Jens Odgaard (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 13 mar 2023, 18:58 10 doelpunten vind ik wel te weinig
Vervelend voor je.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 13 mar 2023, 18:58 10 doelpunten vind ik wel te weinig
Voor wat een buitenspeler of voor je reservespits?
Dat zijn er dan overigens 10 in de eredivisie (hij staat nu op 8).
Daar moet je nog 2 doelpunten uit de CoL en 1 in de beker bij op tellen eigenlijk.

Het zijn er in ieder geval meer dan Stengs maakte in een eredivisie seizoen
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 13 mar 2023, 19:44 Voor wat een buitenspeler of voor je reservespits?
Dat zijn er dan overigens 10 in de eredivisie (hij staat nu op 8).
Daar moet je nog 2 doelpunten uit de CoL en 1 in de beker bij op tellen eigenlijk.

Het zijn er in ieder geval meer dan Stengs maakte in een eredivisie seizoen
Hij heeft er 8 dit jaar in de eredivisie.

Met 8 goals doet hij het toch best goed als buitenspeler. Staat iets van 11e op de topscorerslijst en is ook nog een paar keer geblesseerd geweest.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 14 mar 2023, 10:28 Hij heeft er 8 dit jaar in de eredivisie.

Met 8 goals doet hij het toch best goed als buitenspeler. Staat iets van 11e op de topscorerslijst en is ook nog een paar keer geblesseerd geweest.
De 8 veranderde in een zonnebril emoji. Dat zeg ik ook juist. Hij staat nu op 8 en 10 is realistisch.
Met 8 doet hij het als buitenspeler/invaller al beter dan een Stengs. Dus ik snap de heisa niet zo. Met 10 zeker.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Toch bijzonder hoe die transferwaardes werken.

Jesper Karlsson 24 jaar oud:
18 eredivisie wedstrijden en 5 goals / 5 assists
Transferwaarde op TM 16 miljoen

Jens Odgaard 23 jaar oud:
22 eredivisie wedstrijden en 8 goals / 4 assists
Transferwaarde op TM 6 miljoen

Hoe kan dit verschil zo groot zijn terwijl Odgaard jonger is en betere cijfers heeft, daarnaast zijn eerste jaar bij AZ zit ook nog.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 14 mar 2023, 11:13 Toch bijzonder hoe die transferwaardes werken.

Jesper Karlsson 24 jaar oud:
18 eredivisie wedstrijden en 5 goals / 5 assists
Transferwaarde op TM 16 miljoen

Jens Odgaard 23 jaar oud:
22 eredivisie wedstrijden en 8 goals / 4 assists
Transferwaarde op TM 6 miljoen

Hoe kan dit verschil zo groot zijn terwijl Odgaard jonger is en betere cijfers heeft, daarnaast zijn eerste jaar bij AZ zit ook nog.
Omdat deze cijfers slechts een klein deel van de totale werkelijkheid vangen
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 14 mar 2023, 11:13 Toch bijzonder hoe die transferwaardes werken.

Jesper Karlsson 24 jaar oud:
18 eredivisie wedstrijden en 5 goals / 5 assists
Transferwaarde op TM 16 miljoen

Jens Odgaard 23 jaar oud:
22 eredivisie wedstrijden en 8 goals / 4 assists
Transferwaarde op TM 6 miljoen

Hoe kan dit verschil zo groot zijn terwijl Odgaard jonger is en betere cijfers heeft, daarnaast zijn eerste jaar bij AZ zit ook nog.
De waarde van Karlsson is tot dat niveau gestegen op basis van de prestaties van vorig seizoen.
De waarde van Karlsson is dus niet keihard gedaald na een blessure na zijn successeizoen.

Odgaard is simpelweg nog niet opnieuw gewaardeerd op basis van zijn huidige prestaties.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 14 mar 2023, 11:13 Toch bijzonder hoe die transferwaardes werken.

Jesper Karlsson 24 jaar oud:
18 eredivisie wedstrijden en 5 goals / 5 assists
Transferwaarde op TM 16 miljoen

Jens Odgaard 23 jaar oud:
22 eredivisie wedstrijden en 8 goals / 4 assists
Transferwaarde op TM 6 miljoen

Hoe kan dit verschil zo groot zijn terwijl Odgaard jonger is en betere cijfers heeft, daarnaast zijn eerste jaar bij AZ zit ook nog.
Omdat Odgaard ook soms in de spits mag spelen en Jansen het juist in zijn hoofd haalt om Karlsson af en toe op rechts of op 10 te zetten.

Daarnaast zullen de prestaties in Europa ook meewegen.

En voorgaande seizoenen.

En speelminuten.

En andere statistieken (als balverlies) of key passes.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Maar even banken Jens. Straalt niets uit, meeverdedigen ook weer hopeloos. Lahdo is dan wel minder verfijnd maar wel gretiger en zorgt voor meer diepgang.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Metalingus schreef: 02 apr 2023, 08:34 Maar even banken Jens. Straalt niets uit, meeverdedigen ook weer hopeloos. Lahdo is dan wel minder verfijnd maar wel gretiger en zorgt voor meer diepgang.
Ik vond Karlsson anders gisteren minder op links.
Odgaard had een paar echt vernuftige steek balletjes / lobjes waaruit gescoord had kunnen worden en verdedigen doet hij ook altijd mee.
In zijn afstandschoten faalde hij echter hopeloos.
In de rust werd hij door analist Verbeek ook genoemd als een van de creatievelingen die helemaal op zijn plaats is bij AZ.
Met Lahdo als basisspeler doe je echt een jasje uit, ook al is Odgaard, toegeven, niet in zijn beste vorm.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Als Pavlidis wat scherper was geweest had Odgaard gewoon 2 assists op z'n naam gisteren. Ik vond het minder slecht dan de vorige wedstrijden, toen ging er echt niets goed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Alleen die schoten van hem gaan nu echt alle kanten op. Dat is heel ergerlijk.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

pAZcal schreef: 02 apr 2023, 11:18 Alleen die schoten van hem gaan nu echt alle kanten op. Dat is heel ergerlijk.
Ik vind het ergerlijker als spelers het niet eens proberen. Karlsson heeft ook zo'n periode gehad dat zijn schoten hinderlijk over gingen maar die vliegen er meer en meer, weer lekker in. Heb het gevoel dat bij Odgaard dit ook wel weer terug gaat komen. Hij heeft gewoon dat verwoestende schot in de benen, dan moet hij zich ook niet in houden iets wat bijv. Reijnders wel doet terwijl die ook een behoorlijke poeier heeft.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Jens is geen rechtsbuiten. Dat hadden ze bij Heerenveen ook al gezien. Na Evjen is dit de tweede speler die geen rechtsbuiten is. Onze rechtsback is meer een buitenspeler maar hij moet zonodig op de back positie staan.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

sister of mercy schreef: 02 apr 2023, 14:13 Jens is geen rechtsbuiten. Dat hadden ze bij Heerenveen ook al gezien. Na Evjen is dit de tweede speler die geen rechtsbuiten is. Onze rechtsback is meer een buitenspeler maar hij moet zonodig op de back positie staan.
Weet je wie nog meer een echte rechtsbuiten is? Lahdo, viel wat mij betreft weer goed in met alles wat je van een buitenspeler wil zien.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 03 apr 2023, 09:15 Weet je wie nog meer een echte rechtsbuiten is? Lahdo, viel wat mij betreft weer goed in met alles wat je van een buitenspeler wil zien.
Vooral de diepgang die hij brengt missen we. Het proberen waard vanaf de start, al is dat wel andere koek natuurlijk.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

sister of mercy schreef: 02 apr 2023, 14:13 Jens is geen rechtsbuiten. Dat hadden ze bij Heerenveen ook al gezien. Na Evjen is dit de tweede speler die geen rechtsbuiten is. Onze rechtsback is meer een buitenspeler maar hij moet zonodig op de back positie staan.
Het ging hem een stuk beter af in de spits, dus laten we hem niet afschrijven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Kan deze jongen niet een tijdje met jong AZ mee gaan doen?
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Even serieus: Jens heeft gewoon zieke pech. Hij rent zich helemaal de tyfus om nog te proberen te scoren, maar raakt alles matig of Olij stond in de weg.
Ik wil het deze week wel opnemen voor Jens.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

pAZcal schreef: 08 apr 2023, 20:24 Even serieus: Jens heeft gewoon zieke pech. Hij rent zich helemaal de tyfus om nog te proberen te scoren, maar raakt alles matig of Olij stond in de weg.
Ik wil het deze week wel opnemen voor Jens.
Jouw naamgenoot vast ook. Na de zoveelste wanvertoning van hem, ben ik er nu wel even goed klaar mee. En elke keer mag ie gewoon weer beginnen.

Ja, hij werkt hard, maar dat kan ik ook (eventjes maar, niet meer 90 minuten ;)
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie