De klappers

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Moeten de klappers elke wedstrijd worden gebruikt?

Nee, nooit meer die klappers!
82
29%
Alleen bij Europacupwedstrijden.
118
42%
Ja, ze horen bij AZ.
80
29%
 
Totaal aantal stemmen: 280
Gebruikersavatar
m@rcus
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 aug 2010, 08:57

Wellicht heb ik het in het wedstrijd-deel ietwat scherp neergezet (maar ja: dat is internet) maar ik vind die nekwarmers in hetzelfde hokje passen als de klappers (ondanks dat ze gisteren wellicht goed uitkwamen) en ook de 'sfeermuziek' bij het begin van de wedstrijd (dat 'retteketetteketet' waarbij het de bedoeling is dat het publiek inhaakt). Het is een door marketeers bedachte poging tot het sturen (en dus beperken) van de wijze waarop ik me moet gedragen. En daar ben ik allergisch voor.

Maar ja: voor wat betreft de nekwarmer: een collega van me kent een zwakbegaafd meisje dat voor AZ is en er erg blij mee zal zijn...
...'t is maar een spelletje hoor!...'
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

m@rcus schreef: Maar ja: voor wat betreft de nekwarmer: een collega van me kent een zwakbegaafd meisje dat voor AZ is en er erg blij mee zal zijn...
Zorg dan wel dat het touwtje bovenaan het hoofd zit als het dichtgetrokken word!
Vak S
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

:lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Klapper op met die kut klappers, heel Nederland lacht ons uit klappervee.
Klappen doe je met je handen of je deelt ze uit. :wink:
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
m@rcus
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 aug 2010, 08:57

...en je nek warm je met je clubsjaal... 8)
...'t is maar een spelletje hoor!...'
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Precies :D
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Volgens mij is dit de ultieme klapper-remix:


Link: http://www.youtube.com/watch?v=HQwWJf2DeIc
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
secudre
Seizoenkaarthouder
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 dec 2006, 20:35
Locatie: Zaanstreek

Geil!
Cupfighters!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Zag bij Bayern Munchen-Basel ook zo'n 70.000 man klapperen. De klapper verovert Europa. Van Alkmaar de Victorie :wink:
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Van dan ook weer niet in het voordeel van de klapper spreekt is het feit dat ze de functionele naam "Voetbalklapper" hebben ingeruild voor "Noizer" of zoiets. Alsof het nog niet commercieel en marketinggruwelijk genoeg was.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Je moet natuurlijk wel wat als je internationaal gaat.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wat is er mis met de footballclapper of fussballklapfer? :wink:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Noizerkettle bekt ook wel lekker. :wink:
...-
Gebruikersavatar
kAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 372
Lid geworden op: 16 mar 2005, 15:07
Locatie: Bergen

Annoyzer is een betere naam.
AwesomeZauce Alkmaar
Gebruikersavatar
'81
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:36

Ik kom nu al een aantal seizoenen bij AZ, maar wat mij erg stoort zijn de voetbalklappers. De Ben Side is er ook vaak minder goed door te horen. Als ik via de televisie naar AZ kijk, hoor ik de hele tijd de klappers. Hoe staat u ervoor in deze situatie? (Joost Singerling, Castricum)

“Wat dit betreft hanteren wij het principe van ‘wisdom of the crowd’; in het Nederlands vertaald naar ‘wijsheid van de massa’. Een redelijk fanatiek gedeelte van ons publiek maakt van zichzelf flink lawaai in het stadion. Dat deel is tegen de voetbalklapper. Op forumavonden met supporters zeggen ze dat ook altijd tegen ons. Het is een terugkomend issue. Wij houden zeker onze oren naar deze mensen gericht, want zij staan er in goede en slechte tijden. Uit Eredivisie-onderzoek is echter gebleken dat slechts vijf tot tien procent van onze bezoekers tegen de klapper is. De grote massa, die zich niet roert tijdens forumavonden, is erg tevreden over de klapper. Er zijn veel mensen die alle exemplaren sparen. Ook voor sponsoren is de klapper een mooi medium om te adverteren. Je ziet de klapper door heel Europa zijn intrede doen. We hebben in de afgelopen jaren een aantal wedstrijden zonder klapper afgewerkt. Toen was het vrij stil in het stadion. Buiten het fanatieke gedeelte op de Ben Side laat ons publiek zich minder horen. Na zo’n klapperloze wedstrijd vroeg Louis van Gaal zelfs waar het ding was gebleven. Hij vond de klapper voor een goede sfeer zorgen.”
Landskampioen '81 , '09
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik vraag me dan toch af waarom ze bij de meeste andere clubs bijna nooit gebruik maken van dit 'wondermiddel van sfeer'. Wat een flauwekul. De kids vinden het zo leuk. Zucht.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Forumavonden? Die zijn al een aantal jaren niet gehouden toch?

Heeft Toon door dat het klappervee alleen klapt, als er iets wordt ingezet vanaf de Ben Side en dat hetzelfde klappervee weleens meeklapt op songs van de tegenpartij.

Onderzoek? Het is mij onbekend
Glory is for the moment. Pride is forever!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Cesc schreef:Onderzoek? Het is mij onbekend
En al zou er een grootschalig onderzoek komen door het hele stadion is de conclusie nog steeds dat de meerderheid maar wat graag klappert.
Dat inclusief het feit dat het natuurlijk een ideaal sponsormiddel is kan je AZ (helaas) geen ongelijk geven dat ze de kappers niet weg doen.
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

Perry schreef:
En al zou er een grootschalig onderzoek komen door het hele stadion is de conclusie nog steeds dat de meerderheid maar wat graag klappert.
Dat inclusief het feit dat het natuurlijk een ideaal sponsormiddel is kan je AZ (helaas) geen ongelijk geven dat ze de kappers niet weg doen.
Het gaat mij erom dat er nu iets aangenomen is, terwijl dit niet bekend is onder de supporters.
Ik wil dat onderzoek weleens echt zien.

Mooie conclusie [-X :roll:
Glory is for the moment. Pride is forever!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Ik denk dat het aantal mensen dat daadwerkelijk klappert nogal eens overschat wordt, let er maar eens op.
Ik denk dat er van de 15.500 man die er tegenwoordig gemiddeld in het stadion aanwezig is, er slechts de helft klappert, als het al niet minder is. Ook al zijn er dat altijd nog 7.750 te veel, begrijp me goed.
...-
Gesloten