Zinho Vanheusden (2023, gehuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 23 jan 2023, 07:22 Zinho begon sterk. Door diep door te verdedigen was hij mede inleider van de snelle eerste goal. De pingel was terecht en onnodig dat hij die aanvaller met twee handen om zijn middel probeerde af te stoppen. De gele kaart vond ik onzin. Het was niet meer dan een fel duel op Burak die schreeuwend ter aarde stortte en even later weer fris en fruitig verder speelde. Higler trapte daar simpel in en wilde zich blijkbaar even laten zien. Ongelukkig ketste nog een voorzet via zijn been bijna bij de eerste paal binnen, maar redde Ryan deze gelukkig. Verder deed ie onopvallend en gewoon zijn werk.

Woensdag gewoon weer in de basis tegen GAE starten. Dekker weer achter de hand houden. Door wedstrijden te spelen word je beter. Niet door te banken. We hebben de Belg hard nodig achterin na de blessures van Beukema en BMI.
Hij had al een extra streepje achter zijn naam bij de scheidsrechter (in verband met de pingel want daar had hij ook geel kunnen krijgen). Ik denk dus dat de gele kaart een optelsom was. Pascal wisselde hem in ieder geval uit voorzorg. Ik verwacht hem gewoon in de basis in Deventer.
Die pingel veroorzaken op deze manier is wel heel stom trouwens.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 23 jan 2023, 10:12 Hij had al een extra streepje achter zijn naam bij de scheidsrechter (in verband met de pingel want daar had hij ook geel kunnen krijgen). Ik denk dus dat de gele kaart een optelsom was. Pascal wisselde hem in ieder geval uit voorzorg. Ik verwacht hem gewoon in de basis in Deventer.
Die pingel veroorzaken op deze manier is wel heel stom trouwens.
In het praatje met ESPN achteraf probeerde Jansen Vanheusden in bescherming te nemen door het te verwoorden als 'blij dat hij 45 minuten heeft kunnen maken', dus het als een opbouwplan te verwoorden.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 23 jan 2023, 10:18 In het praatje met ESPN achteraf probeerde Jansen Vanheusden in bescherming te nemen door het te verwoorden als 'blij dat hij 45 minuten heeft kunnen maken', dus het als een opbouwplan te verwoorden.
Op AZ tv (ik meen dat ik het daar vandaan heb) zei hij ivm een gele kaart met veel ruimte in de rug :lol:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 23 jan 2023, 10:32 Op AZ tv (ik meen dat ik het daar vandaan heb) zei hij ivm een gele kaart met veel ruimte in de rug :lol:
Wat op zich vrij logisch is. Hij gaf aan dat Vanheusden bovendien nog niet wedstrijdfit is en dat hij dat alleen kan worden door te spelen. Alleen nu kreeg hij ook nog eens geel, waardoor er een risico ontstond.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 23 jan 2023, 10:57 Wat op zich vrij logisch is. Hij gaf aan dat Vanheusden bovendien nog niet wedstrijdfit is en dat hij dat alleen kan worden door te spelen. Alleen nu kreeg hij ook nog eens geel, waardoor er een risico ontstond.
Ja klinkt plausibel. Ik had de fitheid niet meegekregen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

FugAZi schreef: 23 jan 2023, 11:07 Ja klinkt plausibel. Ik had de fitheid niet meegekregen.
Het gaat daarbij om wedstrijdfitheid, die krijg je, door wedstrijden te spelen

Overigens had Afellay nog een item bij Studio over Zinho, hij had toen aantal zaken achter elkaar laten plakken die dat onderbouwden.
Hij liet zien de penalty, gele kaart, uitglijactie bij de middenlijn en 2 ballen die niet aankwamen
Dat er van zijn 25 ballen er 23 aankwamen (statistiek van ESPN) inclusief aantal mooie inspeelpasses kwam allemaal minder goed uit en werd dus ook niet vermeld voor dit (beetje gezochte) verhaal.

Typisch Afellay item
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Als Hatzidiakos net zo had gespeeld als Vanheusden dan was het forum uit zijn voegen gebarsten vanwege alle haatberichten.

Gebrek aan wedstrijdritme is geen excuus voor die domme overtreding.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 23 jan 2023, 14:31 Als Hatzidiakos net zo had gespeeld als Vanheusden dan was het forum uit zijn voegen gebarsten vanwege alle haatberichten.

Gebrek aan wedstrijdritme is geen excuus voor die domme overtreding.
Bij Hatzidiakos zou het zijn 200e fout zijn geweest en niet zijn 1e. Toen hij ooit zijn 1e fout maakte was er ook nog krediet. Vanaf nummer 50 werd dat minder.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 23 jan 2023, 15:10 Bij Hatzidiakos zou het zijn 200e fout zijn geweest en niet zijn 1e. Toen hij ooit zijn 1e fout maakte was er ook nog krediet. Vanaf nummer 50 werd dat minder.
Exact de te verwachten reactie. Jammer dat ik geen weddenschap heb afgesloten.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 23 jan 2023, 15:55 Exact de te verwachten reactie. Jammer dat ik geen weddenschap heb afgesloten.
Misschien leuk een rollenspel te doen hier! Iedereen pakt een andere forummer en probeert voor een week deze rol zo goed mogelijk te spelen. :D
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 23 jan 2023, 15:55 Exact de te verwachten reactie. Jammer dat ik geen weddenschap heb afgesloten.
En ook de enige logische reactie. Een basisdebutant vergelijken met iemand die al 5 jaar dezelfde fouten maakt, dat vind je eerlijk? Toen Hatzidiakos debuteerde kreeg hij de volledige steun en dat verdient deze jongen voorlopig ook.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 23 jan 2023, 16:40 En ook de enige logische reactie. Een basisdebutant vergelijken met iemand die al 5 jaar dezelfde fouten maakt, dat vind je eerlijk? Toen Hatzidiakos debuteerde kreeg hij de volledige steun en dat verdient deze jongen voorlopig ook.
=D>
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 23 jan 2023, 16:40 En ook de enige logische reactie. Een basisdebutant vergelijken met iemand die al 5 jaar dezelfde fouten maakt, dat vind je eerlijk? Toen Hatzidiakos debuteerde kreeg hij de volledige steun en dat verdient deze jongen voorlopig ook.
Moet hier toch wel de kanttekening maken dat Panta 18 was en uit eigen kweek bij zijn debuut en dat deze man een 24 jarige Belgisch international van Inter Milan is met een prijskaartje van 12 miljoen. Dan leg ik de lat toch wel hoger.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Langedijk schreef: 23 jan 2023, 15:10 Bij Hatzidiakos zou het zijn 200e fout zijn geweest en niet zijn 1e. Toen hij ooit zijn 1e fout maakte was er ook nog krediet. Vanaf nummer 50 werd dat minder.
Je bent ongekend positief over Panta. Bijna 200 wedstrijden voor AZ en 'maar' 200 fouten. Zal die vast ook nog een keer zijn shirt binnenstebuiten hebben aangetrokken; foutje. Prima verdediger dus 8)
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 24 jan 2023, 00:03 Moet hier toch wel de kanttekening maken dat Panta 18 was en uit eigen kweek bij zijn debuut en dat deze man een 24 jarige Belgisch international van Inter Milan is met een prijskaartje van 12 miljoen. Dan leg ik de lat toch wel hoger.
- Hij is 23
- Hij heeft 2,5 jaar geleden 1 oefeninterland gespeeld
- Hij heeft 0 wedstrijden voor Inter gespeeld
- Hij is nu geen 12 miljoen meer waard
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Joostess schreef: 24 jan 2023, 06:14 Je bent ongekend positief over Panta. Bijna 200 wedstrijden voor AZ en 'maar' 200 fouten. Zal die vast ook nog een keer zijn shirt binnenstebuiten hebben aangetrokken; foutje. Prima verdediger dus 8)
Ik heb het over grote fouten waar regelmatig een doelpunt uit voortkwam. Maar meestal werd hij nog gered door een collega. Gemiddeld speelt hij trouwens maar 73 minuten per wedstrijd.

Maar dit topic gaat over Vanheusden. Als ik dan een keer positief ben over een speler is het weer niet goed. Dan worden er weer structurele dissonanten beschermd en wordt een basisdebutant meteen aangepakt. Opmerkelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 24 jan 2023, 07:18 - Hij is 23
- Hij heeft 2,5 jaar geleden 1 oefeninterland gespeeld
- Hij heeft 0 wedstrijden voor Inter gespeeld
- Hij is nu geen 12 miljoen meer waard
Maakt niet uit wat jij vind dat hij waard is. AZ moet 12 miljoen aan afkoopsom neerleggen om hem binnen te halen, nogmaals, dan leg ik de lat wel 5 treden hoger.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 24 jan 2023, 07:52
AZ moet 12 miljoen aan afkoopsom neerleggen om hem binnen te halen
Waar baseer je dat op? Ik heb ook 8 gehoord. En misschien is het nog wel minder als hij zo blessuregevoelig blijft.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 24 jan 2023, 06:14 Je bent ongekend positief over Panta. Bijna 200 wedstrijden voor AZ en 'maar' 200 fouten. Zal die vast ook nog een keer zijn shirt binnenstebuiten hebben aangetrokken; foutje. Prima verdediger dus 8)
Wie had het kunnen bedenken, dat is echt ongekend positief (zal Langedijk ziek zijn?) er zijn haast geen spelers met minder fouten te vinden zelfs onze beste speler Clasie maakt er wel een stuk of 5 per wedstrijd.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 24 jan 2023, 08:53 Waar baseer je dat op? Ik heb ook 8 gehoord. En misschien is het nog wel minder als hij zo blessuregevoelig blijft.
En wellicht nog minder als hij zo loopt te blunderen achterin.
Vraag me echt af of Jansen niet gewoon met Dekker gaat beginnen die toch veel meer vanuit de controle speelt en Vanheusden in brengt als de spanning van de wedstrijd er wat af is. Die staat duidelijk onder hoogspanning, zeker met die wedstrijd van afgelopen week.
Plaats reactie