Djordje Mihailovic (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

dirkjan schreef: 23 dec 2022, 11:38 De Wit is natuurlijk wel geschorst voor Vitesse thuis.
Exact, daarom zat ook Kerkez op de bank. Dit was waarschijnlijk de beoogde basis elf voor Vitesse thuis.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ heeft een kat in de zak gekocht. Djordje heeft Raak de Kaas verloren, meer dan 5 meter er vandaan!
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 25 dec 2022, 00:13 AZ heeft een kat in de zak gekocht. Djordje heeft Raak de Kaas verloren, meer dan 5 meter er vandaan!
Hoor je niemand over als ie vol in de kruising schiet tegen Vitesse.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

differentcook schreef: 25 dec 2022, 00:13 AZ heeft een kat in de zak gekocht. Djordje heeft Raak de Kaas verloren, meer dan 5 meter er vandaan!
Dat is inderdaad zeer zorgwekkend. Die test hadden ze beter voor zijn aanstelling kunnen doen, overzee.....
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ben ik nu de enige die als hij foto's van Djordje ziet iemand ziet die fysiek op een duidelijk ander (lager) niveau lijkt te zitten dan de rest van de selectie?
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 07 jan 2023, 15:53 Ben ik nu de enige die als hij foto's van Djordje ziet iemand ziet die fysiek op een duidelijk ander (lager) niveau lijkt te zitten dan de rest van de selectie?
Dat zei onze Pascalheid ook al. 'moet groeien in duelkracht'.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ferry schreef: 07 jan 2023, 16:23 Dat zei onze Pascalheid ook al. 'moet groeien in duelkracht'.
:lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 07 jan 2023, 16:23 Dat zei onze Pascalheid ook al. 'moet groeien in duelkracht'.
Het zegt wel wat over hoe (niet-)selectief de MLS is.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 07 jan 2023, 18:14 Het zegt wel wat over hoe (niet-)selectief de MLS is.
Over dat 'selectief' zijn

Ik zeg het wel vaker, maar de MLS kent echt behoorlijke niveau verschillen tussen de spelers. Maakt interessanter kijkvoer, maar is soms geen peil op te trekken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zwakke vuurdoop zeg. Waarom die bal nog meenemen bij die 1 op 1. Dat getuigt niet van spelinzicht.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ heeft een filmpje van zijn debuut in elkaar gezet.
Geen indrukwekkende zaken, maar het one-touch & doorbewegen voetbal is wel wat het spel van AZ kan versnellen en kan zorgen voor doorbraken ... mits goed uitgevoerd (vergt ook veel afstemming)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De foto's van de laatste training bekijkende kreeg ik de indruk dat hij fysiek een inhaalslag gemaakt heeft.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Volgens mij weet hij zelf ook niet echt wat z'n rol is, loopt er maar een beetje bij. Dit AZ is onder Jansen zo ingesteld op eindeloze voorzetten waar DeWit als 2e spits fungeert. Als meer traditionele 10 komt hij gewoon totaal niet aan de bal. Aan de ene kant is het een kracht van AZ dat ze met een vast spelpatroon spelen, anderzijds is die voorspelbaarheid ook vaak een zwakte geweest. Mihailovic zou op papier het spel wat veelzijdiger moeten kunnen maken, maar dan moet AZ wel anders gaan voetballen. Anders had je hem beter niet kunnen halen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ook hier zit er wel wat winst in onderlinge communicatie.

Die poeier uit de tweede lijn van Mihailovic was bijna niet tot stand gekomen omdat Reijnders nog op de een of andere manier de bal wilde controleren, die had dus ook helemaal niet verwacht dat Mihailovic achter hem op zou duiken. Wat Mihailovic deed was kansrijker, wat Reijnders probeerde was niet kansrijk, maar zal hij uit automatisme gedaan hebben. De Wit zou normaal gesproken immers voor hem in de 16 hebben gestaan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 22 jan 2023, 20:11 Volgens mij weet hij zelf ook niet echt wat z'n rol is, loopt er maar een beetje bij. Dit AZ is onder Jansen zo ingesteld op eindeloze voorzetten waar DeWit als 2e spits fungeert. Als meer traditionele 10 komt hij gewoon totaal niet aan de bal. Aan de ene kant is het een kracht van AZ dat ze met een vast spelpatroon spelen, anderzijds is die voorspelbaarheid ook vaak een zwakte geweest. Mihailovic zou op papier het spel wat veelzijdiger moeten kunnen maken, maar dan moet AZ wel anders gaan voetballen. Anders had je hem beter niet kunnen halen.
Het verdeel station wat de traditionele 10 positie altijd was, is een linie lager komen te liggen. De ruimte waar de traditionele 10 kon opereren is nu geen ruimte meer. Het is de evolutie van het voetbal, want doordat een traditionele 10 altijd makkelijk voor dreiging kon zorgen met het bedienen van de aanvallers is de tegenzet van alle verdedigen geworden de ruimte van pass afdekken en de ruimte van de 10 insluiten.
Eigenlijk verlang je meer terug naar ouderwetse naïeve verdedigingen van tegenstanders dan naar een traditionele 10 :wink:

On topic: viel prima in, was duidelijk aanwezig, eiste ballen op, veroverde ballen en zette een paar aanvallen op. Hier en daar ongelukkig maar ik geef hem tijd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Een goede vroege graadmeter van het niveau van een speler is hoe de medespelers met hem omgaan en over hem praten. Ben dat nog wat aan het uitvogelen. Clasies interview bij ESPN zou mogelijk negatief kunnen worden uitgelegd in deze zin, net als dat Djordje regelmatig leek te worden overgeslagen
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 22 jan 2023, 20:51 Het verdeel station wat de traditionele 10 positie altijd was, is een linie lager komen te liggen. De ruimte waar de traditionele 10 kon opereren is nu geen ruimte meer. Het is de evolutie van het voetbal, want doordat een traditionele 10 altijd makkelijk voor dreiging kon zorgen met het bedienen van de aanvallers is de tegenzet van alle verdedigen geworden de ruimte van pass afdekken en de ruimte van de 10 insluiten.
Eigenlijk verlang je meer terug naar ouderwetse naïeve verdedigingen van tegenstanders dan naar een traditionele 10 :wink:

On topic: viel prima in, was duidelijk aanwezig, eiste ballen op, veroverde ballen en zette een paar aanvallen op. Hier en daar ongelukkig maar ik geef hem tijd.
Hij lijkt me wel van het oude type 10, met (poging tot) kort spel en één keer raken
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

FugAZi schreef: 22 jan 2023, 20:51

On topic: viel prima in, was duidelijk aanwezig, eiste ballen op, veroverde ballen en zette een paar aanvallen op. Hier en daar ongelukkig maar ik geef hem tijd.
Pffff. Gelukkig #-o #-o . Zou toch wat zijn als jij het nu al niks zou vinden toch ? Zoveel miljoen weggegooid en de scouting zou er dan weer naast zitten. Maar……gelukkig geef je hem nog tijd. Dank je wel joh. #-o
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 20 jan 2023, 23:35 De foto's van de laatste training bekijkende kreeg ik de indruk dat hij fysiek een inhaalslag gemaakt heeft.
Zooooooo. Dat is al snel. Goed dat jij je mening baseert op een paar foto’s. Geeft een goed beeld van het fysiek van een speler. =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 22 jan 2023, 21:00 Zooooooo. Dat is al snel. Goed dat jij je mening baseert op een paar foto’s. Geeft een goed beeld van het fysiek van een speler. =D> =D> =D> =D>
Ja, soms is het verbazend simpel. Hij had volgens mij echt een enorme achterstand en traint alweer een flinke maand mee denk ik, dan mag je wel wat groeien (en ja ik zie je cynisme)
we can come an end
Plaats reactie