Welke jeugdspelers zien we volgend jaar nog terug bij AZ?

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 25 mei 2023, 17:00 Hij beviel de supporters goed, maar AZ blijkbaar niet, dat kan gebeuren (is dat in het verleden niet vaker voorgekomen?)
Het aantrekken van Van Bohemen was in dat opzicht veelzeggend natuurlijk.
Kan vanuit hem ook gewoon een bewuste keuze zijn. JongAz is top voor AZ zelf, maar ook een beetje een parodie op echt profvoetbal. Je speelt nergens voor. Een stap via de top kkd is voor veel spelers uitstekend bevallen. Kijk naar Haye, Olij, Spierings, Schendelaar en noem ze maar op. Uiteindelijk is het alleen maar goed voor AZ dat zoveel gasten het profvoetbal in gaan, of dat nou wel of niet via AZ is. Vergeet niet dat sinds kort je als opleidende club zon beetje een permanent doorverkooppercentage van 5% hebt. Dat gaat vanzelf lekker aantikken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Er is geen ander topic voor :roll:
Maar Goes, Meerdink, Poku, Schouten en Owusu-Oduro worden blijkbaar overgeheveld naar AZ 1.

Bron:
https://www.vi.nl/nieuws/AZ-en-maarten- ... nieuwe-rol

Voor Goes en Meerdink was dat natuurlijk al wel te verwachten. Schouten geeft aan dat we hier misschien toch weer wel kunnen inschatten wat er op de achtergrond gebeurd. Voor Poku en Owusu-Oduro vind ik het zelf nog wat vroeg, die moeten toch minuten gaan maken in Jong AZ (Owuso Oduro zeker) en hebben nog wel wat tijd nodig (Poku speelt de eerste divisie nog niet bepaald plat).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 26 mei 2023, 08:46 Er is geen ander topic voor :roll:
Maar Goes, Meerdink, Poku, Schouten en Owusu-Oduro worden blijkbaar overgeheveld naar AZ 1.

Bron:
https://www.vi.nl/nieuws/AZ-en-maarten- ... nieuwe-rol

Voor Goes en Meerdink was dat natuurlijk al wel te verwachten. Schouten geeft aan dat we hier misschien toch weer wel kunnen inschatten wat er op de achtergrond gebeurd. Voor Poku en Owusu-Oduro vind ik het zelf nog wat vroeg, die moeten toch minuten gaan maken in Jong AZ (Owuso Oduro zeker) en hebben nog wel wat tijd nodig (Poku speelt de eerste divisie nog niet bepaald plat).
Op Schouten na zat iedereen al bij AZ1 op de bank (nou ja, Poku officieel al enige tijd bij AZ1, maar in de praktijk de laatste tijd spelend bij jong AZ)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 26 mei 2023, 09:56 Op Schouten na zat iedereen al bij AZ1 op de bank (nou ja, Poku officieel al enige tijd bij AZ1, maar in de praktijk de laatste tijd spelend bij jong AZ)
Owuso-Oduro nam volgens mij het 'zitje' van de geblesseerde Westerveld waar, als ik mij niet vergis.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Een plek bij de selectie betekend volgens mij dat ze met de selectie mee trainen, niet dat ze altijd bij de wedstrijdselectie van AZ 1 zitten.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 25 mei 2023, 13:10 Opvallend Beukers van onder 18 naar Groningen. Hij had toch een heerlijk doelpunt in de Youth League en speelde daar toch haast alles.
Zo zie je maar wij weten eigenlijk niks van wat er op de achtergrond speelt.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 27 mei 2023, 12:22
Lol je was me voor, ik had de link van de tweet al uit Twitter gekopieerd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

dirkjan schreef: 26 mei 2023, 10:29 Een plek bij de selectie betekend volgens mij dat ze met de selectie mee trainen, niet dat ze altijd bij de wedstrijdselectie van AZ 1 zitten.
Heeft ook met kleedkamerpriviliges en dat soort dingen te maken meen ik?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Voetbaltalent Daniël Beukers staat in de belangstelling van clubs uit binnen- en buitenland.

Dat de 19-jarige Bunschoter zou hebben getekend voor het uit de Eredivisie gedegradeerde FC Groningen – zoals gemeld door RTV Utrecht – klopt volgens hem niet. ,,De geruchten verspreiden zich snel, maar ik weet zelf nog van niks. Ze weten meer dan ik op dit moment.”

Er zijn veel clubs geïnteresseerd in de verdediger die met AZ onder 21 de Youth League op indrukwekkende wijze won. In de kwartfinale tegen Real Madrid baarde hij opzien met twee doelpunten, maar verdedigend stond hij in de wedstrijden ook zijn mannetje. ,,De Youth League was natuurlijk een mooi podium en ik ben de enige van het team met een aflopend contract. Dan ben je nog aantrekkelijker voor andere clubs dan wanneer je contract doorloopt.”

,,FC Groningen is één van de geïnteresseerde clubs, maar het is nog niet bekend wat ik ga doen. Ook AZ wil met mij verder. De club heeft mij een aanbod gedaan en op dit moment ben ik alles aan het afwegen.”
https://www.debunschoter-online.nl/spor ... -van-niks/
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 27 mei 2023, 20:24 Heeft ook met kleedkamerpriviliges en dat soort dingen te maken meen ik?
Klopt. Zo moest Goes volgens mij nog in de kleedkamer van Jong AZ omkleden terwijl hij met de selectie meetrainde.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

differentcook schreef: 27 mei 2023, 12:22
Ennnnn hij gaat naar groningen.
"One swallow does not make a summer"
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 12 jun 2023, 11:11 Ennnnn hij gaat naar groningen.
Pfff. Raar hoor.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

vriend schreef: 12 jun 2023, 11:40 Pfff. Raar hoor.
Waarom raar. De beste jongen is nog nooit basisspeler geweest als rechtsback bij Jong AZ. Overduidelijk dat er op korte termijn geen perspectief is op die positie voor hem bij az1, en op linksback al helemaal niet. Bij Groningen is dat er waarschijnlijk wel. Even jaartje bovenin de kkd spelen, en dan volgend jaar de eredivisie in. Ik vind het juist heel logisch vanuit hem gezien.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kwakman, Smit en Addai trainen deze zomer mee met AZ1
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/drietal-kri ... rbereiding
we can come an end
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

differentcook schreef: 12 jun 2023, 19:25 Kwakman, Smit en Addai trainen deze zomer mee met AZ1
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/drietal-kri ... rbereiding
Mooi voor die jongens dik verdient ook.

Hoop ook eigenlijk dat er een plekje is voor Griffith gezien goede spel vorig seizoen anders hopen dat een Excelsior of Almere City hem wil huren, anderzijds lijkt me dat er net zoals met Fedde De Jong(ook al heeft hij waarschijnlijk volgens signalen een terugkoopoptie) door wordt geselecteerd doormiddel van een transfer.
Zou ook eerlijker naar hem toe zijn.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Elmpie. schreef: 13 jun 2023, 10:05 Mooi voor die jongens dik verdient ook.

Hoop ook eigenlijk dat er een plekje is voor Griffith gezien goede spel vorig seizoen anders hopen dat een Excelsior of Almere City hem wil huren, anderzijds lijkt me dat er net zoals met Fedde De Jong(ook al heeft hij waarschijnlijk volgens signalen een terugkoopoptie) door wordt geselecteerd doormiddel van een transfer.
Zou ook eerlijker naar hem toe zijn.
Ik zou het vreemd vinden als de Jong vertrekt, maar Griffith mag blijven. Zie ik veel minder potentie in en is net iets ouder.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

DeZuivelDuivel schreef: 13 jun 2023, 11:28 Ik zou het vreemd vinden als de Jong vertrekt, maar Griffith mag blijven. Zie ik veel minder potentie in en is net iets ouder.
Op het huidige moment ben ik met je eens wordt dit jaar ook al 22 zou ook eerlijker naar hem zijn als hij nu weg mag en niet alleen jong AZ blijft.

Ik vind het vreemd dat een Van Brederode met zeer matig spel in de jeugd opeens in het eerste staat.
En dat zowel de inmiddels verkochte Allouch en
Griffith die beter speelde bij jong en meer scoren en assists maken geen eens een kans hebben gekregen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Plaats reactie