Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:AZ trekt doelman Vindahl Jensen aan
Gepubliceerd op 16 augustus 21, 11:00
ALKMAAR- AZ heeft maandag doelman Peter Vindahl Jensen aangetrokken. De 23-jarige Deen komt over van FC Nordsjælland en tekende op het AFAS Trainingscomplex een contract tot medio 2025.

Vindahl Jensen groeide op in Helsinger en speelde in de jeugd van Lyngby BK. In 2014 maakte hij de stap naar de opleiding van Nordsjælland, waar hij uiteindelijk doorstroomde naar de hoofdmacht. De jeugdinternational – vrijdag nog basisspeler in het met 1-0 gewonnen competitieduel met Brøndby IF – was een vaste waarde bij de nummer vijf van afgelopen seizoen. Vindahl Jensen gaat bij AZ spelen met rugnummer 1.

Vindahl Jensen: ‘Ambities die mij aanspreken’
De bijna twee meter lange Vindahl Jensen is blij met zijn transfer naar AZ. “De Nederlandse competitie staat in Denemarken hoog aangeschreven. Daar komt bij dat AZ een grote club is met ambities die mij aanspreken. Dit is een mooie en belangrijke stap in mijn carrière. Jaarlijks om de bovenste plaatsen spelen en Europees voetbal spelen is iets waar ik erg naar uitkijk. Daarnaast is het een mooie bijkomstigheid dat AZ al verschillende spelers uit Scandinavië in de selectie heeft.”

Huiberts: ‘Direct van waarde’
AZ’s Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: “Peter heeft op het hoogste niveau in Denemarken bewezen een betrouwbare en stabiele doelman te zijn. Hij past in de speelstijl van AZ en is een allround goede keeper, waarbij vooral de reflexen en uitstekende meevoetballende kwaliteiten opvallen. Peter kan in het eerste team direct van waarde zijn en kan zich de komende jaren bovendien nog volop ontwikkelen.”

Nieuwe gezichten
Vindahl Jensen is niet het enige nieuwe gezicht bij AZ. Eerder tekenden Sam Beukema, Vangelis Pavlidis en Aslak Fonn Witry al een verbintenis met AZ. Ook werd Bruno Martins Indi definitief overgenomen van Stoke City en werden diverse contracten verlengd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Voor zover je dat vooraf kan beoordelen: blij met deze transfer. Hopelijk schrijven de nieuwssites over een half jaar over dat we hiermee de nieuwe Smeichel hebben binnen gehaald :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Succes Peter en welkom bij de club.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

DeZuivelDuivel schreef: 16 aug 2021, 10:26 Voor zover je dat vooraf kan beoordelen: blij met deze transfer. Hopelijk schrijven de nieuwssites over een half jaar over dat we hiermee de nieuwe Smeichel hebben binnen gehaald :wink:
Het kan nog alle kanten op :wink:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... nders.html
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

In het interview met AZ tv geeft hij aan dat hij graag onderdeel wil zijn van de opbouw omdat hij ook graag zijn voeten gebruikt. Hij kan dus prima meedoen in het rondspelen van de bal in de driehoekjes achterin. :lol:

Serieus: welkom bij de club. Ik hoop dat hij hier verder groeit en wel zelfkritisch is (in tegenstelling tot wat er in dat artikel van voetbalprimeur stond).
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 16 aug 2021, 15:52 In het interview met AZ tv geeft hij aan dat hij graag onderdeel wil zijn van de opbouw omdat hij ook graag zijn voeten gebruikt. Hij kan dus prima meedoen in het rondspelen van de bal in de driehoekjes achterin. :lol:

Serieus: welkom bij de club. Ik hoop dat hij hier verder groeit en wel zelfkritisch is (in tegenstelling tot wat er in dat artikel van voetbalprimeur stond).
Op een gebrek aan zelfkritiek scouten we ze tegenwoordig en zo leiden we ze ook op :wink:
Hij spreekt overigens vloeiender Engels dan de interviewer, dus dat moet wel goed komen wat coaching betreft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Az564 schreef: 16 aug 2021, 10:42 Het kan nog alle kanten op :wink:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... nders.html
Erger dan Rochet/Esteban kan het niet worden toch? En waarschijnlijk ook beter dan Verhulst met overwegend alleen KKD ervaring.

Hopelijk waren de “blunders” de kinderziektes bij Nordsjaelland en is het nu gedaan ermee 8)
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ach, iedere keeper maakt wel eens een blunder. Zolang het niet te vaak gebeurt hoort dat ook wel bij het vak keeper.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Trainer heeft zojuist aangegeven dat Vindahl nog niet zal spelen tegen Celtic. Verhulst zal op doel staan.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Maxhuijp schreef: 17 aug 2021, 17:25 Trainer heeft zojuist aangegeven dat Vindahl nog niet zal spelen tegen Celtic. Verhulst zal op doel staan.
Belachelijke keuze van Jansen. Te kiezen voor een KKD doelman terwijl je een Noorse jeugdinternational met al meer competitiewedstrijden dit seizoen tussen de palen, op de bank laat plaatsnemen [-X
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Roadman schreef: 17 aug 2021, 18:35 Belachelijke keuze van Jansen. Te kiezen voor een KKD doelman terwijl je een Noorse jeugdinternational met al meer competitiewedstrijden dit seizoen tussen de palen, op de bank laat plaatsnemen [-X
Te veel indrukken, rustig brengen 🙄
Het is toch geen kleuter …
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Roadman schreef: 17 aug 2021, 18:35 Belachelijke keuze van Jansen. Te kiezen voor een KKD doelman terwijl je een Noorse jeugdinternational met al meer competitiewedstrijden dit seizoen tussen de palen, op de bank laat plaatsnemen [-X
Ik vermoed dat Jansen, en dat is te billijken, denkt dat Verhulst nu logischer is omdat die de hele voorbereiding met dit team heeft gedaan; om dan voor een keeper te kiezen die nog niemand kent is meer een gok dan Verhulst.

Ik vind het belachelijk dat velen van ons steeds weer in allerlei topics een groot deel van onze huidige selectie, bijv. de keeper, als klunzen weg zetten.
Ben je nou fan of hoe zit dat?

Laat Jensen inderdaad maar even acclimatiseren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 17 aug 2021, 22:08 Ik vermoed dat Jansen, en dat is te billijken, denkt dat Verhulst nu logischer is omdat die de hele voorbereiding met dit team heeft gedaan; om dan voor een keeper te kiezen die nog niemand kent is meer een gok dan Verhulst.

Ik vind het belachelijk dat velen van ons steeds weer in allerlei topics een groot deel van onze huidige selectie, bijv. de keeper, als klunzen weg zetten.
Ben je nou fan of hoe zit dat?

Laat Jensen inderdaad maar even acclimatiseren.
Ik vind Verhulst zeker geen kluns en vind dat hij prima gekeept heeft in de voorbereiding. Desalnietemin is hij een 2e keeper omdat hij minder kwaliteit heeft dan eerst Bizot en nu Vindahl. Nu speel je morgen 1 vd belangrijkste wedstrijden van het seizoen, dus naar mijn mening in de sterkste opstelling. Dat is dus met Vindahl. Dat hij niemand kent, hoeft geen probleem te zijn, zolang er maar duidelijke afspraken worden gemaakt.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 aug 2021, 22:39 Ik vind Verhulst zeker geen kluns en vind dat hij prima gekeept heeft in de voorbereiding. Desalnietemin is hij een 2e keeper omdat hij minder kwaliteit heeft dan eerst Bizot en nu Vindahl. Nu speel je morgen 1 vd belangrijkste wedstrijden van het seizoen, dus naar mijn mening in de sterkste opstelling. Dat is dus met Vindahl. Dat hij niemand kent, hoeft geen probleem te zijn, zolang er maar duidelijke afspraken worden gemaakt.
Je snapt toch zelf ook wel dat Vindahl totaal zijn verdediging nog niet kan coachen? Ik denk ook dat Vindahl de betere keeper is, maar enige coaching vanuit de keeper naar de verdediging is wel handig. Die jongen traint net 3 dagen mee, en het is niet zo dat Verhulst het dramatisch heeft gedaan. Ik zou het een stuk erger vinden als Koopmeiners niet speelt.
Compete to complete
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZSander schreef: 18 aug 2021, 07:09 Je snapt toch zelf ook wel dat Vindahl totaal zijn verdediging nog niet kan coachen? Ik denk ook dat Vindahl de betere keeper is, maar enige coaching vanuit de keeper naar de verdediging is wel handig. Die jongen traint net 3 dagen mee, en het is niet zo dat Verhulst het dramatisch heeft gedaan. Ik zou het een stuk erger vinden als Koopmeiners niet speelt.
Hij spreekt toch Engels? En hij traint toch mee? Binnen een paar dagen kun je echt wel de belangrijke afspraken maken en daar samen op trainen.
Dat tegendoelpunt van RKC was geen blunder van Verhulst, maar ook zeker niet onhoudbaar. Een topkeeper op doel of een minder goede keeper, maakt vaak wel het verschil tussen winst of verlies. Of het verschil tussen 1-0 verliezen of 3-0. Reken maar dat Celtic veel kansen gaat krijgen, dus ik zie het liefst de beste keeper op goal.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 18 aug 2021, 08:01 Hij spreekt toch Engels? En hij traint toch mee? Binnen een paar dagen kun je echt wel de belangrijke afspraken maken en daar samen op trainen.
Dat tegendoelpunt van RKC was geen blunder van Verhulst, maar ook zeker niet onhoudbaar. Een topkeeper op doel of een minder goede keeper, maakt vaak wel het verschil tussen winst of verlies. Of het verschil tussen 1-0 verliezen of 3-0. Reken maar dat Celtic veel kansen gaat krijgen, dus ik zie het liefst de beste keeper op goal.
Dan verschillen we daarover van mening, ik vind het besluit te billijken. Je wilt ook niet de laatste dagen voor een belangrijke wedstrijd ineens heel anders gaan trainen. Er is een vast stramien, een vaste voorbereiding en daar wil je zoveel mogelijk aan vasthouden. De rest leidt alleen maar af van het presteren als collectief. Als je in de topsport hebt gezeten zal je dat kunnen beamen. Volgende week thuis tegen Celtic zal het anders zijn, dan zit hij al wat langer bij de groep. Als het vanavond tegen Celtic wél goed gaat (die kans bestaat ook nog steeds), verwacht ik dat Jansen volgende week thuis ook met Verhulst zal starten. We gaan het zien hoe vanavond uitpakt.
Compete to complete
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZSander schreef: 18 aug 2021, 08:58 Dan verschillen we daarover van mening, ik vind het besluit te billijken. Je wilt ook niet de laatste dagen voor een belangrijke wedstrijd ineens heel anders gaan trainen. Er is een vast stramien, een vaste voorbereiding en daar wil je zoveel mogelijk aan vasthouden. De rest leidt alleen maar af van het presteren als collectief. Als je in de topsport hebt gezeten zal je dat kunnen beamen. Volgende week thuis tegen Celtic zal het anders zijn, dan zit hij al wat langer bij de groep. Als het vanavond tegen Celtic wél goed gaat (die kans bestaat ook nog steeds), verwacht ik dat Jansen volgende week thuis ook met Verhulst zal starten. We gaan het zien hoe vanavond uitpakt.
Ben het met je eens dat in topsport een vaste voorbereiding het meest wenselijk is, maar juist als je topprestaties wilt halen (zeker tegen een sterkere tegenstander, of als je zelf gehandicapt bent (zelf geblesseerd bij individuele sport, of er missen veel spelers bij teamsport) dan moet je ook out of the box kunnen denken om alsnog een topresultaat neer te zetten.

