Sven Mijnans (2028)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:Mijnans naar AZ
Gepubliceerd op 31 januari 23, 20:59
ALKMAAR- Sven Mijnans heeft dinsdag zijn handtekening gezet onder een contract tot medio 2028. De 22-jarige middenvelder komt per direct de gelederen van AZ versterken. Hij komt over van Sparta Rotterdam en gaat in Alkmaar spelen met rugnummer 16.

Mijnans is geboren in Spijkenisse. Bij de plaatselijke amateurvereniging, VV Spijkenisse, zette hij zijn eerste stappen op het voetbalveld. Hij speelde er jarenlang en verliet de club op zijn zestiende om één jaar in de jeugd van ADO Den Haag te voetballen. Daarna keerde hij terug op het oude nest.

Profcarrière
In 2018 begon zijn profcarrière toen de behendige middenvelder de overstap maakte naar Sparta Rotterdam. Hij begon daar in de Tweede Divisie bij Jong Sparta. Op 19 september 2020 maakte hij zijn debuut in de Eredivisie.

Jong Oranje
In het najaar van 2021 werd Mijnans voor het eerst opgenomen in de voorselectie van het Jong Oranje van trainer Erwin van de Looi. In de daaropvolgende zomer debuteerde hij voor het elftal in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Gibraltar, die met 6-0 gewonnen werd.

Sparta Rotterdam
Met zijn overstap naar Alkmaar verlaat Mijnans Het Kasteel en zodoende een andere succesvolle ploeg in de Eredivisie. Op het moment van tekenen bekleedt Sparta Rotterdam de zesde plaats op de ranglijst. De aanwinst van AZ had dit seizoen een groot aandeel in de Spartaanse prestaties.

Mijnans: ‘Altijd een plan klaar’
Een aantal jaar geleden wist Mijnans al dat AZ een goede club voor hem zou zijn. “Er wordt aanvallend voetbal gespeeld en er ligt altijd een plan klaar voor spelers om zich te ontwikkelen. Ik denk dat dat perfect bij mij past. Ik wil zo veel mogelijk prijzen winnen met AZ en natuurlijk zoveel mogelijk minuten maken. Dit jaar al, maar zeker ook richting het nieuwe seizoen. Dat ik hier ben, maakt me trots.”

Huiberts: ‘Hele sterke speler’
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts is verheugd met de komst van Mijnans. “Het is heel prettig dat Sven op verschillende posities kan spelen. Het is inzichtelijk een hele sterke speler en dat inzicht heb je nodig als je vaak in kleine ruimtes komt te spelen. De meeste wedstrijden spelen we op de helft van de tegenstander. Dan heb je spelers nodig met intelligentie, spelers die creatief zijn. Ik denk dat hij over al die kwaliteiten beschikt.”

Per directe overstap
Ook maakt Huiberts complimenten aan de Rotterdammers. “Zij hebben hem ook deze stap gegund. Het is best lastig om dat midden in het seizoen te doen. Wat dat betreft alle lof naar Sparta. Er was vrij snel een akkoord met de speler en tussen de clubs. Sven zelf was erg uitgesproken; hij wilde per direct de overstap naar AZ maken. Dat is altijd prettig om te horen.”

Winterse versterkingen
Al eerder deze winter sloten Djordje Mihailovic en Mathew Ryan aan bij de A-selectie. Beide spelers hebben inmiddels hun debuut voor AZ 1 gemaakt.
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

Welkom
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Ken deze jongen niet. Iemand een idee of hij een beetje kan voetballen :wink: ? Start is meer dan veelbelovend!!! Ben benieuwd of hij door de Langedijk ballotage komt.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 11 feb 2023, 18:58
Ben benieuwd of hij door de Langedijk ballotage komt.
Ik geef iedereen ruim de tijd

Maar als het percentage wanvertoningen boven de 60% zit kom ik in actie
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 358
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Ik kon deze jongen niet echt goed maar ben snel enthousiast geworden over wat hij tot nu toe laat zien. Technisch vaardig en er lijkt een goede kop qua werk ethiek op te zitten. Geen gewenningsperiode van vijf maanden maar er gelijk staan en ook nog eens van waarde zijn. Dat heb ik wel eens anders gezien bij AZ nieuwelingen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Fijn dat Sven nu ook een eigen topic heeft.
Eerste indrukken, erg positief, zowel tegen Utreg als Excelsior was hij me positief opgevallen.
Technisch vaardig handig in de kleine ruimtes, weet goed druk te zetten. Links / Tweebenig.
Gaan we nog veel plezier van hebben!

Vooralsnog lijkt dit een hele goeie aankoop.
Timing om Sven binnen te halen is (zeker achteraf) ook uitstekend.

Als ik Djordje of Dani was zou ik me zorgen maken
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 13 feb 2023, 11:39 Mooie column over nu 'onze' Sven

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/co ... ~ae3c4568/
Ja, ik snap Hugo wel, stel voor als dit zou zijn gebeurd bij een goede AZ speler.
we can come an end
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 11 feb 2023, 19:06 Ik geef iedereen ruim de tijd

Maar als het percentage wanvertoningen boven de 60% zit kom ik in actie
Ik heb het gevoel dat jouw definitie van een wanvertoning afwijkt van die van de gemiddelde AZ supporter, maar ik ga ervan uit dat hij ook bij jou nog fors onder de 60% zit :)
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Echt een leuke speler die veel laat zien van wat wij zoeken, lijkt qua loopacties en meters veel op Guus Til maar een stuk balvaardiger. Dit kan zomaar de 10 zijn die we altijd al zochten, enkel nog iets meer beuken en sleuren a la De Wit is altijd fijn, maar als ie zo blijft spelen zoals tegen Excelsior dan zou ik hem niet meer uit de basis halen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ja, lijkt een prima aankoop. Staat er ook gelijk, beetje net zoals Idrissi toen die in de winter kwam. Een directe versterking, daar waar een Mihailovic nog wat tijd nodig lijkt te hebben.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zo zo, die heeft snel krediet verdiend bij een aantal van jullie :wink:

De tijd zal uitwijzen hoe goed Mijnans is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 14 feb 2023, 10:23 Zo zo, die heeft snel krediet verdiend bij een aantal van jullie :wink:

De tijd zal uitwijzen hoe goed Mijnans is.
So far so good. Zit een goede kop, prima inzet en betrokken bij goals. Mihailovic bijv kwam aardig flets over maar tijd zal het leren - wel fijn dat we opties hebben! :)
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Echt een hele goede aankoop geweest dit afgelopen januari. Knap hoe hij vandaag als meer verdedigende middenvelder ook gewoon heel stabiel speelde. =D>
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZuid-Scharwoude schreef: 03 mar 2023, 21:06 Echt een hele goede aankoop geweest dit afgelopen januari. Knap hoe hij vandaag als meer verdedigende middenvelder ook gewoon heel stabiel speelde. =D>
Hij is ook meteen heel erg nodig
we can come an end
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

differentcook schreef: 03 mar 2023, 21:07 Hij is ook meteen heel erg nodig
En levert meteen. Knap dat hij zo snel op dit niveau aanhaakt en al van meerwaarde is.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen en op welke positie uiteindelijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Mijnans, mijn man of the Match. Top aankoop!
Op tijd gehandeld door Huiberts, mag ook gezegd worden. Soms te laat, nu perfect op tijd Huiberts.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

MB80 schreef: 07 mar 2023, 19:41 Mijnans, mijn man of the Match. Top aankoop!
Op tijd gehandeld door Huiberts, mag ook gezegd worden. Soms te laat, nu perfect op tijd Huiberts.
Helemaal mee eens, speelde een goede wedstrijd vandaag !
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Als je op dit forum na twee maanden nog niet aan pagina 2 zit dan moet je wel een hele goede aankoop zijn.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Plaats reactie