Roken in de Horeca?

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Roken in de horeca moet verboden worden

ja
45
45%
nee
38
38%
ga maar buiten staan
16
16%
 
Totaal aantal stemmen: 99
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

[quote="AZ 4 Life"][..]


Hoe had je de aflevering van goederen trouwens in gedachte, moet iedereen dan een stuk spoorlijn tot aan de voordeur aanleggen?

Auto's kunnen al 100 jaar moeiteloos op electriciteit rijden maar dankzei economische belangen word dat liever op graan en het zwarte goud gedaan zodat zogenaamd de uitstoot schoner word en ze in Afrika nog harder om voer schreeuwen! God Bless The Car !!!
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
DYV
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 jul 2007, 19:46
Locatie: Papendrecht

spazekaas schreef:
Hoe had je gedacht aan zoveel electrische energie te komen? Deels kan dit wel uit zon, wind of water, maar heb je nog altijd fossiele brandstoffen nodig als back-up. Voor centrales is kernenergie, voor wat betreft uitstoot, het beste alternatief, als je een oplossing hebt voor het afval. En hoe gaan we het doen met de scheepvaart, waar grote hoeveelheden sterk vervuilende restproducten van fossiele brandstoffen worden gebruikt.

De vergelijking met roken loopt volledig spaak, daar roken (behalve een beetje accijns) weinig (lees: geen) nuttige effecten heeft voor de samenleving. Zoals door meerderen al aangegeven gaat het niet om de bezoekers van de kroeg, maar om het personeel (Arbo).
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]
Komt het op hetzelfde neer? Het is absoluut onmogelijk om iedereen vanuit de auto in een trein of bus te proppen, de sporen worden in de spits nu al bijna op maximale capaciteit gebruikt. Hoe had je de aflevering van goederen trouwens in gedachte, moet iedereen dan een stuk spoorlijn tot aan de voordeur aanleggen?
Je kan natuurlijk ook gewoon extra rails aanleggen, zoals we dat al jaren met snelwegen doen, dan kunnen de forenzen en vrachten al daar gebruik van maken.

Je laatste argument valt trouwens weg want indien mensen vrijwillig in de rook willen werken moet men dat mogen. Dat er geen hond op rookvrije kroegen afkomen is het probleem van de ondernemer, die zal moeten inspringen op de markt, en het is niet aan de overheid om iemand die in rokende horeca wil werken dit niet toe te staan.
Hup AZ.
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

Bob Ross schreef:[..]

Je kan natuurlijk ook gewoon extra rails aanleggen, zoals we dat al jaren met snelwegen doen, dan kunnen de forenzen en vrachten al daar gebruik van maken.

Je laatste argument valt trouwens weg want indien mensen vrijwillig in de rook willen werken moet men dat mogen. Dat er geen hond op rookvrije kroegen afkomen is het probleem van de ondernemer, die zal moeten inspringen op de markt, en het is niet aan de overheid om iemand die in rokende horeca wil werken dit niet toe te staan.
Go Bob go , kick some ass !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

thomasvaren schreef:[..]
Is dat cynisch bedoelt of meen je het echt?
Wat denk je zelf?

(God, sta me bij...)
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Antti Opdam schreef:[..]


Wat denk je zelf?

(God, sta me bij...)
Ok het is me duidelijk (God zij met je)
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

DYV schreef:[..]


De vergelijking met roken loopt volledig spaak, daar roken (behalve een beetje accijns) weinig (lees: geen) nuttige effecten heeft voor de samenleving. Zoals door meerderen al aangegeven gaat het niet om de bezoekers van de kroeg, maar om het personeel (Arbo).
Als PEking een kroeg is, Auto's rokers en Olympische Atleten werknemers zijn heb je toch duidelijk een vergelijking.
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef:Je laatste argument valt trouwens weg want indien mensen vrijwillig in de rook willen werken moet men dat mogen. Dat er geen hond op rookvrije kroegen afkomen is het probleem van de ondernemer, die zal moeten inspringen op de markt, en het is niet aan de overheid om iemand die in rokende horeca wil werken dit niet toe te staan.
Het kan in het algemeen gewoon niet dat bedrijven hun eigen beleid gaan bepalen. Alle rechten voor een gezonde werkplek moeten in alle bedrijven binnen een branche altijd worden gelijkgetrokken, dus ook in de horeca.
_________________
"I don't know that!"
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Kilkenny schreef:[..]
Het kan in het algemeen gewoon niet dat bedrijven hun eigen beleid gaan bepalen. Alle rechten voor een gezonde werkplek moeten in alle bedrijven binnen een branche altijd worden gelijkgetrokken, dus ook in de horeca.
Zo is het. Rokers hebben vanuit een misplaatst gevoel van vrijheid al die jaren in de omgekeerde wereld mogen leven. Een wereld waarin degenen die voor de hinder zorgden de norm was. Nu is dat rechtgetrokken door een situatie te scheppen waarbij zij die voor een ongezonde atmosfeer zorgen, dat maar elders moeten doen.
Gebruikersavatar
De Alkmaarderhout
Supporter
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2007, 18:54
Locatie: Heiloo

Ik ben licht astmatisch en krijg er direct last van als ik in een rokershol terechtkom.

Ben ik nou egoistisch als ik daar niet tegen kan of is de roker de grote egoist???


Ik vind dit zo'n zinloze discussie, we hebben inderdaad jaren in de omgekeerde wereld geleefd, nu kan ik ook eindelijk weer eens normaal uitgaan.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef:[..]
Het kan in het algemeen gewoon niet dat bedrijven hun eigen beleid gaan bepalen. Alle rechten voor een gezonde werkplek moeten in alle bedrijven binnen een branche altijd worden gelijkgetrokken, dus ook in de horeca.
Nee, stel je voor dat bedrijven hun eigen beleid gaan bepalen :lol: . Het zou toch een schande wezen als ondernemers zelf zouden mogen kiezen of ze een rokers of niet rokers café starten.

Voor de kooplieden op markt moeten ze ook maar eens wat regels maken. Van al die frisse lucht krijg je toch al gauw een verkoudheid. En voor mensen die oud zijn kan een longonsteking toch al gauw fataal zijn. Ik zeg: gun kooplieden een tochtvrije werkplek, dat verdienen ze.

Nu we toch bezig zijn kunnen we ook wel nieuwe regels maken voor het zakenleven. Duizenden mensen zijn burn-out door de stress van een verantwoordelijke baan. Iedere werknemer zou in een stressvrije-omgeving moeten kunnen werken, dus ik stel voor dat er per etmaal 1 joint(wel puur, roken mag niet) de lucht in gaat gevolgd door een massale gangbang zodat en ieder ontspannen op de werkvloer loopt en ik me niet scheel hoef te betalen aan psychologische hulp.

Eigenlijk moeten we overal regels voor maken, dat maakt het leven veel plezieriger.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
De Alkmaarderhout
Supporter
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2007, 18:54
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef:[..]
Nee, stel je voor dat bedrijven hun eigen beleid gaan bepalen :lol: . Het zou toch een schande wezen als ondernemers zelf zouden mogen kiezen of ze een rokers of niet rokers café starten.

Voor de kooplieden op markt moeten ze ook maar eens wat regels maken. Van al die frisse lucht krijg je toch al gauw een verkoudheid. En voor mensen die oud zijn kan een longonsteking toch al gauw fataal zijn. Ik zeg: gun kooplieden een tochtvrije werkplek, dat verdienen ze.

Nu we toch bezig zijn kunnen we ook wel nieuwe regels maken voor het zakenleven. Duizenden mensen zijn burn-out door de stress van een verantwoordelijke baan. Iedere werknemer zou in een stressvrije-omgeving moeten kunnen werken, dus ik stel voor dat er per etmaal 1 joint(wel puur, roken mag niet) de lucht in gaat gevolgd door een massale gangbang zodat en ieder ontspannen op de werkvloer loopt en ik me niet scheel hoef te betalen aan psychologische hulp.

Eigenlijk moeten we overal regels voor maken, dat maakt het leven veel plezieriger.
Is er eigenlijk een regel voor het maken van regels??
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef:[..]
Nee, stel je voor dat bedrijven hun eigen beleid gaan bepalen :lol: .
In de zin van volksgezondheid uiteraard. Daarvoor zijn regels meer dan welkom. Zeker met de Bob Rossjes van deze wereld.
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef:[..]
In de zin van volksgezondheid uiteraard. Daarvoor zijn regels meer dan welkom. Zeker met de Bob Rossjes van deze wereld.
Het verschil blijft dat indien mensen vrijwillig ongezond willen leven, de overheid zich hier niet mee moet bemoeien. Dan is het eind zoek namelijk.

Andere mensen hoeven er geen last van te hebben als er een tussenweg wordt bewandeld, en dan is iedereen blij.

Een bezoek aan de kroeg is geen basisbehoefte van een mens. Als mensen niet uitgaan vanwege de rook, is het jammer.
Hup AZ.
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Bob Ross schreef:[..]

Het verschil blijft dat indien mensen vrijwillig ongezond willen leven, de overheid zich hier niet mee moet bemoeien. Dan is het eind zoek namelijk.

Andere mensen hoeven er geen last van te hebben als er een tussenweg wordt bewandeld, en dan is iedereen blij.

Een bezoek aan de kroeg is geen basisbehoefte van een mens. Als mensen niet uitgaan vanwege de rook, is het jammer.
De overheid bemoeit zich hier niet met 'vrijwillig ongezond willen leven'. De overheid bemoeit zich met 'onvrijwillig ongezond worden geleefd'.
Dat recht hebben ze. Sterker: die plicht hebben ze.
Gebruikersavatar
De Alkmaarderhout
Supporter
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2007, 18:54
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef:[..]

Het verschil blijft dat indien mensen vrijwillig ongezond willen leven, de overheid zich hier niet mee moet bemoeien. Dan is het eind zoek namelijk.

Andere mensen hoeven er geen last van te hebben als er een tussenweg wordt bewandeld, en dan is iedereen blij.

Een bezoek aan de kroeg is geen basisbehoefte van een mens. Als mensen niet uitgaan vanwege de rook, is het jammer.
Ik draai die laatste zin om, als mensen niet uitgaan vanwege het rookverbod is het jammer.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

thomasvaren schreef:[..]

De overheid bemoeit zich hier niet met 'vrijwillig ongezond willen leven'. De overheid bemoeit zich met 'onvrijwillig ongezond worden geleefd'.
Dat recht hebben ze. Sterker: die plicht hebben ze.
Je zou eens wat moeten lezen op zo'n forum. Met een tussenweg kan je iedereen gelukkig maken namelijk. Verder is niemand onvrijwillig ongezond want iedereen die in de horeca begint weet dat van te voren, dus is het sowiezo een schijnprobleem. En zoals gezegd is een bezoekje aan de kroeg niet iets als water of eten, dus als het product kroeg bezoeken niet bevalt, kunnen ze net zo makkelijk ergens anders wat leuks gaan doen.
Hup AZ.
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Bob Ross schreef:[..]

Je zou eens wat moeten lezen op zo'n forum. Met een tussenweg kan je iedereen gelukkig maken namelijk. Verder is niemand onvrijwillig ongezond want iedereen die in de horeca begint weet dat van te voren, dus is het sowiezo een schijnprobleem. En zoals gezegd is een bezoekje aan de kroeg niet iets als water of eten, dus als het product kroeg bezoeken niet bevalt, kunnen ze net zo makkelijk ergens anders wat leuks gaan doen.
Dat is een kromme redenatie. Het feit dat je van tevoren weet dat werken in de horeca ongezond is, geeft al aan dat het fout zit. Van tevoren weten dat iets ongezond is, betekent immers niet niet dat je het dan maar ongezond moet houden. De overheid heeft de morele plicht om elke Nederlander een gezonde werkplek te kunnen bieden. Dat roken bij horeca hoort is bovendien volstrekte flauwekul. Dat zijn we gaan geloven doordat we niet anders gewend waren. Vroeger hoorde roken bij een kantoorbaan of zelfs bij een docent voor de klas. Is dat nu ook nog zo?
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

De Alkmaarderhout schreef:Ik ben licht astmatisch en krijg er direct last van als ik in een rokershol terechtkom.

Ben ik nou egoistisch als ik daar niet tegen kan of is de roker de grote egoist???


Ik vind dit zo'n zinloze discussie, we hebben inderdaad jaren in de omgekeerde wereld geleefd, nu kan ik ook eindelijk weer eens normaal uitgaan.
Nou jongen ik ben blij voor je dat je nu met al je ligt astmatische vrienden in de kroeg kan zitten.En weet je wat nog mooier voor jullie is,je kleding stinkt niet naar rook,yeahhhh dat is toch de grootste opluchting van de azijnzeikerige niet roker.Alsof je anders je kleding de volgende dag weer aan zou trekken na een avond stappen als het niet naar rook zou ruiken :? .

Wat een verreiking van je geisoleerde leefwereld krijg je nu he,kijk je uit dat het je niet benauwd.

En ja Bolmi rookt niet.
Vak S
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef:dus als het product kroeg bezoeken niet bevalt, kunnen ze net zo makkelijk ergens anders wat leuks gaan doen.
Dat geldt voor rokers nu ook. Dus als de rookvrije kroeg je niet bevalt, ga je maar wat anders doen.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie