Afrika Cup 2008

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Wie gaat er vandoor met de Afrika Cup?

Marokko
4
15%
Ghana
3
12%
Nigeria
3
12%
Ivoorkust
6
23%
Mali
3
12%
Egypte
5
19%
Kameroen
1
4%
Tunesië
0
Geen stemmen
Senegal
0
Geen stemmen
Zuid-Afrika
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 26
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bayon Kwaku schreef:[..]
Ik reageerde trouwens op een post van Antti, die weldegelijk voorbij ging aan het sportieve klimaat en het duidelijk over de Afrikaanse sporter had.
Over de Afrikaanse teamsporter en dan veel specifieker: voetbal. Een sport die niet is te vergelijken. Dat ze heel hard over 100 meter kunnen rennen in Afrika geloof ik verder wel. En verstoppen achter sportief klimaat vind ik onzin. Zoals je al zei: de toppers spelen allemaal in de Europese topcompetities en bij een voorbereiding heb je in principe alleen maar een bord spaghetti en een groen veld nodig. Ik denk dat zoiets in de aanloop naar een WK nog wel te regelen is. Zeker omdat je het grootste gedeelte van de voorbereiding meestal in het speelland bivakkeert. Ook achter coaches verschuilen vind ik onzin. Zoals Frankie al aangaf zijn er best gerenomeerde namen met Afrika naar het WK gegaan en zie je ook onervaren pruts coaches met Europese en Zuid-Amerikaanse landen normale prestaties halen.
hjkuuhjkk

Antti Opdam schreef:[..]


Over de Afrikaanse teamsporter en dan veel specifieker: voetbal. Een sport die niet is te vergelijken. Dat ze heel hard over 100 meter kunnen rennen in Afrika geloof ik verder wel. En verstoppen achter sportief klimaat vind ik onzin. Zoals je al zei: de toppers spelen allemaal in de Europese topcompetities en bij een voorbereiding heb je in principe alleen maar een bord spaghetti en een groen veld nodig. Ik denk dat zoiets in de aanloop naar een WK nog wel te regelen is. Zeker omdat je het grootste gedeelte van de voorbereiding meestal in het speelland bivakkeert. Ook achter coaches verschuilen vind ik onzin. Zoals Frankie al aangaf zijn er best gerenomeerde namen met Afrika naar het WK gegaan en zie je ook onervaren pruts coaches met Europese en Zuid-Amerikaanse landen normale prestaties halen.
Ik dacht dat je klaar was :?
Denk wat je wilt,
ik hoor nooit die Afrikaanse voetballer hun voorbereiding op het WK roemen, integendeel zelfs maar zij zullen het wel fout hebben en jij achter je toetsebord zal wel gelijk hebben :roll:
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Nou ik heb vandaag die wedstrijd om de derde plaats op de achtergrond aan gehad, maar ik heb nog nooit zo'n bak teringherrie bij elkaar gehoord. Het was nog erger als 10 Antillianen in de bus. Er zitten gewoon 30.000 man door elkaar heen te schreeuwen! En dan blijkt er ook nog een of andere insectenplaag te zijn neer gestreken in dat stadion, waardoor er spelers zich half verslikten in die gore beesten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik zei het al aan het begin van dit toernooi maar die Kameni staat ook vandaag weer uitstekend te keepen.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Het is dus Egypte geworden en terecht.

Egypte was het sterkste team en heeft de sterkste landen een kop kleiner gemaakt. Favorieten als Ivoorkust en Kameroen hadden betere spelers, maar bij lange na niet geen georganiseerd team.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
hjkuuhjkk

Frankie schreef:Het is dus Egypte geworden en terecht.

Egypte was het sterkste team en heeft de sterkste landen een kop kleiner gemaakt. Favorieten als Ivoorkust en Kameroen hadden betere spelers, maar bij lange na niet geen georganiseerd team.
Ik zei het al, traditie heerst in het voetbal.
Dat jij Egypte niet zag als favoriet ligt aan jou, Egypte is ALTIJD een van de favorieten, dat er nu meer bekende spelers van Ivoorkust zijn zegt niet zoveel, maar dat heb ik je al proberen uit te leggen.
Gesloten