Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 20 okt 2022, 15:07 https://www.twenteinsite.nl/keepersprob ... ijven.html

Feiten: Verhulst doet het nog slechter dan Vindahl.

(Zal wel weer niet geschreven mogen worden, want dan is het gezeur en het past niet in de anti - Vindahl - lobby.)
Wat een slap artikel met erbij gezochte statistieken, erbij gezochte vergelijking met een andere club via keepers en een interview met dé Brian Wijker. Een week geleden was AZ nog titelkandidaat. :lol:
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Geen interview, het is gebaseerd op een column in het NHD en de podcast daarvan.
Wellicht betaalmuur, maar de eigen woorden interpretatie hebben ze in het oosten al voor me gedaan https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 8_57188447
Ze hebben bij Twente zelf de cijfertjes erbij gezocht, die waarschijnlijk op de statistieken (expected goals enzo) gebaseerd zijn die AZ zelf ook in zijn mails gebruikt, dus daar is niet zoveel mis mee lijkt .
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 20 okt 2022, 19:40 Wat een slap artikel met erbij gezochte statistieken, erbij gezochte vergelijking met een andere club via keepers en een interview met dé Brian Wijker. Een week geleden was AZ nog titelkandidaat. :lol:
Je zou ook kunnen stellen als we dit artikel serieus moeten nemen dat als AZ een beetje een betrouwbare sluitpost had we dan de onbetwiste titelkandidaat waren. Want nu hebben we schijnbaar nog een grotere brokkenpiloot dan Vindahl (is dat echt mogelijk), terwijl we toch slechts op 2 puntjes vd koploper staan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Als iedereen maar lang en vaak genoeg gaat roepen dat een speler/keeper er niets van kan gaat iedereen dat op een gegeven moment ook geloven en napraten.
Nogmaals: ik vind Hobie ook geen wereldkeeper maar om hém nou de schuld te geven dat we al 2 punten achter ajax staan gaat me te ver…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

dirkjan schreef: 21 okt 2022, 05:20 Geen interview, het is gebaseerd op een column in het NHD en de podcast daarvan.
Wellicht betaalmuur, maar de eigen woorden interpretatie hebben ze in het oosten al voor me gedaan https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 8_57188447
Ze hebben bij Twente zelf de cijfertjes erbij gezocht, die waarschijnlijk op de statistieken (expected goals enzo) gebaseerd zijn die AZ zelf ook in zijn mails gebruikt, dus daar is niet zoveel mis mee lijkt .
Ofwel: een waterdicht verhaal.

Maar ja. In de echokamer van (een deel van) dit forum kunnen we dergelijke geluiden niet gebruiken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 21 okt 2022, 08:27 Als iedereen maar lang en vaak genoeg gaat roepen dat een speler/keeper er niets van kan gaat iedereen dat op een gegeven moment ook geloven en napraten.
Klopt.

Mooi on topic.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 21 okt 2022, 08:02 Je zou ook kunnen stellen als we dit artikel serieus moeten nemen dat als AZ een beetje een betrouwbare sluitpost had we dan de onbetwiste titelkandidaat waren.
Iets wat ik de hele zomer al schrijf ...

Snap niet dat journalisten daar dan weer twee tot drie maanden aan geschutter voor nodig hebben.

(Edit: ik heb een nieuw topic gevonden waar ik mijn frustraties kan botvieren. 8) )
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 21 okt 2022, 08:02 Je zou ook kunnen stellen als we dit artikel serieus moeten nemen dat als AZ een beetje een betrouwbare sluitpost had we dan de onbetwiste titelkandidaat waren. Want nu hebben we schijnbaar nog een grotere brokkenpiloot dan Vindahl (is dat echt mogelijk), terwijl we toch slechts op 2 puntjes vd koploper staan.
O ja, AZ heeft behoefte aan een goede 1e keeper. Dat was ook afgelopen zomer al duidelijk inderdaad. Maar daarvoor hoef je niet dit verhaal op te hangen en allerlei zaken erbij te zoeken.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 20 okt 2022, 12:09 Ik heb ze nog van IJselmeervogels zien verliezen in de Hout in 1975, op mijn verjaardag…….dat vergeet je niet…..
Om nog even off topic te blijven zal ik dan ook maar een duit in het zakje doen: zag ze 1-0 van directe concurrent Heerenveen winnen en daardoor promotie bereiken naar de eredivisie in 1972. De toppers van Heerenveen, Zoetendal en Kist speelden kort daarna met AZ in de eredivisie.

In een column in het NHD werden vandaag de hele Hobie en Vindahl topics kort samengevat:
"Met deze keepers wordt het voor AZ nog een hels karwei om FC Twente voor te blijven"
www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20221018_57188447
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZA'dam schreef: 21 okt 2022, 23:29 Om nog even off topic te blijven zal ik dan ook maar een duit in het zakje doen: zag ze 1-0 van directe concurrent Heerenveen winnen
Kopbal van Wim de Jager als ik het me goed herinner
Theo Vonk die de winnende maakte via een vrije trap in de kruising (weet niet meer tegen wie) in de laatste wedstrijd 2-1

On topic
#VindahlIN
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ-073 schreef: 24 okt 2022, 13:57 Kopbal van Wim de Jager als ik het me goed herinner
Theo Vonk die de winnende maakte via een vrije trap in de kruising (weet niet meer tegen wie) in de laatste wedstrijd 2-1

On topic
#VindahlIN
Vindahl In ?? Nee: nieuwe keeper.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 24 okt 2022, 21:08 Vindahl In ?? Nee: nieuwe keeper.
Maar als je nu n nieuwe keeper gaat halen, moet je Vindahl toch sws wegdoen. Gewoon verlies pakken net als met Witry
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 24 okt 2022, 21:37 Maar als je nu n nieuwe keeper gaat halen, moet je Vindahl toch sws wegdoen. Gewoon verlies pakken net als met Witry
Vindahl is nog jong, keepen is een ervaringsvak. De basistechniek van Vindahl is best in orde, zijn fouten zijn vooral inschattingsfouten geweest. Juist dát is trainbaar door ervaring op te doen. Liever wordt hij eerst een seizoen verhuurd om te zien of hij zich verbetert.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 24 okt 2022, 22:17 Vindahl is nog jong, keepen is een ervaringsvak. De basistechniek van Vindahl is best in orde, zijn fouten zijn vooral inschattingsfouten geweest.
Waarom haal je voor ruim 2 miljoen een buitenlander die het inschatten van situaties nog moet leren? Trek dan een fatsoenlijke keeperstrainer aan en leidt ze zelf op. Of haal een ervaren Nederlander. Ik ben van mening dat buitenlandse aankopen er direct moeten staan want dat zijn bijna altijd passanten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 24 okt 2022, 21:08 Vindahl In ?? Nee: nieuwe keeper.
Pleit jij nu voor Westerveld?

Want veel meer smaken hebben we niet.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 25 okt 2022, 07:26 Pleit jij nu voor Westerveld?

Want veel meer smaken hebben we niet.
Zoals in het andere topic: ik pleit (inmiddels, want ik wilde Verhulst echt een kans geven, maar zie nu ook in dat dit echt niet kan…) voor een keeper die er direct staat, van buitenaf. En zoals jij aangaf: een jong ambitieus talent die je evt. na bewezen diensten kan doorverkopen en onze eigen kweek niet in de weg staat.
Westerveld zie ik ook (nog) regelmatig vreemde dingen doen die in AZ 1 niet wenselijk zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 25 okt 2022, 07:34 Zoals in het andere topic: ik pleit (inmiddels, want ik wilde Verhulst echt een kans geven, maar zie nu ook in dat dit echt niet kan…) voor een keeper die er direct staat, van buitenaf. En zoals jij aangaf: een jong ambitieus talent die je evt. na bewezen diensten kan doorverkopen en onze eigen kweek niet in de weg staat.
Westerveld zie ik ook (nog) regelmatig vreemde dingen doen die in AZ 1 niet wenselijk zijn.
Anders geformuleerd: wie zou jij donderdag opstellen en waarom?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 25 okt 2022, 07:38 Anders geformuleerd: wie zou jij donderdag opstellen en waarom?
Tot de winterstop Verhulst, maar een echt geweldig reden kan ik niet opnoemen anders dan geen jojo gedoe in het doel (dus ik ga waarschijnlijk net zo makkelijk mee met een wissel :lol:)

Volgens die zelfde nogal slappe theorie krijgt Vindahl de kans weer in de voorbereiding, ik ben benieuwd of hij gegroeid is (veel lag aan stress in mijn ogen).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 25 okt 2022, 07:55 Tot de winterstop Verhulst, maar een echt geweldig reden kan ik niet opnoemen anders dan geen jojo gedoe in het doel (dus ik ga waarschijnlijk net zo makkelijk mee met een wissel :lol:)
Prima.

De discussie is toch al doordrenkt van sentiment. Echte feiten of logica lijken er in deze discussie ook niet toe te doen.

Geen retorische vraag: maar is "gejojo in het doel" dan per definitie slecht? Is er ergens een statistiek hoe keeperswissels lopende het seizoen uitpakken?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 25 okt 2022, 08:06 Prima.

De discussie is toch al doordrenkt van sentiment. Echte feiten of logica lijken er in deze discussie ook niet toe te doen.

Geen retorische vraag: maar is "gejojo in het doel" dan per definitie slecht? Is er ergens een statistiek hoe keeperswissels lopende het seizoen uitpakken?
Zal geen statestiek van bestaan denk ik. Ik weet dat het rommelig was bij de clubs die het wel deden, maar geloof zo dat de succesvolle wisselingen veel minder in het nieuws blijven en dus minder beklijven.

Het enige dat ik kan bedenken is dat de hoeveelheid momenten dat een doelman zich kan onderscheiden veel minder is als bij een veldspelers. Geef rust en duidelijkheid het is beroep ligt al veel te veel onder vergrootglas.
Plaats reactie