Hoe Dirk te eren

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Op welke manier een eerbetoon aan Dirk

Standbeeld van Dirk voor het stadion.
30
27%
Tribune naar hem vernoemen.
53
48%
Muur waar iedereen iets op kan zetten (bijv fietstunnel)
7
6%
Website openen waar iedereen een bericht achter kan laten
5
5%
Stadion naar hem vernoemen
16
14%
 
Totaal aantal stemmen: 111
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:[..]


Daarmee stel je hem dus gewoon gelijk met een passant als Denny Landzaat? Belachelijk.

En erelid. Hoe verzin je het. Een papieren, verzonnen, titel waar niemand op zit te wachten.

Er bestaat geen enkele twijfel: Dirk moet een standbeeld krijgen. Een bronzen ook. Levensgroot (als het even kan), voor het stadion. De man heeft 16 jaar (langer dus dan de Molenaars) bij de club gezeten en heeft eigenhandig een nieuw stadion neergezet waar we nog jaren mee vooruit moeten. Als er geen passende collecte komt dan voel ik me bijna verplicht om zelf maar iets te gaan organiseren.
Dat klinkt zo als een argument dat je zou gebruiken om juist niets te doen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De Westzijde is natuurlijk de ultieme klappertribune, precies zoals Dirk het graag zag. Hernoemen dus, dat ding. Zo kan het stadion gewoon Victorie-stadion worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef:[..]


Daarmee stel je hem dus gewoon gelijk met een passant als Denny Landzaat? Belachelijk.

En erelid. Hoe verzin je het. Een papieren, verzonnen, titel waar niemand op zit te wachten.

Er bestaat geen enkele twijfel: Dirk moet een standbeeld krijgen. Een bronzen ook. Levensgroot (als het even kan), voor het stadion. De man heeft 16 jaar (langer dus dan de Molenaars) bij de club gezeten en heeft eigenhandig een nieuw stadion neergezet waar we nog jaren mee vooruit moeten. Als er geen passende collecte komt dan voel ik me bijna verplicht om zelf maar iets te gaan organiseren.
Een standbeeld is niet te rechtvaardigen. Standbeelden zijn voor mensen die in hun vakgebied iets bijzonders betekend hebben. Scheringa is geen legendariche voetballer, architect, schilder of musicus geweest. Een standbeeld zal altijd deze negatieve geschiedenis op de voorgrond houden. Ik trek de vergelijking met Andre Hazes. Een geweldige zanger maar als echtgenoot en vader volledig gefaald zodat er een treurig persoon resteert
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Rinus
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:21

Langedijk schreef:[..]


Een standbeeld is niet te rechtvaardigen. Standbeelden zijn voor mensen die in hun vakgebied iets bijzonders betekend hebben. Scheringa is geen legendariche voetballer, architect, schilder of musicus geweest. Een standbeeld zal altijd deze negatieve geschiedenis op de voorgrond houden. Ik trek de vergelijking met Andre Hazes. Een geweldige zanger maar als echtgenoot en vader volledig gefaald zodat er een treurig persoon resteert
Ik wil Dirk niet met André vergelijken, maar André heeft in ieder geval wél zijn eigen standbeeld.
secudre
Seizoenkaarthouder
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 dec 2006, 20:35
Locatie: Zaanstreek

Ik dacht aan de Reserve bank te vernoemen naar Dirk. De Dirk Scheringa Bank.
Cupfighters!
Gebruikersavatar
Heisenberg says
Glory-hunter
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 okt 2009, 12:09

Op de molenaar zie je net dat hoofd van die voetballer boven het dak uitsteken.
Plak daar zijn hoofd op en klaar,eventueel uit te breiden met 2 duimpjes omhoog.
( :wink: )
El Diego is breaking bad
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Misschien is het een idee om een manshoog standbeeld bij de ingang van de spelerstunnel neer te zetten.
Zo kijkt hij altijd mee en is het risico op vandalisme niet zo groot.
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Cruz Azul schreef:Misschien is het een idee om een manshoog standbeeld bij de ingang van de spelerstunnel neer te zetten.
Zo kijkt hij altijd mee en is het risico op vandalisme niet zo groot.
Dit idee staat me wel aan. Ik had een soort van zelfde idee maar dan een zittend levensgroot beeld op de ere tribune waar Dirk altijd zat.
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

The North Shield schreef:[..]


Dit idee staat me wel aan. Ik had een soort van zelfde idee maar dan een zittend levensgroot beeld op de ere tribune waar Dirk altijd zat.
Dat zal Dirk leuk vinden als er een beeld op zijn stoel zit. Hij is niet overleden en zal gewoon naar wedstrijden blijven komen neem ik aan
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:[..]


Daarmee stel je hem dus gewoon gelijk met een passant als Denny Landzaat? Belachelijk.

En erelid. Hoe verzin je het. Een papieren, verzonnen, titel waar niemand op zit te wachten.

Er bestaat geen enkele twijfel: Dirk moet een standbeeld krijgen. Een bronzen ook. Levensgroot (als het even kan), voor het stadion. De man heeft 16 jaar (langer dus dan de Molenaars) bij de club gezeten en heeft eigenhandig een nieuw stadion neergezet waar we nog jaren mee vooruit moeten. Als er geen passende collecte komt dan voel ik me bijna verplicht om zelf maar iets te gaan organiseren.
Alleen de bovenste regel is van mij afkomstig. Maar mijn voorkeur gaat echt wel uit naar een tribune (is ook mijn stem in de poll)
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Langedijk schreef:[..]


Dat zal Dirk leuk vinden als er een beeld op zijn stoel zit. Hij is niet overleden en zal gewoon naar wedstrijden blijven komen neem ik aan
Hahaha je hebt gelijk. Fout idee dus.
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

Langedijk schreef:[..]


Dat zal Dirk leuk vinden als er een beeld op zijn stoel zit. Hij is niet overleden en zal gewoon naar wedstrijden blijven komen neem ik aan
Dan zal hij toch op de wachtlijst moeten voor pak um beet vakkie X of J.
Volgens zijn eigen zeggen heeft hij geen cent meer te makken,
komt wel een beetje raar over als hij er dan een vip box van enkele tonnen op na houd :)
vizza1

Kool schreef:[..]


Ben bang dat je aan 3 spitse punten niet genoeg hebt...... :wink:

Ik heb gestemd op een tribune naar Dirk vernoemen. Dat zou dan uiteraard de Westzijde zijn. Dan hebben de gebroeders Molenaar en Dirk een zelfde eerbetoon. Zou je een beeld van Dirk plaatsen moet je er ook een van de broers Molenaar neerzetten.
Met het vernoemen van de Westzijde in de Dirk Scheringa tribune hebben 4 belangrijke mensen voor AZ een prachtig eerbetoon.

Noem dan gelijk het stadion 'Victorie stadion' en we zijn klaar.

Helemaal mee eens westsite veranderen in scheringa tribune
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

Ik denk dat deze topic, op dit moment, niet op prijs gesteld wordt door Dirk. We moeten Dirk een tijdje met rust laten. Dit goedbedoelde "gelul" komt later wel. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
vizza1

DIRK privé schreef:Ik denk dat deze topic, op dit moment, niet op prijs gesteld wordt door Dirk. We moeten Dirk een tijdje met rust laten. Dit goedbedoelde "gelul" komt later wel. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
Je heb we aan de ene kant gelijk maar ik denk dat achter de schermen bij AZ ook wel bezig zijn hoe ze dirk
moeten gaan eren.Standbeeld ja ik weet het niet dan vind ik dat je dan van kees kist ook een neer moet zetten.
En zonder de geb molenaar bestond AZ niet en door hun mogen we blij zijn dat ze wouden fusionen met alkmaar dus ze verdienen allemaal wel wat maar ik denk dat je beter een tribune kan benoemen
of wachten tot de nieuwe ring er boven op zit en dan de scheringa ring ofzo noemen .
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Cruz Azul schreef:Misschien is het een idee om een manshoog standbeeld bij de ingang van de spelerstunnel neer te zetten.
Zo kijkt hij altijd mee en is het risico op vandalisme niet zo groot.
Totdat Kezman weer op bezoek komt... :lol:
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

DIRK privé schreef:Ik denk dat deze topic, op dit moment, niet op prijs gesteld wordt door Dirk. We moeten Dirk een tijdje met rust laten. Dit goedbedoelde "gelul" komt later wel. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
Enige ijdelheid is Dirk nooit vreemd geweest (zit 'm vast in de naam), dus in z'n hart vindt hij dit wel leuk.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
AntiAjax072
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2010, 14:59

Erg jammer dat we tegen deze man alleen 'vaarwel' gezegd hebben.
Als iedere supporter 5 euro zou geven zou een standbeeld een feit zijn. Scheringa heeft véél meer dan N'Kufo (FC Twente) betekent en kijk hoe die weggaat.
Met een standbeeld. Naast een standbeeld verdiend die nog zijn naam boven ZIJN stadion. Het Dirk Scheringa Stadion dus. Ook mag die het voortaan de Dirk Scheringa Tribune genoemd worden (Ben Side tribune).

16 jaar alles voor AZ gegeven, voor ons is het toch een held voor het leven?
ron@ld
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2007, 21:08

[quote="AntiAjax072"].....Ook mag die het voortaan de Dirk Scheringa Tribune genoemd worden (Ben Side tribune).....quote]

Ik begrijp best dat er iets meer gedaan kan worden voor Dirk Scheringa (ik verwacht dat ook nog wel als het DSB verhaal "vergeten" is) maar om dan voor te stellen de Ben Side tribune te gaan veranderen in Dirk Scheringa Tribune getuigt van weinig historisch besef.
Wellicht had AZ zonder Dirk Scheringa niet geworden wat ze nu zijn, maar dan kun je ook zeggen dat AZ nooit zou hebben bestaan zonder Jan van der Ben.
Spelletjes zijn om te winnen
Gebruikersavatar
hanjoaz
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 07 jan 2004, 14:25
Locatie: Vak W HHWAARD
Contacteer:

AntiAjax072 schreef:Erg jammer dat we tegen deze man alleen 'vaarwel' gezegd hebben.
Als iedere supporter 5 euro zou geven zou een standbeeld een feit zijn. Scheringa heeft véél meer dan N'Kufo (FC Twente) betekent en kijk hoe die weggaat.
Met een standbeeld. Naast een standbeeld verdiend die nog zijn naam boven ZIJN stadion. Het Dirk Scheringa Stadion dus. Ook mag die het voortaan de Dirk Scheringa Tribune genoemd worden (Ben Side tribune).

16 jaar alles voor AZ gegeven, voor ons is het toch een held voor het leven?

Supporters home is al vernoemd naar Dirk en dat is wel genoeg voorlopig.
VAK W SINCE 2006
Remember vak K 1999-2006
Gesloten