Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 jul 2022, 11:12 Ja. Een ander voorbeeld is Jahanbakhsh
Het verschil is dat er bij die spelers nog wel potentie de zien was.
Waar die bij Vindahl zit, moet ik achteraf stellen dat ik het moeilijk te plaatsen vind.
Keepers zijn moeilijke gevallen, Vindahl doet mij ergens wel wat denken aan de problemen met Rochet en die is uiteindelijk nog international geworden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 18 jul 2022, 11:15 Het verschil is dat er bij die spelers nog wel potentie de zien was.
Waar die bij Vindahl zit, moet ik achteraf stellen dat ik het moeilijk te plaatsen vind.
Keepers zijn moeilijke gevallen, Vindahl doet mij ergens wel wat denken aan de problemen met Rochet en die is uiteindelijk nog international geworden.
Vindahl is (of was?) erg anticiperend en gedurfd in zijn keepersstijl (vandaar mijn vergelijking met Neuer). Niet alleen op je lijn afwachten, maar al vroeg de angel uit potentieel gevaarlijke situaties halen. Verder ook goed in het uitkomen bij 1-op-1 situaties. En na Bizot was het ook fijn iemand te zien die ballen vangt ipv stompt.
Ik zie echter niet een goede ontwikkeling sinds dat hij hier kwam.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 18 jul 2022, 11:28 Vindahl is (of was?) erg anticiperend en gedurfd in zijn keepersstijl (vandaar mijn vergelijking met Neuer). Niet alleen op je lijn afwachten, maar al vroeg de angel uit potentieel gevaarlijke situaties halen. Verder ook goed in het uitkomen bij 1-op-1 situaties. En na Bizot was het ook fijn iemand te zien die ballen vangt ipv stompt.
Ik zie echter niet een goede ontwikkeling sinds dat hij hier kwam.
Ballen vangen wordt bij AZ afgeleerd, daar ben ik inmiddels vrij zeker van.
Waarom? geen idee.
Bizot kon namelijk gewoon vangen toen ie binnen kwam. Rochet overigens ook om die vergelijking er maar weer bij te halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Heb eens 'Vindahl' en 'Neuer' gegoogled en kwam toen op dit interview met Vindahl bij zijn komst. Wat hij daar allemaal over zichzelf zegt komt eigenlijk grotendeels overeen met wat ik hierboven schreef:
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/9066299
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 18 jul 2022, 12:03 Heb eens 'Vindahl' en 'Neuer' gegoogled en kwam toen op dit interview met Vindahl bij zijn komst. Wat hij daar allemaal over zichzelf zegt komt eigenlijk grotendeels overeen met wat ik hierboven schreef:
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/9066299
Leuk dat jij en Peter dezelfde mening delen.
Als je even twee pagina's terug gaat zie je een interview waarin Petertje zegt dat hij graag deze winter (of evt. als het niet uitkomt een andere tijd binnen 2 jaar) een transfer maakt naar de Premier League.

Dan weet je ook meteen hoe veel je hebt aan het waardeoordeel/zelfreflectie van onze Peter.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 18 jul 2022, 12:42 Leuk dat jij en Peter dezelfde mening delen.
Als je even twee pagina's terug gaat zie je een interview waarin Petertje zegt dat hij graag deze winter (of evt. als het niet uitkomt een andere tijd binnen 2 jaar) een transfer maakt naar de Premier League.

Dan weet je ook meteen hoe veel je hebt aan het waardeoordeel/zelfreflectie van onze Peter.
Hij mag toch zeggen wat hij graag zou willen?
Dat is iets anders dan de vragen beantwoorden die hem in dat videointerview gesteld worden.
De overeenkomst geeft voor mij iig het idee dat mijn (onafhankelijke ) waarnemingen hout snijden.
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Lood om oud ijzer Vindahl en Verhulst. De eerste was vorig jaar ronduit matig en Verhulst is zijn hele carrière al geen topper (zie go ahead, mvv en Volendam als bewijs) plus al 29, al kunnen keepers veel langer mee.

Benieuwd hoe Vindahl mentaal met deze wissel omgaat, het laatste dat AZ nodig heeft is muiterij aan boord van het nog niet vloeiend varend schip. Bijv. Een Druijff had moeite met een wissel, waar het overigens terecht was in beide.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 18 jul 2022, 13:17 Lood om oud ijzer Vindahl en Verhulst. De eerste was vorig jaar ronduit matig en Verhulst is zijn hele carrière al geen topper (zie go ahead, mvv en Volendam als bewijs) plus al 29, al kunnen keepers veel langer mee.

Benieuwd hoe Vindahl mentaal met deze wissel omgaat, het laatste dat AZ nodig heeft is muiterij aan boord van het nog niet vloeiend varend schip. Bijv. Een Druijff had moeite met een wissel, waar het overigens terecht was in beide.
Tja die Druijf he. Heeft nog geen 5 basisplekken gehad bij AZ. Loopt 1 op 1 bij jong AZ, wordt verhuurd aan NEC en wordt daar topscoorder van de kkd. Bezorgt AZ vervolgens tot 3x toe miljoenen in de Europa league. En krijgt ook nog een dolk in de rug van Slot op Old Trafford. Belachelijk dat mensen die onzin met Druijf als wissel blijven oprakelen. Heeft engelengeduld gehad met praatjes van Huiberts die hem keer op keer wilde behouden. Dat hij na enkele jaren wachten graag verder kijkt is volstrekt logisch.

Zeker in een adem met flapdrol Vindahl die geen strobreed in de weg is gelegd en alle kansen van de wereld heeft gehad. Dat gezeur met spelers ontstaat juist omdat er bij AZ geen gezonde concurrentie bestaat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 18 jul 2022, 07:01 Er had al veel eerder ingegrepen moeten worden. Je verliest bijv. ook kapitaal als je door blunders van Vindahl niet bij de eerste drie eindigt.
Die zorg is niet helemaal terecht. Afgelopen jaar hebben zijn 'blunders' niet tot puntverlies geleid.

Ik vind het overigens prima dat hij even gaat banken. Je kan niet straffeloos mijn forum - reputatie op het spel zetten. Daar horen sancties bij.

En meer serieus: we zijn wel topsport aan het bedrijven. Hij heeft een basisplaats ook niet onomstreden gepakt. Misschien heeft een paar maanden banken een positieve invloed.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 18 jul 2022, 13:47 Ik vind het overigens prima dat hij even gaat banken. Je kan niet straffeloos mijn forum - reputatie op het spel zetten. Daar horen sancties bij.
:D
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

lowietje schreef: 18 jul 2022, 11:05 Er zijn genoeg voorbeelden van jongens die in hun eerste jaar niet leveren maar daarna wel. Weet je nog hoe Berghuis hier ooit begon? Als je miljoenen investeert moet je die niet na een jaar afschrijven. Dan neem je ook je eigen scouting niet serieus.
Je kan er ook een keer naast zitten als scouting toch? Maar de vergelijking met een veldspeler is niet helemaal eerlijk, die kan je namelijk kan je middels invalbeurten op niveau krijgen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 18 jul 2022, 14:00 Je kan er ook een keer naast zitten als scouting toch? Maar de vergelijking met een veldspeler is niet helemaal eerlijk, die kan je namelijk kan je middels invalbeurten op niveau krijgen……
…en op andere plekken neerzetten. Met een keeper kan dat niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 18 jul 2022, 15:34 …en op andere plekken neerzetten. Met een keeper kan dat niet.
Die kan ook op de bank of als die een goede kopper is als stormram in de laatste minuten om wat te forceren.
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kom maar effe wisselen, Petertje. Die probeert nu geheid om nog deze transferperiode weg te komen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

MO7 schreef: 18 jul 2022, 17:23 Kom maar effe wisselen, Petertje. Die probeert nu geheid om nog deze transferperiode weg te komen.
Dat lijkt me een ideaal scenario, dan kan AZ een nieuwe keeper halen en hoeven we niet met die KKD-keeper de competitie in
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DonnyDelano schreef: 18 jul 2022, 18:32 Dat lijkt me een ideaal scenario, dan kan AZ een nieuwe keeper halen en hoeven we niet met die KKD-keeper de competitie in
Precies zo sta ik er ook in! Verhulst mag de potjes tegen Tuzla wel keepen, maar voor het betere werk hebben we een doelman nodig die zich heeft bewezen op Eredivisie en Europees niveau.

