Hoe Dirk te eren

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Op welke manier een eerbetoon aan Dirk

Standbeeld van Dirk voor het stadion.
30
27%
Tribune naar hem vernoemen.
53
48%
Muur waar iedereen iets op kan zetten (bijv fietstunnel)
7
6%
Website openen waar iedereen een bericht achter kan laten
5
5%
Stadion naar hem vernoemen
16
14%
 
Totaal aantal stemmen: 111
Gebruikersavatar
real ben side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 430
Lid geworden op: 03 feb 2006, 11:40
Locatie: Alkmaar

Hoe Dirk te eren... In het Dirk/DSB topic had ik al een aantal voorstellen gedaan.

Maar hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik een voorstander ben van een AZ shirt met een rugnummer erop met het aantal wedstrijden waarin hij onze voorzitter is geweest!
Hoe meer mensen tegen mij aanschoppen... hoe leuker ik het vind.
Gebruikersavatar
mugrami
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2004, 13:13

Als een tribune naar Dirk vernoemd wordt, dan zou er ook zoiets voor Dirk gedaan kunnen worden, wat wij in het Zuiderparkstadion hadden van Aad Mansveld.

voorbeeld:
http://www.denhaagfc.nl/mansveld/hoofdplakaat.gif
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

De AZ muntjes weer AZ Dirkjes maken 8)

Het supportershome zou natuurlijk ook een mooie naam kunnen krijgen in de trend van
AZ 'Dirk Scheringa" supportershome
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Het zal (denk ik) nooit het Victory Stadion worden, een nieuwe sponsor zal de naam willen bepalen. Zeker gezien de top locatie zo aan de poort van Alkmaar. Veel publiciteit dus qua naamsbekendheid een goeie deal. Kijk naar andere clubs, daar hebben ze ook de naam van het stadion van de sponsor gekregen. Uiteindelijk (en dat is bij ons AZ helemaal zo de laatste tijd) draait het allemaal om geld. Dus een naam van een sponsor bovenop het stadion is geld, dus dat gaan ze doen.

Dan over Dirk gewoon een tribune naar hem vernoemen, ik vind een standbeeld wel een beetje te veel hoor. We hebben wel heel veel aan hem te danken, maar ik vind een standbeeld niets wat bij voetbal hoort.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Berry
Fanatic
Berichten: 578
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:01

Jossiek schreef:Dan over Dirk gewoon een tribune naar hem vernoemen, ik vind een standbeeld wel een beetje te veel hoor. We hebben wel heel veel aan hem te danken, maar ik vind een standbeeld niets wat bij voetbal hoort.
Ooit van Abe Lenstra gehoord?

Afbeelding
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het Dirk Scheringa-uitvak lijkt me wel wat.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Berry© schreef:[..]


Ooit van Abe Lenstra gehoord?

Afbeelding
Uiteraard wel van gehoord, maar dat was een voetballer. Om nou een standbeeld van voorzitter te maken... Sorry mij lijkt het niks. Maar een tribune zou ik perfect vinden. Bovendien een standbeeld voor het stadion lijkt me ook niks, van wie dan ook, ik vind het gewoon niks. Net zoals iemand hier ook al zei, een tribune net zoals de gebroeders Molenaar.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Alkmaar AZ
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2008, 20:13
Locatie: Alkmaar!

Jossiek schreef:[..]


Uiteraard wel van gehoord, maar dat was een voetballer. Om nou een standbeeld van voorzitter te maken... Sorry mij lijkt het niks. Maar een tribune zou ik perfect vinden. Bovendien een standbeeld voor het stadion lijkt me ook niks, van wie dan ook, ik vind het gewoon niks. Net zoals iemand hier ook al zei, een tribune net zoals de gebroeders Molenaar.
Welke?
We Shall NEVER Surrender!
Gebruikersavatar
grootaz
Dagjesmens
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2008, 20:59
Locatie: heiloo

hij is niet alleen een voorzitter, hij zit naartuurlijk wel achter dit uiteindelijke succes , dus van mij mag dat standbeeld er wel komen hoor.
Gebruikersavatar
Kool
Supporter
Berichten: 170
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:26

Alkmaar AZ schreef:[..]
Welke?
Doe 's een wilde gok....
Support your local or fuck off
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

Alkmaar AZ schreef:[..]


Welke?
Westzijde (heeft nog geen naam!)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

real ben side schreef: Maar hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik een voorstander ben van een AZ shirt met een rugnummer erop met het aantal wedstrijden waarin hij onze voorzitter is geweest!
Daarmee stel je hem dus gewoon gelijk met een passant als Denny Landzaat? Belachelijk.

En erelid. Hoe verzin je het. Een papieren, verzonnen, titel waar niemand op zit te wachten.

Er bestaat geen enkele twijfel: Dirk moet een standbeeld krijgen. Een bronzen ook. Levensgroot (als het even kan), voor het stadion. De man heeft 16 jaar (langer dus dan de Molenaars) bij de club gezeten en heeft eigenhandig een nieuw stadion neergezet waar we nog jaren mee vooruit moeten. Als er geen passende collecte komt dan voel ik me bijna verplicht om zelf maar iets te gaan organiseren.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Antti Opdam schreef: Daarmee stel je hem dus gewoon gelijk met een passant als Denny Landzaat? Belachelijk.

En erelid. Hoe verzin je het. Een papieren, verzonnen, titel waar niemand op zit te wachten.

Er bestaat geen enkele twijfel: Dirk moet een standbeeld krijgen. Een bronzen ook. Levensgroot (als het even kan), voor het stadion. De man heeft 16 jaar (langer dus dan de Molenaars) bij de club gezeten en heeft eigenhandig een nieuw stadion neergezet waar we nog jaren mee vooruit moeten. Als er geen passende collecte komt dan voel ik me bijna verplicht om zelf maar iets te gaan organiseren.
Zo is het hulde. =D>

Zonder deze man hadden we dit allemaal niet gehad.
Vak S
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

Alleen een shirt is beetje weinig!

Het ere voorzitterschap is meer iets van AZ uit en niet van de supporters, al kan ik me er wel in vinden.

Een naam voor een tribune lijkt me wel gepast.

Een bronzen beeld of plaquette op de gevel lijkt me ook wel mooi!

wellicht kan de supportersvereniging Dirk en zijn vrouw(!!!!) ere lid maken! Hij zal er niet veel komen maar die titel geeft wel een bepaalde betrokkenheid af van de supporters naar Dirk en vrouw.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

SebAZ schreef:Alleen een shirt is beetje weinig!

Het ere voorzitterschap is meer iets van AZ uit en niet van de supporters, al kan ik me er wel in vinden.

Een naam voor een tribune lijkt me wel gepast.

Een bronzen beeld of plaquette op de gevel lijkt me ook wel mooi!

wellicht kan de supportersvereniging Dirk en zijn vrouw(!!!!) ere lid maken! Hij zal er niet veel komen maar die titel geeft wel een bepaalde betrokkenheid af van de supporters naar Dirk en vrouw.
De SV heeft echt wel wat in de kas, dus een standbeeld lijkt mij geen probleem. As maandag is er weer een bestuursvergadering :idea: . En anders dit jaar maar niet een gratis uitwedstrijd zoals naar psv vorig jaar dat scheeld ongeveer €15.000,- dat kan dan mooi tbv een standbeeld voor Dirk.

Toch?
Vak S
secudre
Seizoenkaarthouder
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 dec 2006, 20:35
Locatie: Zaanstreek

Speldje van de koningin lijkt me wel op zijn plaats en anders ere-burger van de gemeente Alkmaar.
Cupfighters!
Jorr
Dagjesmens
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 mei 2007, 16:26
Contacteer:

secudre schreef:Speldje van de koningin lijkt me wel op zijn plaats en anders ere-burger van de gemeente Alkmaar.
Hahaha ik denk dat heel veel andere nederlanders daar anders over denken.
dat speldje zal helaas niet komen.
Jóhann Berg Guðmundsson
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Jorr schreef:[..]

Hahaha ik denk dat heel veel andere nederlanders daar anders over denken.
dat speldje zal helaas niet komen.
Nog een speldje is ook wat overdreven:
Hij miste vaak de waardering voor alles wat hij deed, zei Scheringa meermaals in interviews. Dus ja, als anderen het niet zeggen, moet je het zelf maar doen. Zijn benoeming tot Officier in de Orde van Oranje Nassau, vijf jaar geleden, noemde hij 'een supererkenning'. "Op een gegeven moment ziet men wel dat het geen toeval meer is dat je een topbedrijf hebt, een topmuseum en een topclub. Overal proef ik nu waardering."
Dirk Scheringa-tribune lijkt mij afdoende. Een standbeeld vind ik 3x niks. Voordat je het weet is het van z'n sokkel gehaald door Lakeman of door vijandige supporters.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
grootaz
Dagjesmens
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2008, 20:59
Locatie: heiloo

ja goed idee , dan zetten we een standbeeld van lakeman bij de ingang van het uitvak
EUSS
Herry en/of Berry
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 apr 2007, 11:03

Bolmi schreef:[..]


De SV heeft echt wel wat in de kas, dus een standbeeld lijkt mij geen probleem. As maandag is er weer een bestuursvergadering :idea: . En anders dit jaar maar niet een gratis uitwedstrijd zoals naar psv vorig jaar dat scheeld ongeveer €15.000,- dat kan dan mooi tbv een standbeeld voor Dirk.

Toch?
Als het levens echt moet zijn (en dat lijkt me bij Dirk en Bauk wel relevant),dan heb je niet veel voor 15 ruggen.
Ik denk dat het Brons alleen al duurder is.
Gesloten