Jens Odgaard (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 10 okt 2022, 17:54 Als hij, net als bij RKC, in een vrije rol over het veld kan rondzwerven dan is hij prima. Maar bij AZ moet hij meestal in een kleine ruimte voetballen. Daar ligt zijn probleem.
Geef hem ook even de tijd, hij is ook niet een echte centrumspits maar pakt het toch behoorlijk op. En als Pavlidis terug is krijgt hij waarschijnlijk vanaf rechts een meer vrije rol.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

vriend schreef: 10 okt 2022, 17:54 Maar bij AZ moet hij meestal in een kleine ruimte voetballen. Daar ligt zijn probleem.
Inderdaad een probleem. Kom op zeg. Hij heeft praktisch iedere wedstrijd gescoord sinds hij Pavlidis moet vervangen. Wat een gelul!
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Kilkenny schreef: 11 okt 2022, 06:49 Geef hem ook even de tijd, hij is ook niet een echte centrumspits maar pakt het toch behoorlijk op. En als Pavlidis terug is krijgt hij waarschijnlijk vanaf rechts een meer vrije rol.
Ik vind hem tot nu toe in zijn rol als centrumspits beter voor de dag komen dan als rechtsbuiten.
Ik merk wel dat het een beetje alles of niets voetballer is. Of hij is een van de slechtsten op het veld, of hij is een van de betere spelers. Een middenweg is er niet vaak.
____________
Hoc est nihil
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Echt waardeloze pot, veel te traag voor een rechtsbuiten,
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Na de wissel in de eerste helft steeg zijn bijdrage toen hij meer in de ruimte links en op tien ging spelen. Hij heeft gewoon iets meer ruimte om zich heen nodig.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

FugAZi schreef: 24 okt 2022, 12:35 Na de wissel in de eerste helft steeg zijn bijdrage toen hij meer in de ruimte links en op tien ging spelen. Hij heeft gewoon iets meer ruimte om zich heen nodig.
Juist. Hij moet niet als diepe spits spelen. Geen type om met een keiharde cv in de rug ballen aan te nemen etc. Maar goed dat zei ik al toen ie kwam. Daarom pleitte ik ook voor een extra centrumspits naast Pavlidis. Maar dan werd er gezegd we hebben Odgaard en Barasi. Tja....
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 24 okt 2022, 12:50 Daarom pleitte ik ook voor een extra centrumspits naast Pavlidis. Maar dan werd er gezegd we hebben Odgaard en Barasi. Tja....
Dat heb ik oa zeker gezegd, dat natuurlijk onderbouwd met een realistische kijk op de salarishuishouding en de hoeveelheid speeltijd waar een tweede spits voor naar Alkmaar wil komen. Dat brengt ons bij de vraag: Wie veel beter dan Odgaard en Barasi had op de bank willen gaan zitten voor een AZ salaris?
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

FugAZi schreef: 24 okt 2022, 18:45 Dat heb ik oa zeker gezegd, dat natuurlijk onderbouwd met een realistische kijk op de salarishuishouding en de hoeveelheid speeltijd waar een tweede spits voor naar Alkmaar wil komen. Dat brengt ons bij de vraag: Wie veel beter dan Odgaard en Barasi had op de bank willen gaan zitten voor een AZ salaris?
Precies dit. Budget technisch kan (of wil) AZ niet 3-4 Eredivisiewaardige spitsen in de selectie hebben.. en waarom zou een Dost, Van Hooijdonk of Pepi (Groningen, eigendom Augsburg) bij AZ willen banken? Alle drie zochten juist speelminuten, niet dat bovenstaande per se AZ waardig zijn momenteel maar meer 3 spitsen die bovenkwamen drijven.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

FugAZi schreef: 24 okt 2022, 18:45 Dat heb ik oa zeker gezegd, dat natuurlijk onderbouwd met een realistische kijk op de salarishuishouding en de hoeveelheid speeltijd waar een tweede spits voor naar Alkmaar wil komen. Dat brengt ons bij de vraag: Wie veel beter dan Odgaard en Barasi had op de bank willen gaan zitten voor een AZ salaris?
Vrijwel alle posities zijn dubbel bezet. Achter een basisspeler staat een speler die van redelijk vergelijkbaar niveau is. Althans dat zou de bedoeling moeten zijn.

Maar onze spitspositie is met Pavlidis goed ingevuld, maar daar achter hebben wij geen goede invulling. Odgaard (gehaald voor rechterkant voorin) en Barasi (te licht) zijn dat namelijk niet. Een pinchhitter hebben wij ook niet. Dus ik vind dit wel een gemis in de selectie. Jansen gaat zelfs schuiven met breker Dani de Wit. Beetje armoedig.

Het argument dat het te duur wordt gaat niet op voor de centrum verdediging. BMI en Vanheusden zijn geen goedkope jongens. Dan hebben wij Panta en Beukema nog. Dekker zal nog niet een fors contract hebben.

Maar al met al kun je nu wel concluderen dat wij naast Pavlidis gewoon nog een goede centrumspits nodig hebben. Ook al had hij niet geblesseerd geraakt. We spelen bijna elke week ook een midweekse wedstrijd. Idealiter heb je zelfs twee goede spitsen en een pinchhitter. Voetbal draait om goals maken en het liefst zoveel mogelijk om te winnen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 25 okt 2022, 05:57 Vrijwel alle posities zijn dubbel bezet. Achter een basisspeler staat een speler die van redelijk vergelijkbaar niveau is. Althans dat zou de bedoeling moeten zijn.

Maar onze spitspositie is met Pavlidis goed ingevuld, maar daar achter hebben wij geen goede invulling. Odgaard (gehaald voor rechterkant voorin) en Barasi (te licht) zijn dat namelijk niet. Een pinchhitter hebben wij ook niet. Dus ik vind dit wel een gemis in de selectie. Jansen gaat zelfs schuiven met breker Dani de Wit. Beetje armoedig.

Het argument dat het te duur wordt gaat niet op voor de centrum verdediging. BMI en Vanheusden zijn geen goedkope jongens. Dan hebben wij Panta en Beukema nog. Dekker zal nog niet een fors contract hebben.

Maar al met al kun je nu wel concluderen dat wij naast Pavlidis gewoon nog een goede centrumspits nodig hebben. Ook al had hij niet geblesseerd geraakt. We spelen bijna elke week ook een midweekse wedstrijd. Idealiter heb je zelfs twee goede spitsen en een pinchhitter. Voetbal draait om goals maken en het liefst zoveel mogelijk om te winnen.
De meeste back-ups zijn multi functioneel (Odgaard is dat eigenlijk ook) of bestaan uit jeugd.

Je zegt het eigenlijk zelf al er zit al heel wat kapitaal in de selectie, maar toch heeft elke back-up een achtergrond verhaal, dat loopt uiteen van voorgeschotelde mogelijkheden op speeltijd, in de toekomst vertrekkende spelers, een eigen traject (Vanheusden) etc.

Iedere speler wil/moet een reden hebben om bij de selectie van AZ te willen horen. Ik denk dat een goede potentiële aankoop voor de spits gaat vragen naar de hiërarchie en zijn kansen. Misschien zal Max tegen die jongen zeggen je bent tweede na Pavlidis maar als die jongen slim is dan weet hij dat hij niet zomaar een aankoop van 4,5 miljoen Odgaard op de bank gaat houden (als anderen ook fit zijn Evjen etc).
Dan gaat zo jongen twijfelen, misschien zegt Max Pavlidis gaat in de zomer weg (dat zou aantrekkelijk kunnen zijn) maar puntje bij paaltje kiest zo jongen voor speeltijd ergens anders. Vervolgens gaat Max naar de mindere goden kijken en ja dan slaat de twijfel toe bij AZ want is zo jongen echt beter dan Barasi en of is schuiven met posities een betere oplossing (ook kijkend naar eigen jeugd ontwikkelen).

Lang verhaal kort dit is AZ in de notendop, ik snap je wens maar ik zie die echt goede spits niet komen (tenminste niet als Pavlidis geen afsluitend traject ingaat).
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

FugAZi schreef: 25 okt 2022, 07:29 ...
Lang verhaal kort dit is AZ in de notendop, ik snap je wens maar ik zie die echt goede spits niet komen (tenminste niet als Pavlidis geen afsluitend traject ingaat).
Anticipeer alvast maar opeen zomers vertrek van Pavlidis. Haal dus nu in de winter periode een nieuwe (buitenlandse) spits die dan alvast kan wennen aan Nederland, AZ en tevens als 2e spits kan dienen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 25 okt 2022, 10:31 Anticipeer alvast maar opeen zomers vertrek van Pavlidis. Haal dus nu in de winter periode een nieuwe (buitenlandse) spits die dan alvast kan wennen aan Nederland, AZ en tevens als 2e spits kan dienen.
Ja dat is de manier, is al een paar keer succesvol geweest. Maar of je daarmee die veel betere spits haal weet ik niet. Als die spits al enigzins in de buurt zit van Odgaard en Barasi dan begint mijn hele riedeltje van afwegen weer overnieuw.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Odgaard heeft m.i. veel te weinig techniek, goed schot, maar geen snelheid
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

FugAZi schreef: 25 okt 2022, 14:31 Ja dat is de manier, is al een paar keer succesvol geweest. Maar of je daarmee die veel betere spits haal weet ik niet. Als die spits al enigzins in de buurt zit van Odgaard en Barasi dan begint mijn hele riedeltje van afwegen weer overnieuw.
Odgaard is geen spits, waarschijnlijk hangend rechtsbuiten en daarna eerder een 10 dan een spits. Barasi is een lichtgewicht, m.a.w. AZ heeft geen fatsoenlijk alternatief voor Pavlidis nu - dus ook niet bij zijn vertrek.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

De Rode Baron schreef: 07 okt 2022, 11:47 Ik hoor vaak commentators roepen dat er wel het nodige geluk aan zijn goals zit omdat bijv. zijn schot van richting is veranderd of dat het nooit zo bedoeld is om de bal zo te raken.
Maar omdat hij zo doelgericht is dwingt hij dat 'geluk' ook gewoon af en is er dus feitelijk geen sprake meer van geluk.
Kom weer even terug op mijn oude post, wederom hoor ik de commentator vanavond het woord 'geluk' bij zijn treffer in de mond nemen, maar zoals we inmiddels weten is dit geen 'geluk' meer.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 30 okt 2022, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 30 okt 2022, 17:51 Kom weer even terug op mijn oude post, wederom hoor ik de commentator vanavond het woord 'geluk' in de mond nemen, maar zoals we inmiddels weten is dit geen 'geluk' meer.
Inderdaad. Is gewoon een kwaliteit
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 30 okt 2022, 17:52 Inderdaad. Is gewoon een kwaliteit
Zekers, hij heeft er patent op.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 30 okt 2022, 17:51 Kom weer even terug op mijn oude post, wederom hoor ik de commentator vanavond het woord 'geluk' in de mond nemen, maar zoals we inmiddels weten is dit geen 'geluk' meer.
Eens, gaat op deze manier richting de dubbele cijfers en dat is echt niet puur geluk. Het is niet alsof je naar de zak aardappelen bent het kijken die de naam Bjorn Johnsen droeg.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 30 okt 2022, 17:54 Eens, gaat op deze manier richting de dubbele cijfers en dat is echt niet puur geluk. Het is niet alsof je naar de zak aardappelen bent het kijken die de naam Bjorn Johnsen droeg.
En die jongen heeft ook een enorme inzet, zit denk ik qua meters wel richting onze duracell de Wit. Vandaag hield hij ook weer drie man bezig.
Ik zou hem , nu Pavlidis terug is en de Wit geschorst is op10 zetten en op rechts zou Janssen de afweging kunnen maken tussen Yuki of Lahdo tegen RKC.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Klasbak =D> =D> Heeft door de afwezigheid van Karlsson en/of Pavlidis toch veel wedstrijden in de spits moeten spelen wat niet zijn ding is. Valt op hoe technisch/wendbaar hij eigenlijk is ondanks zijn postuur plus hoeveel hij overtredingen hij wel niet moet incasseren. Straks lekker hangend rechtsbuiten spelen a la Stengs maar dan een stuk beter normaliter.
Plaats reactie