Milos Kerkez (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 31 okt 2022, 15:01 Bij goals van Sparta en Excelsior was het knijpen toch ook gewoon matig?

Hij moet oppassen dat hij er zelf ook niet een beetje in gaat geloven ...

Mijn Milos ...
UP!

Wat loopt hij nu te trutten achterin?

Zijn positionering bij voorzetten en knijpen moet echt drie slagen beter.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 04 nov 2022, 07:58 UP!

Wat loopt hij nu te trutten achterin?

Zijn positionering bij voorzetten en knijpen moet echt drie slagen beter.
Want het is allemaal zijn schuld? ik zie hem nu gewoon in de opstelling een plekje verderop staan dan waar hij tegen Volendam op de plek stond waar Dekker naartoe wilde(Hij stond dit keer waar Clasie tegen Volendam stond). Wie waar moet staan bij een dergelijke omschakeling lijkt mij toch een taak van de trainer? Misschien dat een coachende doelman nog wat invloed heeft.
Ik vind het omgekeerde toch wat ongeloofwaardiger, dat Kerkez meent dat hij zo arrogant kan zijn om te denken dat hij al die grote spitsen er wel uit kan halen alsof hij een centrumverdediger is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 488
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 04 nov 2022, 07:58 UP!

Wat loopt hij nu te trutten achterin?

Zijn positionering bij voorzetten en knijpen moet echt drie slagen beter.
Beide goals, Volendam en Dnipro , zijn vrijwel identiek. Bal over onze rechterkant, Hatzidiakos verdedigd slap, bal komt voor en Beukema en Dekker dekken lucht, goal gemaakt door directe tegenstander van Dekker. Twee keer staat Kerkez daar het dichtste bij en beide keren had ie misschien meer kunnen doen. Maar er gaat te veel fout daarvoorafgaand.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 04 nov 2022, 08:46 Want het is allemaal zijn schuld? ik zie hem nu gewoon in de opstelling een plekje verderop staan dan waar hij tegen Volendam op de plek stond waar Dekker naartoe wilde(Hij stond dit keer waar Clasie tegen Volendam stond). Wie waar moet staan bij een dergelijke omschakeling lijkt mij toch een taak van de trainer? Misschien dat een coachende doelman nog wat invloed heeft.
Ik vind het omgekeerde toch wat ongeloofwaardiger, dat Kerkez meent dat hij zo arrogant kan zijn om te denken dat hij al die grote spitsen er wel uit kan halen alsof hij een centrumverdediger is.
Nee. Het is de schuld van een groot aantal spelers en de staf, maar zeker ook van Kerkez. Die bij ballen van rechts het meeste overzicht heeft om vervolgens de man die hij pakt echt waardeloos te verdedigen.

Voor de wedstrijd moet de trainer instructies geven, maar gedurende wedstrijd heb je natuurlijk constant nieuwe situaties (wissels, al dan niet instormende middenvelders) dan is het aan iedereen in de laatste linie om op te letten en elkaar te coachen. Bij voorzetten van rechts verwacht ik dus veel van Kerkez en Dekker.

Maar dit krijg je dus met jonge spelers (die de taal niet spreken) ...

Verhulst zou het eventueel nog kunnen doen, maar die heeft het veel te druk met zijn eigen prestaties.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 04 nov 2022, 09:34 Nee. Het is de schuld van een groot aantal spelers en de staf, maar zeker ook van Kerkez. Die bij ballen van rechts het meeste overzicht heeft om vervolgens de man die hij pakt echt waardeloos te verdedigen.

Voor de wedstrijd moet de trainer instructies geven, maar gedurende wedstrijd heb je natuurlijk constant nieuwe situaties (wissels, al dan niet instormende middenvelders) dan is het aan iedereen in de laatste linie om op te letten en elkaar te coachen. Bij voorzetten van rechts verwacht ik dus veel van Kerkez en Dekker.

Maar dit krijg je dus met jonge spelers (die de taal niet spreken) ...

Verhulst zou het eventueel nog kunnen doen, maar die heeft het veel te druk met zijn eigen prestaties.
Maar als ik dan er al vanuit moet gaan dat de actie tegen Volendam uit eigen initatief en dus volkomen verkeerd was van Kerkez (en daar ben ik nog wel toe bereid) dan zou hij toch deze week onder uit de zak moeten hebben gekregen en een andere tegenstander aangewezen hebben moeten krijgen om te dekken in de verdediging? Tegen Volendam was het bijvoorbeeld logisch geweest als hij Oristanio moest dekken, want die werd door niemand gedekt (positioneel gezien). Tegen Dnipro staat hij echter weer gewoon als de 2e man in 2 mans dekking van de spits (Wat het nog frappanter maakt) Dat heeft toch gewoon met de verdedigende opdrachten te maken? (die uiteraard kunnen wisselen door omstandigheden tijdens de wedstrijd).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 04 nov 2022, 09:52 Dat heeft toch gewoon met de verdedigende opdrachten te maken?
Ja, maar je kan niet elke situatie doorspreken. Omdat spelers en positie constant wisselen.

Dan kan je nog wel zeggen dat de laatste linie keurig op lijn blijft, maar als Kerkez vervolgens de verkeerde man pakt of een man helemaal niet dekt houdt alles op.

Ik vind het een geweldige speler, maar ik vind de laatste twee goals primair zijn fout.

Wellicht gedeeld met Hatzdiakos.

(En nog een vleugje Dekker en Verhust: maar die ontzie ik beide voor deze keer. Ook omdat ik minder van hen verwacht.)
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Totaal zoek gespeeld door Hassan. Hij zal wel duizelig zijn.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 06 nov 2022, 18:44 Totaal zoek gespeeld door Hassan. Hij zal wel duizelig zijn.
Dramatische pot. Ook aanvallend niks gebracht.

Maar hij mag dat een keer. De rest niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 06 nov 2022, 19:00 Dramatische pot. Ook aanvallend niks gebracht.
Op een of andere manier loopt zijn samenwerking met Karlsson niet.
De samenwerking Van Brederode-Kerkez loopt beter gezien ze elkaar zoeken, vreemd wat Karlsson kon het toch uitstekend vinden met Wijndal.
Kerkez heeft hier naam gemaakt in de periode dat karlsson er niet bij was.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 06 nov 2022, 19:51 Op een of andere manier loopt zijn samenwerking met Karlsson niet.
De samenwerking Van Brederode-Kerkez loopt beter gezien ze elkaar zoeken, vreemd wat Karlsson kon het toch uitstekend vinden met Wijndal.
Kerkez heeft hier naam gemaakt in de periode dat karlsson er niet bij was.
Komt ook omdat Brederode veel meer op safe speelt. En zelf weinig initiatief neemt. Dus ja wat is dan beter is de vraag.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 06 nov 2022, 20:08 Komt ook omdat Brederode veel meer op safe speelt. En zelf weinig initiatief neemt. Dus ja wat is dan beter is de vraag.
Maar Karlsson-Wijndal liep wel als een treintje daar op links.
Ligt het aan Karlsson of aan kerkez dat de wisselwerking er niet echt is?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 06 nov 2022, 20:12 Maar Karlsson-Wijndal liep wel als een treintje daar op links.
Ligt het aan Karlsson of aan kerkez dat de wisselwerking er niet echt is?
Ik denk dat het ook niet helpt dat AZ geen rechterkant heeft. Karlsson komt heel weinig aan de bal waar je hem wilt hebben. Veel te vaak inzakken om de bal op te halen, of aan het zwerven.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 06 nov 2022, 20:14 Ik denk dat het ook niet helpt dat AZ geen rechterkant heeft. Karlsson komt heel weinig aan de bal waar je hem wilt hebben. Veel te vaak inzakken om de bal op te halen, of aan het zwerven.
Het blijft zonde dat we in korte tijd ineens zoveel punten laten liggen want ik ben er wel van overtuigd dat als alles compleet is we een elftal hebben dat mee kan doen.
Met Indi en Vanheusden hebben we ervaring, nu doet Dekker verdedigend wel zijn ding maar durft totaal niet naar voren te spelen. Letterlijk alles legt hij breed bij Beukema neer.
Vooral een speler als Vanheusden kan van achter uit meer voor diepgang zorgen en met Mihailovic zijn loopvermogen zullen de aanvallers meer ondersteuning krijgen.
Nu vind ik de afstand tussen middenveld en aanval te groot waardoor spelers als Karlsson nog niet echt in hun kracht komen te spelen en dus inderdaad, zoals je zegt, gaan zwerven.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 06 nov 2022, 19:51 Op een of andere manier loopt zijn samenwerking met Karlsson niet.
De samenwerking Van Brederode-Kerkez loopt beter gezien ze elkaar zoeken, vreemd wat Karlsson kon het toch uitstekend vinden met Wijndal.
Kerkez heeft hier naam gemaakt in de periode dat karlsson er niet bij was.
De samenwerking loopt niet, omdat Kerkez instinctief doorloopt en Karlsson simpelweg niet op hem let.
Misschien is het een onderling iets, misschien is het een ego dingetje, dat is speculatie.
Wat ik in ieder geval zeker weet is dat ik Kerkez al een redelijk aantal keer de bal heb zien afgeven en/of de correcte loopactie in de overlap te maken, waarbij hij vervolgens volstrekt genegeerd wordt door Karlsson. Dit terwijl Kerkez best bereid blijkt om de bal bij Karlsson in te leveren als hij zelf op komt.

Er gaat in ieder geval iets mis in de wisselwerking omdat beide spelers dezelfde dingen willen doen en zolang die van Kerkez slagen kun je hem niet echt verwijten maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 06 nov 2022, 20:08 Komt ook omdat Brederode veel meer op safe speelt. En zelf weinig initiatief neemt. Dus ja wat is dan beter is de vraag.
Omdat van Brederode juist Kerkez wel ziet staan en hem niet het gevoel geeft dat al zijn sprintjre voor jan lul zijn.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 06 nov 2022, 21:14 Omdat van Brederode juist Kerkez wel ziet staan en hem niet het gevoel geeft dat al zijn sprintjre voor jan lul zijn.
Kerkez zorgt ook regelmatig voor de ruimte, zodat Karlsson zon indraaiende voorzet kan geven waaruit heel vaak grote kansen komen. Maar eens dat hij hem soms overslaat, kan beter die afstemming. Niet eens perse omdat hij opzoek is naar eigen succes, zoveel schiet Karlsson niet.

Al blijf ik er wel bij dat Karlsson/kerkez veel te weinig in die situatie komen. Ze moeten vaak gaan zwerven en andere rare dingen doen om aan de bal te komen. Omdat AZ verder voetballend ondermaats is om zo hoog op het veld terecht te komen.

Brederode geeft die bal als safe optie altijd maar aan Kerkez of terug. Dan vind ik niet perse een pluspunt. Is ook regelmatig dat Brederode in een goede positie in balbezit kwam om dan toch weer ergens terug te passen/ niet te schieten
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 06 nov 2022, 21:03 De samenwerking loopt niet, omdat Kerkez instinctief doorloopt en Karlsson simpelweg niet op hem let.
Misschien is het een onderling iets, misschien is het een ego dingetje, dat is speculatie.
Wat ik in ieder geval zeker weet is dat ik Kerkez al een redelijk aantal keer de bal heb zien afgeven en/of de correcte loopactie in de overlap te maken, waarbij hij vervolgens volstrekt genegeerd wordt door Karlsson. Dit terwijl Kerkez best bereid blijkt om de bal bij Karlsson in te leveren als hij zelf op komt.

Er gaat in ieder geval iets mis in de wisselwerking omdat beide spelers dezelfde dingen willen doen en zolang die van Kerkez slagen kun je hem niet echt verwijten maken.
Eens.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Karlsson had afgelopen zomer verkocht moeten worden. Had beter voor hemzelf en AZ geweest. Is nu vooral bezig zichzelf in de schijnwerper te zetten. Niet functioneel en de wisselwerking met Kerkez lijdt daaronder. Wanneer de mindset van Karlsson verbetert kan Kerkez daar ook van profiteren. Onze staf zou daar ook direct mee aan de slag moeten gaan om juist dat wapen te verbeteren.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 07 nov 2022, 08:37 Karlsson had afgelopen zomer verkocht moeten worden. Had beter voor hemzelf en AZ geweest. Is nu vooral bezig zichzelf in de schijnwerper te zetten. Niet functioneel en de wisselwerking met Kerkez lijdt daaronder. Wanneer de mindset van Karlsson verbetert kan Kerkez daar ook van profiteren. Onze staf zou daar ook direct mee aan de slag moeten gaan om juist dat wapen te verbeteren.
We hebben kwaliteit nodig om mee te kunnen doen bovenin en dan moet je een speler als Karlsson binnenboord houden. Hij begint nu weer langzaam zijn niveau te halen.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 07 nov 2022, 10:57 We hebben kwaliteit nodig om mee te kunnen doen bovenin en dan moet je een speler als Karlsson binnenboord houden. Hij begint nu weer langzaam zijn niveau te halen.
Je ziet bij Karlsson dat het tussen de oren niet goed zit. Ik vind dat ie nog lang niet op zijn niveau zit. Doet maar wat en wacht ook veel te lang met het zien van zijn medespelers.
Plaats reactie