Mees de Wit (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ-073 schreef: 21 jan 2023, 14:57 De transfer van Kasanwirjo naar 010 wordt genoemd als bewijs?
Waarom vind je de transfer van De Wit wel marktconform? Wat is hier het bewijs voor?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Prijs wordt bepaald door vraag en aanbod. Als koper en verkoper een bepaalde prijs overeenkomen, waar ze dus kennelijk allebei mee kunnen leven, is dat toch per definitie marktconform?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DonnyDelano schreef: 21 jan 2023, 16:27 Prijs wordt bepaald door vraag en aanbod. Als koper en verkoper een bepaalde prijs overeenkomen, waar ze dus kennelijk allebei mee kunnen leven, is dat toch per definitie marktconform?
Natuurlijk niet, je ziet in de voetbalwereld best vaak dat spelers voor meer of minder verkocht worden dan wat ze waard zijn vanwege de omstandigheden van het geval. Engelse clubs betalen bijvoorbeeld bijna altijd teveel voor spelers met een Engelse nationaliteit, puur omdat ze die spelers nodig hebben voor de homegrown regelgeving.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 21 jan 2023, 17:04 Natuurlijk niet, je ziet in de voetbalwereld best vaak dat spelers voor meer of minder verkocht worden dan wat ze waard zijn vanwege de omstandigheden van het geval. Engelse clubs betalen bijvoorbeeld bijna altijd teveel voor spelers met een Engelse nationaliteit, puur omdat ze die spelers nodig hebben voor de homegrown regelgeving.
Dat is dus precies mijn punt, maar kennelijk breng ik het niet goed over. De omstandigheden bepalen waar het snijpunt van vraag en aanbod ligt en wat de prijs (de markt) is. Wij kunnen wel vinden dat er te veel of te weinig is betaald voor een bepaalde speler, maar dat betekent niet dat het niet marktconform is. Overeengekomen prijs is per definitie marktconform.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DonnyDelano schreef: 21 jan 2023, 17:40 Dat is dus precies mijn punt, maar kennelijk breng ik het niet goed over. De omstandigheden bepalen waar het snijpunt van vraag en aanbod ligt en wat de prijs (de markt) is. Wij kunnen wel vinden dat er te veel of te weinig is betaald voor een bepaalde speler, maar dat betekent niet dat het niet marktconform is. Overeengekomen prijs is per definitie marktconform.
Daar verschillen wij dan in van mening over de definitie van wat marktconform is. In het voorbeeld van de Engelse speler is er namelijk een duidelijk vergelijk. De voetbalmarkt is globaal. Hoewel een Manchester City bijvoorbeeld bereid was om 55 miljoen voor een John Stones te betalen of 49 miljoen euro voor Kalvin Phillips of 52 miljoen voor Kyle Walker. Zal diezelfde speler nooit voor dat bedrag vertrekken naar een club van hetzelfde niveau buiten Engeland (een Real Madrid, PSG of Juventus bijvoorbeeld). Die clubs hebben namelijk geen behoefte aan een speler van dat niveau voor dat bedrag, daarvoor kunnen ze kiezen uit spelers uit alle andere landen van de wereld en die dragen in datzelfde geval niet die prijs. Die wisselwerking van vraag en aanbod is op de markt dus daadwerkelijk beperkt tot Engelse clubs.

Wanneer je vervolgens een gemiddelde van betaalde transferbedragen gaat peilen dan zijn de Engelse spelers oververtegenwoordigt, ondanks dat de prestaties van diezelfde spelers individueel of het Engelse team nationaal die bedragen niet rechtvaardigt.


Dat AZ bereid was om 2+ miljoen voor Mees de Wit te betalen en daarmee meer betaalde dan men voor Kerkez betaalde is in die analogie ook wel iets dat ter discussie kan worden gesteld. Zit het niveau van die spelers ook maar enigzins dicht bij elkaar? Dat lijkt mij niet. Kijken we buiten AZ naar spelers die voor 2+ miljoen transfers gemaakt hebben dan komt het niveau noch de potentie van Mees de Wit in de buurt. Dat is dan ook de onderbouwing voor de stelling dat het bedrag betaald voor Mees de Wit niet marktconform was. Zeker tegen de argumenten die hier op het forum werden gegeven indertijd (namelijk dat er geen andere spelers voor onder de 3 miljoen te krijgen zouden zijn tegenwoordig, een bewering die op dat moment al achterhaald was, maar inmiddels al helemaal compleet fout blijkt).
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 22 jan 2023, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

DeZuivelDuivel schreef: 21 jan 2023, 22:12 Daar verschillen wij dan in van mening over de definitie van wat marktconform is. In het voorbeeld van de Engelse speler is er namelijk een duidelijk vergelijk. De voetbalmarkt is globaal. Hoewel een Manchester City bijvoorbeeld bereid was om 55 miljoen voor een John Stones te betalen of 49 miljoen euro voor Kalvin Phillips of 52 miljoen voor Kyle Walker. Zal diezelfde speler nooit voor dat bedrag vertrekken naar een club van hetzelfde niveau buiten Engeland (een Real Madrid, PSG of Juventus bijvoorbeeld). Die clubs hebben namelijk geen behoefte aan een speler van dat niveau voor dat bedrag, daarvoor kunnen ze kiezen uit spelers uit alle andere landen van de wereld en die dragen in datzelfde geval niet die prijs. Die wisselwerking van vraag en aanbod is op de markt dus daadwerkelijk beperkt tot Engelse clubs.

Wanneer je vervolgens een gemiddelde van betaalde transferbedragen gaat peilen dan zijn de Engelse spelers oververtegenwoordigt, ondanks dat de prestaties van diezelfde spelers individueel of het Engelse team nationaal die bedragen niet rechtvaardigt.


Dat AZ bereid was om 2+ miljoen voor Mees de Wit te betalen en daarmee meer betaalde dan men voor Kerkez betaalde is in die analogie ook wel iets dat ter discussie kan worden gesteld. Zit het niveau van die spelers ook maar enigzins dicht bij elkaar? Dat lijkt mij niet. Kijken we buiten AZ naar spelers die voor 2+ miljoen transfers gemaakt hebben dan komt het niveau noch de potentie van Mees de Wit in potentie. Dat is dan ook de onderbouwing voor de stelling dat het bedrag betaald voor Mees de Wit niet marktconform was. Zeker tegen de argumenten die hier op het forum werden gegeven indertijd (namelijk dat er geen andere spelers voor onder de 3 miljoen te krijgen zouden zijn tegenwoordig, een bewering die op dat moment al achterhaald was, maar inmiddels al helemaal compleet fout blijkt).
Stift Jack in the box!
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Mees laat steeds vaker zien waarom wij hem gehaald hebben en komt met een flinke drive het veld in en scoort en assisteert erg makkelijk. Aan de bal gewoon een goede speler met een actie en goede voortzetting in huis en tot nu toe dodelijk effectief in de buurt van de goal. Momenteel zie ik hem persoonlijk een stuk liever dan de worstelende Kerkez.

Ik durf als eerste te zeggen dat we nog wel plezier aan de Wit gaan beleven en deze 2 mil goed besteed is. Daarbij ook in ogenschouw genomen dat hij met zijn aanvallende kwaliteiten ook op andere posities een prima 12e man is.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

bk wcm schreef: 22 jan 2023, 10:08 Stift Jack in the box!
Ik denk dat de Wit momenteel beter is
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Daarnaast vind ik duo Karlsson de Wit op dit moment beter. Goal 5 denk ik fantastische 1 -2 met Karlsson en fabelachtige goal
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Rjansen17 schreef: 29 jan 2023, 10:01 Daarnaast vind ik duo Karlsson de Wit op dit moment beter. Goal 5 denk ik fantastische 1 -2 met Karlsson en fabelachtige goal
Waarbij wel opgemerkt dient te worden dat Karlsson meerdere keren Kerkez opzichtig overslaat en zich liever vastloopt in het strafschopgebied.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Voltreffer Vick schreef: 29 jan 2023, 10:17 Waarbij wel opgemerkt dient te worden dat Karlsson meerdere keren Kerkez opzichtig overslaat en zich liever vastloopt in het strafschopgebied.
Ja want als kerkez daar had gelopen, dan had Karlsson hem niet gegeven natuurlijk.... Misschien moet Kerkez ook even zn timing en looplijnen wat verbeteren. Dit riedeltje hoor ik nu elke week. Kom eens met voorbeelden. Minuut x ?
Gebruikersavatar
WatIsHetTochFijn
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jan 2023, 15:54

Wildcat schreef: 29 jan 2023, 09:20 Mees laat steeds vaker zien waarom wij hem gehaald hebben en komt met een flinke drive het veld in en scoort en assisteert erg makkelijk. Aan de bal gewoon een goede speler met een actie en goede voortzetting in huis en tot nu toe dodelijk effectief in de buurt van de goal. Momenteel zie ik hem persoonlijk een stuk liever dan de worstelende Kerkez.

Ik durf als eerste te zeggen dat we nog wel plezier aan de Wit gaan beleven en deze 2 mil goed besteed is. Daarbij ook in ogenschouw genomen dat hij met zijn aanvallende kwaliteiten ook op andere posities een prima 12e man is.
Eens! Na een wijfelend begin, laat hij nu steeds vaker te zien een erg nuttige speler te zijn.

Ik zou echter Kerkez laten staan. Die heeft ook al vaak laten zien wat toegevoegde waarde te zijn. Die herpakt zich wel, want ook hij heeft een enorme drive. Nu direct wisselen lijkt me nogal 'resoluut'.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

SimonPoulsen schreef: 29 jan 2023, 10:53 Ja want als kerkez daar had gelopen, dan had Karlsson hem niet gegeven natuurlijk.... Misschien moet Kerkez ook even zn timing en looplijnen wat verbeteren. Dit riedeltje hoor ik nu elke week. Kom eens met voorbeelden. Minuut x ?
Sorry, ik zit niet met mijn telefoon op schoot tijdens de wedstrijd om notities te maken en ik ga ook niet de hele wedstrijd nog een keer kijken. Was in ieder geval in de 1e helft, zo rond minuut 20. Mocht je daar plezier in hebben, dan kan je het zelf nakijken.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 29 jan 2023, 10:01 Daarnaast vind ik duo Karlsson de Wit op dit moment beter. Goal 5 denk ik fantastische 1 -2 met Karlsson en fabelachtige goal
En dat zonder wedstrijdritme, kan dus nog een stuk beter worden. Maakt bovendien ook goals op echt belangrijke momenten, zoals die tegen ajax ook. Maarja zoals ik zei; Kerkez zal niet gaan banken, wat ik opzich ook snap als ke vanuit financieel oogpunt gaat kijken maar eigenlijk zou dat niks moeten uitmaken in de topsport. De beste van dit moment moeten spelen, wordt iedereen beter van
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Rjansen17 schreef: 29 jan 2023, 10:01 Daarnaast vind ik duo Karlsson de Wit op dit moment beter. Goal 5 denk ik fantastische 1 -2 met Karlsson en fabelachtige goal
Groot verschil tussen Mees en Milos is ook de traptechniek.
Zo vaak als dat de voorzetten van Milos heel matig zijn, die 4-4 was ook echt knap gedaan van Mees
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ-073 schreef: 29 jan 2023, 13:17 Groot verschil tussen Mees en Milos is ook de traptechniek.
Zo vaak als dat de voorzetten van Milos heel matig zijn, die 4-4 was ook echt knap gedaan van Mees
Niet helemaal eens, de voorzetten van Milos zijn doorgaans ook echt afgemeten en heel gevaarlijk
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Wildcat schreef: 29 jan 2023, 11:45 En dat zonder wedstrijdritme, kan dus nog een stuk beter worden. Maakt bovendien ook goals op echt belangrijke momenten, zoals die tegen ajax ook. Maarja zoals ik zei; Kerkez zal niet gaan banken, wat ik opzich ook snap als ke vanuit financieel oogpunt gaat kijken maar eigenlijk zou dat niks moeten uitmaken in de topsport. De beste van dit moment moeten spelen, wordt iedereen beter van
Mooi met deze combinatie doorgaan, Kerkez zich een uur laten uitleven en waar mogelijk Mees erin. Dan Kerkez van de zomer voor 15 miljoen verkopen (onhoudbaar), heb je Mees al klaar staan en iedereen blij.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MB80 schreef: 29 jan 2023, 14:50 Mooi met deze combinatie doorgaan, Kerkez zich een uur laten uitleven en waar mogelijk Mees erin. Dan Kerkez van de zomer voor 15 miljoen verkopen (onhoudbaar), heb je Mees al klaar staan en iedereen blij.
Zo is dat. Of Milos Kerkez gewoon nog een jaar behouden. Mees de Wit achter de hand houden. Posities moeten nou eenmaal dubbel bezet zijn volgend seizoen om dan echt voor de hoogste klassering te gaan met het oog op de CL waar AZ naar oogt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat een schandalig slechte invalbeurt

Maar een fatsoenlijke trainer had hem natuurlijk voor Karlsson ingebracht en niet voor Kerkez
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 18 feb 2023, 22:29 Wat een schandalig slechte invalbeurt

Maar een fatsoenlijke trainer had hem natuurlijk voor Karlsson ingebracht en niet voor Kerkez
Tenzij Kerkes pijntjes had, had ik hem er sowieso niet uitgehaald. Zo'n jongen heb je tegen een Feyenoord nodig als je wil winnen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie