Mexicaanse Griep: hel en verdoemenis, of hype?

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Varkensgriep?

Hel en verdoemenis!
12
29%
Don't believe the hype!
30
71%
 
Totaal aantal stemmen: 42
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik heb niet eerder in dit topic gekeken omdat de Mexicaanse griep mij eigenlijk geen hol interesseert. Maar medeforummerts, ik moet zeggen dat jullie jezelf hebben overtroffen. Ik heb me kostelijk geamuseerd met jullie bijdragen. De discussies tussen DefJK en MO7 en Meneer Veerman en Antti Opdam zijn puur cabaret.
Ik heb zelf ook een karrevracht aan kinderen maar de constatering van Antti dat kinderen tegenwoordig als een soort God behandeld worden is zeer accuraat. Hoe vaak ik mij niet erger aan blerende en gillende kinderen in een supermarkt waar de ouders niet tegen optreden. Brrrr. En als je er ietwat boos naar kijkt kan je nog een klap op je bek krijgen ook. Dat eeuwige getut en getrut met die peuters, kerels die ineens heel weekhartig worden, het is aan mij niet besteed.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Excuses dat er weer een serieuze noot moet komen, maar er blijft een vraag voor me hangen.
DefJK schreef: Het kiezen uit eigen belang cq egoistisch als Anti het noemt kan ik mij ook in vinden. Maar als mijn kind ook maar in de buurt komt van het plezier in het leven als ik heb, is mijn missie geslaagd, en zal ik mijn kind niet horen klagen. Tuurlijk kiest hij er niet voor maar wordt die keuze, niet uit egoisme, voor hem gemaakt.
Waarom maak jij die keuze dan voor hem? Geloof mij maar: hij vraagt er niet om en wij, de wereld, vragen er ook niet echt om ofzo. Het is niet dat we een gebrek aan mensen hebben op deze aardbol. Behalve dat vind ik wel dat je aan het speculeren bent met levens.

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... Europeanen

Wie ben jij dan om die gok te nemen? Er is dus 16,5% procent kans op een depressie. Indien je geen kind neemt is dat 0%.

Als je het niet voor jezelf doet: voor wie doe je het dan wel?
Gebruikersavatar
MR Mayistic
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 31 aug 2006, 15:54
Locatie: Het tover bos

Als het een hype is, dan ben ik bevoorrecht van deze hype! :(
Wat een klote zooi en dat medicijn er tegen wordt je ook niet vrolijk van! :cry:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef:Excuses dat er weer een serieuze noot moet komen, maar er blijft een vraag voor me hangen.

[..]


Waarom maak jij die keuze dan voor hem? Geloof mij maar: hij vraagt er niet om en wij, de wereld, vragen er ook niet echt om ofzo. Het is niet dat we een gebrek aan mensen hebben op deze aardbol. Behalve dat vind ik wel dat je aan het speculeren bent met levens.

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... Europeanen

Wie ben jij dan om die gok te nemen? Er is dus 16,5% procent kans op een depressie. Indien je geen kind neemt is dat 0%.

Als je het niet voor jezelf doet: voor wie doe je het dan wel?
Sorry Antti, hier kan ik wat minder in mee gaan. Zoals je misschien heb gelezen ben ik het in grote delen met je eerdere posts eens maar ik vind dit een beetje kort door de bocht. Er is dus nog 83,5% procent kans op een vrolijk kind? Ik vind het een beetje raar om dit als reden te nemen om wel of geen kinderen te krijgen. Zo zijn er nog 1000 redenen te verzinnen (hazelip, spina bivida, down-syndroom en ga zo maar door). En het maken en krijgen van een kind zou ik geen "gok" willen noemen. Het is iets wat al eeuwig gaande is en toch ook de reden dat JIJ er bent. Tenzij je er liever niet had willen zijn, is dat toch iets om over na te denken.
Als iedereen zou besluiten je voorbeeld te volgen is het gauw over ( nu is het natuurlijk de vraag of het zo erg is de mens er niet meer zou zijn :wink: , maar dat is een andere discussie) en hangt je hobby, AZ, ook snel in de wilgen............
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

vriend schreef:Ik heb niet eerder in dit topic gekeken omdat de Mexicaanse griep mij eigenlijk geen hol interesseert. Maar medeforummerts, ik moet zeggen dat jullie jezelf hebben overtroffen. Ik heb me kostelijk geamuseerd met jullie bijdragen. De discussies tussen DefJK en MO7 en Meneer Veerman en Antti Opdam zijn puur cabaret.
Ik heb zelf ook een karrevracht aan kinderen maar de constatering van Antti dat kinderen tegenwoordig als een soort God behandeld worden is zeer accuraat. Hoe vaak ik mij niet erger aan blerende en gillende kinderen in een supermarkt waar de ouders niet tegen optreden. Brrrr. En als je er ietwat boos naar kijkt kan je nog een klap op je bek krijgen ook. Dat eeuwige getut en getrut met die peuters, kerels die ineens heel weekhartig worden, het is aan mij niet besteed.
En geloof me, het zijn niet alleen mannen die zich ergeren aan die irritante gillende, schreeuwende kinderen... O en dan dat getrut van die ouders... :s Overigens zijn het niet alleen vrouwen, maar hoor ook vaak mannen in de winkel; doe maar niet, doe maar zachtjes. Pff had vroeger dan echt een flinke draai om m'n oren gehad!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef:[..]
Sorry Antti, hier kan ik wat minder in mee gaan. Zoals je misschien heb gelezen ben ik het in grote delen met je eerdere posts eens maar ik vind dit een beetje kort door de bocht. Er is dus nog 83,5% procent kans op een vrolijk kind? Ik vind het een beetje raar om dit als reden te nemen om wel of geen kinderen te krijgen. Zo zijn er nog 1000 redenen te verzinnen (hazelip, spina bivida, down-syndroom en ga zo maar door). En het maken en krijgen van een kind zou ik geen "gok" willen noemen. Het is iets wat al eeuwig gaande is en toch ook de reden dat JIJ er bent. Tenzij je er liever niet had willen zijn, is dat toch iets om over na te denken.
Als iedereen zou besluiten je voorbeeld te volgen is het gauw over ( nu is het natuurlijk de vraag of het zo erg is de mens er niet meer zou zijn :wink: , maar dat is een andere discussie) en hangt je hobby, AZ, ook snel in de wilgen............
De kans op ongeluk noem ik niet als dé reden, maar als een reden. Mensen doen altijd maar alsof al het leven automatisch voor iedereen leuk is, maar er bestaat dus ook een aanzienlijke kans dat de kindjes het hier helemaal niet zo leuk vinden. Sterker nog, dat ze doodongeluk zijn. En daar ben jij als ouder dan maar wel mooi voor verantwoordelijk. Want nogmaals: dat kind heeft er niet om gevraagd? Dus voor wie doe je het dan wel? Dat die gok al eeuwig wordt gemaakt vind ik dan weer geen argument. En dat de aardbol beter af is zonder mensen zijn we het ook allemaal wel over eens. Daar hoeven we dus ook niet over te discussieren.

Blijft over de vraag: hoe zou je het vinden als je er niet was? Dat is voor de discussie niet heel relevant, maar ik weet in ieder geval dat ik van die situatie (als ik er nooit zou zijn) helemaal niets zou vinden. Voor 1980 draaide de wereld ook al en vond ik daar ook niets van. Hoe ik dat moet wegzetten tegen mijn leven is iets waar ik niet uit ben. Maar nogmaals, dat is ook niet heel relevant voor de discussie.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Antti Opdam schreef:Als je het niet voor jezelf doet: voor wie doe je het dan wel?
Natuurlijk doe je het wel voor jezelf. Het is allemaal ijdelheid.
Een DefJK'tje 2.0, omdat versie 1 ook al zo geweldig was. (niet persoonlijk bedoeld, DefJK)
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

Kan iemand mij dit uitleggen:

Mijn dochter is 23 mei geboren, 23 mei + 6 maanden is 23 november.
Men gaat voor onze regio vaccineren op 28 november.

Waarom krijg ik nu een oproep voor mijzelf en mijn vrouw? Mijn dochter is immer vrijdag
6 maanden + 5 dagen... =D> goed geregeld weer.
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Wellicht een beetje simplistisch gedacht van mij…..maar het is nou eenmaal zo dat mensen kinderen krijgen en dat een mens de aarde bewoont. Dat de een wel ervoor kiest een kind te nemen de ander niet is zijn keuze. Tuurlijk kan je het zien als egoïsme. Maar ik kan ook zeggen dat mijn kind later onze AOW verdient. Als niemand meer kinderen neemt vergrijst het land/wereld erg snel, en zal er voor onze oude dag weinig meer overblijven. Als je de term ‘egoïsme’ gebruikt bij het krijgen van kinderen kan je wel stellen dat alles egoïstisch is. Werken doe je voor je eigen levensonderhoud. Stappen/pilsen doe je voor je eigen plezier. In een leuk huis wonen doe je voor jezelf. Leven doe je eigenlijk voor jezelf en niet voor anderen dus eigenlijk is alles wat wij doen egoistisch.

Verder is de kans dat mijn kind ongelukkig word een risico. Dit hangt natuurlijk samen met hoe je een kind opvoed, en in wat voor leefomgeving je kind opgroeit. Verder is de kans op depressie groter als er depressie in de familie voorkomt. Ik denk dat er vele valkuilen zijn die je moet overbruggen om je kind wel gelukkig te laten worden. Je kan ongeluk nooit uitsluiten, maar dit is voor alles eigenlijk zo. Je eigen geluk/ongeluk creëer je zelf.

Verder moet ik toegeven dat ik mij ook wel eens geïrriteerd heb aan jankende kinderen. Dit is niet uit te sluiten en 1 van de risico’s van het kinderen nemen. Helaas zullen de ouders hier redelijk hetzelfde over denken. Die zijn ook niet blij als een kind midden in de winkel begint te janken. Mijn kind valt gelukkig nog mee hierin, vind het prachtig alles in de winkel te bekijken, en ik heb weinig omkijken naar hem in de winkelwagen. Maar de tijd dat dit wel gaat gebeuren komt waarschijnlijk nog, en reken maar dat ik mij ongemakkelijk zal voelen. Ik moet wel zeggen dat mijn verdraagzaamheid qua kinder geluid wel een stuk beter is geworden sinds in zelf een kind heb.
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

DefJK schreef:Wellicht een beetje simplistisch gedacht van mij…..maar het is nou eenmaal zo dat mensen kinderen krijgen en dat een mens de aarde bewoont. Dat de een wel ervoor kiest een kind te nemen de ander niet is zijn keuze. Tuurlijk kan je het zien als egoïsme. Maar ik kan ook zeggen dat mijn kind later onze AOW verdient. Als niemand meer kinderen neemt vergrijst het land/wereld erg snel, en zal er voor onze oude dag weinig meer overblijven. Als je de term ‘egoïsme’ gebruikt bij het krijgen van kinderen kan je wel stellen dat alles egoïstisch is. Werken doe je voor je eigen levensonderhoud. Stappen/pilsen doe je voor je eigen plezier. In een leuk huis wonen doe je voor jezelf. Leven doe je eigenlijk voor jezelf en niet voor anderen dus eigenlijk is alles wat wij doen egoistisch.

Verder is de kans dat mijn kind ongelukkig word een risico. Dit hangt natuurlijk samen met hoe je een kind opvoed, en in wat voor leefomgeving je kind opgroeit. Verder is de kans op depressie groter als er depressie in de familie voorkomt. Ik denk dat er vele valkuilen zijn die je moet overbruggen om je kind wel gelukkig te laten worden. Je kan ongeluk nooit uitsluiten, maar dit is voor alles eigenlijk zo. Je eigen geluk/ongeluk creëer je zelf.

Verder moet ik toegeven dat ik mij ook wel eens geïrriteerd heb aan jankende kinderen. Dit is niet uit te sluiten en 1 van de risico’s van het kinderen nemen. Helaas zullen de ouders hier redelijk hetzelfde over denken. Die zijn ook niet blij als een kind midden in de winkel begint te janken. Mijn kind valt gelukkig nog mee hierin, vind het prachtig alles in de winkel te bekijken, en ik heb weinig omkijken naar hem in de winkelwagen. Maar de tijd dat dit wel gaat gebeuren komt waarschijnlijk nog, en reken maar dat ik mij ongemakkelijk zal voelen. Ik moet wel zeggen dat mijn verdraagzaamheid qua kinder geluid wel een stuk beter is geworden sinds in zelf een kind heb.

Kom op zeg, je gaat hier toch niet serieus verdedigen om het feit dat je kinderen hebt.
Kinderen huilen, dronken gasten kotsen en/of lallen en oude van dagen pissen in hun broek.
Zo heeft elke groep/generatie wel een minpunt.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DefJK schreef:Wellicht een beetje simplistisch gedacht van mij…..maar het is nou eenmaal zo dat mensen kinderen krijgen en dat een mens de aarde bewoont. Dat de een wel ervoor kiest een kind te nemen de ander niet is zijn keuze. Tuurlijk kan je het zien als egoïsme. Maar ik kan ook zeggen dat mijn kind later onze AOW verdient. Als niemand meer kinderen neemt vergrijst het land/wereld erg snel, en zal er voor onze oude dag weinig meer overblijven.
Met alle respect, maar als de overheid mijn 40 procent belastingcenten (nog maar even afgezien van BTW, accijns etc.) een beetje normaal wegzet heb ik helemaal geen nieuwe generatie nodig. Ik ben vanaf mijn 15e aan het werk, onder andere als krantenjongen, barman en verkoper waarbij ik me nog geen dag ziek heb gemeld. En als we op dit tempo doorgaan dan heb ik straks 52 jaar lopen werken voor mezelf en deze maatschappij (inclusief kinderbijslag, dus hoezo 'egoïsme'?). Als van die 52 jaar ploeteren mijn oude dag niet betaald kan worden dan weet ik het ook niet meer. Ik wil daarbij nog opmerken dat je er (opnieuw gemakshalve) maar weer van uit gaat dat je kind ook werkend wat toe gaat voegen aan onze maatschappij. Dat is natuurlijk ook altijd nog maar meer weer afwachten.

Laten we er puur hypothetisch eens vanuit gaan dat iedereen stopt met kinderen nemen. Dan kunnen alle jonge mensen van nu die zich bezig zouden zijn met opvoeden, zwanger zijn, spelen in de speeltuin gewoon weer gaan doen waar ze echt goed in zijn: op zee vissen, bloembollen pellen, muren metselen en dat soort zaken meer waar een samenleving écht iets aan heeft. Als iedereen alle energie die ze nu in kinderen steken in dat werk zouden steken dan houden we op het einde echt wel genoeg centjes over. Geen enkel probleem. Het enige problematische moment komt als de laatste generatie kinderen allemaal rond de 80 jaar worden. Maar goed, iemand van 80 kan doorgaans best nog wel even naar buiten om als boer op de tractor te zitten of als arts eenvoudige operaties uit te voeren.

Nee, kom niet met het verhaal dat kinderen voor mij gemaakt worden. Dat bestrijd ik.

Overigens sluit ik niet in het minst uit dat Antti Opdam (mocht de natuur het toelaten) zich ook gaat voortplanten. Maar dat zal ik enkel en alleen doen om de reden als eerder genoemd. Ik wil een nieuw hobby: de eigen fanclub. Maar ik heb daarbij niet in het minst de ilusie iemand mee te helpen. Zeker niet als het de genen van moeders krijgt.

:wink:
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Antti Opdam schreef:Overigens sluit ik niet in het minst uit dat Antti Opdam (mocht de natuur het toelaten) zich ook gaat voortplanten. Maar dat zal ik enkel en alleen doen om de reden als eerder genoemd. Ik wil een nieuw hobby: de eigen fanclub. Maar ik heb daarbij niet in het minst de ilusie iemand mee te helpen. Zeker niet als het de genen van moeders krijgt.

:wink:
Je gooit vast hoge ogen op zwangerschapgymanstiek.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
DefJK
Seizoenkaarthouder
Berichten: 313
Lid geworden op: 22 mei 2007, 16:15
Locatie: Alkmaar

Ik kan ook wel zeggen dat ik geen kinderen heb genomen voor een ander en dat ik in eerste instantie echt niet de illusie had dat mijn kind later voor mij zou moeten zorgen of mijn AOW zou moeten verdienen maar nogmaals ook niet uit egoïsme maar als uitvloeisel van mijn liefde voor mijn vrouw. Mijn kind brengt naast heel veel plezier voor ons, ook veel plezier voor zijn opa/oma’s, neefjes, nichtjes, enz. Die vinden het allemaal heerlijk met zo’n kleine dreumes om te gaan.

Nu is het natuurlijk wel zo dat wij op dit moment werken om de AOW te verdienen voor de ouderen onder ons mede dankzij onze overheid en pensioenfondsen die er een zooitje van hebben gemaakt. Ik ga er natuurlijk niet van uit dat dit zo doorgaat. Dankzij de economische malaise op dit moment is het echt wel zo dat al het geld wat bij de overheid binnenkomt 2 x zo hard wordt uitgegeven en zonder nieuw talent dit niet zal veranderen.

Natuurlijk ga ik er vanuit dat mijn kind wat gaat bijdragen aan de maatschappij. De hele kleine groep die dit niet doet is over het algemeen niet ruim vertegenwoordigt. Dus een beetje van het positieve uitgaan is niet irreëel lijkt mij zeker gezien zijn sociale omgeving van dit moment en zijn huidige opvoeding.

Je kan dus volgens mij en kinderen hebben en tegelijkertijd een goeie bijdrage leveren aan deze maatschappij. Mijn vrouw en ik werken alle twee 4 dagen in de week en betalen genoeg belasting enz. om zo ook voor ons kind te betalen.

Ik denk ook zomaar dat we een einde moeten breien aan deze discussie. Wel geinig natuurlijk zo’n discussie en het zet me ook wel aan het denken maar hoe je het ook went of keert, komt deze discussie een beetje op hetzelfde neer als wie nou eerder was het kip of het ei. Waarom neemt men kinderen…..egoisme, maatschappelijke bijdrage, natuurlijke uitvloeiing van een getrouwd stel……noem het op iedereen heeft zo zijn eigen redenen en ik denk niet dat iemand ooit heeft stil gestaan bij het feit dat een kind krijgen egoistisch is ;-)

@meneer Veerman....nee ik hoef het niet te doen, maar deze discussie intreseert mij wel vandaar. Ik kan nl. best inkomen dat anti het enigzins egoistisch kan vinden. Meer ook voor mezelf probeer ik dit te verduidelijken denk ik. Maar goed ik stop er ook wel mee, want discusseren over de zin van het leven kan ook best lastig zijn. Iedereen leeft voor iets anders....dit komt op hetzelfde neer.
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Om hier maar even kort op in te haken;

http://www.prikmijmaarlek.nl/ Een interessante website die 110% tegen het vaccineren is en alles goed onderbouwd weerlegt.

http://www.wanttoknow.nl/ Een andere website die ook tegen het vaccineren is, door middel van kranten artikelen en links wordt alles uitgelegd.

Waarschijnlijk iets te laat voor Dfjk zijn beslissing, maar misschien nog op tijd voor anderen.
Alle mensen zijn gelijk:
zij vergaan van angst bij de gedachte aan de dood en zij zijn geobsedeerd door seks
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:
De kinderhype.

Ik word niet goed van al die moeders met kinderen die het straatbeeld vullen. Die doen of dat opvoeden hun baan is. In de Scandinavische landen wordt een kind gewoon vijf dagen in de week op een creche gezet. Heel goed. Niet alleen krijgen daardoor veel laagopgeleide mensen een baan (kinderoppas) en de kinderen dus een professionele opvoeding, maar kunnen de overige vrouwen/moeders zich gewoon weer bemoeien met iets waar ze echt goed in zijn. Serveerster spelen, verplegen, schoonmaken bij bedrijven, rechter spelen of van mij part de sexy presentatrice uithangen. Wat heeft de samenleving er nu aan als ze "thuis blijven voor de kinderen"? Ik zie onze samenleving er de laatste jaren niet beter op worden.

Te meer kinderen heden ten dage de plaats van god innemen. Bij het terugtrekken van geloof in de Heer zijn de mensen blijkbaar op zoek naar andere zingeving. Het ouderschap lijkt heilig verklaard. Als ik bij een vijfendertigjarige vriend van me op zijn hyves kijk dan zie ik bij zijn vrienden allemaal foto's van die kinderen. Zelfs de profielfoto wordt doorgaans vervuild met zo'n kwijlend wezen. Want laten wel wezen: echt mooi zijn ze natuurlijk niet. Of kent iemand een fotomodel van 8 maanden? En alsof die ouders ook geen individu meer zijn. Ze zijn misschien nog wel erger dan die types die met hun nieuw verworven vriendin op de foto staan (met als slagroom op de taart: de hartjes onder de foto's die na zeven maanden plaats maken voor een ondertekst als "I hate you.")

Ik dwaal af. De kern: het kind als god. Hoe vaak kom je niet van dat schreeuwend tuig tegen op straat? Als ik vroeger één decibel te hard schreeuwde of een rondje rende door de supermarkt dan kon ik een schop onder mijn hol krijgen en gingen we rechtsomkeert naar huis. Wat voor mij trouwens niet eens zo vervelend was, want ik had toen al een hekel aan winkelcentra, en de mensen die rustig wilden winkelen hadden ook geen last meer van me. Tegenwoordig heeft het kind vrijspel. Valt het jullie trouwens ook niet op dat kinderen tegenwoordig een prominente plek op verjaardagen en etentjes hebben? Het kind van mijn broer zit bij ons zelfs aan het hoofd van de tafel en tijdens een iets later biertje dienen we allemaal niet te hard te lachen, want anders wordt de kleine wakker. In mijn tijd (en dan spreken we over mid jaren '80) zat je als kind een tafel verder en diende je gewoon "niet zo te zeuren en lekker te gaan slapen".

En als die wezens dan nog iets bijdragen aan het gesprek, maar heb jij iemand onder de achttien jaar ooit wel eens iets zinnigs horen zeggen? Ik niet. Maar het is ook allemaal zo leuk he. Zelfs als het kindje een boertje laat dan is dat grappig. Ha, ha, ha, wat een droppie. Kan iemand mij uitleggen waarom het bij een volwassen vent dan weer als zeer a-sociaal wordt gezien als die een boertje laat? Soms volg ik het niet meer.

Net als dat ik afdwaal in dit betoog. Waar was ik? Ach, moeders en hun kinderen. Ik eindig met een anekdote. Van de zomer zat ik aan de Boulevard van Zandvoort. Doordeweeks, te lunchen. Keurig een half uurtje, want daarna moet ik gewoon weer aan het werk. Plots komt er een moeder met twee kinderen in zo'n babboe (hetero vrijgezelle kinderloze mannen: dit is een goed google-moment). Mijn nieuwsgierigheid kon zich niet langer bedwingen. "Is dit nu het geluk?" "Ja," antwoordde zij. Waar het mij eigenlijk om ging was het volgende moment: "en waar is uw man?" Het voorspelbare antwoord volgde: "Die is aan het werk."

Jonge mannen! Let op en trap niet in deze val!

Wenste jij vroeger, als jongen van twaalf, een groot gezin? Nee, je wilde gewoon brandweerman of piloot worden. Geen vader.

Hoeveel vrouwen ken jij die er na hun zwangerschap beter uit zagen dan voor hun zwangerschap? Ik ken ze niet.

Heb jij ooit een vrouw gezien die borstvoeding gaf en tegelijkertijd haar man aan het pijpen was? Ik (gelukkig) niet. Besef: alle energie die naar dat kind gaat, gaat niet naar jou.

Wie denk je dat tijdens en na de zwangerschap de tafel staat te dekken omdat mevrouw het plots zo zwaar heeft? Daar ga je, na een dag hard werken, sloffend naar de keuken.

Wie zit er straks op dinsdagmiddag aan de boulevard met de kinderen een patatje te eten terwijl de kostwinnaar in amsterdam zuid-oost, vlek H, formulieren zit in te vullen?

Het zijn zomaar vijf overwegingen die ik de jonge mannen die dit forum bevolken wil mee geven. Komen de kids per ongeluk wel in je leven (iedereen is wel eens dronken en per ongeluk in een vleug van jeugdige overmoed weer met zijn vrouw of vriendin naar bed gegaan): opvoeden is een beroep waar je vriendin waarschijnlijk niet voor geleerd heeft. Het is voor haar hobby. Dat zij een dagje extra thuis blijft is een geste van jou. De held. En daar mag ze je dankbaar voor zijn.
:lol: Mooie post om s'morgens even te lezen haha
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Heerlijk stukje met veel onderbuikgevoelens die veel jongvolwassen mannen wel zullen herkennen. Genoemde punten zijn ongelovelijk iritant en zijn erg egoïstisch van ouders. Sinterklaas kan niet meer op pakjesavond gevierd worden, want de kleine moet optijd naar bed. Geen enkele dialoog gaat niet toch ook ergens over de kinderen.Een man krijgt in plaats van liefdevolle aandacht alleen nog het geklaag en gezeur over haar zware dag met de kinderen over zich heen.

Het probleem is alleen dat jij of ik wellicht ook ooit kinderen gaan krijgen, en als je objectief bent is de kans dan 99% dat je precies hetzelfde doet als wat je nu zo verafschuwt aan ouders. Een kind krijgen schijnt fantastisch te zijn. Wel vind ik dat vrouwen en mannen gewoon moeten doorontwikkelen als ze ouder worden. Huisvrouw zijn is geen beroep. Tuurlijk wordt je er moe van, maar dat wordt je van een avond stapppen ook. Huisvrouwen zijn bij hun kind extreem intrinsiek gemotiveerd, hebben geen baas, reistijd, kans op ontslag of prestatie-eisen. Hoezo het is een baan? Het is meer net als profvoetballers dat je van je hobby je werk maakt, alleen verdien je er niets mee. In het kader van een gelijksheidsprincipe vind ik dan ook dat vrouwen gewoon moeten werken en zich er niet zo makkelijk van af moeten maken.

Wat je(ik misschien ook) wel minder zou moeten doen is het leven minder als bedrijf te gaan zien. Kinderen kosten alleen maar geld, vragen veel zorg en zijn doodvermoeiend. Maar er worden wel mensen gelukkig van. Daar gaat het om. Niet alles hoeft in winst of prestatie te eindigen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Lachen hier.
De stukjes zijn deels waar. Maar de ervaring leert dat diegene die het hardst lopen te roepen dat ze geen koters willen, de papa's worden die je van de 1 op andere dag nergens meer ziet omdat ze bij het gezin willen zijn in het weekend :lol:
Krijg het apezuur.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Aanstaande vrijdag moet ik er ook aan geloven. Mijn oudste moet de prik en ikzelf ook aangezien ik nog een jochie van 4 maanden heb!
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

pAuluZ schreef:Aanstaande vrijdag moet ik er ook aan geloven. Mijn oudste moet de prik en ikzelf ook aangezien ik nog een jochie van 4 maanden heb!
Ik heb ook een jochie van 4 maanden,maar ik laat het niet doen.Vind het allemaall beetje overdreven en scheef.Waarom?Omdat de oppasoma's en de mensen die langskomen zich ook niet laten inenten. Wat heeft mijn inenting dan voor zin?Helemaal niets.Ik kies er dus voor om het niet te doen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

kamikAZe schreef:[..]
Ik kies er dus voor om het niet te doen.
Niet verwonderlijk met een ouder met zo'n nickname.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gesloten