Yusuf Barasi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Buiten zijn spel om wat niet best was vraag ik me vooral af waarom hij voor Mihailovic kwam en niet bijvoorbeeld een Buurmeester of Fedde de jong?
Het leek voor mij dat hij op het middenveld kwam te staan op de positie Mihailovic waar hij normaal nooit speelt, dan is 1 van die andere twee toch logischer, maakt je verdedigend ook veel meer kwetsbaar.

Daarbuiten vind ik Barasi niet het niveau heeft op het moment, vind hem veel op Dylan Vente lijken niveau lager in de KKD prima maar te min voor de eredivisie op het moment.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Klei. schreef: 29 jan 2023, 21:21 Buiten zijn spel om wat niet best was vraag ik me vooral af waarom hij voor Mihailovic kwam en niet bijvoorbeeld een Buurmeester of Fedde de jong?
Het leek voor mij dat hij op het middenveld kwam te staan op de positie Mihailovic waar hij normaal nooit speelt, dan is 1 van die andere twee toch logischer, maakt je verdedigend ook veel meer kwetsbaar.

Daarbuiten vind ik Barasi niet het niveau heeft op het moment, vind hem veel op Dylan Vente lijken niveau lager in de KKD prima maar te min voor de eredivisie op het moment.
Pavlidis zakte in richting 10 en Barasi ging de spits in. Maar was niet best en ging bij het minste of geringste liggen. Was niet bepaald waar deze wedstrijd om vroeg (laat staan een scheidsrechter die hier gevoelig voor was).

Maar deze wissel sloeg inderdaad nergens op. Net zoals Van Brederode voor Odgaard, had dan Lahdo gebracht. Maar de logica van een menneke van 1,45 in een fysieke wedstrijd brengen (en dan ook nog eens in de 88e minuut) verging mij ook totaal.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Stop alsjeblieft met Barasi inbrengen. Deze jongen komt te kort. Dit seizoen genoeg kansen gehad en geen enkele gegrepen. Heeft ook vanavond weer geen bal goed geraakt. Was weer heel matig. Lekker laten gaan komende zomee en voor hem hopen dat ie bij een leuke club tussen middenmoot Ere en top Eerste Divisie terecht kan.
____________
Hoc est nihil
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1098
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Grifo schreef: 11 mar 2023, 22:44 Stop alsjeblieft met Barasi inbrengen. Deze jongen komt te kort. Dit seizoen genoeg kansen gehad en geen enkele gegrepen. Heeft ook vanavond weer geen bal goed geraakt. Was weer heel matig. Lekker laten gaan komende zomee en voor hem hopen dat ie bij een leuke club tussen middenmoot Ere en top Eerste Divisie terecht kan.
Ik zou dan opteren voor een verhuur aan bijvoorbeeld NEC, Emmen, Volendam of Vitesse(als ze nog bestaan).
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DeTorenburch schreef: 12 mar 2023, 09:58 Ik zou dan opteren voor een verhuur aan bijvoorbeeld NEC, Emmen, Volendam of Vitesse(als ze nog bestaan).
Afgelopen zomer, en zelfs afgelopen winter was ik dat met je eens. Nu zijn we twee mogelijkheden (lees: transferwindows) verder en moet deze jongen ook perspectief geboden gaan worden op een voor hem passend niveau. AZ is niet een passend niveau.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Hij brengt niets in de spits, alleen inzet maar daar hebben we niks aan bij een spits. Graag verhuren of verkopen en goede standin spits kopen of huren om Pavlidis te vervangen indien nodig. Nu komen we te kort.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

RoycosoepieAZ schreef: 12 mar 2023, 11:33 Hij brengt niets in de spits, alleen inzet maar daar hebben we niks aan bij een spits. Graag verhuren of verkopen en goede standin spits kopen of huren om Pavlidis te vervangen indien nodig. Nu komen we te kort.
Hij doet me erg aan Dylan Vente denken, schiet in alles te kort laat je hem een divisie lager spelen wordt hij topscoorder.
Is niet goed genoeg wordt hij ook niet op korte termijn, Meerdink de kans geven om zich te bewijzen als stand-in.

Voor Pavlidis is denk ik gezien de vele interesse na dit seizoen weg dus er moet wel een spits bijkomen
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Verzachtende omstandigheid vind ik dat hij nu ook alleen maar weer achter lukraak naar voren geschoten ballen aan mag rennen en er totaal geen voetbal in zit. En dat gebeurt wel vaker in de slotfase als hij mag opdraven. Daar valt niet zo veel eer aan te behalen.
Overtuigd heeft hij mij zeker niet maar het is ook niet lekker voetballen zo. In de voorbereiding vond ik hem wel aardig voetballen en had hij een prima klik met Van Brederode.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Klei. schreef: 12 mar 2023, 12:12 Hij doet me erg aan Dylan Vente denken, schiet in alles te kort laat je hem een divisie lager spelen wordt hij topscoorder.
Is niet goed genoeg wordt hij ook niet op korte termijn, Meerdink de kans geven om zich te bewijzen als stand-in.

Voor Pavlidis is denk ik gezien de vele interesse na dit seizoen weg dus er moet wel een spits bijkomen
Wat een luxe dat we deze twee opties hebben, beide heren zijn jong en verdienen nog de tijd. Maar voor volgend jaar wel een eerste spits nodig.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Wildcat schreef: 12 mar 2023, 20:35 Wat een luxe dat we deze twee opties hebben, beide heren zijn jong en verdienen nog de tijd.
Daar heb je ook wel gelijk in zijn alle bij ook nog maar 19.
Het zou denk ik voor Barasi wel goed zijn als hij verhuurt wordt volgend seizoen aan een Volendam, Excelsior of Emmen zodat hij meer minuten maakt en zich op eredivisie niveau kan ontwikkelen.
Denk niet dat hij nog beter wordt als hij nog een seizoen bij jong AZ speelt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Metalingus schreef: 12 mar 2023, 19:58 Verzachtende omstandigheid vind ik dat hij nu ook alleen maar weer achter lukraak naar voren geschoten ballen aan mag rennen en er totaal geen voetbal in zit. En dat gebeurt wel vaker in de slotfase als hij mag opdraven. Daar valt niet zo veel eer aan te behalen.
Toen Aboukhlal telkens inviel en scoorde was het argument "hij kan veel scoren omdat hij laat invalt en iedereen moe is."
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 13 mar 2023, 14:36 Toen Aboukhlal telkens inviel en scoorde was het argument "hij kan veel scoren omdat hij laat invalt en iedereen moe is."
Klopt. Aboukhlal voldeed qua statistieken, maar niet voetballend (voor wat ik graag zie: scherpe combinaties vooruit).
Barasi voldoet op beide fronten niet.
____________
Hoc est nihil
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 477
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

In potentie een prima spits, maar hij maakt simpelweg te weinig doelpunten. Mist de drang naar voren, de brutaliteit om altijd en overal te willen scoren. Heeft in die invalbeurten bij AZ1 (veel) te weinig de goal opgezocht. Te weinig gif. En de jongen die dat wel heeft komt eraan. Jammer.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Antti Opdam schreef: 13 mar 2023, 14:36 Toen Aboukhlal telkens inviel en scoorde was het argument "hij kan veel scoren omdat hij laat invalt en iedereen moe is."
Bij Aboukhlal waren we volgens mij vaak op zoek naar de gelijkmaker of winnende treffer en was er met het hele elftal druk naar voren. Afgelopen zaterdag bleef vrijwel het hele elftal achter hangen en rossen ze de bal naar voren. “Barasi succes ermee”. Tegen Cambuur idem dito.

Wat jij aangeeft zie je bij Feyenoord ook. Eerst een uur lang beuken met Idrissi en Dilrosun en dan Paixao en Jahanbaksh in de slotfase er in om de vermoeide tegenstander alsnog te pakken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 13 mar 2023, 14:36 Toen Aboukhlal telkens inviel en scoorde was het argument "hij kan veel scoren omdat hij laat invalt en iedereen moe is."
Barasi had overduidelijk de opdracht om tijd te rekken en de wedstrijd dood te spelen.
Dat moment bij de cornervlag was er een goed voorbeeld van, het is echt niet zo dat hij bij Jong iedere wedstrijd bij de cornervlag staat te kloten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Barasi in Istanbul ivm een transfer (waarheen wordt niet vermeld)
Was wel duidelijk dat hij zou vertrekken, lijkt me
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 23 jun 2023, 10:48 Barasi in Istanbul ivm een transfer (waarheen wordt niet vermeld)
Was wel duidelijk dat hij zou vertrekken, lijkt me
Werd destijds als een zeer groot talent omschreven (sommige zagen hem al liever vanuit jong, Boadu vervangen als die weer eens onder kritiek lag) maar is met reuzenstappen voorbij gesneld door Meerdink. Die natuurlijk veel meer kracht, potentie en drive heeft.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 23 jun 2023, 10:58 Werd destijds als een zeer groot talent omschreven (sommige zagen hem al liever vanuit jong, Boadu vervangen als die weer eens onder kritiek lag) maar is met reuzenstappen voorbij gesneld door Meerdink. Die natuurlijk veel meer kracht, potentie en drive heeft.
Beetje eenzelfde verhaal als Fedde de Jong, met hetzelfde resultaat denk ik. Als er Turkse ploegen zijn die iets voor hem willen betalen is dat zo'n slechte gedachte nog niet. Hoewel ook hier een slag om de arm met een verhuur niet mis is.

Het 'talent' verhaal is dat niet vooral ook uit de tijd dat Fitz-Jim nog hier in de jeugd speelde? Er werden een paar spelers altijd in één adem genoemd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DeZuivelDuivel schreef: 25 jun 2023, 08:32 Beetje eenzelfde verhaal als Fedde de Jong, met hetzelfde resultaat denk ik. Als er Turkse ploegen zijn die iets voor hem willen betalen is dat zo'n slechte gedachte nog niet. Hoewel ook hier een slag om de arm met een verhuur niet mis is.

Het 'talent' verhaal is dat niet vooral ook uit de tijd dat Fitz-Jim nog hier in de jeugd speelde? Er werden een paar spelers altijd in één adem genoemd.
Ja, deze 3 spelers en Rio Hillen werden altijd in 1 adem genoemd.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik was altijd wel een fan van Barasi. Maar hij heeft het toch niet waar kunnen maken. Ook in Jong AZ ging het steeds moeizamer.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie