Hoofd jeugdopleiding (Paul Brandenburg)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Paul schreef:Onze vorige hoofd opleidingen heeft inmiddels ook een aardig clubbie gevonden.
Zie www.azjeugd.nl
Dat geloof je toch niet Paul? Lees het net in het NHD, maar ik kan er niet bij met mijn pet hoor. Gekkenhuis.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Vakkie X
Dagjesmens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 feb 2005, 14:52

Ongelofelijk :shock:
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Twee ex AZ-jeugdtrainers te weten Job Dragtsma (nu werkloos) en Alex Pastoor (AFC`34) gaan per direct als jeugdtrainer aan de slag bij Fenerbahçe alwaar onze vorige hoofd opleidingen Joop Lensen nu de scepter zwaait over de jeugd.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Paul schreef:Twee ex AZ-jeugdtrainers te weten Job Dragtsma (nu werkloos) en Alex Pastoor (AFC`34) gaan per direct als jeugdtrainer aan de slag bij Fenerbahçe alwaar onze vorige hoofd opleidingen Joop Lensen nu de scepter zwaait over de jeugd.
bron..?
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]

bron..?
Ik vermeld doorgaans geen bronnen maar ik was het hele weekend op een toernooi in Wormerveer waar ook Jong AZ aan meedeed en daar hoorde ik het verhaal gisteren al. Omdat ik het nog nergens bevestigd had gezien heb ik gisteren nog gewacht met het posten ervan maar vandaag hoorde ik het verhaal weer een keer of 10 van verschillende mensen.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Paul schreef:[..]


Ik vermeld doorgaans geen bronnen maar ik was het hele weekend op een toernooi in Wormerveer waar ook Jong AZ aan meedeed en daar hoorde ik het verhaal gisteren al. Omdat ik het nog nergens bevestigd had gezien heb ik gisteren nog gewacht met het posten ervan maar vandaag hoorde ik het verhaal weer een keer of 10 van verschillende mensen.
oke, ja ik begrijp dat je je bronnen niet prijs geeft natuurlijk maar ik dacht dat je het van een site had ofzo. Maar goed ik wacht nu op de officiele bevestiging :)
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]

oke, ja ik begrijp dat je je bronnen niet prijs geeft natuurlijk maar ik dacht dat je het van een site had ofzo. Maar goed ik wacht nu op de officiele bevestiging :)
Voila! Zojuist van www.afc34.nl

Alex Pastoor naar Fenerbace ? De grote Turkse club In Istanbul.
Zaterdag 30 juli is de hoofdtrainer van AFC'34 , Alex Pastoor , naar Istanbul gevlogen voor overleg met het bestuur van de bekende voetbalclub Fenerbace. Zeer recent is Alex benaderd om opgenomen te worden in de trainerstaf van Fenerbace.
Het kontakt is gelegd door Joop Lensen, sinds een aantal maanden in dienst van de wereldberoemde Turkse voetbalclub. Joop Lensen , een bekende naam in de voetbalwereld en langdurig in dienst geweest van AZ en uitermate goed op de hoogte van de opbouw van een jeugdopleiding bij een vereniging in het betaald voetbal.
In de loop van het weekend zal duidelijk worden of de besprekingen tot een contract hebben geleid. Als het accoord er is, zal AFC'34 medewerking verlenen aan een soepele overgang. De kans voor een trainer om te gaan werken bij een topclub in Europa is een geweldig succes voor de trainer, maar straalt , en terecht, ook af op AFC'34. Een club met mogelijkheden voor spelers en trainers.


Edit:Had AFC`34.nl het alleen nog over Pastoor. Nu bevestigt ook www.rtvnh.nl het verhaal.

Dragtsma en Pastoor naar Fenerbahge
FC VOLENDAM Voetbaltrainers Job Dragtsma en Alex Pastoor hopen maandag hun contractbesprekingen met Fenerbahge af te ronden.
Het tweetal krijgt als belangrijkste opdracht de jeugdopleiding van de kampioen van Turkije vorm te geven. Joop Lensen, voormalig hoofd jeugdopleiding van AZ en sinds kort werkzaam bij Fenerbahge, heeft het duo benaderd.
Dragstma werd begin dit jaar ontslagen bij FC Volendam. Pastoor zit, als alles doorgaat, dinsdag voor de laatste keer op de bank bij AFC'34.Dick de Boer is bereid gevonden om de taken van Pastoor voorlopig over te nemen.
1 augustus 2005
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

Gisteravond op RTVN-H Joop Lensen gezien in Turkije, wat een patjakkert is dat toch! "Tja, het is een kwestie van de beste mensen op de juiste plaatsen zetten" antwoordde hij, zonder met zijn ogen te knipperen op de vraag hoe ze daar terrecht waren gekomen. Ook het populaire gelul van Alex Pastoor met een reserve spelert, "Who scored the goal? I didn't see it. No... scored Ali the goal???" was redelijk tenenkrommend.
Maar al met al wel weer vermakelijke televisie.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Het uitgebreide artikel over Hoofd Opleidingen Aloys Wijnker wat hedenmorgen in het NHD stond afgedrukt is nu ook online op www.azjeugd.nl.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Een schop omhoog!
AZ verlengt contract Wijnker tot 2015
15 juni 2011

ALKMAAR- AZ heeft het contract van Hoofd Jeugdopleiding Aloys Wijnker tot de zomer van 2015 verlengd. De 40-jarige oud-profvoetballer uit Anna Paulowna trad in oktober 1999 als jeugdtrainer in dienst bij de Alkmaarders. Sinds 2005 bekleedt Wijnker de functie van Hoofd Jeugdopleiding.

In Wijnkers periode als eindverantwoordelijke van de AZ Jeugdopleiding debuteerden onder meer Jeremain Lens, Kees Luijckx, Adam Maher, Gregory Nelson, Marko Vejinovic, Ruud Vormer en Giliano Wijnaldum in het eerste elftal van de Alkmaarders.

Stewart: ‘Zeer tevreden’
“We zijn zeer tevreden met de contractverlenging van Aloys”, reageert Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “De Hoofd Jeugdopleiding is een belangrijke strategische positie binnen AZ. Zeker in de toekomst is onze eigen jeugdopleiding een belangrijke pijler voor de club. Mede door de inzet van Aloys en zijn staf hebben we een groot aantal zelf opgeleide spelers in de huidige A-selectie.”

Wijnker: ‘Spreekt vertrouwen uit’
Ook Wijnker blijkt opgetogen door de verlenging van zijn contract: “Dat de club naar mij is toegekomen met het voorstel om mijn huidige contract open te breken en te verlengen, zegt mij veel. Daar spreekt waardering en vertrouwen uit. We zijn met de jeugdopleiding op de goede weg. Er stromen steeds meer jeugdspelers door. Maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering. Daar ga ik de komende jaren hard mee aan de slag.”
Bron: AZ.nl
tAZ
Fanatic
Berichten: 600
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:19

Prima verlenging, goede kerel op de juiste plek. Hij oefent zijn functie ook echt uit met passie, om heel het voetbal in Noord-Holland op een hoger niveau te krijgen. =D>
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wijnker: 'Uitstekende voorbereiding'

ALKMAAR- Aloys Wijnker is het Hoofd Jeugdopleiding van AZ.
Van achter zijn bureau op Sportcomplex ’t Lood bespreekt hij belangrijke zaken rondom de jeugdteams.
Dit keer spreekt hij over de goede voorbereiding, de Super Cup en de mooie toernooien.


Wijnker: 'Uitstekende voorbereiding'
De eerste officiële wedstrijden van het seizoen staan weer voor de deur.
Wijnker geeft echter aan geen onderscheid te maken tussen competitie- en bekerduels of toernooien en oefenwedstrijden.
"AZ Onder 19 speelt zaterdag een duel voor de beker tegen NEC/FC Oss, maar misschien is het toernooi dat Onder 14 speelt in Tiel,
met tegenstanders als Paris Saint-Germain en Feyenoord, interessanter voor de ontwikkeling van onze spelers."

Goede omstandigheden
"We hebben tot nu toe een uitstekende voorbereiding doorgemaakt", kijkt het Hoofd Jeugdopleiding terug.
"De omstandigheden zijn goed en omdat de vakantie in onze regio een week eerder is afgelopen dan vorig jaar zijn de teams al langer bij elkaar.
Ik denk daarom dat de teams in samenwerking nu verder zijn dan twaalf maanden geleden."

Druk
Onder 19 en Onder 17 moeten vanaf zaterdag direct vol aan de bak.
De oudste teams spelen in een week direct drie officiële duels. "Ik vind het goed dat de KNVB dat nu doet",
stelt Wijnker. "De spelers zijn over het algemeen nog niet naar school,
dus hebben nu meer tijd voor een midweekse wedstrijd.
Later in het seizoen kunnen die duels nog wel eens lastig te combineren zijn met andere verplichtingen."

Super Cup
Onder 15 speelt dinsdag in het Utrechtse De Meern om de Super Cup tegen PSV C1.
"Een leuke wedstrijd", vindt Wijnker, die wel een kanttekening plaatst.
"Het duel wordt niet gespeeld door de spelers die vorig jaar kampioen zijn geworden (de huidige Onder 16, red.).
Dat is jammer. Ik zou het daarom mooier vinden als de kampioen en de bekerwinnaar bij de jeugd aan het einde van het seizoen om deze prijs spelen."

bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wijnker: 'Ambitie durven uitspreken'
Gepubliceerd op 21 november 2014 , 14:30
ALKMAAR- Aloys Wijnker is het Hoofd Jeugdopleiding van AZ. Van achter zijn bureau
op Sportcomplex ’t Lood bespreekt hij belangrijke zaken rondom de jeugdteams. Dit keer heeft hij het over
ambitie en het doorschuiven van spelers.


Wijnker: 'Ambitie durven uitspreken'
Wijnker haakt tijdens deze voorbeschouwing in op de uitspraken die Arjen Robben onlangs deed na de
wedstrijd tussen Nederland en Mexico. De sterspeler zette vraagtekens bij het zelfbeeld en ambities van
jonge voetballers. "Ik wil het graag breder trekken", stelt het Hoofd Jeugdopleiding. "Wij maken ons in
Nederland kleiner dan we zijn. We durven onze ambities niet uit te spreken. Wanneer Louis van Gaal zegt
dat hij wereldkampioen wil worden, dan wordt hij uitgelachen."

Hoogste
"Ik vind dat we juist ambitieus moeten zijn en hoge doelen moeten stellen. Wanneer je dat doet, ga je automatisch harder werken
om stappen te zetten en dichterbij het eindpunt te komen. Wanneer een doel te makkelijk te bereiken is,
treedt er gelatenheid op", zet Wijnker uiteen. "Ik verwacht van onze spelers dat zij streven naar het hoogste.
Het is aan de technische staf om hen daarbij te begeleiden en te zorgen dat zij zich aan hun plan houden."

Top
"Wanneer spelers hun ambitie uitspreken, horen daar stappen bij. Wanneer zij vervolgens niet hard werken
om deze stappen te maken, worden zij daar op gewezen", vervolgt het Hoofd Jeugdopleiding. "Talenten moeten
weten wat er nodig is om de top te halen. Ze moeten daarvoor 'in de spiegel kijken, maar ook door het raam'
. Dat wil zeggen dat niet alleen kijken naar wat zij zelf doen, maar ook inventariseren wat de toppers doen om
het hoogste te bereiken."

Vertrouwen
"Het belangrijkste is dat een speler elk moment honderd procent wordt uitgedaagd", vindt Wijnker.
Volgens de technisch verantwoordelijke zijn talenten er soms bij gebaat dat zij worden doorgeschoven.
"Maar er moet wel ruimte zijn. Wanneer je bijvoorbeeld twee talentvolle rechterspitsen hebt, dan kun je er niet
één aan de kant schuiven. We laten spelers in ieder geval meetrainen op een hoger niveau en waar mogelijk
spelen zij ook bij een hoger team."

bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wijnker: 'Wekelijks tegen de besten'
Gepubliceerd op 16 januari 2015 , 13:55

ALKMAAR- Aloys Wijnker is het Hoofd Jeugdopleiding van AZ. Van achter zijn bureau op Sportcomplex ’t
Lood bespreekt hij belangrijke zaken rondom de jeugdteams. Dit keer heeft hij het over de start van de
tweede seizoenshelft.

Afbeelding

"Alle teams hebben nieuwe afspraken gemaakt", vertelt Wijnker. "De spelers en technische staf hebben
gezamenlijk de eerste seizoenshelft geëvalueerd en gekeken wat er goed ging en wat er beter kon. Op basis
daarvan zijn nieuwe ambities voor de rest van het seizoen vastgesteld. Ik mag zeggen dat de lat bij elk team
erg hoog is gelegd, maar dat moet ook."

Uitgedaagd
Voor de winterstop wisten alle zeven jeugdteams zich te plaatsen voor de kampioenspoule. Het zorgt ervoor
dat er wekelijks toppers op het programma staan. "Dat was de bedoeling van de KNVB. Door de nieuwe
competitieopzet spelen wekelijks de beste teams tegen elkaar. Dat juich ik alleen maar toe. Talentvolle
spelers moeten continu worden uitgedaagd, in wedstrijden en op trainingen."

Klaar
Wijnker gelooft dat de teams klaar zijn voor de hervatting van de competitie. "We zijn weer twee weken in
training en alle teams hebben vorige week, ondanks het slechte weer, een oefenwedstrijd of toernooi kunnen
spelen. De trainers zijn tevreden over het niveau dat wordt gehaald op de trainingen."

Ervaring
Het trotse Hoofd Jeugdopleiding zag eerstejaars A-junioren Jeremy Helmer en Pantelis Hatzidiakos meegaan
op trainingskamp met het eerste elftal. "Ik hoop dat zij hun ervaringen meenemen en dat ze er iets mee
kunnen doen. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de rest van het team. Er wordt bij het eerste elftal toch
weer wat anders gevraagd dan bij AZ Onder 19."

Bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

AZ verlengt contract Wijnker tot 2019
Gepubliceerd op 7 februari 2015 , 09:00
ALKMAAR- AZ heeft het contract van Hoofd Jeugdopleiding Aloys Wijnker tot de zomer van 2019 verlengd.
De 43-jarige oud-profvoetballer uit Anna Paulowna trad in oktober 1999 als jeugdtrainer in dienst bij de
Alkmaarders. Sinds 2005 bekleedt Wijnker de functie van Hoofd Jeugdopleiding.

Afbeelding

In Wijnkers periode als eindverantwoordelijke van de AZ Jeugdopleiding debuteerden onder meer Jeremain
Lens, Kees Luijckx, Adam Maher, Marko Vejinovic en Ruud Vormer in het eerste elftal van de Alkmaarders.
Meest recent braken onder anderen de eigen jeugdspelers Wesley Hoedt, Derrick Luckassen, Ridgeciano
Haps, Thom Haye, Joris van Overeem en Dabney dos Santos door.

Stewart: ‘Belangrijke rol’
“Het niveau van de AZ Jeugdopleiding is de afgelopen jaren enorm gestegen”, reageert Directeur
Voetbalzaken Earnest Stewart. “In die ontwikkeling heeft Aloys Wijnker een zeer belangrijke rol gespeeld. Dit
nieuwe contract is een beloning voor zijn goede werk. Steeds meer jeugdspelers van AZ komen terecht in het
betaalde voetbal. Het aantal doorgebroken jeugdspelers dat de mensen nu ziet, is slechts een voorbode. Er
komt nog heel veel talent aan. Dat is positief voor de toekomst van AZ.”

Wijnker: ‘Energie’
“Op de eerste plaats ben ik blij met het vertrouwen dat de club in mij heeft ”, reageert Wijnker op zijn
contractverlenging. “Ik zie zelf ook een groeiend aantal door AZ opgeleide spelers doorbreken in ons eerste
elftal en bij andere betaald voetbalclubs. Toch zie ik nog voldoende ruimte voor verbetering binnen AZ en
onze jeugdopleiding. Daar wil ik graag de komende jaren mijn energie in steken.”

bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wijnker: 'Beter presteren door ambitie'
ALKMAAR- Aloys Wijnker is het Hoofd Jeugdopleiding van AZ. Van achter zijn bureau op Sportcomplex ’t
Lood bespreekt hij belangrijke zaken rondom de jeugdteams. Dit keer heeft de technisch verantwoordelijke
het over de wedstrijden van het weekend.

Afbeelding

"Er is dit weekend slechts één thuiswedstrijd", zegt Wijnker. AZ Onder 16 neemt het op Sportcomplex 't Lood
op tegen FC Twente O16. "Verder waaieren we uit over het hele land. Ik ga zelf naar Brabant om daar AZ
Onder 17 tegen PSV te zien en AZ Onder 12 tegen Helmond Sport."

Vorm
Het Hoofd Jeugdopleiding hoopt op een mooie wedstrijd van AZ Onder 17 in Eindhoven. "Het team is in vorm
na de winterstop. Ze hebben de laatste drie wedstrijden de nul gehouden en maken een hele positieve indruk.
Ik heb daarnaast de internationals uit het team afgelopen week met Oranje Onder 17 in actie gezien in
Portugal. Ook zij lieten een hele goede indruk achter."

Stijgende lijn
De tweede topper van het weekend wordt gespeeld door AZ Onder 13, op bezoek bij ajax D1. "Er zit bij dat
team een duidelijke stijgende lijn in het spel. Er zijn grote stappen gemaakt sinds de begin van dit seizoen.
Vorige week plaatsten zij zich al voor de halve finale van de beker en nu mogen ze laten zien wat ze kunnen
in Amsterdam", aldus Wijnker.

Ambities
AZ Onder 19 hoopt na het bereiken van de bekerfinale, zaterdag de goede lijn door te trekken in de
competitiewedstrijd tegen FC Twente A1. "Het team heeft gezamenlijk hele hoge doelen gesteld", weet het
Hoofd Jeugdopleiding. "Het is goed dat om zulke ambities uit te spreken. Ik geloof dat je daar ook beter van
gaat presteren. Zo lang de ambities maar realistisch zijn, anders levert het alleen maar frustraties op."

Bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wijnker: 'Kijk uit naar topper'
Gepubliceerd op 20 maart 2015 , 09:30
ALKMAAR- Aloys Wijnker is het Hoofd Jeugdopleiding van AZ. Van achter zijn bureau op Sportcomplex ’t Lood
bespreekt hij belangrijke zaken rondom de jeugdteams. Dit keer heeft de technisch verantwoordelijke het over
het creëren van een cultuur en de topper van AZ Onder 19.


Afbeelding

Wijnker: 'Kijk uit naar topper'
Met veel plezier keek Wijnker deze week naar de wedstrijd van AZ Onder 15 tegen ajax C1. Het Hoofd
Jeugdopleiding zag een enorme beleving op het veld. “Je wilt altijd dat spelers optimaal bevraagd worden én
alles uit zichzelf moeten en willen halen. De competitie met sterke tegenstanders is daarbij het middel. Het doel
is de ontwikkeling die daarop volgt.”

Cultuur
“Je merkte aan spelers die dinsdag na de wedstrijd stuk zaten, dat ze direct gingen bedenken hoe zij zo
konden herstellen dat zij op zaterdag weer optimaal kunnen presteren”, vertelt het Hoofd Jeugdopleiding. “Die
cultuur wil je creëren. Bij teams waar dat gebeurt, ontwikkelen spelers zich het snelst. Het is aan de technische
staf om de spelers daar zo goed mogelijk bij te begeleiden.”

Onder 19
De topper van het weekend staat vrijdagavond op het programma, wanneer AZ Onder 19 het op Sportcomplex
’t Lood opneemt tegen ajax. “Een wedstrijd waar ik naar uitkijk. Er moet gewonnen worden om kans te blijven
maken op het kampioenschap. Later dit seizoen spelen wij nog de bekerfinale tegen sc Heerenveen A1, maar
dit is een zelfde soort wedstrijd. Het team zal moeten omgaan met die druk”, vindt het Hoofd Jeugdopleiding.

Toeschouwers
Wijnker: “Ik hoop dan ook dat er veel toeschouwers bij het duel aanwezig zullen zijn. Niet alleen om het team
aan te moedigen, maar ook om ze te laten ervaren hoe het is om een topper te spelen voor veel publiek. Dat is
ook belangrijk voor hun ontwikkeling. En als voetballiefhebber zou ik het wel weten. Dit zijn de twee beste
teams in deze lichting, daar hoeven we niet om heen te draaien.”

Bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef: Toeschouwers
Wijnker: “Ik hoop dan ook dat er veel toeschouwers bij het duel aanwezig zullen zijn. Niet alleen om het team
aan te moedigen, maar ook om ze te laten ervaren hoe het is om een topper te spelen voor veel publiek. Dat is
ook belangrijk voor hun ontwikkeling. En als voetballiefhebber zou ik het wel weten. Dit zijn de twee beste
teams in deze lichting, daar hoeven we niet om heen te draaien.”
Leg dat ook maar even uit aan die rukker van een Bruinooge. Niet dat ik zeg dat er vanavond niet veel mensen zullen zijn, maar morgen was het helemaal druk geworden.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wijnker: 'Spannende periode geweest'
Gepubliceerd op 10 april 2015 , 12:00
ALKMAAR- Aloys Wijnker is het Hoofd Jeugdopleiding van AZ. Van achter zijn bureau op Sportcomplex ’t Lood
bespreekt hij belangrijke zaken rondom de jeugdteams. Dit keer heeft de technisch verantwoordelijke het over
een spannende periode, Joris Kramer en een weekend vol toppers.

Afbeelding

Trots begint Wijnker zijn verhaal met een compliment richting Joris Kramer. De verdediger maakte tegen
Feyenoord deel uit van de wedstrijdselectie. "Hij maakt een fantastische ontwikkeling door en is een voorbeeld
voor andere spelers binnen de opleiding. Joris werkt met een enorme focus aan zijn ontwikkeling en wordt elke
dag een beetje beter. Daarnaast is hij als Heilooër een echte jongen uit de regio."

Toppers
Dit weekend staan er weer een groot aantal toppers op het programma. De drie oudste ploegen nemen het op
tegen Feyenoord, AZ Onder 15 en AZ Onder 13 ontmoeten ajax. "Alle teams spelen mooie wedstrijden. De
ontmoetingen van Onder 19, Onder 16 en AZ Onder 15 zijn gezien de stand het meest interessant. Als Onder
16 en Onder 15 al hun overgebleven wedstrijden winnen, zijn zij kampioen. Voor Onder 19 is het zaak om druk
te houden op ajax A1 en hopen dat zij een misstap maken."

Dip
AZ Onder 13 maakt volgens het Hoofd Jeugdopleiding een moeilijke periode door. "Het draait de laatste weken
minder en er zijn enkele matige resultaten geboekt. Het is interessant om te zien hoe ze daar mee omgaan,
want het team heeft gewoon veel potentie. Er zijn veel gesprekken geweest over de oorzaak van de dip. De
afvalperiode werd genoemd als één van de redenen."

Toekomst
"Inmiddels hebben alle spelers duidelijkheid over hun toekomst bij de opleiding", vertelt Wijnker. "Het was, net
zoals elk seizoen, een spannende periode voor de spelers, waarin zij hun twijfels hebben gehad en
stagespelers bij het team trainden. Toch is het belangrijk dat zij ook met dit aspect van de topsport om leren
gaan. Als profvoetballer draait het geruchtencircuit op volle toeren rondom de spelers en hun teamgenoten."

Bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Afgelopen zaterdag onder 17 zien verliezen van Feyenoord, helaas met 3-4 verloren na een 3-0 voorsprong met de rust.
Ziet er niet naar uit dat we dit jaar nog een kampioenschap mogen vieren bij een van de jeugdelftallen.

De tussenstanden na het weekend:

Onder 19:
1. ajax 10-24
2. AZ 10-20
3. ADO 10-19
4. PSV 10-17
5. Feyenoord 10-16
6. NEC/FC Oss 10-7
7. FC Twente 10-7
8. Heerenveen 10-4

Onder 17:
1. FC Utrecht 11-23
2. ajax 11-18
3. PSV 11-17
4. Feyenoord 11-16
5. FC Volendam 11-16
6. AZ 11-12
7. Sparta 11-12
8. Vitesse 11-6

Onder 16:
1. Feyenoord 8-17
2. AZ 9-16
3. PSV 7-13
4. Sparta 8-13
5. FC Utrecht 8-5
6. FC Twente 8-4

Onder 15:
1. FC Utrecht 10-24
2. AZ 10-20
3. ajax 9-19
4. Helmond Sport 10-12
5. Feyenoord 10-12
6. PSV 10-11
7. Willem II 10-6
8. Heerenveen 9-4

Onder 14:
1. Feyenoord 9-15
2. ajax 9-19
3. ADO 9-19
4. PSV 8-15
5. Sparta 9-14
6. Excelsior 9-11
7. AZ 9-10
8. FC Groningen 9-10
9. NAC 9-9
10. FC Twente 9-8
11. FC Utrecht 9-6
12. Helmond Sport 8-2

Onder 13:
1. ajax 8-18
2. Vitesse 7-11
3. FC Twente 8-11
4. FC Groningen 8-10
5. AZ 8-8
6. AFC 7-5

Onder 12:
1. Sparta 7-17
2. ajax 7-14
3. AZ 7-12
4. FC Twente 7-12
5. Feyenoord 7-10
6. Excelsior 7-8
7. Brabant United 7-8
8. PEC Zwolle 7-7
9. PSV 7-5
10. Helmond Sport 7-4
Plaats reactie