AZ mist op dit moment 4 van de 5 beste spelers:
Karlsson geschorst is
Wijndal geblesseerd is
Midtsjo niet wedstrijdfit is
Koopmeiners niet mag spelen ivm mogelijke transfer

en dan zijn er ook nog 4 basisspelers van vorig seizoen net vertrokken. Dan moet je dus out of the box gaan denken en niet met je reservekeeper komen aanzetten, als de nieuwe (betere) keeper er is en helemaal wedstrijdfit is (en zelfs meer serieuze wedstrijden heeft gespeeld dan de reservekeeper).

Ik kan je wel een heel mooi voorbeeld geven van een sporter die out of the box kon denken en daarmee succes heeft gehaald waar het eigenlijk niet mogelijk was, maar dat gaat hier wat te ver.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

multatuli schreef: 18 aug 2021, 10:04 Ben het met je eens dat in topsport een vaste voorbereiding het meest wenselijk is, maar juist als je topprestaties wilt halen (zeker tegen een sterkere tegenstander, of als je zelf gehandicapt bent (zelf geblesseerd bij individuele sport, of er missen veel spelers bij teamsport) dan moet je ook out of the box kunnen denken om alsnog een topresultaat neer te zetten.

AZ mist op dit moment 4 van de 5 beste spelers:
Karlsson geschorst is
Wijndal geblesseerd is
Midtsjo niet wedstrijdfit is
Koopmeiners niet mag spelen ivm mogelijke transfer

en dan zijn er ook nog 4 basisspelers van vorig seizoen net vertrokken. Dan moet je dus out of the box gaan denken en niet met je reservekeeper komen aanzetten, als de nieuwe (betere) keeper er is en helemaal wedstrijdfit is (en zelfs meer serieuze wedstrijden heeft gespeeld dan de reservekeeper).

Ik kan je wel een heel mooi voorbeeld geven van een sporter die out of the box kon denken en daarmee succes heeft gehaald waar het eigenlijk niet mogelijk was, maar dat gaat hier wat te ver.

Eens =D>
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZSander schreef: 18 aug 2021, 08:58 Dan verschillen we daarover van mening, ik vind het besluit te billijken. Je wilt ook niet de laatste dagen voor een belangrijke wedstrijd ineens heel anders gaan trainen. Er is een vast stramien, een vaste voorbereiding en daar wil je zoveel mogelijk aan vasthouden. De rest leidt alleen maar af van het presteren als collectief. Als je in de topsport hebt gezeten zal je dat kunnen beamen. Volgende week thuis tegen Celtic zal het anders zijn, dan zit hij al wat langer bij de groep. Als het vanavond tegen Celtic wél goed gaat (die kans bestaat ook nog steeds), verwacht ik dat Jansen volgende week thuis ook met Verhulst zal starten. We gaan het zien hoe vanavond uitpakt.
Wat dit betreft is AZ sowieso altijd al van de zachte handschoenen aanpak geweest. Het is niet ongehoord in de voetballerij om een nieuwe speler er gewoon in te zetten.

Joe Hart stond er bij Celtic ook gelijk in die is er sinds 3 augustus en heeft inmiddels al 4 wedstrijden gespeeld.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZSander schreef: 18 aug 2021, 08:58 Dan verschillen we daarover van mening, ik vind het besluit te billijken. Je wilt ook niet de laatste dagen voor een belangrijke wedstrijd ineens heel anders gaan trainen. Er is een vast stramien, een vaste voorbereiding en daar wil je zoveel mogelijk aan vasthouden. De rest leidt alleen maar af van het presteren als collectief. Als je in de topsport hebt gezeten zal je dat kunnen beamen. Volgende week thuis tegen Celtic zal het anders zijn, dan zit hij al wat langer bij de groep. Als het vanavond tegen Celtic wél goed gaat (die kans bestaat ook nog steeds), verwacht ik dat Jansen volgende week thuis ook met Verhulst zal starten. We gaan het zien hoe vanavond uitpakt.
Mee eens.
Plaats reactie