Milos Kerkez (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 21 jul 2022, 21:43 Mooi schot, goede acties, maar hij gaf ook 2 ziekenhuisballen die elke eredivisie ploeg 100% zeker hadden gemaakt en had je gewoon achter gestaan.
Mees de Wit, had in zijn korte speeltijd net zoveel of misschien wel meer rendement met zijn combinatie en overlap en voorzetten dan Kerkez. Gaat een leuke competitie worden tussen die 2.
Tja. Heb je dus twee uitstekende linksbacks, terwijl +/- de helft van het elftal nog niet staat ...
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 jul 2022, 07:54 Tja. Heb je dus twee uitstekende linksbacks, terwijl +/- de helft van het elftal nog niet staat ...
Je kan aan deze wedstrijd helemaal niet zien of het wel of niet staat. Je hebt 2 ploegen nodig om te voetballen, 8 man op rij achterin maakt al het voetbal dood.
Laatst gewijzigd door FugAZi op 22 jul 2022, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 jul 2022, 07:54 Tja. Heb je dus twee uitstekende linksbacks, terwijl +/- de helft van het elftal nog niet staat ...
Dan ben ik toch benieuwd wie jij dan onder de helft van het elftal schaart, maar dat is wellicht voer voor een ander topic. Kerkez is een speler waar je voor naar het stadion komt, maar die slordigheidjes moeten er wel uit. Werkethiek kunnen veel wel nog een voorbeeld aan nemen.
Compete to complete
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Prima vervanger van Wijndal en gisteren 1 van de lichtpuntjes. Connectie met Odgaard was goed dus dat moet met Karlsson ook wel lukken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 21 jul 2022, 21:43 Mees de Wit, had in zijn korte speeltijd net zoveel of misschien wel meer rendement met zijn combinatie en overlap en voorzetten dan Kerkez.
Wij hebben naar hele andere wedstrijden gekeken lijkt het wel.

Mees de Wit werd niet goed gevonden in het veld, dat kan komen omdat hij nieuw is en hij andere dingen doet dan mensen verwachten, of hij loopt gewoon fout. Ik heb een leuke loopactie van hem gezien waar zijn medespelers hem totaal over het hoofd zagen. Maar ik heb ook gezien dat een aantal van zijn ballen totaal verkeerd vielen en dat hij in het strafschop gebied opeens opdook op de verkeerde plek.

Nee Kerkez en Odgaard leken echt een connectie te hebben, ik was voor zijn komst ontzettend nieuwsgierig naar wat Kerkez moest brengen, maar Kerkez brengt in ieder geval kracht, assertiviteit en lef. Kwaliteiten die dit AZ hard nodig heeft.

Kerkez heeft veel meer gebracht dan Mees de Wit en als hij niet tussentijds een beetje raar terecht was gekomen na een tackle was dat een van de spelers die ik gewoon had laten staan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 22 jul 2022, 09:45 Wij hebben naar hele andere wedstrijden gekeken lijkt het wel.

Mees de Wit werd niet goed gevonden in het veld, dat kan komen omdat hij nieuw is en hij andere dingen doet dan mensen verwachten, of hij loopt gewoon fout. Ik heb een leuke loopactie van hem gezien waar zijn medespelers hem totaal over het hoofd zagen. Maar ik heb ook gezien dat een aantal van zijn ballen totaal verkeerd vielen en dat hij in het strafschop gebied opeens opdook op de verkeerde plek.

Nee Kerkez en Odgaard leken echt een connectie te hebben, ik was voor zijn komst ontzettend nieuwsgierig naar wat Kerkez moest brengen, maar Kerkez brengt in ieder geval kracht, assertiviteit en lef. Kwaliteiten die dit AZ hard nodig heeft.

Kerkez heeft veel meer gebracht dan Mees de Wit en als hij niet tussentijds een beetje raar terecht was gekomen na een tackle was dat een van de spelers die ik gewoon had laten staan.
Zou ik nog maar even terugkijken als ik jou was. Ik gun het niemand om dit afbraak voetbal met 8 man op rij terug te kijken, maar je hebt duidelijk de voorzetten gemist die de Wit na goed opgezette overlaps heeft afgeleverd. Daarbij was er ongeveer de helft minder ruimte in de fase dat de Wit speelde. Maar nogmaals begrijp me niet verkeerd heel blij met Kerkes (maar die ziekenhuisballen waren echt tegen elke iets meer aanvallend spelende club een tegendoelpunt geweest, dat is toch best zorgelijk).
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 22 jul 2022, 09:52 Zou ik nog maar even terugkijken als ik jou was. Ik gun het niemand om dit afbraak voetbal met 8 man op rij terug te kijken, maar je hebt duidelijk de voorzetten gemist die de Wit na goed opgezette overlaps heeft afgeleverd. Daarbij was er ongeveer de helft minder ruimte in de fase dat de Wit speelde. Maar nogmaals begrijp me niet verkeerd heel blij met Kerkes (maar die ziekenhuisballen waren echt tegen elke iets meer aanvallend spelende club een tegendoelpunt geweest, dat is toch best zorgelijk).
Nu moet ik zeggen dat ik ook een redelijk grote defensieve blunder van Reijnders heb gezien en die is mij misschien meer bijgebleven. Het moge duidelijk zijn dat er gisteren zeker een paar ballen zijn weggegeven waar je tegen een sterkere tegenstander niet mee weg zou zijn gekomen. Dat gebeurde tegen Westerlo overigens ook, hoevaak die Dierckx eigenlijk gevaarlijk weggestoken kon worden was zorgwekkend.

Ik hoop dat met Vanheusden en hopelijk nog een fysiek sterke middenvelder erbij dat de kwaliteit in de verdediging wat vooruit gaat zodat dit soort situaties beter gaan verlopen. Dan geef je zo'n Kerkez ook meer de ruimte om te doen waar hij goed in is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 22 jul 2022, 09:57 Nu moet ik zeggen dat ik ook een redelijk grote defensieve blunder van Reijnders heb gezien en die is mij misschien meer bijgebleven. Het moge duidelijk zijn dat er gisteren zeker een paar ballen zijn weggegeven waar je tegen een sterkere tegenstander niet mee weg zou zijn gekomen. Dat gebeurde tegen Westerlo overigens ook, hoevaak die Dierckx eigenlijk gevaarlijk weggestoken kon worden was zorgwekkend.

Ik hoop dat met Vanheusden en hopelijk nog een fysiek sterke middenvelder erbij dat de kwaliteit in de verdediging wat vooruit gaat zodat dit soort situaties beter gaan verlopen. Dan geef je zo'n Kerkez ook meer de ruimte om te doen waar hij goed in is.
Ja die van Reijnders was ook zorgelijk, maar die zijn jammer genoeg haast standaard (net als Midtsjø trouwens) het zit in het AZ spel. Met vaak 6 of 7 voor de bal waardoor de verdedigende middenvelders vaak de ruimte hebben/krijgen om een actie te (moeten) maken.

Ik snap de vanheusden ophemeling niet zo erg, die gaat net als al zijn voorgangers/ collega's veel ruimte in rug krijgen (weer dat AZ spel). Dus zal zuinig moeten zijn op de bal omdat 1 verkeerde pass dodelijk kan zijn, dus die gaat ook meerdere keren breed spelen om de zekere bal te kunnen geven. De focus leggen op de verdedigers is in mijn ogen een non discussie, ja er zijn indivuele fouten (die moeten ook benoemd worden) maar om ze te vergelijken met verdedigers die in een systeem spelen met maar 3 man voor de bal heb ik nooit begrepen (dat wordt hier constant gedaan).
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 22 jul 2022, 10:13 Ja die van Reijnders was ook zorgelijk, maar die zijn jammer genoeg haast standaard (net als Midtsjø trouwens) het zit in het AZ spel. Met vaak 6 of 7 voor de bal waardoor de verdedigende middenvelders vaak de ruimte hebben/krijgen om een actie te (moeten) maken.

Ik snap de vanheusden ophemeling niet zo erg, die gaat net als al zijn voorgangers/ collega's veel ruimte in rug krijgen (weer dat AZ spel). Dus zal zuinig moeten zijn op de bal omdat 1 verkeerde pass dodelijk kan zijn, dus die gaat ook meerdere keren breed spelen om de zekere bal te kunnen geven. De focus leggen op de verdedigers is in mijn ogen een non discussie, ja er zijn indivuele fouten (die moeten ook benoemd worden) maar om ze te vergelijken met verdedigers die in een systeem spelen met maar 3 man voor de bal heb ik nooit begrepen (dat wordt hier constant gedaan).
Ik hemel Vanheusden niet per definitie op, maar het je tussen de centrumverdedigers van België spelen is toch nog best een prestatie. Dat geeft je op voorhand het voordeel van de twijfel. Vanheusden hield Denayer (ook haalbaar op het moment overigens) op de bank en werd geselecteerd in een tijd dat Alderweireld nog gewoon speelde. Uiteindelijk heeft blessureleed roet in het eten gegooid, maar dat was waar hij op dat moment stond in zijn ontwikkeling.

Om het terug naar Kerkez te brengen :
Ik heb Kerkez meer dingen zien brengen die ik nodig vind bij AZ (gelijkend aan de stijl van Poulsen en Svensson als backs) dan dat ik hem zaken heb zien doen die mij per direct zorgen baren. Een beetje positiviteit mag ook een keer toch :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 22 jul 2022, 08:10 Je kan aan deze wedstrijd helemaal niet zien of het wel of niet staat. Je hebt 2 ploegen nodig om te voetballen, 8 man op rij achterin maakt al het voetbal dood.
Ik heb vorig seizoen ook een wedstrijd of 50 bekeken ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZSander schreef: 22 jul 2022, 08:14 Dan ben ik toch benieuwd wie jij dan onder de helft van het elftal schaart,
Twijfelgevallen die gewoon geregeld - in de basis - meedoen:

Vindahl / Verhulst
Indi
Beukema
Hatzdiakos / Witry
Reijnders
De Wit
Evjen

En wie staat er straks eigenlijk rechtsbuiten? Wordt dat zeker Odgaard? Of zien we daar op een goede dag Sugawara gewoon weer opduiken? Of kunnen we al blind inzetten op Lahdo?

Er zijn - op dit moment - feitelijk maar 7 namen en 6 posities die ik blind durf in te vullen voor een basisplaats met gedegen resultaat :

Kerkez (en dus De Wit)
Sugawara
Clasie
Karlsson
Pavlidis
Midtsjo (als die blijft)

Waar ik Odgaard moet zetten weet ik nog niet.

Wat gaan we eigenlijk doen als Pavlidis uitvalt?

De rest van de selectie zit dus vol twijfelgevallen en/of halfbakken spelers.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 jul 2022, 11:18 Ik heb vorig seizoen ook een wedstrijd of 50 bekeken ...
Dan weet je dat ploegen, niet durven voetballen tegen AZ, wat zou daar nou de reden van zijn? Dat AZ het blijft verkloten met 7 á 8 man voor de bal en daar tegenstander in counter mee helpt is een andere discussie.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 22 jul 2022, 11:14 Ik hemel Vanheusden niet per definitie op, maar het je tussen de centrumverdedigers van België spelen is toch nog best een prestatie. Dat geeft je op voorhand het voordeel van de twijfel. Vanheusden hield Denayer (ook haalbaar op het moment overigens) op de bank en werd geselecteerd in een tijd dat Alderweireld nog gewoon speelde. Uiteindelijk heeft blessureleed roet in het eten gegooid, maar dat was waar hij op dat moment stond in zijn ontwikkeling.

Om het terug naar Kerkez te brengen :
Ik heb Kerkez meer dingen zien brengen die ik nodig vind bij AZ (gelijkend aan de stijl van Poulsen en Svensson als backs) dan dat ik hem zaken heb zien doen die mij per direct zorgen baren. Een beetje positiviteit mag ook een keer toch :wink:
👍
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 22 jul 2022, 11:27 Twijfelgevallen die gewoon geregeld - in de basis - meedoen:

Vindahl / Verhulst
Indi
Beukema
Hatzdiakos / Witry
Reijnders
De Wit
Evjen

En wie staat er straks eigenlijk rechtsbuiten? Wordt dat zeker Odgaard? Of zien we daar op een goede dag Sugawara gewoon weer opduiken? Of kunnen we al blind inzetten op Lahdo?

Er zijn - op dit moment - feitelijk maar 7 namen en 6 posities die ik blind durf in te vullen voor een basisplaats met gedegen resultaat :

Kerkez (en dus De Wit)
Sugawara
Clasie
Karlsson
Pavlidis
Midtsjo (als die blijft)

Waar ik Odgaard moet zetten weet ik nog niet.

Wat gaan we eigenlijk doen als Pavlidis uitvalt?

De rest van de selectie zit dus vol twijfelgevallen en/of halfbakken spelers.
Ben ik met jou eens. Waarbij nmm Odgaard laat zien een basisspeler te zijn. Hij komt het beste tot zijn recht vanaf rechts. Moet nog conditie en ritme krijgen, maar veelbelovend. Ik durf Reijnders wel als vaste waarde te bestempelen. Laatste 10 wedstrijden constant een voldoende. Lijkt mij een prima nr 10. Vanheusden lost hopelijk de CV voor een deel op, dan is AZ al een heel eind denk ik.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 jul 2022, 11:27 Twijfelgevallen die gewoon geregeld - in de basis - meedoen:

Vindahl / Verhulst
Indi
Beukema
Hatzdiakos / Witry
Reijnders
De Wit
Evjen

En wie staat er straks eigenlijk rechtsbuiten? Wordt dat zeker Odgaard? Of zien we daar op een goede dag Sugawara gewoon weer opduiken? Of kunnen we al blind inzetten op Lahdo?

Er zijn - op dit moment - feitelijk maar 7 namen en 6 posities die ik blind durf in te vullen voor een basisplaats met gedegen resultaat :

Kerkez (en dus De Wit)
Sugawara
Clasie
Karlsson
Pavlidis
Midtsjo (als die blijft)

Waar ik Odgaard moet zetten weet ik nog niet.

Wat gaan we eigenlijk doen als Pavlidis uitvalt?

De rest van de selectie zit dus vol twijfelgevallen en/of halfbakken spelers.
Odgaard gaat het seizoen als rechtsbuiten starten mits Karlsson fit is. Indi is ook gewoon een prima basisspeler. Dat hij hier zo gebashed wordt is in mijn optiek onterecht, ondanks dat hij afgelopen seizoen ook wel eens in de malaise deelde. Voor RCV is Vanheusden aangetrokken.

Ik zou dus eerder stellen dat we alleen nog op de 10 een versterking missen (daar wordt momenteel aan gewerkt en met de wit hebben we daar iemand staan die vaak toch wel een zesje scoort) en dat de keeper een écht probleem is.
Compete to complete
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 jul 2022, 11:27 Twijfelgevallen die gewoon geregeld - in de basis - meedoen:

Vindahl / Verhulst
Indi
Beukema
Hatzdiakos / Witry
Reijnders
De Wit
Evjen

En wie staat er straks eigenlijk rechtsbuiten? Wordt dat zeker Odgaard? Of zien we daar op een goede dag Sugawara gewoon weer opduiken? Of kunnen we al blind inzetten op Lahdo?

Er zijn - op dit moment - feitelijk maar 7 namen en 6 posities die ik blind durf in te vullen voor een basisplaats met gedegen resultaat :

Kerkez (en dus De Wit)
Sugawara
Clasie
Karlsson
Pavlidis
Midtsjo (als die blijft)

Waar ik Odgaard moet zetten weet ik nog niet.

Wat gaan we eigenlijk doen als Pavlidis uitvalt?

De rest van de selectie zit dus vol twijfelgevallen en/of halfbakken spelers.
Pavlidis hoort natuurlijk nooit bij de zekere spelers te staan, al het statische voetbal komt mede doordat hij geen diepte en snelheid heeft 8)

Voor de rest een prachtig niets zeggend non-lijstje met een groot ajax-niveau wannebee gehalte....
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 22 jul 2022, 12:57 Voor de rest een prachtig niets zeggend non-lijstje met een groot ajax-niveau wannebee gehalte....
Dit vind ik wel een diskwalificatie van mijn uitmuntende biervilt - analyse.

:|

Maar goed: ik ben in ieder geval blij te merken dat Milos soort van onomstreden lijkt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Nu we er allemaal uit zijn over Kerkez voorlopig wil ik even dit momentje pakken om te zeggen:
Zien jullie nu wel, jullie kunnen het zonder erover na te denken toch! een jongen van 18 gewoon de kans geven! =D>
Hij is dan misschien wel aangekocht, maar wanneer je Kerkez zo'n Bosniër van 28 om ziet schoppen, vergeet dan niet dat hij nog maar 18 jaar is.

Goed genoeg is oud genoeg!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 22 jul 2022, 15:44 Nu we er allemaal uit zijn over Kerkez voorlopig wil ik even dit momentje pakken om te zeggen:
Zien jullie nu wel, jullie kunnen het zonder erover na te denken toch! een jongen van 18 gewoon de kans geven! =D>
Hij is dan misschien wel aangekocht, maar wanneer je Kerkez zo'n Bosniër van 28 om ziet schoppen, vergeet dan niet dat hij nog maar 18 jaar is.

Goed genoeg is oud genoeg!
Daar mogen we dan Jansen best de credits voor geven. Kerkez blonk niet bepaald uit in Jong AZ en Mees De Wit had stiekem toch op een basisplaats gerekend bij het aantrekken.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Leeuwenhart schreef: 23 jul 2022, 06:34 Daar mogen we dan Jansen best de credits voor geven. Kerkez blonk niet bepaald uit in Jong AZ en Mees De Wit had stiekem toch op een basisplaats gerekend bij het aantrekken.
Daar zou ik niet te zwaar aan tillen. Vindahl denkt ook dat hij op het niveau van de top3 PL zit. De meeste voetballers blinken niet heel erg uit in zelfreflectie. Koopmeiners was daar een aardige uitzondering op de regel.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie