De doodstraf

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Ben je voor de doodstraf?

Ja
36
54%
Nee
31
46%
 
Totaal aantal stemmen: 67
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Brian McBride schreef:Als levenlang in Nederland nu ook echt duurt tot dat het leven van een crimineel afloopt, kan ik me vinden in deze straf. Helaas is het zo dat levenslang in de praktijk 25 tot 30 jaar vastzitten betekend en dat daarna de gestrafte weer vrij rond mag lopen. "Mensen" die een ernstig zedenmisdrijf hebben gepleegd of een zeer brute moord op hun geweten hebben, zijn volgens mij mensen met een rare kronkel in hun brein en zijn hiervan niet te genezen. Waarom zou je geld in deze mensen stoppen doormiddel van zeer intensieve TBS behandeling en waarvan van te voren al duidelijk is dat de kans op herhaling van de misdaad erg groot is. Dit soort mensen mogen van mij de doodstraf krijgen. Daarmee bedoel ik figuren als Dutroux en Folkert vd G. Nu is er van beide heren vastgesteld dat ze last hebben van het syndroom van Ausperger. Een vorm van autistme bij hoogbegaafden die als belangrijkste kenmerk heeft; het gebrek aan schuldgevoel. Deze mensen zullen dus nooit ergens spijt van hebben/ krijgen, waardoor het gevaar op herhaling zeer groot is. Moet je deze mensen terug willen laten keren in de samenleving (na hun staf)? Ik vind van niet! Dus of voor de rest van hun leven, op kosten van de belastig betaler, laten verplegen in een gevangenis (heeft niet mijn voorkeur) of de doodstaf. Voor mij zijn er geen andere opties voor dit soort `monsters`.
Nu ja, als ze ziek zijn en met een afwijking zijn geboren, kunnen ze hier eigenlijk niets aan doen. Dan is het gewoon taak om ze tegen de rest van de maatschappij te beschermen en dat wil inderdaad zeggen dat ze vast moeten blijven zitten tot ze hun laatste adem hebben uitgeblazen.

Het argument geld vind ik niet zo'n goed argument. Als mensen met het syndroom van Down zijn geboren, helpen we ze ook en financiert de overheid ook heel hun leven. Als deze mensen met een andere vreselijke afwijking zijn geboren, hebben ze net zo goed recht op een leven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Doodstraf is helemaal onnodig. Verkrachters en lieden als Dutroux, Volkert v/d G en Mohammed B en natuurlijk pedo´s in een gewone gevangenis tussen de zware jongens zetten. Is ook per ongeluk met die Vrachtwagen chauffeur gebeurd, die Cheryl Morien vermoord heeft. Het probleem heeft zichzelf opgelost. Kijken of ze daar ook zo stoer zijn.
Krijg het apezuur.
AZfan2007
Dagjesmens
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mei 2007, 12:28

Ga discusseren over voetbal en niet allemaal zaken die niks met voetbal te maken hebben..
Er moet meer sfeer komen in het stadion !!
brett
Seizoenkaarthouder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 dec 2004, 20:07
Locatie: Rekerbuurt

AZfan2007 schreef:Sjonge jonge jonge, wat heeft dit op een forum over voetbal te maken !?!?!?!?!
Trommels in een stadion heeft ook niks met voetbal te maken. :x
Heb je ook een hekel aan die Stewards van AZ.


WEST-SIDE
AZfan2007
Dagjesmens
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mei 2007, 12:28

brett schreef:[..]
Trommels in een stadion heeft ook niks met voetbal te maken. :x
Wel degelijk, niet met het voetbal zelf maar wel met de SFEER in het stadion die volgend seizoen stukken beter kan :) en dan heb ik het NIET over de UEFA Cup wedstrijden want die waren geweldig met als hoogtepunt toch wel Newcastle thuis
[mod="Cruz Azul"]En nu weer on-topic.[/mod]
Er moet meer sfeer komen in het stadion !!
hjkuuhjkk

Hoewel ik sommige mensen ook de dood gun vind ik het niet passen om als mensheid iemand van het leven te beroven en daar een morele boodschap mee uit te dragen (alsof we het recht hebben).
Het motief wraak vind ik echter zeker niet passen in een hedendaags rechtsysteem.
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Ik ben voor de doodstraf voor mensen met trommels in een stadion. Dat doe je maar in Thialf.

