De WaarStemIkOpic

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.

Dit keer stem ik:

CDA
9
7%
PVDA
8
6%
VVD
39
28%
SP
28
20%
ChristenUnie
7
5%
GroenLinks
3
2%
Wilders
20
15%
EénNL
8
6%
Anders, namelijk...
6
4%
Niet
9
7%
 
Totaal aantal stemmen: 137
Gast
Seizoenkaarthouder
Berichten: 408
Lid geworden op: 17 dec 2004, 19:59

Kass schreef:aangezien een 3voud van de stemmers een totaal ander statement af hebben gegeven.
En waar komt dit signaal vandaan?

Ten eerste is één derde van de SP stemmen afkomstig van die luie sociaal zwakkere parasieten.

Ten tweede is één derde deel van de SP stemmen afkomstig van al die islamitische allochtonen die de laatste tijd door de "moskee leiders" zijn opgeroepen om vooral NIET op de PVDA te stemmen vanwege die genocide kwestie.

Blijft over één derde deel dat wel om de goede redenen op de SP heeft gestemd, waarmee de SP gelijk weer is teruggebracht tot normale proporties.

De SP heeft best goede punten, hoor. Eerlijk is eerlijk.
Alleen moet je ze niet de kans geven om de economie naar de cholera te helpen.
Dat gebeurt natuurlijk wel als je ze de kans geeft.

Als je namelijk de multinationals en de goed lopende bedrijven gaat lopen "beroven" om dat geld aan de onderkant van de maatschappij weer te gaan lopen uitdelen, dan zeggen die bedrijven op een gegeven moment: "Dag Nederland!"
Duizenden mensen ineens zonder werk. Daar sta ja dan, daar denken die SP stemmers niet over na...

Evenals het beperken of afschaffen van de hypotheekrenteaftrek van huizen duurder dan 350.000 Euro.
Leuk bedacht maar je treft er misschien een paar duizend mensen mee.
Nooit genoeg om al die goedbedoelde plannen uit te voeren.
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Kass schreef:[..]


Ik kan er wel meer dan 1 noemen.
De zin "Ik lust alle hoofddoekjes rauw".
De zin "De Islam is een geweldadig geloof".
De zin "Ik word misselijk van moskeëen"
De zin "De hoge criminaliteit onder de Marokkaanse jongeren komt door de Islam"
Ja, en? Wat is hier verkeerd aan. Zijn zat moslims die misselijk van de westerse maatschappij worden, maar deze wel parasieteren. Mag toch wel eens gezegd worden.
Krijg het apezuur.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

repepe schreef: Ja, en? Wat is hier verkeerd aan. Zijn zat moslims die misselijk van de westerse maatschappij worden, maar deze wel parasieteren. Mag toch wel eens gezegd worden.
Niks aan toe te voegen.
Echt niks mis met deze punten.
Vak S
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

Johannes schreef:[..]

SP stemmers zijn mensen zie graag een socialer Nederland willen, waar ook mensen zonder een topinkomen en topopleiding kansen krijgen.
Die kansen moet je zelf creeeren, het moet toch niet zo zijn dat mensen die liever lui dan moe zijn de beste banen voorgeschoteld krijgen?
Als je geen topinkomen of topopleiding hebt kan je jezelf nog altijd opwerken door de wil om te werken en te gaan voor je kansen.

Mijn ouders hebben beiden zowel geen topopleiding als een topinkomen. Dat weerhoudt mij er niet van om te gaan studeren. Dit is mijn vierde jaar op een Hogeschool, met per jaar minimaal 2000 euro aan kosten, die ik zelf financier. Komt bij dat ik in mn eentje de helft van de week mijn dochter verzorg (inclusief de kosten natuurlijk) . Hoe ik dat bekostig? Gewoon door in al mijn vrije tijd veel te werken. Simpel werk, maar probeer me wel omhoog te werken, goed gedrag te hebben zodat de relatie met de werkgever goed blijft.

Het is echt niet zo moeilijk om in Nederland jezelf te verzorgen en je eigen brood te verdienen, met een beetje goede wil vind je een baan, voor iedereen is er een betaalbare opleiding te vinden. Eventueel sluit je een lening bij de IB-Groep af.

In dit land heb je kansen genoeg, je moet ze alleen wel grijpen. Veel mensen doen of willen dit moedwillig niet omdat ze voor geen meter gestimuleerd worden omdat ze zo makkelijk hun handje op kunnen houden!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Padre schreef:[..]


Die kansen moet je zelf creeeren, het moet toch niet zo zijn dat mensen die liever lui dan moe zijn de beste banen voorgeschoteld krijgen?
Als je geen topinkomen of topopleiding hebt kan je jezelf nog altijd opwerken door de wil om te werken en te gaan voor je kansen.

Mijn ouders hebben beiden zowel geen topopleiding als een topinkomen. Dat weerhoudt mij er niet van om te gaan studeren. Dit is mijn vierde jaar op een Hogeschool, met per jaar minimaal 2000 euro aan kosten, die ik zelf financier. Komt bij dat ik in mn eentje de helft van de week mijn dochter verzorg (inclusief de kosten natuurlijk) . Hoe ik dat bekostig? Gewoon door in al mijn vrije tijd veel te werken. Simpel werk, maar probeer me wel omhoog te werken, goed gedrag te hebben zodat de relatie met de werkgever goed blijft.

Het is echt niet zo moeilijk om in Nederland jezelf te verzorgen en je eigen brood te verdienen, met een beetje goede wil vind je een baan, voor iedereen is er een betaalbare opleiding te vinden. Eventueel sluit je een lening bij de IB-Groep af.

In dit land heb je kansen genoeg, je moet ze alleen wel grijpen. Veel mensen doen of willen dit moedwillig niet omdat ze voor geen meter gestimuleerd worden omdat ze zo makkelijk hun handje op kunnen houden!
Veel te gemakkelijk geredeneerd. Voor een deel van de mensen gaat je verhaal wel op. Alleen je moet soms ook naar leefsituaties kijken, je kan niet alles zo zwart-wit bekijken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wat had Marijnissen trouwens een grote bek 2 dagen geleden. Volgens mij zei hij iets met de strekking van 'Regeren met het CDA is onmogelijk'. En nu wil meneer het toch gaan onderzoeken. Wat hij dus nu zegt is dat hij, of eerst loog, of zich zonder onderzoek al hoog van de toren te blazen door het CDA uit te sluiten. Dan heb ik liever Bos die gewoon eerlijk zegt alle opties open te houden dan Marijnissen die nu wel heel laf terug komt op zijn woorden.
Gebruikersavatar
Nilco G.
Dagjesmens
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:08
Locatie: Alkmaar

de regering die nu komt zingt zijn periode nooit uit,
bij de volgende verkiezingen zal de rechterkant weer enorm toenemen,
wel jammer dat de grootste verliezer van de verkiezingen roept,
links heeft gewonnen, wat een lijsttrekker is dat... =D>
voorlopig blijft cda de grootste en zullen de getalletjes achter de naam balkende alleen maar toenemen, want we zitten nu op 4 of 5...
de toekomst zal het leren! scheringa 4 president!
VAK S
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Nilco G. schreef: bij de volgende verkiezingen zal de rechterkant weer enorm toenemen,
Denk het juist niet, mocht dit komende kabinet gaan vallen (wat ik wel verwacht) dat zal het de 4de keer op rij zijn dat een kabinet Balkenende valt. Ik denk niet dat het CDA dan weer de grootste zal worden. Het zou dan de 4de keer zijn dat een kabinet, met een rechtse partij als leider, zou vallen.
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]
Veel te gemakkelijk geredeneerd. Voor een deel van de mensen gaat je verhaal wel op. Alleen je moet soms ook naar leefsituaties kijken, je kan niet alles zo zwart-wit bekijken.
De leefsituatie in Nederland is simpelweg goed. Voor ouderen, gehandicapten of mensen die niet goed voor zichzelf kunnen verzorgen dienen er ten alle tijde maatregelen getroffen te worden.

De rest van de mensen die wel geschikt zijn om te werken krijgen in dit land voldoende mogelijkheden om te werken, en met de wil ervoor kan men zelfs een opleiding afronden.
Ga desnoods achter een vuilniswagen lopen op het moment dat er niks anders beschikbaar is (overigens is dat geen negatieve uitlating over mensen die dit werk doen, zonder hen kunnen wij niet op een normale manier over straat lopen), of op je 40e bij de McDonalds werken, maar wees niet zo zwak om te leven op andermans zuurverdiende centen.

Dit is bij uitstek het land om zonder groot inkomen of topopleiding jezelf omhoog te werken. Alleen de wil moet er zijn!
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Kass schreef:[..]


Boeeeee!! Kijk maar uit ze zitten overal!! Stel je voor he, dadelijk trouwt je eigen kind er nog mee. Kom op zeg, het zijn ook mensen, zij doen ook hard hun best om te slagen in deze maatschappij.
Asjeblieft zeg, in welke grot heb jij gezeten de afgelopen 5 jaar?
Mensen die na 15 jaar in Nederland te hebben gezeten slechts één woord van de taal beheersen (begint met de u en eindigt op itkering) en wel mogen stemmen. Het is ronduit belachelijk.

Padre slaat de spijker op z'n kop en ik deel die mening 100% (zie paar bladzijdes terug).

Ik ben absoluut niet racistisch en heb veel respect voor de allochtonen die er wél wat van proberen te maken, maar links kan niet ontkennen dat er helaas ook heel veel mensen zijn die gewoon op hun luie reet op hun maandelijkse inkomsten zitten te wachten. En dan nog zitten te zeuren om meer ook, want Nederland is toch zoooo een slecht land om in te wonen...

Een goede vriend van mij is Arabisch en zijn ouders zijn een eigen winkel begonnen die inmiddels meer dan goed draait: zo hoort het te zijn.

Luie autochtonen moeten ook hard aangepakt worden trouwens.
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

AZ 4 Life schreef:Wat had Marijnissen trouwens een grote bek 2 dagen geleden. Volgens mij zei hij iets met de strekking van 'Regeren met het CDA is onmogelijk'. En nu wil meneer het toch gaan onderzoeken. Wat hij dus nu zegt is dat hij, of eerst loog, of zich zonder onderzoek al hoog van de toren te blazen door het CDA uit te sluiten. Dan heb ik liever Bos die gewoon eerlijk zegt alle opties open te houden dan Marijnissen die nu wel heel laf terug komt op zijn woorden.
Gelul. Marijnissen heeft letterlijk gezegd: "Regeren met dit CDA van Balkenende en Verhagen zie ik niet gebeuren. Pas als het CDA een andere, sociaal-christelijke koers gaat varen, zoals in de traditie van Marga Klompé, wordt dat misschien een optie." En dat is nog steeds zo. Hij zegt verder dat alle mogelijkheden door de informateurs onderzocht moeten worden. Dat gebeurt altijd na verkiezingen, niks nieuws onder de zon.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Kass schreef:Je kunt ook een link leggen tussen sociale klasse en criminaliteit. Het "leuke" aan percentages en getallen is dat ze verschillend uit te leggen zijn.
Prima, leg jij me dan maar eens uit waarom de Chinese gemeenschap hier wél een fatsoenlijk bestaan weet op te bouwen en niet in criminaliteit vervalt. Ik ben benieuwd.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

AZ 4 Life schreef:Het zou dan de 4de keer zijn dat een kabinet, met een rechtse partij als leider, zou vallen.
Rechtse partij? Het CDA is net zo links of rechts als D'66 en SGP. Centrumpartij dus.
Aldus de papegaai van de media
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Dropkick Murphy schreef:[..]Prima, leg jij me dan maar eens uit waarom de Chinese gemeenschap hier wél een fatsoenlijk bestaan weet op te bouwen en niet in criminaliteit vervalt. Ik ben benieuwd.
Onzin, een deel van de Chineze gemeenschap heeft zich in de eerste decennia dat ze in Nederland waren flink bezig gehouden met heroïnesmokkel en grootschalig witwassen via restaurants. Tegenwoordig leggen ze zich toe op mensensmokkel en vooral goksyndicaten. Andere minder zichtbare criminaliteit dan tasjesroven, maar zeker niet minder schadelijk.
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Vietnamezen dan.
Krijg het apezuur.
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Dropkick Murphy schreef:[..]Rechtse partij? Het CDA is net zo links of rechts als D'66 en SGP. Centrumpartij dus.
SGP is uiterst rechts, Dropkick. Voor de doodstraf, tegen het gedogen van wiet, geen passief stemrecht voor vrouwen, tegen abortus en euthanasie, tegen generaal pardon, blind pro-Israël en pro-Bush etc. Heeft echt niets met links te maken.
repepe schreef:Vietnamezen dan.
Eskimo's ook goed? Die zijn hier ook niet.... :?
Laatst gewijzigd door Barra op 24 nov 2006, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Barra schreef:[..]


Eskimo's ook goed? Die zijn hier ook niet.... :?
Inuit bedoel je, Eskimo is beledigend.
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Barra schreef:SGP is uiterst rechts, Dropkick. Voor de doodstraf, tegen het gedogen van wiet, geen passief stemrecht voor vrouwen, tegen abortus en euthanasie, tegen generaal pardon, blind pro-Israël en pro-Bush etc. Heeft echt niets met links te maken.
Excuus, ik ging af op de door jou aanbevolen kieskompas.nl .
Aldus de papegaai van de media
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Dropkick Murphy schreef:[..]Excuus, ik ging af op de door jou aanbevolen kieskompas.nl .
Dan ben je in de war met de Grrristenunie, die op sociaal iets links van het midden staan.
De SGP staat er als meest conservatieve partij op, vlak naast die man met dat dooie dier op z'n knar.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Iets beter kijken. De SGP staat in die grafiek wel op conservatief in de verticale lijn, maar in de horizontale lijn (links/rechts dus) staan ze in het midden.

P.S. Bedoel je de bever van Jan-Peter of de hermelijn van Geert?
Aldus de papegaai van de media
Plaats reactie