Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 29 dec 2021, 10:08 Interviewtje met Martens op AZ.nl.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Einde contract aan titel toegevoegd.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Begon met bizarre resultaten. Inmiddels toch weer redelijk afgezakt. Hopelijk kunnen de jongemannen het weer een beetje oppakken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Met zijn nieuwe rol om spelers meer individueel te begeleiden vraag ik me af of dat voor Martens een goede stap is richting het hoofdtrainerschap. De komende twee jaar (als er niets verandert) zal hij niet voor een groep staan of ervaring kunnen opdoen met de verantwoordelijkheden van een hoofdtrainer. (of mag ik dat pas posten na het zetten van de handtekeningen?)
Daarentegen zou hij de persoon kunnen zijn die bij een plotseling vertrek van Jansen de kans zou kunnen krijgen.
Laatst gewijzigd door differentcook op 26 mei 2023, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Mooie tussenoplossing om Maarten voor de club te behouden.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Mocht Jansen vertrekken mooi Martens aanstellen met een ervaren man ernaast. Of Jans aannemen met een duidelijk plan dat Martens het (deels) over neemt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Altijd mooi ook om zo'n beschaafd persoon (voor zover ik kan beoordelen) te behouden
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 27 mei 2023, 10:47 Mocht Jansen vertrekken mooi Martens aanstellen met een ervaren man ernaast. Of Jans aannemen met een duidelijk plan dat Martens het (deels) over neemt.
Hoeveel we het er ook over gehad hebben lijkt het er steeds meer op dat Sierksma op dat pad gaat komen. De verlenging en contractduur van Jansen voor dat dit alles gebeurde bij de clubs naast ons, geeft mij dat stellige vermoeden.

Martens krijgt een duidelijke opdracht, die eigenlijk best wel los staat van een pad richting hoofdtrainerschap. Een soort performance manager voor de laatste stap richting AZ 1. Dat is dan ingekleed als een assistentschap, maar het doet mij vermoeden dat de club of Maarten zelf andere plannen hebben. Misschien is het 'hoofdverantwoordelijk' zijn Martens wel tegen gevallen?

Misschien heeft AZ met Martens plannen als een soort cultuurbewaker zoals Martin Haar?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 27 mei 2023, 11:04 Hoeveel we het er ook over gehad hebben lijkt het er steeds meer op dat Sierksma op dat pad gaat komen. De verlenging en contractduur van Jansen voor dat dit alles gebeurde bij de clubs naast ons, geeft mij dat stellige vermoeden.

Martens krijgt een duidelijke opdracht, die eigenlijk best wel los staat van een pad richting hoofdtrainerschap. Een soort performance manager voor de laatste stap richting AZ 1. Dat is dan ingekleed als een assistentschap, maar het doet mij vermoeden dat de club of Maarten zelf andere plannen hebben. Misschien is het 'hoofdverantwoordelijk' zijn Martens wel tegen gevallen?

Misschien heeft AZ met Martens plannen als een soort cultuurbewaker zoals Martin Haar?
Ja, Sierksma heeft indruk gemaakt in de Youth League en zal binnenkort zijn papieren hebben.
Het is sowieso altijd goed om te zorgen voor overvloed/concurrentie
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Op 19 mei zei Maarten dat het geen 10 dagen meer zal duren (want dan gaat hij op vakantie).
Waarom dus nu nog geen nieuws? (terwijl er al wel nieuws is over Franssen en Goudmijn)
we can come an end
KeesPierTol
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jan 2021, 19:58

differentcook schreef: 29 mei 2023, 18:19 Op 19 mei zei Maarten dat het geen 10 dagen meer zal duren (want dan gaat hij op vakantie).
Waarom dus nu nog geen nieuws? (terwijl er al wel nieuws is over Franssen en Goudmijn)
Maarten moest dit eerst nog even doen: https://www.AZ.nl/nl/nieuws/jong-AZ-in- ... g-toernooi.

Volgens mij informeel al wel duidelijk wat hij gaat doen: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/11 ... -club.html. Maar vraag me niet wat een transitie coach precies doet :roll:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 29 mei 2023, 18:19 Op 19 mei zei Maarten dat het geen 10 dagen meer zal duren (want dan gaat hij op vakantie).
Waarom dus nu nog geen nieuws? (terwijl er al wel nieuws is over Franssen en Goudmijn)
Misschien dat ie vandaag vrij had zoals wel meer mensen in Nederland.
Als er morgen niks naar buiten komt dan mag je de alarm bel laten rinkelen :mrgreen:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 29 mei 2023, 21:27 Misschien dat ie vandaag vrij had zoals wel meer mensen in Nederland.
Als er morgen niks naar buiten komt dan mag je de alarm bel laten rinkelen :mrgreen:
Nee, hij had vandaag een toernooi, zie boven jouw reactie
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 29 mei 2023, 21:28 Nee, hij had vandaag een toernooi, zie boven jouw reactie
Ook een valide reden!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Waarom duurt het langer dan Maarten eerder dacht?
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 31 mei 2023, 14:27 Waarom duurt het langer dan Maarten eerder dacht?
Misschien gewoon mondeling akkoord en lekker op vakantie?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/martens-nie ... coach-AZ-1

Het is een beetje net als tijdens zijn periode als speler. Continu hing het in de lucht dat hij elders mogelijk hogerop zou kunnen, maar uiteindelijk is hij lang bij AZ gebleven (destijds ook ivm fysieke beperkingen) omdat het een goede match bleek. Benieuwd hoe dat gaat als trainer bij AZ.

Benieuwd wat voor Huiberts en Martens de drijfveren waren bij het uitkomen op dit takenpakket; geeft het idee dat het nogal passen en meten was om tot iets te komen dat beiden voldoende aansprak.

Ik gok:
Martens: zoveel mogelijk taken die verband houden met het (hoofd)trainerschap, zoals trainingen uitzetten en Europese tegenstanders analyseren
Huiberts: nieuwe taken, naast die van de huidige staf, die verband houden met een brugfunctie tussen jeugd en AZ1, ook om met Martens een mogelijke vervanger voor Jansen al erbij te hebben (zonder Franssen of Goudmijn tegen het hoofd te stoten en ook, op termijn, de optie Sierksma nog steeds te kunnen spelen)

Ik hoop dat dat niet gaat wringen in de staf van AZ1
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 01 jun 2023, 11:51 https://www.AZ.nl/nl/nieuws/martens-nie ... coach-AZ-1

Het is een beetje net als tijdens zijn periode als speler. Continu hing het in de lucht dat hij elders mogelijk hogerop zou kunnen, maar uiteindelijk is hij lang bij AZ gebleven (destijds ook ivm fysieke beperkingen) omdat het een goede match bleek. Benieuwd hoe dat gaat als trainer bij AZ.

Benieuwd wat voor Huiberts en Martens de drijfveren waren bij het uitkomen op dit takenpakket; geeft het idee dat het nogal passen en meten was om tot iets te komen dat beiden voldoende aansprak.

Ik gok:
Martens: zoveel mogelijk taken die verband houden met het (hoofd)trainerschap, zoals trainingen uitzetten en Europese tegenstanders analyseren
Huiberts: nieuwe taken, naast die van de huidige staf, die verband houden met een brugfunctie tussen jeugd en AZ1, ook om met Martens een mogelijke vervanger voor Jansen al erbij te hebben (zonder Franssen of Goudmijn tegen het hoofd te stoten en ook, op termijn, de optie Sierksma nog steeds te kunnen spelen)

Ik hoop dat dat niet gaat wringen in de staf van AZ1
Ik vermoed dat dit een wensredenering is, maar misschien heb je gelijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 01 jun 2023, 12:47 Ik vermoed dat dit een wensredenering is, maar misschien heb je gelijk.
Wensredenering?
Ik formuleer vragen en spreek een hoop uit
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 01 jun 2023, 13:11 Wensredenering?
Ik formuleer vragen en spreek een hoop uit
In je 'ik gok' deeltje, neem je als uitgangspunt dat Martens hoofdtrainer zou kunnen én willen worden. Je redeneert daar dus naartoe en dat kleurt de vragen ook
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie