Myron van Brederode (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

FugAZi schreef: 09 feb 2023, 17:17 Toch wil ik even lans voor deze jongen breken.

Zo lees ik de vreemdste vergelijkingen dat de eerste 60 minuten tegen een zeer defensief Volendam vergeleken wordt met de laatste 10 minuten Volendam met een man minder :roll: .

Daarmee wil ik niet zeggen dat Ik Lahdo geen basis/of meer speelminuten gun want ik vind zijn drive heerlijk om naar te kijken.

Ook wil ik niet zeggen dat er voor Van Brederode geen momenten waren in de wedstrijd dat hij andere keuzes had kunnen maken, maar dat waren er echt maar een paar. Maar zo slecht als nu wordt afgeschilderd en nu wordt afgeschreven is buiten proporties.

Vink had natuurlijk voor de wedstrijd gezegd dat er ruimte zou liggen achter Plat en die gaat natuurlijk niet op tv vertellen dat hij het helemaal verkeerd had gezien en dat er 3 man aan die kant elkaar rugdekking stonden te geven. Dus Vink brand onze jeugdspeler maar gewoon af om zijn eigen gezicht te redden. Waar hij natuurlijk had moeten zeggen dat Volendam met hun vieze speelstijl het spel geweldig dood hadden gemaakt en daarmee alles wat voetbal leuk maakt de nek hebben omgedraaid. Daarbij werd Volendam natuurlijk geholpen met een doelpunt op het meest ideale moment dat de conditie langzamerhand een rol gaat spelen en het dichtlopen moeilijker wordt (dat gaf vleugels)
Volendam heeft het echt geweldig gedaan, dat AZ nog meerdere kansen bij elkaar heeft gespeeld is eigenlijk gewoon prima te noemen. (ter vergelijking AZ speelde met deze speelstijl uit tegen ajax toen die op hun top waren, die hadden toen zelfs nul doelpogingen in de hele eerste helft).

Conclusie er is voor Van Brederode/AZ geen eer te behalen tegen een ploeg die zo speelt. Als je geluk hebt en je scoort in het eerste half uur dan speel je ze helemaal zoek. Maar als dat doelpunt uitblijft.... Tja dan krijg je deze shit.
Tuurlijk die jongen moet ze ook ontwikkelen maar als je naar de wedstrijd keek was hij elke keer net bal aanraking meer, of net te veel tijd nodig.
Dat kan ontwikkelen tuurlijk maar hij is sommige dingen net te veel nog een jeugdspeler(iets teveel tijd nodig, fysiek wordt die vrij makkelijk van de bal gezet).

Lijkt me beter met om hem rustig te brengen met invalbeurten van een half uurtje in combinatie met Jong AZ.
Zo maakt die meer minuten en kan die zich wat rustiger ontwikkelen.
Als je in de basis staat komt er ook een vergoot glas op je te staan waar dan ook lof maar ook kritiek bij hoort wat voor zo`n jonge speler ook nieuw zal zijn.

Hij heeft wel talent maar als je hem nu zou laten staan denk ik niet dat hij zich verder ontwikkelt en stagneert.
En dat je dan een beetje het Dabney Dos Santos sfeertje krijgt en dat gun ik hem niet.

Buiten dat zie je het je zelfde met Goes die nu ook opeens in de basis staat, die doet het prima maar zal ook zijn foutjes wel maken maar dat moet je accepteren als je zo`n jonge speler opstelt wat ik dan voor lief neem.

Als je dat risico niet wil nemen moeten je geen eigen jeugdspelers opstellen .
Laatst gewijzigd door Elmpie. op 11 feb 2023, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Klei. schreef: 10 feb 2023, 10:14 Tuurlijk die jongen moet ze ook ontwikkelen maar als je naar de wedstrijd keek was hij elke keer net bal aanraking meer, of net te veel tijd nodig.
Dat kan ontwikkelen tuurlijk maar hij is sommige dingen net te veel nog een jeugdspeler(iets teveel tijd nodig, fysiek wordt die vrij makkelijk van de bal gezet).

Lijkt me beter met om hem rustig te brengen met invalbeurten van een half uurtje in combinatie met Jong AZ.
Zo maakt die meer minuten en kan die zich wat rustiger ontwikkelen.
Als je in de basis staat komt er ook een ergoot glas op je te staan waar dan ook lof maar ook kritiek bij hoort wat voor zo`n jonge speler ook nieuw zal zijn.

Hij heeft wel talent maar als je hem nu zou laten staan denk ik niet dat hij zich verder ontwikkelt en stagneert.
En dat je dan een beetje het Dabney Dos Santos sfeertje krijgt en dat gun ik hem niet.

Buiten dat zie je het je zelfde met Goes die nu ook opeens in de basis staat, die doet het prima maar zal ook zijn foutjes wel maken maar dat moet je accepteren als je zo`n jonge speler opstelt wat ik dan voor lief neem.

Als je dat risico niet wil nemen moeten je geen eigen jeugdspelers opstellen .
Hij heeft het meer dan prima gedaan toen hij Karlsson verving, het spel werd zelfs een flinke periode minder toen Karlsson terug kwam. Dus zijn functie van balvasthouden kappen draaien en afspelen of af toe een actie heeft het team juist verder gebracht die periode. Ik weet het iedereen wil de acties zien en schrijven zo jongen af zelfs als er dubbele rugdekking is. Als we die spaarzame kansen tegen Volendam gemaakt hadden had niemand het erover. Iemand afkraken of afschrijven zegt heel vaak meer over de teleurstelling dan over de speler.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Deze jongen is echt hopeloos uit vorm, loopt maar wat te fladderen, draaien keren, snelheid uit werkelijk iedere actie te halen en tikjes terug te geven. Alles gaat twee versnellingen te laag, lijkt wel een kopie van Dos santos momenteel. Dit lijkt me voorlopig wel klaar met de invalbeurten als ome Jansen ook eens stopt met voorkeursbehandelingen
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6543
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 10 feb 2023, 22:47 Deze jongen is echt hopeloos uit vorm, loopt maar wat te fladderen, draaien keren, snelheid uit werkelijk iedere actie te halen en tikjes terug te geven. Alles gaat twee versnellingen te laag, lijkt wel een kopie van Dos santos momenteel. Dit lijkt me voorlopig wel klaar met de invalbeurten als ome Jansen ook eens stopt met voorkeursbehandelingen
AZ moet die knul gewoon even in bescherming nemen. Laat Meerdink eens n keer invallen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 10 feb 2023, 23:27 AZ moet die knul gewoon even in bescherming nemen. Laat Meerdink eens n keer invallen.
Bijvoorbeeld ja, het is ook niet dat er iets veranderd in zijn spel als hij invalt. Hij is niet doortastender of sneller in zijn beslissingen, blijft het zelfde getreuzel tot hij de bal weer terug speelt of over de bal struikeld/ligt te rollen
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Naast wat anderen al melden over hem hij leek kogeltje rond. Zit ie teveel in het krachthonk of zo?
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

FugAZi schreef: 10 feb 2023, 13:19 Hij heeft het meer dan prima gedaan toen hij Karlsson verving, het spel werd zelfs een flinke periode minder toen Karlsson terug kwam. Dus zijn functie van balvasthouden kappen draaien en afspelen of af toe een actie heeft het team juist verder gebracht die periode. Ik weet het iedereen wil de acties zien en schrijven zo jongen af zelfs als er dubbele rugdekking is. Als we die spaarzame kansen tegen Volendam gemaakt hadden had niemand het erover. Iemand afkraken of afschrijven zegt heel vaak meer over de teleurstelling dan over de speler.
Ik schrijf hem niet af in tegendeel hij heeft het toen tijdelijk goed opgevangen, ben het ook met je eens dat Karlsson eerst niet in vorm was.
Vind bijvoorbeeld toen Van Brederode er in die periode stond dat bijvoorbeeld Kerkez meer tot zijn recht kwam omdat hij veel meer de bal kreeg bij het overlappen van elkaar.
Vind wel met het Kappen en draaien dat vrij vaak net een keer te veel kapt of net te veel tijd nodig is.
Tegen Volendam was bijna iedereen slecht dus dat had niet veel uitgemaakt.

Ik vind dat hij op het moment niet in vorm hij is nog maar 19 is niet erg kan gebeuren.
Nu Karlsson weer enig sinds in vorm begint te komen kan hij zich in de luwte hopelijk verder ontwikkelen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Klei. schreef: 11 feb 2023, 09:55 Ik schrijf hem niet af in tegendeel hij heeft het toen tijdelijk goed opgevangen, ben het ook met je eens dat Karlsson eerst niet in vorm was.
Vind bijvoorbeeld toen Van Brederode er in die periode stond dat bijvoorbeeld Kerkez meer tot zijn recht kwam omdat hij veel meer de bal kreeg bij het overlappen van elkaar.
Vind wel met het Kappen en draaien dat vrij vaak net een keer te veel kapt of net te veel tijd nodig is.
Tegen Volendam was bijna iedereen slecht dus dat had niet veel uitgemaakt.

ik vind dat hij op het moment niet in vorm, hij is nog maar 19 is niet erg kan gebeuren nu Karlsson weer enig sinds in vorm begint te komen kan hij zich in de luwte hopelijk verder ontwikkelen.
Ja laten we het hopen dat hij zich nog verder kan ontwikkelen, maar hij lijkt al totaal afgeschreven hier en ik denk niet dat dat helpt.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

ForzAZ schreef: 11 feb 2023, 09:46 Naast wat anderen al melden over hem hij leek kogeltje rond. Zit ie teveel in het krachthonk of zo?
Precies, was ons ook al opgevallen. Nu is 'ie natuurlijk amper 1 meter 30, dus het valt wel snel op. Nieuwe Adama Traoré in de maak?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 11 feb 2023, 09:59 Ja laten we het hopen dat hij zich nog verder kan ontwikkelen, maar hij lijkt al totaal afgeschreven hier en ik denk niet dat dat helpt.
Heeft doorgaans weinig rendement, maar totaal afgeschreven is hij zeker niet. Denk dat er vooral ook mentaal nog veel vooruitgang te boeken is. Met meer zelfvertrouwen, lef en branie zou hij ongetwijfeld meer initiatieven nemen en minder doodlopende acties van kappen, draaien en toch maar weer achteruit spelen hebben.
Klopt dat hij inderdaad beresterk is dus dat zou geen reden moeten geven om je makkelijk van de bal te laten zetten.
Als je bovenin mee wilt doen heb je echter wel direct rendement nodig en geen ruimte voor een lange ontwikkelingsweg waarin de prestaties tegenvallen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 10 feb 2023, 13:19 Hij heeft het meer dan prima gedaan toen hij Karlsson verving, het spel werd zelfs een flinke periode minder toen Karlsson terug kwam. Dus zijn functie van balvasthouden kappen draaien en afspelen of af toe een actie heeft het team juist verder gebracht die periode. Ik weet het iedereen wil de acties zien en schrijven zo jongen af zelfs als er dubbele rugdekking is. Als we die spaarzame kansen tegen Volendam gemaakt hadden had niemand het erover. Iemand afkraken of afschrijven zegt heel vaak meer over de teleurstelling dan over de speler.
Mee eens.

Geef die jongen de tijd.

AZ 4 Life had er ook een goed bericht over in het Huiberts - topic.

Overigens wel opvallend dat AZ 6 (!) berichten op Facebook heeft gewijd aan zijn contractverlenging.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 21 feb 2023, 13:23 Mee eens.

Geef die jongen de tijd.

AZ 4 Life had er ook een goed bericht over in het Huiberts - topic.

Overigens wel opvallend dat AZ 6 (!) berichten op Facebook heeft gewijd aan zijn contractverlenging.
Irakese communicatiestrategie! :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat valt er nog te zeggen. Dos Santos had tenminste nog snelheid.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Sorry Langedijk, niet met je eens. Speelde (van de tribune gezien) best een goede wedstrijd. Vooral de situaties waarin hij bij een lange bal 1 op 1 komt te staan, dan gooit ie die dikke reet erin, weinig ballen verloren
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Was volgens mij ook belangrijk bij de 1-0, heroverde de bal (na hem eerst zelf verkloot te hebben, oke) en gaf de steekbal op Kerkez
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 20 apr 2023, 20:23 Wat valt er nog te zeggen. Dos Santos had tenminste nog snelheid.
Dat zijn voorzetten redelijk zijn, maar die van Kerkez beter.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 20 apr 2023, 20:27 Was volgens mij ook belangrijk bij de 1-0, heroverde de bal (na hem eerst zelf verkloot te hebben, oke) en gaf de steekbal op Kerkez
Dat was een dramatische bal en het was ook geen strafschop
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Haast niet van de bal te krijgen, dat valt echt op. Wat geeft dat een tijd en lucht voor het team omdat er doorgebouwd kan worden. Heeft echt goed gespeeld.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 20 apr 2023, 22:39 Haast niet van de bal te krijgen, dat valt echt op. Wat geeft dat een tijd en lucht voor het team omdat er doorgebouwd kan worden. Heeft echt goed gespeeld.
:lol:

Met afstand de zwakste op het veld. Krijgt ook overal de laagste rapportcijfers.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 21 apr 2023, 07:35 :lol:

Met afstand de zwakste op het veld. Krijgt ook overal de laagste rapportcijfers.
Idem als het antwoord bij Mijnans, het is gewoon te treurig voor woorden dat je zo weinig inzicht hebt in welke elementen belangrijk zijn in voetbal.
Je bent duidelijk een hapklare-brokken-samenvatting-hoogtepunten-persoon, dood gegooid met mooie momenten en alles wat daar niet aan voldoet is slecht.
Wat een armoede.
Plaats reactie