Supportersverdeling Victorie-stadion

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

Waar gaan jullie zitten / staan?

BEN SIDE!
141
69%
A9 zijde
9
4%
Kooimeerzijde
46
22%
Hoofdtribune
9
4%
 
Totaal aantal stemmen: 205
Ocram
Supporter
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 dec 2005, 12:02

Sweer ???? wat is dat
ECHTE AZ ER SINDS 1974
Gebruikersavatar
AZ_furb
Supporter
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2005, 12:15
Locatie: ALKMAAR

Volgens www.urbandictionary.com is sweer
2. sweer 9 thumbs up

A cross between sweet and queer. Basically, an adjective for anything cool, but at the same time, kind of weird

Man, that guy in the sombrero? So sweer!


dus het is iets positiefs :lol:
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Ocram schreef:Sweer ???? wat is dat
[img:151:200]http://www.geneeskunde.com/blog/wp-content/mucocut.jpg[/img]
Krijg het apezuur.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ik was gisteren met een paar vrienden mee naar NAC, en dan valt meteen op dat het supportersbeleid eigenlijk het tegenovergestelde is van dat bij AZ. Bij NAC is aan alle voorwaarden voor een goede sfeer voldaan, terwijl die voorwaarden bij AZ grotendeels ontbreken. Eigenlijk nog knap dat er bij ons überhaupt lawaai van de tribunes rolt.

Zo heb ik de hele avond misschien vijf stewards gezien in het hele stadion, terwijl in Alkmaar een veelvoud daarvan al op één tribune te vinden is. Daarnaast bevinden zich óp de tribune helemaal geen stewards, zij staan alleen bij de ingang en een paar staan onderaan de trappen. Het maakt niet uit waar je gaat staan, op de trappen is het drukker dan bij de stoeltjes. Het nadeel van ongenummerde plaatsen is wel dat je al heel vroeg in het stadion moet zijn om een goede plek te hebben. Wij waren om 19:30 in het stadion en toen zat de B-Side al zo goed als vol. Voor de wedstrijd werden er 200 fakkels verspreid, waardoor de hele B-Side een grote vuurzee was bij aanvang van de wedstrijd. Ook hier werd niet tegen opgetreden. Dit beleid zorgt voor een heerlijke voetbalsfeer, en daarnaast is het ook nog eens totaal ongevaarlijk. De trappen hoeven niet als vluchtwegen gebruikt te worden en er vliegt ook niks in de fik door de fakkels, zoals AZ altijd meteen vreest. Het zal wel ijdele hoop zijn, maar het zou AZ goed doen om eens een bezoek te brengen aan het Rat Verlegh Stadion. Zien ze eens dat je een mooie sfeer kunt creëren door supporters wat meer vrijheid te geven. In Breda zijn het echt geen lieverdjes, maar toch gebeurt er in het stadion niet of nauwelijks iets. Dat moet bij AZ dan helemaal kunnen.
hijsz
Supporter
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 dec 2003, 17:48
Locatie: Hhw

[quote="NAKZ"]Ik was gisteren met een paar vrienden mee naar NAC, en dan valt meteen op dat het supportersbeleid eigenlijk het tegenovergestelde is van dat bij AZ. Bij NAC is aan alle voorwaarden voor een goede sfeer voldaan, terwijl die voorwaarden bij AZ grotendeels ontbreken. Eigenlijk nog knap dat er bij ons überhaupt lawaai van de tribunes rolt.

quote]

Je zat zeker in het uitvak :wink:
Hijsz zo geil als boter ....

`t ijzer!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Het bleek trouwens maar weer wat een ongelooflijk gedrocht van een stadion we hebben neergezet. De enige optie om het te redden (de grachten dichtbouwen) lijkt financieel niet mogelijk. Dan moeten er namelijk ergens anders gaten worden geboord. Het kón dus wel. Dat gelul over ambulances door de gracht is dus ook allemaal achterhaald. AZ wilde gewoon een super goedkoop legoblokjes-stadion en daardoor blijven wij nu de komende +/- 20 jaar zo'n 20 meter van de spelers afzitten. (Met alle oerlelijke tv-shots van dien en volledig gebrek aan interactie met de spelers.)
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