En p.s. het was niet Cheryl Morien maar Jessica Laven die vermoord was door die chauffeur.
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
AZymme
Supporter
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 mar 2007, 15:38
Locatie: Alkmaar

Bayon Kwaku schreef: Het motief wraak vind ik echter zeker niet passen in een hedendaags rechtsysteem.
Op zich niet, in het rechtssysteem, alhoewel ik me voor kan stellen dat er dingen zijn waarvoor iemand, iemand anders zou kunnen vermoorden, maar dan speel je zelf voor rechter/beul en dat is inderdaad niet goed te praten maaaaar ik kan er ENIG begrip voor opbrengen...
euh...
hjkuuhjkk

AZymme schreef:[..]


Op zich niet, in het rechtssysteem, alhoewel ik me voor kan stellen dat er dingen zijn waarvoor iemand, iemand anders zou kunnen vermoorden, maar dan speel je zelf voor rechter/beul en dat is inderdaad niet goed te praten maaaaar ik kan er ENIG begrip voor opbrengen...
Vandaar dat ik de posting ook begon met :
Hoewel ik sommige mensen ook de dood gun ...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

repepe schreef:Ik ben voor de doodstraf voor mensen met trommels in een stadion. Dat doe je maar in Thialf.

En p.s. het was niet Cheryl Morien maar Jessica Laven die vermoord was door die chauffeur.
Correctie beide:

Deze tot Nederlander genaturaliseerde Belg uit Assen vermoordde behalve Cheryl Moriën in elk geval drie kinderen, n.l. Jessica Laven (11) uit Blokker, Marco Weisser (12) en Salim Thattil (9) uit Duitsland. Justitie in België en Frankrijk verdachten de internationaal werkende vrachtwagenchauffeur van meer verdwijningen. Hij overleed 2002 in de strafgevangenis van Scheveningen officieel door een ongeluk, maar geruchten gaan dat hij is vermoord.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]


Correctie beide:

Deze tot Nederlander genaturaliseerde Belg uit Assen vermoordde behalve Cheryl Moriën in elk geval drie kinderen, n.l. Jessica Laven (11) uit Blokker, Marco Weisser (12) en Salim Thattil (9) uit Duitsland. Justitie in België en Frankrijk verdachten de internationaal werkende vrachtwagenchauffeur van meer verdwijningen. Hij overleed 2002 in de strafgevangenis van Scheveningen officieel door een ongeluk, maar geruchten gaan dat hij is vermoord.
Van Cheryl Morien is het sterke vermoeden dat zij door Michel S. is vermoord, maar dit is nooit aangetoond. (even voor de volledigheid)
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:[..]


Van Cheryl Morien is het sterke vermoeden dat zij door Michel S. is vermoord, maar dit is nooit aangetoond. (even voor de volledigheid)
Was Cheryl niet dat meisje uit Haarlem (of omstreken)? Ik dacht dat zei nooit was gevonden? Of verwar ik haar nu met iemand anders?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]


Was Cheryl niet dat meisje uit Haarlem (of omstreken)? Ik dacht dat zei nooit was gevonden? Of verwar ik haar nu met iemand anders?
Klopt, uit IJmuiden en is nooit gevonden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

okki schreef:Het is alleen als er genoeg bewijzen zijn en de dader ook heeft bekend!
Wat heeft bekennen er mee te maken?
Gebruikersavatar
ErikvB
Dagjesmens
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mar 2007, 16:00

Doodstraf is een teken van onmacht. Eye for an eye terwijl dat men waarschijnlijk niet zal afschrikken. Wellicht zijn ze er zelfs naar op zoek.
Ik ben dus tegen de doodstraf maar moet wel aangeven dat een levenslange (20 jaar) gevangenisstraf ook niet voldoende is. TBS is een middel maar het is wel duidelijk dat er hier niet zorgvuldig mee wordt omgegaan.
Zelf ben ik een voorstander van strafkampen. Op deze wijze wordt de criminele medemens continue herinnerd aan de reden van zijn aanwezigheid daar. Verder levert het ook nog e.e.a. op.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

ErikvB schreef:Zelf ben ik een voorstander van strafkampen. Op deze wijze wordt de criminele medemens continue herinnerd aan de reden van zijn aanwezigheid daar. Verder levert het ook nog e.e.a. op.
Wie betaald dat,of bedoel je het op basis van Schindlers list, wakker worden en ff knallen.

Wel een goede training voor de militairen in N.L.
Vak S
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

ErikvB schreef:Doodstraf is een teken van onmacht. Eye for an eye terwijl dat men waarschijnlijk niet zal afschrikken. Wellicht zijn ze er zelfs naar op zoek.
Ik ben dus tegen de doodstraf maar moet wel aangeven dat een levenslange (20 jaar) gevangenisstraf ook niet voldoende is. TBS is een middel maar het is wel duidelijk dat er hier niet zorgvuldig mee wordt omgegaan.
Zelf ben ik een voorstander van strafkampen. Op deze wijze wordt de criminele medemens continue herinnerd aan de reden van zijn aanwezigheid daar. Verder levert het ook nog e.e.a. op.
En wie gaat dat dan allemaal betalen? Ik ben vooralsnog pro-doodstraf. Er is nog niemand die mij van mijn standpunt af heeft weten te krijgen. Heb jij de intentie iemand doelbewust van het leven te beroven dan verdien je zelf niet te leven, klaar. Simpel, goedkoop en duidelijk.
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

ErikvB schreef:Doodstraf is een teken van onmacht. Eye for an eye terwijl dat men waarschijnlijk niet zal afschrikken. Wellicht zijn ze er zelfs naar op zoek.
Ik ben dus tegen de doodstraf maar moet wel aangeven dat een levenslange (20 jaar) gevangenisstraf ook niet voldoende is. TBS is een middel maar het is wel duidelijk dat er hier niet zorgvuldig mee wordt omgegaan.
Zelf ben ik een voorstander van strafkampen. Op deze wijze wordt de criminele medemens continue herinnerd aan de reden van zijn aanwezigheid daar. Verder levert het ook nog e.e.a. op.
Ja een baan bij defensie.
Er is nl een project waar jonge crimineeltjes in een soort strafkamp tot militair worden omgedoopt.
Dit zijn ettertjes die behoorlijk wat uitgevreten hebben o.a. groepsverkrachtingen, gewapende straatroven etc.
Na afloop krijgen zij een papiertje waarop staat welkom bij defensie als u nu een baan wilt zet dan uw handtekening rechtsonder.
Ongelovelijk dat dit soort projecten ook nog een beloning heeft nl een baan.
Persoonlijk zie ik niks in de doodstraf aangezien er altijd fouten kunnen gebeuren in de rechtsgang.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Antti Opdam schreef:Zelf ben ik wel voor de doodstraf, maar alleen bij een feilloos rechtsysteem. Met andere woorden: ik ben tegen.
mouse schreef:Persoonlijk zie ik niks in de doodstraf aangezien er altijd fouten kunnen gebeuren in de rechtsgang.
Maar met behulp van dat feilbare rechtssysteem wil jullie wel iemand twintig jaar achter slot en grendel houden? Of na een scheiding de voogdij toekennen aan één van beide ouders. Zijn dat soort zaken niet net zo ingrijpend?
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

Cruz Azul schreef:[..]


Maar met behulp van dat feilbare rechtssysteem wil jullie wel iemand twintig jaar achter slot en grendel houden? Of na een scheiding de voogdij toekennen aan één van beide ouders. Zijn dat soort zaken niet net zo ingrijpend?
Er bestaat altijd de kans om een zaak te herzien dat heeft lekker veel nut als de persoon dood is.
En waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Plaats reactie