Maxim Dekker (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ verlengt met Dekker
Gepubliceerd op 27 mei 22, 17:26
ALKMAAR- AZ heeft vrijdag het doorlopende contract van Maxim Dekker opengebroken en verlengd. De achttienjarige verdediger zette in het AFAS Stadion zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis tot medio 2026. Ook sluit hij met ingang van het nieuwe seizoen aan bij de Alkmaarse hoofdmacht.

De Rijsenhouter maakte in 2017 als dertienjarige de overstap van AFC Amsterdam naar de AZ Jeugdopleiding. Hij maakte al snel zijn entree als jeugdinternational, tekende op zestienjarige leeftijd zijn eerste AZ-contract en debuteerde vorig seizoen bij de beloften in het betaald voetbal.

Profniveau
Dekker speelde tot dusverre al 25 wedstrijden bij Jong AZ, waarvan hij er twintig in de basis begon. Ook startte hij deze jaargang in alle UEFA Youth League-duels van AZ vanaf de aftrap en behoorde hij al meermaals tot de wedstrijdselectie van het eerste team. Met AZ Onder 18 won Dekker afgelopen zaterdag nog de KNVB Beker.

Dekker: 'Snel met me gegaan'
"Dit is een heel mooi moment voor mijn familie en mijzelf", vertelt Dekker. "Helemaal nu ik ook officieel word toegevoegd aan de A-selectie. Het is de afgelopen jaren vrij snel met me gegaan, vooral sinds ik bij Jong AZ speel. Daar begon ik als linksback, paste me redelijk snel aan en kwam uiteindelijk weer in het centrum terecht. De tweede seizoenshelft was ik een vaste waarde. Daarnaast speelde ik in de Youth League en ook dat ging me goed af. De laatste weken mocht ik al iedere dag meetrainen bij de A-selectie en dat ik nu ook definitief word toegevoegd aan de selectie is helemaal mooi."

'Steeds meer een volwassen voetballer'
Mede door de wedstrijden op profniveau heeft Dekker grote stappen gezet. "Dat in fysiek opzicht maar ook in de man-op-man verdediging. Daarin word ik steeds meer een volwassen voetballer. Begin dit seizoen was ik in de duels soms nog te lief en jeugdig. Door ervaring op te doen is dat steeds meer uit mijn spel gegaan. Het gaat goed, maar het kan en moet nog beter."

Huiberts: 'Zelf afgedwongen'
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: “Maxim heeft dit seizoen in zowel Jong AZ als AZ Onder 18 zijn wedstrijden gespeeld. Ook traint hij al langer mee bij AZ 1 en dat gaat hem goed af. Hij laat zien dat hij zich op ieder niveau goed aanpast en daar kwaliteit levert. Hij is dan ook één van de spelers die komend seizoen definitief doorstroomt naar het eerste team. Dat heeft hij zelf afgedwongen en wij denken dat hij er klaar voor is.”
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Deed heel veel goed, gaat vast nog ketsers maken en zal nog niet echt beoordeeld kunnen worden. Maar top dat hij speelt en er niet is gekozen voor anderen. Ik ben al fan en hoop dat hij stappen kan maken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Vind zijn eerste wedstrijden ook goed.

Op twee matige ballen betrapt, maar die waren tenminste wel voor de man en met enige risico.

Dan vind ik het minder erg.

Verder in alle opzichten foutloos.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Deed het de afgelopen wedstrijden hartstikke goed.

Zal vast zijn foutjes nog wel maken maar de eerste 2 wedstrijden heeft die het prima gedaan.

Zowel verdedigend als in de opbouw.
Vooral dat die vaak voor de bal navoren kiest is een dik pluspunt inplaats van die tikkies breed die je bij sommige veel te vaak ziet.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Heeft Van Gaal hem al opgeroepen? Of is dat alleen volstrekt normaal als je twee wedstrijden in amsterdam hebt gespeeld? :P

Mooi om te zien dat het met de opvolging van BMI wel goed zit =D>
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

https://www.youtube.com/watch?v=tvr4rCM-T3E&t=344s

De pass op 3 minuut 20, dat is wat we al een tijdje missen van achteruit (sinds vertrek Wuytens).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sir Robbert schreef: 05 sep 2022, 10:38 https://www.youtube.com/watch?v=tvr4rCM-T3E&t=344s

De pass op 3 minuut 20, dat is wat we al een tijdje missen van achteruit (sinds vertrek Wuytens).
Klopt.

Indi had de bal nog een keer meegenomen en dan in de voeten van Kerkez gerold.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Heeft het tot dusver niet slecht gedaan. Aan de andere kant is hij natuurlijk ook nog niet ècht getest. Wel fijn om te weten dat er in ieder geval een extra optie vanuit de jeugd naar voren komt. Nu afwachten hoe dit zich verder ontwikkelt (en hoe lang Bruno er uit ligt).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

DiepeMast schreef: 05 sep 2022, 13:50 (en hoe lang Bruno er uit ligt).
Is hersteld weer. Werd alleen gisteren nog niet gebruikt omdat er weer zo nodig op autobandkorrels met plastic gespeeld moest worden. Lijkt me niet zo handig.

En gelukkig heeft verder niemand, naar het zich laat aan zien, blessures door dat kl@#te veld opgelopen. ( nog 2 van die dingen te gaan. In Volendam en Excelsior)
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Dat Maxim maar veel minuten mag maken dit seizoen.

Veelbelovende speler die hopelijk snel een vaste waarde gaat worden.

Volg hem sinds vorig jaar bij Jong AZ. Geen toeval dat er vorig seizoen relatief weinig tegendoelpunten (slechts 4 teams hadden er minder) zijn gevallen bij dat team.

Hup Maxim 8)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Totaal onverwacht wat mij betreft, maar daarom des te mooier.
Tot nog toe genoten van de minuten van deze jongen, hopelijk blijft dat aanhouden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Roadman schreef: 05 sep 2022, 15:39 Is hersteld weer. Werd alleen gisteren nog niet gebruikt omdat er weer zo nodig op autobandkorrels met plastic gespeeld moest worden. Lijkt me niet zo handig.

En gelukkig heeft verder niemand, naar het zich laat aan zien, blessures door dat kl@#te veld opgelopen. ( nog 2 van die dingen te gaan. In Volendam en Excelsior)
Volgens mij hebben wij een uiterst bovengemiddelde score op kunstgras.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Lecompte schreef: 05 sep 2022, 16:53 Volgens mij hebben wij een uiterst bovengemiddelde score op kunstgras.
Plasticvelden niet toegestaan in de eredivisie. Moet gewoon een licentie eis zijn.

Die bovengemiddelde score is wel leuk, maar als jouw topscorer ( op dat moment) voor weet ik hoeveel tijd daardoor niet kan spelen, kan dat een heleboel euries gaan kosten als inkomsten voor een club.

Als je geen gewoon veld kunt betalen als club zijnde heb je niets te zoeken op het hoogste nivo. Maar ja…..knvb en besluiten ???
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 05 sep 2022, 17:42 Plasticvelden niet toegestaan in de eredivisie. Moet gewoon een licentie eis zijn.

Die bovengemiddelde score is wel leuk, maar als jouw topscorer ( op dat moment) voor weet ik hoeveel tijd daardoor niet kan spelen, kan dat een heleboel euries gaan kosten als inkomsten voor een club.

Als je geen gewoon veld kunt betalen als club zijnde heb je niets te zoeken op het hoogste nivo. Maar ja…..knvb en besluiten ???
Moet gewoon een extra stimulans zijn voor alle eredivisieclubs om clubs met plastic velden te verslaan, zodat ze degraderen uit de eredivisie
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Sir Robbert schreef: 05 sep 2022, 10:38 https://www.youtube.com/watch?v=tvr4rCM-T3E&t=344s

De pass op 3 minuut 20, dat is wat we al een tijdje missen van achteruit (sinds vertrek Wuytens).
Ja precies! Mooi dat je Wuytens er bij noemt want sinds die weg is hebben we een probleem met de opbouw vanuit de verdediging. En dus een teveel aan ergerlijke breedtepasses tussen de CV's onderling.

Nog een mooi voorbeeld, de allereerste beelden van deze samenvatting: https://www.youtube.com/watch?v=-BsmnC3EG6s
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Hoe de fuck is hij niet opgeroepen voor Jong Oranje?
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

pAZcal schreef: 16 sep 2022, 17:17 Hoe de fuck is hij niet opgeroepen voor Jong Oranje?
Kwestie van tijd.

Nu opgeroepen voor Oranje onder 19.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Laten staan voorlopig 8)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 18 sep 2022, 17:47 Laten staan voorlopig 8)
Weet niet wat BMI heeft.
Maar hoe Dekker meteen meedraait, dat heeft wel iets Koopmeineriaans
Laatst gewijzigd door differentcook op 18 sep 2022, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 sep 2022, 17:58 Weet niet wat BMI heeft.
Maar hoe hij meteen meedraait, dat heeft wel iets Koopmeineriaans
Vind het ook jammer voor BMI, maar zolang hij geblesseerd is zal je toch iets moeten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie