Milos Kerkez (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ versterkt zich met Kerkez
Gepubliceerd op 29 januari 22, 17:56
ALKMAAR- AZ heeft zaterdagmiddag Milos Kerkez gecontracteerd. De 18-jarige Servische Hongaar wordt per direct overgenomen van de Italiaanse grootmacht AC Milan en tekent in Alkmaar een contract tot medio 2026. De linkervleugelverdediger gaat spelen met rugnummer 26.

Kerkez werd geboren in het Servische Vrbas, maar speelt zijn interlands voor Hongarije (vijf caps voor Jong Hongarije). De linksback speelde voor zijn periode bij AC Milan voor ETO FC Győr, waar hij in het seizoen 2020-2021 in het betaalde voetbal debuteerde. Voor de Hongaarse club speelde hij achttien officiële wedstrijden.

Milan
In de winterstop van datzelfde seizoen stapte Kerkez over naar AC Milan Onder 19 (Primavera). Ook dit seizoen kwam de Hongaar in actie voor het hoogste jeugdelftal van de Italiaanse topclub en deed dat onder meer in de UEFA Youth League.

Kerkez: 'Ongelooflijk gevoel'
“De keuze om naar AZ te gaan was snel gemaakt", vertelt Kerkez. "AZ is de perfecte club voor jonge spelers om te ontwikkelen en te groeien. Ik heb een heel warm welkom gekregen. Toen ik het stadion in liep zag ik mijn foto op het grote scherm. Dat was een bijzonder moment. Het geeft een ongelooflijk goed gevoel om hier te tekenen. Het is een eer om onderdeel uit te maken van AZ en ook mijn familie is er trots op.”

Toekomst
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: “Met de komst van Milos hebben we onze linksbackpositie weer dubbel bezet. Milos is nog jong en we zien in hem veel potentie. Hij krijgt bij ons de tijd om zich aan te passen met het oog om in de toekomst een vaste waarde te kunnen zijn voor AZ 1.”

Voordeel uithalen
Kerkez voegt daaraan toe: “Owen is een hele goede speler. Ik ga daar mijn voordeel uithalen en probeer veel van hem te leren om zodoende zelf als speler te groeien. En natuurlijk ga ik ook de concurrentie aan, dat is topsport.”
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Een jongen die dus bewust kiest voor speeltijd en zn eigen ontwikkeling ipv het geld en het aanzien bij een topclub als Milan. Dat is een goed voorteken. Benieuwd wat ie kan. Hopelijk snel eens meedoen bij JongAz. Fijn dat we eindelijk weer 2 linksbacks hebben.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik heb een goed gevoel gebaseerd op weinig. Hup Milos.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

'AC Milan grootmacht'? De AZ reporter leeft nog wel een beetje in de jaren 90.

Maar fijn dat de positie weer dubbel bezet is. Laat het maar zien, Milos!
____________
Hoc est nihil
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

IK vind hem met zijn naar beneden gerichte en donkere blik in de ogen wel wat lijken op Denzel Dumfries, maar dan een light versie! :wink:

Een warrior uit Hongarije. Onze Hongaarse keeperstrainer kan hem mooi bekend maken met de club.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ben benieuwd naar hem!
Interview was echt het meest standaard interview wat ik ooit gezien heb trouwens.
Beelden zien er goed uit. Hoop dat het den voltreffer is.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 29 jan 2022, 17:55 Ik heb een goed gevoel gebaseerd op weinig. Hup Milos.
+1. Lekker dat we nou niet een spits uit het 2e op linksback hoeven te zetten als we een belangrijke wedstrijd moeten spelen.

Wel een bijzondere stap van Milaan naar Alkmaar. Zou een teken kunnen zijn van een goede mindset. Maar eerst maar eens een paar wedstrijden zien spelen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Hier wordt gesproken over 1.7 miljoen euro:
https://twitter.com/HunNationalXtra/sta ... 1651621893
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kan dit de eerste Hongaar worden die ooit voor AZ heeft gespeeld? Kan zo snel geen andere vinden of bedenken.

Er loopt bij de jeugd wel een Hongaarse keeperstrainer rond, dat heb ik nooit geweten. Ex-man van Candy Dulfer nota bene. Misschien heeft dat hem over de streep getrokken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 29 jan 2022, 18:17 Ben benieuwd naar hem!
Interview was echt het meest standaard interview wat ik ooit gezien heb trouwens.
Beelden zien er goed uit. Hoop dat het den voltreffer is.
Goede mediatraining gehad.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Spoenk
Supporter
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:36
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 29 jan 2022, 22:42 Kan dit de eerste Hongaar worden die ooit voor AZ heeft gespeeld? Kan zo snel geen andere vinden of bedenken.

Er loopt bij de jeugd wel een Hongaarse keeperstrainer rond, dat heb ik nooit geweten. Ex-man van Candy Dulfer nota bene. Misschien heeft dat hem over de streep getrokken.
Ik moest ook even graven maar Barnabas Liebhaber ging hem voor in '69. De verdediger speelde maar liefst 2 wedstrijden voor AZ (NEC uit en MVV thuis. De twee hongaren van Alkmaar '54 tellen we niet mee.
"Bij AZ is spel te zien zoals je dat zelden aanschouwt op de Nederlandse velden. Het voetbal is gelardeerd met doelpunten die voortkomen uit lange, gesponnen aanvallen."

私の中心があるところAZ のクラブ
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Zou ie meedoen met de Youth League? In ieder geval jong genoeg.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 01 feb 2022, 15:59 Zou ie meedoen met de Youth League? In ieder geval jong genoeg.
Nee, speelde al voor ACMilan in de youth league helaas. (uitgeschakeld)
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 01 feb 2022, 16:40 Nee, speelde al voor ACMilan in de youth league helaas. (uitgeschakeld)
Bij de grote mensen vervalt dat toch na de winter?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

kuifje schreef: 01 feb 2022, 16:44 Bij de grote mensen vervalt dat toch na de winter?
Misschien dat ik, als ik zin heb vandaag nog wel even in de YL regels duik. Of ik wacht nog een weekje voordat die wedstrijd tegen Villarreal gespeeld is, dan weten we het ook ;)
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

35.07 In the course of a season, a player is eligible to be fielded only for one single club in this competition.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik weet het niet zeker, maar ik zag nadat hij gister was ingevallen een pass vanaf links en met links cross naar rechtsbuiten. In de samenvatting kon ik deze zo gauw niet terugvinden, maar als Milos deze bal gaf belooft dat wel wat.
Verder niet veel van gezien, maar moet ook zeggen dat het echte opletten er wel af was na driekwart van de wedstrijd.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

dirkjan schreef: 10 feb 2022, 06:51 Ik weet het niet zeker, maar ik zag nadat hij gister was ingevallen een pass vanaf links en met links cross naar rechtsbuiten. In de samenvatting kon ik deze zo gauw niet terugvinden, maar als Milos deze bal gaf belooft dat wel wat.
Verder niet veel van gezien, maar moet ook zeggen dat het echte opletten er wel af was na driekwart van de wedstrijd.
Ik lette ook niet op, maar zag hem op een gegeven moment een ontzettend slechte bal (richting Aboukhlal) geven.

Begreep van Jansen dat hij wat gespannen was.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

dirkjan schreef: 10 feb 2022, 06:51 Ik weet het niet zeker, maar ik zag nadat hij gister was ingevallen een pass vanaf links en met links cross naar rechtsbuiten. In de samenvatting kon ik deze zo gauw niet terugvinden, maar als Milos deze bal gaf belooft dat wel wat.
Verder niet veel van gezien, maar moet ook zeggen dat het echte opletten er wel af was na driekwart van de wedstrijd.
Klinkt ook een beetje als een bal die ik Karlsson gisteren heb zien geven. Als je het moment terug weet te halen ben ik natuurlijk benieuwd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kerkez kwam gisteren in zijn spel inderdaad gespannen over.
we can come an end
Plaats reactie