Toen was het forum nog heel gewoon....

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

Een aparte topic voor de forumgebruikers van het eerste uur?

Ja
20
27%
Nee
54
73%
 
Totaal aantal stemmen: 74
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Zeer matig plan. Denk je nou echt dat 'nieuwkomers' als Kermit, Onderhond of Cruz Azul ooit boven waren komen drijven als ze in eerste instantie alleen op een crapforum hadden mogen posten.

Bovendien heeft het team moderators niets aan dit soort weinig concrete feedback. Liever worden we geattendeerd op onzinberichten en liever nog op onzingebruikers in het Feedback-forum, dan een beetje in dit soort algemeenheden terugvallen.
Louisiana Steamboat Co. schreef:Mijn eerste idee was gewoon een nieuw forum te openen en dat bekend te maken bij de "Oude groep".
Zijn er al in overvloed.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Assendelft
Seizoenkaarthouder
Berichten: 495
Lid geworden op: 03 mar 2005, 13:35
Locatie: Assendelft Zaanstreek

Ik heb deze eerste 4 pagina's van deze nieuwe topic met veel interesse
gelezen, omdat ik er goed ik kan komen wat men bedoeld, wanneer er wordt gesproken over forumvervuiling.
Ook ik heb in mijn begin, flink commentaar gehad, omtrent inhoud, spelling en nieuwswaarde van mijn posts.

Wanneer je hier creatief mee om gaat, is dit een heerlijk forum, waar je kunt doen en laten wat je wilt, hetzij met een knipoog hetzij inhoudelijk. Het belangrijkste is dat je weet van forummers hoe ze het bedoelen en wie het zegt, dit tijdperk is niet meer. Met als gevolg aantallen pagina's waar je U tegen zegt, met als je mazzel hebt 10 % meerwaarde.

Gevolg, je leest niet "alles" meer of bezoekt de site minder, er zijn al heel wat prominenten wiens post ik graag las vertrokken of zijn der zelden, kan hier wel degelijk mee te maken hebben, als dat zo is, Doodzonde !

Zelf ben ik ook geen forummer van het eerste uur ! En Die-hard wil ik me niet noemen ook niet qua stadionbezoeker van het eerste uur. Dus de eeuwige discussie over geen nieuwelingen en alleen oude kern wens ik zo te verwerpen ( en ik zag er zelfs 1 tussenstaan die 90 % van zijn posts in de daarkanikhetopic heeft gezet :wink: ! ) naar het land der fabelen.

Een sub-forum hoeft er van mij niet te komen ik hoop alleen dat mensen nadenken voor ze wat posten, en niet klakkeloos ergens op reageren, of provoceren om te provoceren, respecteer een mening, en kom met feiten of tegenargumenten.

Ruimte voor discussie is er dan altijd !
Ik heb 70 hobby's : Soixante-Neuf en vissen !!!!!
Gebruikersavatar
ThaFlexible
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 26 feb 2005, 09:17
Locatie: Assendelft

Maar goed na 5 pagina's blijkt dus volgens mij wel dat het er niet van zal komen dat er een apart forum/topic komt dus kunnen we wel weer stoppen met deze discussie en opzoek gaan naar een andere oplossing.
Laatst gewijzigd door ThaFlexible op 03 okt 2006, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Assendelft schreef:Ik heb deze eerste 4 pagina's van deze nieuwe topic met veel interesse
gelezen
Ik zie dat als een sneer naar alle berichten op pagina 5.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Oltretomba
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 23 sep 2005, 15:32
Locatie: The Jolly Wanker Inn.
Contacteer:

Alhoewel ik het er niet mee eens ben dat er een apart "die-hard" forum/subforum moet komen, begrijp ik de strekking wel.
De vraag die al eens gesteld is is: waar leg je de lat? Nu zijn het zogenaamde nieuwkomers die anders maar moeten oprotten (om het zo maar te zeggen), dadelijk zijn het forumers met tattoos, of mannen met baarden.
Die-hard. Hoe ben je die-hard? Als je elke thuis- en uitwedstrijd bezoekt, inclusief alle bekerwedstrijden en uefa? Als je dag-in-dag-uit de Fanpage bezoekt en je vingers blauw tikt op het toetsenbord? Als je mede-forumers persoonlijk kent? Als je na de wedstrijd straalbezopen het supportershome verlaat? Ieder is op zijn/haar manier die-hard fan en/of supporter, ook als hij of zij niet aan het bovenstaande voldoet.
Nieuwkomers, soms ook wel gloryhunters genoemd. Hoe ben je nieuwkomer? Hoelang je staat ingeschreven op het forum? Hoelang je in het stadion komt? Iedereen is nieuwkomer geweest, of dat nou bij AZ-Veendam of AZ-PSV was is mij om het even. Ik kan het mij nieteens meer herinneren (shame on me) omdat dat al dertig jaar terug is geweest.
Sommigen hebben het forum laat ontdekt. Ik ook. Maakt mij dat een die-hard die mag blijven, of een gloryhunting nieuwkomer die beter zijn biezen kan pakken? Geen van beide, want ik vind dat iedereen welkom is.
Stel dat er wel een apart forum/subforum/topic for de "die-hards" komt, wat is dan het volgende? Een eigen hoek in het supportershome? Een beetje onzinnig misschien, maar toch.
Wat misschien wel helpt heeft Gewoon Barry al gemeld, misschien dat het ook mogelijk is om topics waar langer dan twee maanden niet meer op gereageerd is, te verwijderen. Niet naar De Rommelzolder, maar gewoon helemaal deleten.
My mother can hold her head up in any
neighborhood in the city when she
walks down the block. In all the
Five Boroughs I'm known,
fuggedaboudit..I'm known all over
the fucking world. You ask around..ask
anybody about Lefty from Mulberry
Street.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Helemaal mee eens behalve je laatste suggestie. De meuk wordt heus niet minder door 'afgezakte' topics weg te halen.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
artois
Supporter
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2005, 08:06
Locatie: Formerly lived in 020

GrandMaster T. schreef:[..]



Ik heb nergens gezegd dat de niet-diehard-forumgebruikers moeten oprotten. Integendeel, als ze concreet iets te melden hebben (over voetbal, politiek, humor...weet ik het allemaal) zijn nieuwe mensen van harte welkom. Jij zou voor de gein eens terug moeten lezen wat er vorig seizoen gebeurde met forumgebruiker 'Alkmaar de Gekstuuh'. Kort maar krachtig...maar wel forumgeschiedenis!


GMT, ik kan niet goed inschatten wat je precies bedoelt met je zin over Alkmaar de Gekstuhh. Ik heb dit altijd gezien als een briljante vorm van humor: hoe krijg je een heel forum over de zeik!
Verder snap ik je punt wel hoor, als dagelijkse lezer (en niet al te vaak reageerder) is het een martelgang om steeds door allerlei nonsens heen te moeten ploegen.
Gebruikersavatar
Oltretomba
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 23 sep 2005, 15:32
Locatie: The Jolly Wanker Inn.
Contacteer:

Dropkick Murphy schreef:Helemaal mee eens behalve je laatste suggestie. De meuk wordt heus niet minder door 'afgezakte' topics weg te halen.
Als de afgezakte topics verwijderd worden kan er ook niet meer op gereageerd worden. Worden er dan weer onzin topics geopend, dan zou een moderator die desbetreffende topic naar zijn goeddunken meteen kunnen verwijderen. Ik denk dat de moderators capabel genoeg zijn om het verschil te zien tussen een zinvolle- en een zinloze topic, en meteen ingrijpen voordat het de spuigaten uitloopt.
My mother can hold her head up in any
neighborhood in the city when she
walks down the block. In all the
Five Boroughs I'm known,
fuggedaboudit..I'm known all over
the fucking world. You ask around..ask
anybody about Lefty from Mulberry
Street.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Kijk voor de gein eens in de Prullenbak, dan zie je hoeveel onzintopics er worden verwijderd. Nogmaals: wees iets specifieker. Met dit soort algemene kritiek kan niemand iets. Welke topics moeten verwijderd worden?
Aldus de papegaai van de media
Maus
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 aug 2004, 22:09
Locatie: Alkmaar

Dropkick Murphy schreef:Kijk voor de gein eens in de Prullenbak, dan zie je hoeveel onzintopics er worden verwijderd. Nogmaals: wees iets specifieker. Met dit soort algemene kritiek kan niemand iets. Welke topics moeten verwijderd worden?
Als je vervolgens die lui die die onzintopics/onzinposts plaatsen gewoon van het forum dondert houdt je uiteindelijk vanzelf wel je "sub forum" over met mensen die wel fatsoenlijk kunnen posten.
Gebruikersavatar
Oltretomba
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 23 sep 2005, 15:32
Locatie: The Jolly Wanker Inn.
Contacteer:

Dropkick Murphy schreef:Kijk voor de gein eens in de Prullenbak, dan zie je hoeveel onzintopics er worden verwijderd. Nogmaals: wees iets specifieker. Met dit soort algemene kritiek kan niemand iets. Welke topics moeten verwijderd worden?
In ieder geval de gehele Prullenbak en Rommelzolder, daarnaast alle topics waar, zeg maar, meer dan twee maanden niet meer op gereageerd wordt.
Ik ben zelf ook eigenaar van een forum, en ik kan je zeggen dat dat opruimen verfrissend werkt (wat weer irritaties wegneemt bij de meeste forumers).
My mother can hold her head up in any
neighborhood in the city when she
walks down the block. In all the
Five Boroughs I'm known,
fuggedaboudit..I'm known all over
the fucking world. You ask around..ask
anybody about Lefty from Mulberry
Street.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Ekkie schreef:In ieder geval de gehele Prullenbak en Rommelzolder, daarnaast alle topics waar, zeg maar, meer dan twee maanden niet meer op gereageerd wordt.
Ik ben zelf ook eigenaar van een forum, en ik kan je zeggen dat dat opruimen verfrissend werkt (wat weer irritaties wegneemt bij de meeste forumers).
Prullenbak ben ik met je eens, maar waarom in godsnaam de Rommelzolder wegflikkeren? Niemand stoort zich eraan en er staat nog heerlijke tekst in over bijvoorbeeld de Europese wedstrijden in 2004/2005.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Oltretomba
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 23 sep 2005, 15:32
Locatie: The Jolly Wanker Inn.
Contacteer:

Dropkick Murphy schreef:[..]

Prullenbak ben ik met je eens, maar waarom in godsnaam de Rommelzolder wegflikkeren? Niemand stoort zich eraan en er staat nog heerlijke tekst in over bijvoorbeeld de Europese wedstrijden in 2004/2005.
Nou goed, dan delen we ieder een punt!!
My mother can hold her head up in any
neighborhood in the city when she
walks down the block. In all the
Five Boroughs I'm known,
fuggedaboudit..I'm known all over
the fucking world. You ask around..ask
anybody about Lefty from Mulberry
Street.
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

Dropkick Murphy schreef:[..]

Prullenbak ben ik met je eens, maar waarom in godsnaam de Rommelzolder wegflikkeren? Niemand stoort zich eraan en er staat nog heerlijke tekst in over bijvoorbeeld de Europese wedstrijden in 2004/2005.


Inderdaard! De Rommelzolder is prachtig om terug te lezen. Zo heb ik laatst in een sentimentele bui, de topics over Sporting en Rangers nog eens doorgelezen. Geweldig om die herrineringen weer op te halen, en er kwam dan ook de nodige lading kippenvel aan te pas. Maar ik snap sowieso niet wat voor last je daarvan hebt. Het sluiten van topics heeft mijns inziens totaal geen invloed op het postgedrag van mensen.
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
Hugie
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:59

Ik ben wel voor enkele sub-forums.

Dat kan namelijk uiterst nuttig zijn. Volgens mij hebben de moderators ook een eigen subforum/newsgroup.

Kan me voorstellen dat subfora inricht voor de leden van de SV of van een bepaalde tribune of het 'sfeerteam''. Kan practisch zijn als men onderling mededelingen heeft of vergaderingen en dergelijke plant.
Zo ook kunnen de InHolland boys hun eigen sub-forummeetings houden en het daar melden. 8)

Een subforum op te starten voor die-hards lijkt me moeilijker, hoe bepaal je dit en waar heb je het over; een kopie van het forum lijkt me zinloos. Maar een hoekje waar men kan lopen kankeren of elkaar veren in de reet kan schuiven zou ik niet erg vinden.
X-er
Schemerlamp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 dec 2003, 15:20
Locatie: Overal en nergens
Contacteer:

Hugie schreef:Ik ben wel voor enkele sub-forums.

Dat kan namelijk uiterst nuttig zijn. Volgens mij hebben de moderators ook een eigen subforum/newsgroup.

Kan me voorstellen dat subfora inricht voor de leden van de SV of van een bepaalde tribune of het 'sfeerteam''. Kan practisch zijn als men onderling mededelingen heeft of vergaderingen en dergelijke plant.
Zo ook kunnen de InHolland boys hun eigen sub-forummeetings houden en het daar melden. 8)

Een subforum op te starten voor die-hards lijkt me moeilijker, hoe bepaal je dit en waar heb je het over; een kopie van het forum lijkt me zinloos. Maar een hoekje waar men kan lopen kankeren of elkaar veren in de reet kan schuiven zou ik niet erg vinden.
Een subforum voor die-hards zal er op dit forum niet komen. Wij willen er voor iedere AZ supporter zijn en gaan dan niet bepaalde groepen uitsluiten. Bovendien kan zo'n soort subforum dubbele discussies gaan opleveren in het openbare forum en het forum voor de die-hards. Verder zal het openbare forum dan waarschijnlijk verder afglijden. Dat willen we niet.

En ja, er zijn inderdaad al subforums op dit forum voor bepaalde groepen, echter zijn dit beleidsmatige fora en dus niet bestemd voor 'normale praat'.
Gebruikersavatar
kobuz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 sep 2006, 08:44
Locatie: Heiloo

Ik ben het er nog steeds niet mee eens. Een Forum is juist ontstaan zodat er een publieke discussies ontstaan waar dus iedereen in mee kan doen. Bij ieder groeiend bedrijf zoals AZ krijg je ook nieuwe belangstellende daar profiteert dit forum ook van (of heeft er last van).
Er zullen er ook een hoop bezoekers bij zitten die zich even laten registreren en dan een blauwe maandag gaan reageren op onderwerpen in dit forum en niet begrijpen dat er in een topic slechts een onderwerp besproken word en dat er geen andere onderwerpen toegevoegd mogen worden. Een discussie over 2 of 3 onderwerpen is niet meer te overzien.
Hier hebben de Beheerders en de Moderator een duidelijke taak, ze kunnen de deelnemers waarschuwen of maatregelen nemen tegen die deelnemers die zich niet aan de regels houden, en zonodig het opschonen van het berichtenbestand behoort daartoe. Bij ieder groeiend bedrijf krijgen de werknemers het drukker en moeten ze mensen aannemen.

Als je niet wilt dat iedereen kan reageren, kan je beter gaan msn’n of e-mailen met een vrienden cluppie, want als er een aparte topic komt die niet publiek is gaan mensen daarop reageren in een daar niet voor bedoelde topic en word het een nog grotere puinhoop.
Wat een kut keeper,
Wat een kut keeper hebben we toch.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

KST schreef:maar waar het jullie totaal aan ontbreekt is de achterban..zoals echte clubs zoals fey, ajax, groningen, utrecht die wel hebben.
Seizoenkaarthouders:

Eredivisie

Club 2006/2007 2005/2006
ADO Den Haag 2.200 2.000
ajax 41.350 41.000
AZ 14.123 *7.658
Excelsior 1.960 1.200
Feyenoord 33.100 32.700
FC Groningen 13.500 **8.500
SC Heerenveen 21.700 18.000
Heracles Almelo 5.080 4.800
NAC Brede 12.341 13.256
NEC 9.000 9.500
PSV 28.300 28.000
RKC Waalwijk 4.400 4.500
Rode JC 10.100 10.100
Sparta Rotterdam 6.073 5.558
FC Twente 12.250 12.000
FC Utrecht 15.600 14.800
Vitesse 13.900 14.200
Willem II 9.905 9.500

Iets minder dan Utrecht en iets meer dan Groningen. In dat rijtje horen we nu dus thuis. De ware achterban van Feijenoord en ajax hebben we afgelopen Uefa Cup duels wel gezien. (Daar kan dus ook een ring vanaf.)




(Opzichtig omtrekkende beweging van Antti Opdam om discussie nummer 647 over het niveau van dit forum te ontwijken.)
MAZTER VAK-W
Glory-hunter
Berichten: 85
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:22
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gloryhunters zal je altijd en overal tegenkomen, dus ook op een forum. Is op zich niet erg, zolang ze zich maar normaal en enigszins ondergeschikt gedragen. Als je ergens nieuw binnenkomt ga je ook eerst kijken wat en hoe het is, welke regels er zijn.

Idem dito met dit forum, je kunt met een grote bek binnenkomen, vervolgens wordt je door iedereen uitgekotst en ontvang je een ban. Ik denk daarom niet dat iedereen zich druk moet maken om deze zaken. Internet-hoolies (buitenstaanders) zijn er al jaren, en gasten die het proberen uit te lokken... je bent er zelf bij. Geef je geen reactie, dan is de lol er ook meteen af.

Lekker het forum houden zoals het nu is, want een ere- én eerstedivisie op het forum zie ik niet zitten... Zit ik straks wéér met die eerstedivisie... :wink:
Steun ons in de strijd tegen passiviteit! www.victoria-alkmaar.nl
KALE
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 jan 2004, 14:06

MAZTER VAK-W schreef:Gloryhunters zal je altijd en overal tegenkomen, dus ook op een forum. Is op zich niet erg, zolang ze zich maar normaal en enigszins ondergeschikt gedragen. Als je ergens nieuw binnenkomt ga je ook eerst kijken wat en hoe het is, welke regels er zijn.

Idem dito met dit forum, je kunt met een grote bek binnenkomen, vervolgens wordt je door iedereen uitgekotst en ontvang je een ban. Ik denk daarom niet dat iedereen zich druk moet maken om deze zaken. Internet-hoolies (buitenstaanders) zijn er al jaren, en gasten die het proberen uit te lokken... je bent er zelf bij. Geef je geen reactie, dan is de lol er ook meteen af.

Lekker het forum houden zoals het nu is, want een ere- én eerstedivisie op het forum zie ik niet zitten... Zit ik straks wéér met die eerstedivisie... :wink:
PERIODE , PERIODE
PERIODE KAMPIOEN! haha
Het DSB is leuk, maar het is lang geen Alkmaarderhout!

AZ Alkmaar till i die!

Manchester City , pride in battle!
Gesloten