En daarbij dan ook nog, dat ze dan het veld als mogelijke vluchtweg misschien zouden moeten gebruiken dat gaat al helemaal te ver #-o
Come on you reds
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Het bleek trouwens maar weer wat een ongelooflijk gedrocht van een stadion we hebben neergezet. De enige optie om het te redden (de grachten dichtbouwen) lijkt financieel niet mogelijk. Dan moeten er namelijk ergens anders gaten worden geboord. Het kón dus wel. Dat gelul over ambulances door de gracht is dus ook allemaal achterhaald. AZ wilde gewoon een super goedkoop legoblokjes-stadion en daardoor blijven wij nu de komende +/- 20 jaar zo'n 20 meter van de spelers afzitten. (Met alle oerlelijke tv-shots van dien en volledig gebrek aan interactie met de spelers.)
Als je de gracht dicht bouwt, hoe kom ik dan bij de kantine in de drukte? En als het regent en iedereen binnen wilt staan. Hoe kom ik dan door de instroom van mensen weer naar buiten? Tevens mag je niet meer in een nieuw stadion dicht op het veld zitten, helaas. Allemaal eisen en regels van FIFA.

Wat een gezeur over NAC. 300 fakkels? Die spelen binnenkort weer voor een leeg stadion door de KNVB denk ik. Ik hoef ook niet tussen ladderzatte figuren te zitten die stoer lopen te doen met een fakkel.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Wat een gezeur over NAC. 300 fakkels? Die spelen binnenkort weer voor een leeg stadion door de KNVB denk ik. Ik hoef ook niet tussen ladderzatte figuren te zitten die stoer lopen te doen met een fakkel

wat je nu quote is Geplaatst: do jan 17, 2008 6:01 pm
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Jim Beam
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:05
Locatie: Niedorp

Kermit schreef:[..]

Als je de gracht dicht bouwt, hoe kom ik dan bij de kantine in de drukte? En als het regent en iedereen binnen wilt staan. Hoe kom ik dan door de instroom van mensen weer naar buiten? Tevens mag je niet meer in een nieuw stadion dicht op het veld zitten, helaas. Allemaal eisen en regels van FIFA.
Onzin. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Euroborg.
Kantine en buiten komen doe je dan door er achteruit te gaan.
Gerbrands heeft ook in de vorige forum avond gezegd dat het erg jammer is dat de supporters niet meer dicht op het veld zitten en dat hij ging onderzoeken of dat nog mogelijk was bij een eventuele uitbreiding. En volgens mij heeft hij gisteren verteld dat dit dus te veel geld kost, als ik Antti goed begrijp.
We don't care.
Gebruikersavatar
Kool
Supporter
Berichten: 170
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:26

Dit zei hij vorig jaar ook al. Het stadion is ontworpen met een gracht voor de tribunes langs. Alle voorzieningen zijn via deze gracht te bereiken. Home, horeca, toiletten, in/uitgang.
Zou de gracht volgezet worden met stoelen dan moet er ingrijpend worden verbouwd.
O.a. moet er palen geheid worden voor de tribunes om de betonplaten te kunnen dragen. Openingen boven op de tribunes t.b.v. trappenhuizen. Ingangscontrole moet worden verplaatst. Kabels hiervoor moeten worden omgelegd dus bestrating om het stadion mag er uit. De horeca en toiletten onder de tribunes moeten worden verbouwd. Ingangen aan de buitenkant welke alleen te beriken zijn indien men door de toegangscontrole is gegaan. Indeling van deze ruimtes moet worden omgegooid.

Al met al is het bijna goedkoper om een nieuw stadion te bouwen. Elk helder denkend mens weet dat dat te veel geld is voor het relatief kleine aantal stoelen wat er bijkomt. Een uitbreiding van het aantal stoelen zal dan ook te alle tijden aan de buitenkant van het stadion gebeuren en dus word er naar boven doorgebouwd en niet richting het veld.

Wat me wel opviel is dat Gerbrands deze keer zei dat het aantal staanplaatsen op de Ben Side uitgebreid kan worden. Het aantal aanmeldingen hiervoor blijft echter bijzonder laag.
Tijdens de forumavond van vorig jaar zei hij dat het aantal staanplaatsen niet kon worden uitgebreid vanwege het het behouden van het zicht op het veld door zittende supporters.
Ik verwacht dan ook dat wanneer er iemand wil verplaatsen naar de Ben Side dit alleen mogelijk is als er ee plek is vrijgekomen in het huidie stagedeelte. Iets wat overigens verbazingwekkend vaak gebeurd. Ik verwacht alleen niet dat AZ het aantal bestaande staanplaatsen zal verhogen.
Support your local or fuck off
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Kool schreef:Ik verwacht alleen niet dat AZ het aantal bestaande staanplaatsen zal verhogen.
Hier stonden ze toch echt voor open. Mits er mensen waren die nu zitten en eventueel willen verhuizen. Dat zal een kwestie van jaren worden voordat het sta-gedeelte echt duidelijk groter is maar het is zeker mogelijk. Alleen moeten mensen die naar de Ben-side willen om te staan dit wel aangeven. Als er bijvoorbeeld 200 man is zal AZ mensen die nu zitten benaderen om eventueel herplaatst te worden. Maar die moeten dat ook maar willen.

Ik weet er in ieder geval één die dat absoluut niet wil 8)
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
dAZa
Seizoenkaarthouder
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:47
Locatie: Amsterdam

Nieuwtje:

Ik weet nog niet precies hoe het werkt, maar vanaf aankomend seizoen zullen alle supporters een brief ontvangen bij de aanvraag of verlenging van hun seizoenskaart waarin "fanatiekere" supporters in de gelegenheid worden gesteld zichzelf op een lijst in te schrijven om achter het doel in vak W, X en Y plaats te gaan nemen. Tevens worden alle supporters die op dit moment over een seizoenskaart beschikken voor één van deze vakken in de gelegenheid gesteld om tegen hetzelfde tarief plaats te gaan nemen op de lange zijde of in de vakken aan de andere kant achter het doel. Op deze manier hopen ze een massief supportersfront te creëren die voor extra sfeer zal gaan zorgen.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

dAZa schreef:Nieuwtje:

Ik weet nog niet precies hoe het werkt, maar vanaf aankomend seizoen zullen alle supporters een brief ontvangen bij de aanvraag of verlenging van hun seizoenskaart waarin "fanatiekere" supporters in de gelegenheid worden gesteld zichzelf op een lijst in te schrijven om achter het doel in vak W, X en Y plaats te gaan nemen. Tevens worden alle supporters die op dit moment over een seizoenskaart beschikken voor één van deze vakken in de gelegenheid gesteld om tegen hetzelfde tarief plaats te gaan nemen op de lange zijde of in de vakken aan de andere kant achter het doel. Op deze manier hopen ze een massief supportersfront te creëren die voor extra sfeer zal gaan zorgen.
Gevolg van het gesprek van Victoria met AZ.
...-
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Kees Vooijs schreef:Gevolg van het gesprek van Victoria met AZ.
Dat klopt helemaal. Ik weet niet waar jij de info vandaan hebt dAZa, maar dat zou ik via pb graag even van je vernemen. Wij hebben een voorstel gedaan aan Martin Dekker en die gaf ons per mail aan dat AZ hierin geen actieve houding zou aannemen:
Wij zien daarom geen reden om de AZ Seizoenclubcardhouders proactief te benaderen om te verplaatsen naar het sfeergedeelte op de Van der Bentribune
Als ze dat nu wel doen dan is dat opvallend te noemen. Niet dat het uitmaakt verder. Linksom of rechtsom is ons om het even, als we met z'n allen maar hetzelfde nastreven.

Dat we het anders moeten gaan doen moet voor iedereen wel duidelijk zijn nu, sfeertechnisch gezien is het zwaar onder de maat en alleen wij als supporters kunnen daar wat aan doen. Een club met een sterke twaalfde man heeft iets extra's en op dat gebied is er nog heel veel te halen. Je kunt eeuwig blijven zeuren over de klapperaars en mensen die te vroeg weggaan, maar van dat soort lui win je het gewoon niet. Zij die zich ergeren moeten zich gewoon verenigen en waar kan je dat beter doen dan achter het doel. AZ wil meewerken en nu is het aan ons...
El Borracho
Steward
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2010, 14:39
Locatie: Bergen

Mensen die sfeer willen maken weten dat ze daarvoor het best terecht kunnen op de Benside. Als de fanatieke supporters zich gewoon aanmelden voor een staanplek in de vakken X of W dan kan denk ik pas het staangedeelte worden uitgebreid. Als het aan AZ ligt zit iedereen braaf op een stoeltje, met een klappert en een broodje worst in de hand.
Support your local.
Plaats reactie