Afspraken en regels [5-12-2008]

Hier vind je alle Regels & Afspraken, huishoudelijke medelingen en dergelijke.
Gesloten
Schemerlamp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 dec 2003, 15:20
Locatie: Overal en nergens
Contacteer:

Graag jullie aandacht voor de nieuwe Afspraken en Regels. Lees het rustig door, mocht je vragen hebben dan kan je dat doen door middel van het versturen van een PB naar 1 van de crewleden of te reageren in Forum Mededelingen in het Feedback forum. Onderstaande regels gaan per direct in.

Wat veranderd is t.o.v. de vorige forumregels is gemarkeerd in het rood.

Het Forum:

Om er voor te zorgen dat ons forum een plek blijft waar iedereen met veel plezier kan posten en lezen, hebben we een gedragscode opgesteld. Het meeste hiervan is voor vrijwel iedereen vanzelfsprekend, maar we vonden het toch nodig om ze even op een rijtje te zetten. Let wel, deze regels zijn geen dwangbuis, maar bedoeld als een kader om eventueel misbruik van het forum te voorkomen.

Disclaimer en verantwoordelijkheid
Gezien de real-time aard van dit forum, is het onmogelijk voor de moderators om alle berichten te beoordelen of te bevestigen dat de erin opgenomen informatie correct is. Bedenk dat we niet actief de inhoud in de gaten (kunnen) houden en we niet verantwoordelijk zijn voor de geplaatste berichten. We staan niet in voor de accuraatheid, compleetheid of nuttigheid van de berichten en zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van enig bericht. De berichten uiten de inzichten van de auteur van het bericht, hetgeen niet noodzakelijkerwijs de inzichten van dit forum of enig persoon geassocieerd met dit forum zijn.
Elke gebruiker die vindt dat een geplaatst bericht aanstootgevend is, wordt aangeraden om direct de betreffende moderator per PB op de hoogte te stellen. Wij hebben de mogelijkheid om aanstootgevende berichten te verwijderen en zullen ook alle moeite doen om dit te doen binnen een redelijke tijdspanne, mits wij oordelen dat verwijderen noodzakelijk is. Dit is echter een handmatig proces dus bedenk alsjeblieft dat we wellicht niet in staat zijn dit bericht per direct te verwijderen of te wijzigen.
Door het gebruik van dit forum, ga je er mee akkoord dat je dit forum niet zal gebruiken om materiaal te plaatsen waarvan bekend is dat het foutief, misleidend, aanstootgevend, schokkend, vulgair, bewust kwetsend, obsceen, hard seksueel georiënteerd, bedreigend, racistisch, inbreuk makend op iemands privacy is, of anderzijds enige wettelijke regel breekt. Je gaat er mee akkoord geen berichten te plaatsen met gelicencieerd materiaal, tenzij je zelf of het forum eigenaar is van het copyright.
Een aantal van de bovenstaande termen zijn vrij subjectief. Het is aan de moderators te beoordelen of iets in één dezer categorieën valt.
Je blijft zelf volledig verantwoordelijk voor de inhoud van jouw berichten en je gaat er mee akkoord dat je dit forum noch PHPBB (de makers van de forum software) noch hun vertegenwoordigers aansprakelijk kan stellen voor enige claim die gebaseerd is op de verspreiding van jouw bericht(en).

Copyrights
Bedenk dat op afbeeldingen en Avatars copyright kan rusten. Je bent en blijft zelf aansprakelijk voor het gebruik van afbeeldingen en avatars, dus we wijzen elke copyright claim af.
Mochten we erop gewezen worden dat users copyright rechten schenden, dan zullen we het desbetreffende account tijdelijk sluiten en evt. postjes verwijderen, totdat duidelijk is wat er werkelijk aan de hand is.

Privacy regelement
De AZ Fanpage crew verklaart hierbij dat alle persoonsgegevens binnen de crew blijven. De e-mailadressen, ip-adressen en eventuele andere persoonlijke gegevens zullen niet aan derden worden doorgespeeld, noch worden gebruikt voor commerciële doeleinden.
De enige uitzondering hierop is in het geval van een juridische aanklacht naar aanleiding van een door jou geplaatst bericht.

Netiquette
Buiten de bovenstaande regels is er uiteraard ook sprake van een netiquette. De volgende zaken vallen onder de algemene netiquette.
  • Blijf binnen een onderwerp zoveel mogelijk ontopic. Bij een afdwaling van het onderwerp wordt het moeilijk om onderwerpen te herkennen of informatie terug te vinden. Het is dan beter een nieuw topic te openen.
  • Spammen is ongewenst.
  • Vermijd en voorkom ruzies in onderwerpen waarbij de berichten niets te maken hebben met het onderwerp zelf. Mocht dit wel het geval zijn, dan is de Moderator/Administrator gerechtigd om de gewraakte postjes te verplaatsen (buiten het algemeen toegankelijke deel van het forum) of te verwijderen.
    Het oordeel van de Moderators/Administrators is bindend. In ernstige gevallen kan de gebruiker van het forum gebanned worden.
  • Privé berichten, mails etc. horen privé te zijn en blijven.
  • Denk aan je mede forumbewoners en wees niet onnodig kwetsend tegenover anderen.
  • Houd er svp rekening mee dat advertenties, kettingbrieven en piramidespelen niet op dit forum thuishoren.
  • Post een onderwerp in het forum waar het thuishoort. De moderators hebben volmacht om topics naar het juiste forum te verhuizen. In het oorspronkelijke forum zal een link blijven staan zodat het onderwerp weer makkelijk te vinden is.
  • Probeer de titel van een onderwerp zoveel mogelijk op de inhoud te laten slaan. Moderators kunnen de titel van een onderwerp wijzigen.
  • Iemand die misbruik maakt van andersmans vertrouwens door het plaatsen van code of links zoals virussen, trojans en worms krijgt met onmiddelijke ingang een ban.
  • Het forum is ervoor om te discussiëren of je mening weer te geven. Een goed onderbouwde mening wordt door iedereen meer gewaardeerd dan een nutteloze one-liner. Een oneliner kan natuurlijk ook on-topic zijn, maar dan moet daar wel de kern van het onderwerp mee geraakt worden.
  • Denk na voordat je een nieuwe topic opent. Is het nodig om voor dit bericht een nieuwe topic aan te maken? Maar vooral: Lees het forum goed door, de kans is groot dat er al een topic bestaat voor hetgeen jij wilt posten!
  • Ook vragen we iedereen, waar mogelijk, interpuncties en leestekens te gebruiken. Dit om je post overzichtelijk te houden en vooral leesbaar. Gebruikers ergeren zich hieraan en je bericht wordt minder serieus genomen.
  • Probeer het gebruik van de smilies zo veel mogelijk binnen de perken te houden.
  • Forumgebruiker Jack mag maar één bericht per week plaatsen in het Feedback-forum.
  • Het is verboden zich zonder toestemming van de mods een nieuwe of tweede forum-nickname aan te meten.
  • Het is verboden om middels een afgeschermd IP te posten
Slotjes Meedenken met de AZ Fanpage wordt, zoals iedereen weet, altijd op prijs gesteld. Meedenken met de moderators ook, maar dan bij voorkeur niet in het topic zelf. Ga dus niet 'Slotjuh!' roepen als het topic in jouw ogen niet goed is. Spreek dan liever de betreffende moderator aan, bij voorkeur via PB. Of post een opmerking in een (centraal) Feedback topic.

We behouden ons vanaf nu dan ook het recht om notoire 'slotjesroepers' een waarschuwing te geven en eventueel te bannen. Met name wanneer dat al een keer ergens door iemand gedaan is, is herhaling niet noodzakelijk om sneller een moderator in actie te krijgen.

Spam-accounts / Reclame maken

Spam-accounts. Gebruikers die zich speciaal registreren om een bepaalde site te "promoten" op de AZ Fanpage.
Wij zouden alvast graag zeggen: "Doe geen moeite". Je bent binnen 5 minuten gebanned plus dat al je topics worden gewist en je profiel wordt leeggemaakt.

Dit is een vrij forum, waar iedereen op kan komen en zich kan inschrijven. We leven in een democratisch land en zullen alle mensen dan ook toegang verlenen tot dit forum. Wij als team behouden wel ons recht, je de toegang tot deze site te ontzeggen wanneer wij vinden dat jij als gebruiker geen bijdrage levert aan dit forum. Dit gebeurt om het niveau van het forum dat wij nastreven te behalen en vervolgens te handhaven.


De sancties:

Bij het niet naleven van één van de bovenstaande regels hebben de Administrators/Moderators het recht de gebruiker te waarschuwen. Verbeterd de gebruiker het niveau van zijn posts niet volgt er een laatste waarschuwing. Nog steeds geen verbetering? Dan is een ban hetgeen dat volgt. Laat het dus niet zover komen en probeer een goede bijdrage te leveren aan het forum.

Mocht je een ban krijgen en je bent het er niet mee eens neem dan contact op via info@azfanpage.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Overige belangrijke informatie:

De Administrators hebben het recht om accounts die gedurende langere tijd niet gebruikt worden en waar nauwelijks op is gepost te verwijderen van het forum. Voor deze actie wordt ondernomen zal de betrokkene hier echter eerst via e-mail van op de hoogte worden gesteld en de kans krijgen hierop te reageren.
Bedenk dat ook de moderators dit als hobby doen. Ook wij zitten er niet op te wachten om mensen van het forum te moeten verwijderen en voor politieagent te moeten spelen. Als iedereen echter zijn gezond verstand gebruikt bij het posten, zijn wij er van overtuigd dat het voor iedereen, inclusief de Moderators, een feest blijft om hier te komen.

Geef nooit je login- naam en paswoord weg aan anderen.
Dit spreekt voor zich natuurlijk, hou je info voor jezelf en zorg dat niemand berichten onder jou naam kan plaatsen.

Wij behouden het recht om de hier aangegeven regels te wijzigen of uit te breiden.

Voor vragen of uitleg kunnen jullie altijd contact opnemen met de Beheerders of Moderators van het forum. Het makkelijkste is om een PB te sturen naar één van de medewerkers. Mailen kan ook, kijk daarvoor in het profiel van de Beheerder of Moderator in kwestie. Jullie vragen zullen zo snel mogelijk beantwoord worden.

Vergeet niet dat alle Beheerders en Moderators handelen via de onderlinge afgesproken regels.

Met vriendelijke groet,
De Beheerders en Moderators van het AZFanpage Supporters Forum
Gesloten