Cillessen wilt weg bij Valencia en Valencia wilt van hem af, heeft nog 1 jaar contract. Lijkt me dus voor een zacht prijsje op te pikken en over 2 seizoenen kunnen Rome of Sem het stokje overnemen.

Hobie gewoon als 2e doelman dit seizoen wat zijn rol ook is en moet blijven.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 18 jul 2022, 18:32 Dat lijkt me een ideaal scenario, dan kan AZ een nieuwe keeper halen en hoeven we niet met die KKD-keeper de competitie in
Zeer denigrerende beschrijving: “die KKD-keeper”. Je diskwalificeert hem onmiddellijk.
Hij heeft vorig seizoen een prima voorbereiding gekeept en velen van ons wilden hem liever op doel. Nu is dat niet anders.
Het is voorlopig de keeper van ons 1e. Gun en geef ‘m die kans.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 18 jul 2022, 21:49 Zeer denigrerende beschrijving: “die KKD-keeper”. Je diskwalificeert hem onmiddellijk.
Hij heeft vorig seizoen een prima voorbereiding gekeept en velen van ons wilden hem liever op doel. Nu is dat niet anders.
Het is voorlopig de keeper van ons 1e. Gun en geef ‘m die kans.
Ik vrees dat ik niet veel andere keuze heb dan hem die kans te geven. En ja, het is misschien een denigrerende beschrijving, maar het is ook gewoon feitelijk juist; Verhulst heeft totaal geen ervaring op het hoogste niveau en is dus (tot nu toe) een KKD-keeper. Voor een club die wil meedoen met de grote jongens vind ik dat nogal een gok. Laten we maar hopen dat ik heel erg ongelijk krijg, maar ik ben bang dat Verhulst vreselijk door de mand gaat vallen.

Aanvulling: Verhulst is sowieso beter dan Vindahl, dus die keuze snap ik. Ik denk alleen dat hij niet het niveau van een 1e keeper van AZ heeft.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

salmonyappi schreef: 18 jul 2022, 21:49 Zeer denigrerende beschrijving: “die KKD-keeper”. Je diskwalificeert hem onmiddellijk.
Hij heeft vorig seizoen een prima voorbereiding gekeept en velen van ons wilden hem liever op doel. Nu is dat niet anders.
Het is voorlopig de keeper van ons 1e. Gun en geef ‘m die kans.
Dat is toch feitelijk juist, kijk naar zijn statistieken in de afgelopen 7-8 jaar
Ik vind de veel gehoorde kwalificatie van Vindahl (clown ed) veel denigrerender
Hobie is 29 jaar, deed het vorig jaar redelijk in de voorbereiding, maar ik heb nooit de indruk gehad dat hij een serieuze concurrent voor Vindahl is.
Blijkbaar heeft hij in deze voorbereiding (training met name begrijp ik) laten zien wel een concurrent te zijn, maar of dit een wake up call is voor Vindahl gaan we zien.
Ik gun het Hobie, maar als we dan toch naar oud Jong AZ keepers kijken heeft Nick Olij veel meer indruk gemaakt op mij.
Ook op Sparta
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij heeft vorig jaar in die 6 potjes weinig fout gedaan. Hij moest wijken voor de buitenlandse aankoop van 2 miljoen en niet vanwege zijn prestaties. Geef de man een kans. Liever Verhulst dan die dweil van Valencia.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie