Roken in de Horeca?

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

Roken in de horeca moet verboden worden

ja
45
45%
nee
38
38%
ga maar buiten staan
16
16%
 
Totaal aantal stemmen: 99
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ThaFlexible schreef:Las zojuist het volgende bericht:

Uit een nieuw onderzoek in Groot Brittannië, uitgevoerd door een onafhankelijk marktonderzoeksbureau (CGA Strategy), blijkt dat de oude schattingen - van 20 pubs per week die op de fles gaan - bijgesteld moeten worden naar 36 per week.

Vóór het rookverbod (juli 2007) sloten slechts 3 pubs per week de deuren.

Ook dit onderzoeksbureau noemt het rookverbod als één van de belangrijkste oorzaken.


Vraag me af of ze echt allemaal failliet gaan door het rookverbod, is natuurlijk makkelijk te gebruiken excuses, Maar al zou het de helft zijn dan vind ik het nog veel!
I.s.m. de monopolie van Heineken en het gezellige rookbeleid gaat de kleine horeca gewoon naar de klote hoor. Al zal Den Haag dat waarschijnlijk tot in oneindigheid blijven ontkennen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Jammer dat die hele interessante discussie van vorige week verdwenen is!

Maar goed, ik las het volgende op nu.nl:
Horecaprijzen in tien jaar ruim 40 procent gestegen
Uitgegeven: 24 november 2008 10:47
Laatst gewijzigd: 24 november 2008 11:09

VOORBURG - Horecaprijzen zijn sinds eind 1998 met meer dan 40 procent gestegen. De prijsstijging lag in deze periode bijna altijd hoger dan de inflatie, die in totaal 25 procent bedroeg.
Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag bekend.

In oktober van dit jaar stegen de prijzen in kantines het sterkst. Prijsstijgingen van accomodaties zoals hotels, vakantiehuisjes en campings waren beperkt.

In het tweede en derde kwartaal van dit jaar gaven Nederlanders aanzienlijk minder geld uit in de horeca. Dat hing samen met economische tegenwind en de forse prijsstijgingen.

Europese Unie

In bijna de gehele Europese Unie stegen de horecaprijzen de afgelopen jaren flink. Duitsland is een uitzondering. Horecaprijzen stegen daar vrijwel even hard als de gemiddelde consumentenprijs.
Het rookverbod is voor de horeca blijkbaar een mooie stok om mee (terug) te slaan, nu ze gestraft wordt voor haar eigen graaierij.
...-
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Kees Vooijs schreef: Het rookverbod is voor de horeca blijkbaar een mooie stok om mee (terug) te slaan, nu ze gestraft wordt voor haar eigen graaierij.
Noem mij eens produkten die de afgelopen 10 jaar niet zoveel duurder zijn geworden?
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

GrandMaster T. schreef:[..]


Noem mij eens produkten die de afgelopen 10 jaar niet zoveel duurder zijn geworden?
Lezen:
Horecaprijzen zijn sinds eind 1998 met meer dan 40 procent gestegen. De prijsstijging lag in deze periode bijna altijd hoger dan de inflatie, die in totaal 25 procent bedroeg.
De prijzen in de horeca zijn dus 15% meer gestegen dan 'de rest', dat is nogal wat. Wat die rest precies is moet je ff aan Vennie vragen, die werkt bij het CBS. (Volgens mijn laatste info)
...-
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kees Vooijs schreef:[..]


De prijzen in de horeca zijn dus 15% meer gestegen dan 'de rest', dat is nogal wat. Wat die rest precies is moet je ff aan Vennie vragen, die werkt bij het CBS. (Volgens mijn laatste info)
Inflatie is gewoon dat je geld steeds minder waard wordt t.o.v andere valuta(volgens mijn havo-5 geheugen iig). Deze extreme stijging in de horeca is 100% van rekening voor Heineken, die de hele markt zwaar onder druk zet. Dat de horeca last heeft van het rookbeleid blijft echter overeind staan.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Bob Ross schreef:[..]

Inflatie is gewoon dat je geld steeds minder waard wordt t.o.v andere valuta(volgens mijn havo-5 geheugen iig). Deze extreme stijging in de horeca is 100% van rekening voor Heineken, die de hele markt zwaar onder druk zet. Dat de horeca last heeft van het rookbeleid blijft echter overeind staan.
Toen we van de gulden naar de euro gingen, toen zijn veel prijzen niet aangepast, maar alleen het teken wat er voor staat.............
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Kees Vooijs schreef:[..]


De prijzen in de horeca zijn dus 15% meer gestegen dan 'de rest', dat is nogal wat. Wat die rest precies is moet je ff aan Vennie vragen, die werkt bij het CBS. (Volgens mijn laatste info)
Ja, ik las het allemaal goed Kees. Maar ik relativeer het gewoon door te zeggen: 'Ach, alles wordt toch elk jaar duurder dus ik ga me er verder niet druk over maken ook.'
Het is gewoon een feit dat we een lijdzaam volkje zijn. Als iemand in Den Haag roept dat we op een bepaalde, achterlijke manier op een pasfoto moeten staan....dan doen we dat gewoon maar. Als iemand bepaalt dat de literprijs voor Euro-ongelood pak hem beet € 1,30 is, staan we gewoon vrolijk te tanken (in het guldentijdperk had je het niet in je hoofd gehaald om voor een kleine drie gulden te tanken). Onze ouders gingen vroeger nog de baricade op bij dit soort fratsen, tegenwoordig zijn we veel te lief. Alles wordt maar gepikt en daarom vind ik het prima als al die horecabazen eens een keer schijt hebben aan Den Haag en gewoon de asbak op tafel pleuren!
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

GrandMaster T. schreef:[..]


Ja, ik las het allemaal goed Kees. Maar ik relativeer het gewoon door te zeggen: 'Ach, alles wordt toch elk jaar duurder dus ik ga me er verder niet druk over maken ook.'
Het is gewoon een feit dat we een lijdzaam volkje zijn. Als iemand in Den Haag roept dat we op een bepaalde, achterlijke manier op een pasfoto moeten staan....dan doen we dat gewoon maar. Als iemand bepaalt dat de literprijs voor Euro-ongelood pak hem beet € 1,30 is, staan we gewoon vrolijk te tanken (in het guldentijdperk had je het niet in je hoofd gehaald om voor een kleine drie gulden te tanken). Onze ouders gingen vroeger nog de baricade op bij dit soort fratsen, tegenwoordig zijn we veel te lief. Alles wordt maar gepikt en daarom vind ik het prima als al die horecabazen eens een keer schijt hebben aan Den Haag en gewoon de asbak op tafel pleuren!
Dat noemen we marktwerking. Soms wordt ik wel moe van al die zeurende Nederlanders. Alles is slecht en wordt duurder maar ondertussen is het groot probleem of we een vier of vijfdeurs nemen. Vroeger at men minder als nu, nu rijd iedereen auto en is Nederland een modern, welvarend land. Er zijn altijd dingen die niet goed gaan(zie rookverbod;)), maar laten we niet op alle slakken zout gaat leggen.

Ontopic: ik rook vandaag niet, heb geen peuken tot mijn beschikking.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Bob Ross schreef:[..]

maar ondertussen is het groot probleem of we een vier of vijfdeurs nemen.
Tja, volgens mij rijdt driekwart in dit land met een leasebak onder z'n reet en een tankpas in z'n hand.

Verder hoor je me ook niet klagen hoor. Ik verdien m'n geld door hard te werken, kan m'n huis betalen, stappen en er een leuke hobby op na houden. Maar je moet verder niet weglopen voor het feit dat alles nou eenmaal duurder lijkt te worden.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Bob Ross schreef:Inflatie is gewoon dat je geld steeds minder waard wordt t.o.v andere valuta(volgens mijn havo-5 geheugen iig). Deze extreme stijging in de horeca is 100% van rekening voor Heineken, die de hele markt zwaar onder druk zet. Dat de horeca last heeft van het rookbeleid blijft echter overeind staan.
Inflatie is volgens mijn slechte geheugen gewoon de gemiddelde prijsstijging van alle producten tezamen. Kortom de waarde van je eigen munt en/of je eigen loon. Dus wat dat betreft gaat je vergelijking met andere landen een beetje op want daar kopen ze ook brood, melk en clipjes om je koffiepak mee dicht te houden en hebben ze dus ook een (hogere of lagere) inflatie. Maar aangezien zo goed als elk land inflatie kent, klopt jouw theorie niet.

Mag ik het anders aan Vennie vragen meester Vooijs? Ja, ja, ja?
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

GrandMaster T. schreef:[..]
Ja, ik las het allemaal goed Kees. Maar ik relativeer het gewoon door te zeggen: 'Ach, alles wordt toch elk jaar duurder dus ik ga me er verder niet druk over maken ook.'
Het is gewoon een feit dat we een lijdzaam volkje zijn. Als iemand in Den Haag roept dat we op een bepaalde, achterlijke manier op een pasfoto moeten staan....dan doen we dat gewoon maar. Als iemand bepaalt dat de literprijs voor Euro-ongelood pak hem beet € 1,30 is, staan we gewoon vrolijk te tanken (in het guldentijdperk had je het niet in je hoofd gehaald om voor een kleine drie gulden te tanken). Onze ouders gingen vroeger nog de baricade op bij dit soort fratsen, tegenwoordig zijn we veel te lief. Alles wordt maar gepikt en daarom vind ik het prima als al die horecabazen eens een keer schijt hebben aan Den Haag en gewoon de asbak op tafel pleuren!
Waar heb jij het nu weer over? We gaan er al jaren in koopkracht op vooruit. Met andere woorden: prijzen worden wel duurder, maar we verdienen nóg meer:

http://www.landelijkeclientenraad.nl/Co ... 202008.pdf

Tevens moet ik de eerste bevolkingsgroep nog tegenkomen die de straat op gaat omdat ze anders op een pasfoto komen te staan. Ik ben het met je eens dat de Nederlanders een nihilistisch lul volk zijn (geworden), maar kom dan tenminste wel met normale voorbeelden.
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Antti Opdam schreef:[..]


Waar heb jij het nu weer over? We gaan er al jaren in koopkracht op vooruit. Met andere woorden: prijzen worden wel duurder, maar we verdienen nóg meer:

http://www.landelijkeclientenraad.nl/Co ... 202008.pdf

Tevens moet ik de eerste bevolkingsgroep nog tegenkomen die de straat op gaat omdat ze anders op een pasfoto komen te staan. Ik ben het met je eens dat de Nederlanders een nihilistisch lul volk zijn (geworden), maar kom dan tenminste wel met normale voorbeelden.
Het is maar een voorbeeld om aan te tonen dat we met z'n allen ook maar doen wat 'Den Haag' wil. Als we morgen met onze tong uit onze bek op een pasfoto moeten, en we moeten ineens € 10,- per liter brandstof betalen.....doen we dat gewoon. Verder heb ik niet echt de indruk dat ik elk jaar meer verdien bij m'n baas (gelukkig heb ik twee banen, dat scheelt een stuk). Dus dat 'we' meer verdienen is ook maar een relatief begrip. Ik zal overigens de laatste zijn die begint te zeuren over te hoge prijzen, maar ik constateer alleen dat alles om ons heen toch een stuk duurder wordt.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

GrandMaster T. schreef:[..]
Verder heb ik niet echt de indruk dat ik elk jaar meer verdien bij m'n baas (gelukkig heb ik twee banen, dat scheelt een stuk). Dus dat 'we' meer verdienen is ook maar een relatief begrip. Ik zal overigens de laatste zijn die begint te zeuren over te hoge prijzen, maar ik constateer alleen dat alles om ons heen toch een stuk duurder wordt.
Dan doe je zelf iets verkeerd, want in de getoonde tabellen gaat iedereen er qua koopkracht (ook uitkeringtrekkers en ook gewone werknemers) op vooruit. Ik constateer ook dat alles duurder wordt, maar mijn koopkracht is de laatste drie jaar echt explosief gestegen. Misschien is het eens tijd om van baan te wisselen?
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Antti Opdam schreef:[..]


Dan doe je zelf iets verkeerd, want in de getoonde tabellen gaat iedereen er qua koopkracht (ook uitkeringtrekkers en ook gewone werknemers) op vooruit. Ik constateer ook dat alles duurder wordt, maar mijn koopkracht is de laatste drie jaar echt explosief gestegen. Misschien is het eens tijd om van baan te wisselen?
Ik zeg ook nadrukkelijk bij m'n baas. Ik werk daarnaast ook voor mezelf en op basis daarvan concludeer ik ook dat mijn koopkracht is gestegen. Als ik rond had moeten komen van die ene baan, had het er heel anders uit gezien.

Ik heb overigens het idee dat we volledig off-topic gaan hier.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:Ik heb overigens het idee dat we volledig off-topic gaan hier.
Dat is ook zo. On topic!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
ThaFlexible
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 26 feb 2005, 09:17
Locatie: Assendelft

GrandMaster T. schreef:[..]


Ja, ik las het allemaal goed Kees. Maar ik relativeer het gewoon door te zeggen: 'Ach, alles wordt toch elk jaar duurder dus ik ga me er verder niet druk over maken ook.'
Het is gewoon een feit dat we een lijdzaam volkje zijn. Als iemand in Den Haag roept dat we op een bepaalde, achterlijke manier op een pasfoto moeten staan....dan doen we dat gewoon maar. Als iemand bepaalt dat de literprijs voor Euro-ongelood pak hem beet € 1,30 is, staan we gewoon vrolijk te tanken (in het guldentijdperk had je het niet in je hoofd gehaald om voor een kleine drie gulden te tanken). Onze ouders gingen vroeger nog de baricade op bij dit soort fratsen, tegenwoordig zijn we veel te lief. Alles wordt maar gepikt en daarom vind ik het prima als al die horecabazen eens een keer schijt hebben aan Den Haag en gewoon de asbak op tafel pleuren!
Probleem is tegenwoordig alleen dat het je onmogelijk word gemaakt om de baricade op te gaan. Vroeger kreeg je een paar klappen van de veldwachter en misschien een weekje cel, tegenwoordig krijg je een strafblad (als je tenminste verder gaat met protesteren dan een poster ophangen) en een strafblad blijft je lang achter volgen. Nee Den Haag zorgt wel dat je netjes in de lijn moet blijven lopen. Democraties als het hier ook mag zijn het moet wel zo zijn als ze daar op het binnenhof willen. Democratie wat staat voor Volk aan de macht klopt hier in nederland niet meer. Toen we mochten stemmen voor deze regering werd er helemaal niet gesproken over een rookvrije horeca, er is ook niet gevraagd wat wij er van vonden. Nee Harry potter en co zegt dit en dat hebben wij maar weer te accepteren.

Inmiddels zijn we heel wat weken verder en ik heb de hoop wel een beetje opgegeven dat het nog deels word terug gedraaid. :(
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

[color=#0000FF][u]Nu.nl[/u][/color] schreef:Geen rookverbod tijdens carnaval'

HILVERSUM - Tijdens het carnaval moet het rookverbod in de horeca opgeschort worden. VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra lanceerde dit naar eigen zeggen ludieke idee donderdag in het tv-programma Pauw & Witteman.

In zijn ogen is het rookverbod tijdens carnaval niet te handhaven. In de ene kroeg zal dan wel straffeloos gerookt mogen worden, terwijl een andere zich keurig aan het verbod houdt. Dit leidt tot oneerlijke concurrentie.

De VVD is überhaupt tegenstander van het rookverbod. Deze zou nadelig uitpakken voor kleine kroegen, die geen rookruimte kunnen inrichten. Bovendien zouden cafés er zelf voor moeten kunnen kiezen of roken er mag of niet.
Wat een vreemd voorstel. Het gebeurt ongetwijfeld niet maar als het wel zo is breekt natuurlijk de pleuris uit in niet carnavals gebieden. Dus wat mij betreft lekker opschorten tijdens carnaval.
Afbeelding
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

104 Teletekst di 12 mei
***************************************
Rookverbod in klein café ongeldig

***************************************
` Het gerechtshof in Den Bosch heeft in
hoger beroep het rookverbod in cafés
zonder personeel ongeldig verklaard.
Justitie had beroep aangespannen tegen
de vrijspraak van het Bredase café
Victoria.

Het rookverbod is volgens het hof in
strijd met de Tabakswet.De rechters
zien geen wettelijke grondslag voor het
instellen van een rookverbod in de
kleine horeca.

Vorige maand oordeelde de rechtbank dat
cafés zonder personeel onevenredig
zwaar worden getroffen door het verbod.
In februari werd een Gronings café wel
beboet voor overtreding van het verbod.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat roken schadelijk is lijkt me wel duidelijk na die koppen gezien te hebben van de cafehouders en klanten in Breda. Jezus, wat een vergane koppen. Alsof je in real life naar een sepia-foto zit te kijken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie