Milos Kerkez (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Wijze woorden lees ik in bovenstaande reacties.
Kerkez krijgt 'm meestal niet dus wordt hij ontmoedigd om telkens die loopacties te maken. Waar Wijndal 'm meestal wel kreeg. Een bekend verschijnsel: Ouwejan kreeg 'm nooit van Idrissi terwijl Wijndal 'm wel kreeg. Dan vindt zo'n buitenspeler dus dat de back de loopactie moet maken om ruimte te creëren zodat hij zelf zijn actie kan maken. Oftewel de back wordt beschouwd als inferieur en zijn acties zijn ten dienste van de superieure aanvaller en zijn transferwaarde/carrière perspectieven. Zo'n houding is funest voor de eenheid en de teamgeest en die is weer belangrijk voor de prestaties.
Ofschoon iedereen het er over eens is dat Karlsson buitengewone kwaliteiten heeft is het dus de vraag in hoeverre die het functioneren van het team als geheel ten goede komen.
Naast een groot ego spelen er volgens mij bij Karlsson nog wel een paar dingetjes waar een sportpsycholoog behulpzaam bij zou kunnen zijn.
Wellicht hadden we hem beter voor 15 miljoen kunnen verkopen toen de kans zich voordeed in de zomer.
Het is op dit forum al eerder geconstateerd: zonder Karlsson stonden we ongeslagen bovenaan in de eredivisie en de Conf League poule. De neergang viel samen met zijn terugkeer. In hoeverre er een oorzakelijk verband bestaat zullen we nooit precies weten. Duidelijker is het effect van Karlsson op het spel van Kerkez, in ieder geval in aanvallende zin. De lullige manier van (niet) meeverdedigen draagt ook al niet bij aan het floreren van Kerkez in verdedigende zin.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 07 nov 2022, 14:46 Wijze woorden lees ik in bovenstaande reacties.
Kerkez krijgt 'm meestal niet dus wordt hij ontmoedigd om telkens die loopacties te maken. Waar Wijndal 'm meestal wel kreeg. Een bekend verschijnsel: Ouwejan kreeg 'm nooit van Idrissi terwijl Wijndal 'm wel kreeg. Dan vindt zo'n buitenspeler dus dat de back de loopactie moet maken om ruimte te creëren zodat hij zelf zijn actie kan maken. Oftewel de back wordt beschouwd als inferieur en zijn acties zijn ten dienste van de superieure aanvaller en zijn transferwaarde/carrière perspectieven. Zo'n houding is funest voor de eenheid en de teamgeest en die is weer belangrijk voor de prestaties.
Ofschoon iedereen het er over eens is dat Karlsson buitengewone kwaliteiten heeft is het dus de vraag in hoeverre die het functioneren van het team als geheel ten goede komen.
Naast een groot ego spelen er volgens mij bij Karlsson nog wel een paar dingetjes waar een sportpsycholoog behulpzaam bij zou kunnen zijn.
Wellicht hadden we hem beter voor 15 miljoen kunnen verkopen toen de kans zich voordeed in de zomer.
Het is op dit forum al eerder geconstateerd: zonder Karlsson stonden we ongeslagen bovenaan in de eredivisie en de Conf League poule. De neergang viel samen met zijn terugkeer. In hoeverre er een oorzakelijk verband bestaat zullen we nooit precies weten. Duidelijker is het effect van Karlsson op het spel van Kerkez, in ieder geval in aanvallende zin. De lullige manier van (niet) meeverdedigen draagt ook al niet bij aan het floreren van Kerkez in verdedigende zin.
goh dit verhaal wordt nu echt wel schromelijk overdreven zeg. De keren dat Kerkez echt opzichtig werdt overgeslagen zijn op 1 hand te tellen. Veel vaker is het overduidelijk wat AZ/kerkez gaat doen, en anticipeert de tegenstander daar op. En is inderdaad naar binnen kappen en voorgeven de beste optie, waar keer op keer enorme kansen uit komen voor anderen. Ze komen sowieso veel te weinig in die positie ook trouwens. Op de eerste 2 potjes na (waar Karlsson eigenlijk gewoon ziek was maar moest spelen voor Odgaard) zie ik hem gewoon zn defensieve meters maken. Maar het stempel is geplakt, dus alles wat hij doet wordt nu uitgelegd alsof t n soort ggz-patient is.
"gigantisch ego"
"ziet de back als inferieur"
"speelt alleen voor zichzelf"
"moet naar een sport psycholoog"

Valt genoeg op zn spel aan te merken, en de samenwerking met Kerkez is verre van optimaal. maar al deze ongefundeerde onzin slaat echt nergens op.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 07 nov 2022, 16:26 Maar het stempel is geplakt, dus alles wat hij doet wordt nu uitgelegd alsof t n soort ggz-patient is.
"gigantisch ego"
"ziet de back als inferieur"
"speelt alleen voor zichzelf"
"moet naar een sport psycholoog"
:lol: !

Deze stempels kan je ook prima plakken op Antti Opdam als je hem in het Verhulst - topic aan het werk ziet.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 07 nov 2022, 16:46 :lol: !

Deze stempels kan je ook prima plakken op Antti Opdam als je hem in het Verhulst - topic aan het werk ziet.
Inkoppertje :lol:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 07 nov 2022, 16:26 goh dit verhaal wordt nu echt wel schromelijk overdreven zeg. De keren dat Kerkez echt opzichtig werdt overgeslagen zijn op 1 hand te tellen. Veel vaker is het overduidelijk wat AZ/kerkez gaat doen, en anticipeert de tegenstander daar op. En is inderdaad naar binnen kappen en voorgeven de beste optie, waar keer op keer enorme kansen uit komen voor anderen. Ze komen sowieso veel te weinig in die positie ook trouwens. Op de eerste 2 potjes na (waar Karlsson eigenlijk gewoon ziek was maar moest spelen voor Odgaard) zie ik hem gewoon zn defensieve meters maken. Maar het stempel is geplakt, dus alles wat hij doet wordt nu uitgelegd alsof t n soort ggz-patient is.
"gigantisch ego"
"ziet de back als inferieur"
"speelt alleen voor zichzelf"
"moet naar een sport psycholoog"

Valt genoeg op zn spel aan te merken, en de samenwerking met Kerkez is verre van optimaal. maar al deze ongefundeerde onzin slaat echt nergens op.
Oh, is dat jouw mening?
Het was ook duidelijk wat Wijndal ging doen maar net als Kerkez was Wijndal een van degenen die de meeste assists gaf. Goed dus dat hij meestal niet genegeerd werd. Kerkez gaf al 6 assists dit seizoen! Voorspelbaar of niet, Karlsson zou die bal vaker aan Kerkez moeten geven in plaats van voor eigen succes te gaan!
En kennelijk heb jij meer inzicht in de psychische gesteldheid van Jesper Karlsson (die misschien wel verdedigende meters maakt, maar verdedigt op een manier waar spelers van een damesjuniorenteam zich nog voor zouden schamen). Zou je misschien uit kunnen leggen waarom onze teamplayer volstrekt onbewogen bleef toen van Brederode die 0-2 scoorde tegen Vaduz?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 08 nov 2022, 01:11 Oh, is dat jouw mening?
Het was ook duidelijk wat Wijndal ging doen maar net als Kerkez was Wijndal een van degenen die de meeste assists gaf. Goed dus dat hij meestal niet genegeerd werd. Kerkez gaf al 6 assists dit seizoen! Voorspelbaar of niet, Karlsson zou die bal vaker aan Kerkez moeten geven in plaats van voor eigen succes te gaan!
En kennelijk heb jij meer inzicht in de psychische gesteldheid van Jesper Karlsson (die misschien wel verdedigende meters maakt, maar verdedigt op een manier waar spelers van een damesjuniorenteam zich nog voor zouden schamen). Zou je misschien uit kunnen leggen waarom onze teamplayer volstrekt onbewogen bleef toen van Brederode die 0-2 scoorde tegen Vaduz?
Ja dat is mijn mening, maar ik onderbouw het, probeer dat ook eens zou ik zeggen. Voor de honderdste keer, hij gaat niet voor eigen succes. Hij schiet nauwelijks op goal itt tot bijv Odgaard. Volgt bijna altijd een voorzet. Ik begrijp die kronkel niet, waarom zou Karlsson Kerkez overslaan om hem wel aan anderen voor te geven. Jij doet net alsof Kerkez in vrije positie telkens wordt overgeslagen zodat Karlsson zelf kan schieten, dat is gewoon niet waar. Ik zei niet dat het voorspelbaar was, die pass is gewoon heel vaak niet beschikbaar omdat de tegenstander het dicht loopt. Die afstemming moet beter, zodat die pass wel beschikbaar is, want daar wordt AZ inderdaad vaak gevaarlijk uit. Maar dat is n ander verhaal. Dat laatste is ook niet helemaal waar, vierde het gwn met het uitvak daarna. Al was zijn eerste reactie misschien inderdaad wel van shit, ik had zelf graag belangrijk willen zijn. Lijkt me n beetje aanvaller eigen. Maar in het veld blijkt totaal niet dat hij voor zichzelf speelt, daarom zie ik daar niet zon probleem in.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 08 nov 2022, 09:52 Ja dat is mijn mening, maar ik onderbouw het, probeer dat ook eens zou ik zeggen. Voor de honderdste keer, hij gaat niet voor eigen succes. Hij schiet nauwelijks op goal itt tot bijv Odgaard. Volgt bijna altijd een voorzet. Ik begrijp die kronkel niet, waarom zou Karlsson Kerkez overslaan om hem wel aan anderen voor te geven. Jij doet net alsof Kerkez in vrije positie telkens wordt overgeslagen zodat Karlsson zelf kan schieten, dat is gewoon niet waar. Ik zei niet dat het voorspelbaar was, die pass is gewoon heel vaak niet beschikbaar omdat de tegenstander het dicht loopt. Die afstemming moet beter, zodat die pass wel beschikbaar is, want daar wordt AZ inderdaad vaak gevaarlijk uit. Maar dat is n ander verhaal. Dat laatste is ook niet helemaal waar, vierde het gwn met het uitvak daarna. Al was zijn eerste reactie misschien inderdaad wel van shit, ik had zelf graag belangrijk willen zijn. Lijkt me n beetje aanvaller eigen. Maar in het veld blijkt totaal niet dat hij voor zichzelf speelt, daarom zie ik daar niet zon probleem in.
Dacht dat ik het in mijn eerste bericht vrij uitgebreid onderbouwd had.
Ben het niet met je eens. Denk dat jij door een andere, wellicht minder objectieve bril naar de wedstrijden kijkt.
Volgens mij gaat hij bij voorkeur voor eigen succes en is hij, zeker sinds zijn terugkeer, niet echt een teamplayer.
Overigens vind ik dat wanneer Karlsson de kans heeft om te schieten, hij dat zeker niet na moet laten want dat is juist één van zijn sterke punten. Verder is hij op dit moment bij AZ waarschijnlijk de duurste jongen die er rond loopt. En dat is niet voor niks uiteraard.
Laten we dus hopen dat hij weer zijn oude vorm hervindt, in dienst van het team gaat spelen en dat zijn mentale issues hem de rest van het seizoen geen belemmering zullen vormen om productief te zijn en daarna een mooie double digit miljoenentransfer te maken.
En dat het samenspel met Kerkez wat beter uit de verf komt dan tot nu toe.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 08 nov 2022, 15:13 Dacht dat ik het in mijn eerste bericht vrij uitgebreid onderbouwd had.
Ben het niet met je eens. Denk dat jij door een andere, wellicht minder objectieve bril naar de wedstrijden kijkt.
Volgens mij gaat hij bij voorkeur voor eigen succes en is hij, zeker sinds zijn terugkeer, niet echt een teamplayer.
Overigens vind ik dat wanneer Karlsson de kans heeft om te schieten, hij dat zeker niet na moet laten want dat is juist één van zijn sterke punten. Verder is hij op dit moment bij AZ waarschijnlijk de duurste jongen die er rond loopt. En dat is niet voor niks uiteraard.
Laten we dus hopen dat hij weer zijn oude vorm hervindt, in dienst van het team gaat spelen en dat zijn mentale issues hem de rest van het seizoen geen belemmering zullen vormen om productief te zijn en daarna een mooie double digit miljoenentransfer te maken.
En dat het samenspel met Kerkez wat beter uit de verf komt dan tot nu toe.
Nee dat doe je niet. Je zegt telkens hij speelt voor zichzelf, egoist, geen teamplayer. Waar blijkt dat uit dan? Hij creëert de meeste kansen voor anderen, en gaat zelden voor eigen succes. En defensieve arbeid vind ik hem juist sinds zijn komst wel beter in geworden. Al kan je altijd twisten over hoeveel aan aanvaller moet bijdragen. Maar hij loopt zeker niet meer de kantjes ervanaf. Lijkt me ook wel opdracht dat gasten als Odgaard, pavlidis, Karlsson zich niet helemaal kapot moeten lopen.

Ja dat samenspel met Kerkez kan en moet echt beter, daar gaan we veel uit scoren als dat gaat lopen. Zeker als Pavlidis ze weer kan gaan afmaken. Hopelijk na de winterstop weer Odgaard vanaf rechts, zodat tegenstanders daar ook meer op moeten gaan letten. Dat zou de linkerkant ook moeten helpen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 08 nov 2022, 15:21 Nee dat doe je niet. Je zegt telkens hij speelt voor zichzelf, egoist, geen teamplayer. Waar blijkt dat uit dan? Hij creëert de meeste kansen voor anderen, en gaat zelden voor eigen succes. En defensieve arbeid vind ik hem juist sinds zijn komst wel beter in geworden. Al kan je altijd twisten over hoeveel aan aanvaller moet bijdragen. Maar hij loopt zeker niet meer de kantjes ervanaf. Lijkt me ook wel opdracht dat gasten als Odgaard, pavlidis, Karlsson zich niet helemaal kapot moeten lopen.

Ja dat samenspel met Kerkez kan en moet echt beter, daar gaan we veel uit scoren als dat gaat lopen. Zeker als Pavlidis ze weer kan gaan afmaken. Hopelijk na de winterstop weer Odgaard vanaf rechts, zodat tegenstanders daar ook meer op moeten gaan letten. Dat zou de linkerkant ook moeten helpen.
Onderbouwing: Hij geeft 'm niet aan Kerkez waar hij dat wel deed aan Wijndal. Hij gaat voor eigen succes als anderen er beter voor staan. Zijn verdedigende taken voert hij uit op een manier die nogal te wensen overlaat. En ook qua instelling heb ik mijn twijfels.
Waar blijkt dat uit? Uit eigen observatie.
Ofschoon hij nog niet zoveel minuten gemaakt heeft gaat het me te ver om alle wedstrijden terug te kijken zodat ik jou met tijdsaanduiding de acties en impressies aan kan geven waar ik op doel.
Verder schreef ik in m'n eerste berichtje "volgens mij" er bij. In jouw reactie werd jouw afwijkende mening gepresenteerd alsof het feiten betrof.
Ik respecteer ieders mening, so let's agree to disagree. Hoewel, over het samenspel met Kerkez lijken de meningen niet zo ver uit elkaar te liggen.

P.S.: sorry voor de uitgebreide beschouwingen over Karlsson in het Kerkez topic.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 08 nov 2022, 17:10 Onderbouwing: Hij geeft 'm niet aan Kerkez waar hij dat wel deed aan Wijndal. Hij gaat voor eigen succes als anderen er beter voor staan. Zijn verdedigende taken voert hij uit op een manier die nogal te wensen overlaat. En ook qua instelling heb ik mijn twijfels.
Waar blijkt dat uit? Uit eigen observatie.
Ofschoon hij nog niet zoveel minuten gemaakt heeft gaat het me te ver om alle wedstrijden terug te kijken zodat ik jou met tijdsaanduiding de acties en impressies aan kan geven waar ik op doel.
Verder schreef ik in m'n eerste berichtje "volgens mij" er bij. In jouw reactie werd jouw afwijkende mening gepresenteerd alsof het feiten betrof.
Ik respecteer ieders mening, so let's agree to disagree. Hoewel, over het samenspel met Kerkez lijken de meningen niet zo ver uit elkaar te liggen.

P.S.: sorry voor de uitgebreide beschouwingen over Karlsson in het Kerkez topic.
Blijf dat "voor eigen succes gaan" aantoonbare onzin vinden, hij schiet echt nauwelijks op doel. En ook dat niet meegeven aan kerkez, ik let er best veel op. Maar ik zie echt niet dat hij hem keer op keer overslaat om zelf te gaan pingelen. Kerkez maakt vaak die overlappende run, maar is heel vaak niet aanspeelbaar of gedekt. Maargoed prima verder.


Hopen dat die twee elkaar gaan vinden, potentieel beste linkerflank van de eredivisie.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 08 nov 2022, 17:31 Blijf dat "voor eigen succes gaan" aantoonbare onzin vinden, hij schiet echt nauwelijks op doel. En ook dat niet meegeven aan kerkez, ik let er best veel op. Maar ik zie echt niet dat hij hem keer op keer overslaat om zelf te gaan pingelen. Kerkez maakt vaak die overlappende run, maar is heel vaak niet aanspeelbaar of gedekt. Maargoed prima verder.


Hopen dat die twee elkaar gaan vinden, potentieel beste linkerflank van de eredivisie.
Ik lette daar ook speciaal op nadat hij hem in het begin oversloeg terwijl dat een goede optie was. Toen hij 'm later wel vaker af begon te geven, vermoedde ik dat ze daar over gesproken hadden. Het is per slot van rekening een professionele organisatie dus als er iets niet lekker loopt zullen ze dat niet ongemerkt door laten gaan. Volgens mij zitten ze nu dus in het proces om die samenwerking te verbeteren.
Maar die observaties en meningen van andere forummers, waar ik op reageerde, onderschrijf ik dus wel.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik vind dat het allereerst moet gaan om de verdediger Kerkez. Hij maakt best nog wat fouten, Feijenoord, Volendam en Excelsior. Enorm talent, maar focus eerst op verdedigen. Verder staat Karlsson daar om de acties te maken en daar is hij simpelweg erg goed in. Dan komt de ruimte vanzelf. Er is m.i. geen enkele voorkeur vanuit de linksbuiten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Van Wijndal herinner ik me één keer dat hij een panna kreeg, namelijk van Anthony in die verloren bekerwedstrijd.
Milos krijgt er twee in 7 dagen. (wel de eerste twee die ik van hem zie)
Goed dat het nu winterstop is dus ;-)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 12 nov 2022, 23:43 Van Wijndal herinner ik me één keer dat hij een panna kreeg, namelijk van Anthony in die verloren bekerwedstrijd.
Milos krijgt er twee in 7 dagen. (wel de eerste twee die ik van hem zie)
Goed dat het nu winterstop is dus ;-)
Gelukkig zonder gevolgen dit keer!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Volgens Portugese media heeft Herr Schmidt onze Milos op de radar. Via google translate:
Volgens de krant A Bola is een van de namen die op tafel ligt Milos Kerkez, een 19-jarige linksback van AZ Alkmaar. Met een contract tot juni 2026 wordt de Hongaarse international, die Schmidt goed moet kennen uit zijn tijd bij PSV, geschat op zeven miljoen euro.
https://www.noticiasaominuto.com/despor ... ternativas
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Wat een lachertje, 7m.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik schat het op €15 miljoen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kerkez nu ook flink in de spotlights in Engeland. Bournemouth en Leicester worden genoemd.

https://www.tribalfootball.com/articles ... ez-4442207
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 03 jan 2023, 07:37 Kerkez nu ook flink in de spotlights in Engeland. Bournemouth en Leicester worden genoemd.

https://www.tribalfootball.com/articles ... ez-4442207
Dat zijn clubs in paniek die net boven de streep staan. Daar kun je gewoon 25 miljoen aan vragen. Maar ik vind de PL helemaal geen competitie voor Kerkez.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Langedijk schreef: 03 jan 2023, 07:58 Dat zijn clubs in paniek die net boven de streep staan. Daar kun je gewoon 25 miljoen aan vragen. Maar ik vind de PL helemaal geen competitie voor Kerkez.
Inderdaad, die clubs spelen letterlijk paniekvoetbal in de winterse transferperiode. Dat is meer iets voor een Weghorst (Burnley vorig jaar) die laat in zijn carriere nog wat geld wilt pakken en een ervaring, niet voor een jong talent. Misschien hebben die clubs nog interesse in Verhulst/Hatzidiakos :mrgreen:
Plaats reactie