten en weet eigenlijk alleen dat hij trainer is geweest bij Volendam, even heeft samengewerkt met Van Gaal in Barcelona en nu dan MVV. Voor mij is het belangrijkste dat die plek weer bezet wordt. Er wordt al bijna het gehele seizoen sinds het verdwijnen van Lensen roofbouw gepleegd op mensen als Rob Boersma die behalve bij AZ ook nog gewoon een baan op school heeft. Dus met betrekking tot alle randverschijnselen die er rondom een jeugdopleiding komen kijken is het goed dat er weer een vaste man komt die de touwtjes in handen heeft.
Over de kwaliteiten van Andries Jonker zelf kan ik nog niet al te veel zeggen maar voor de structuur binnen de jeugdopleiding denk ik dat het gewoon een goede zaak is dat er weer iemand op die stoel zit straks.

Is het trouwens al officieel bevestigd dat Jonker komt? Ik hoorde het gerucht namelijk al een week of zes geleden maar heb nog steeds niets officieels gehoord.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

De nieuwe hoofdjeugdopleiding wordt dus Aloys Wijnker, volgens het nhd gaat hij het voor één jaar doen.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

West-side schreef:De nieuwe hoofdjeugdopleiding wordt dus Aloys Wijnker, volgens het nhd gaat hij het voor één jaar doen.
Ze kiezen de makkelijkste oplossing dus. Hij wordt geassisteerd door Doesburg, Den Turk en Huiberts. Dus eigenlijk verandert er niets.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Old Style
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 dec 2003, 12:52
Locatie: Alkmaar-Noord

Een tussenoplossing dus.

Zelf ben ik er nooit erg van gecharmeerd als een hoofd jeugd ook nog een veldfunctie vervult, belangenverstrengeling kan dan optreden.
Omgekeerde Gloryhunter!!
Gebruikersavatar
voetbal
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:58

West-side schreef:De nieuwe hoofdjeugdopleiding wordt dus Aloys Wijnker, volgens het nhd gaat hij het voor één jaar doen.
:shock: niet verwacht : :o ik hoop voor hem dat hij het gaat redden
Hij heeft er genoeg voor gedaan de laatste 5 jaar.
De tijd zal leren of zijn capaciteit goed genoeg is voor dit werk
want het is denk ik een zware taak een dubbele functie te vervullen
in ieder geval
VEEL SUCCES ALOYS WIJNKER :wink:
een dag geen voetbal is een dag niet geleefd
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Onze vorige hoofd opleidingen heeft inmiddels ook een aardig clubbie gevonden.
Zie www.azjeugd.nl
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Plaats reactie