Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 19 okt 2022, 09:30 Wat is er dan de meerwaarde van om daar heel lang op door te blijven gaan?
Omdat we - in mijn beleving - nu op een nieuw punt in de discussie zijn gekomen.

Het krediet van Verhulst is namelijk (naar ik mag aannemen) nu ook op.

En dus moeten we het speelveld weer in zijn geheel overzien.

Ik vind Vindahl overigens óók gewoon een risico en heb de hele zomer gepleit voor een vervanger / concurrent.

Als je kijkt naar zijn status bij afstandsschoten in de eerste tien wedstrijden (denk bijvoorbeeld aan PSV en Heracles) was dat óók niet best.

En hij heeft ook blunders gemaakt (bijvoorbeeld bij Twente uit). Deze hebben niet tot puntverlies geleid, maar waren wel kwalijk. Dat ze niet tot puntverlies hebben geleid vind ik ook niet (heel) relevant, maar was vooral een reactie op mensen die zeiden dat "deze keeper tot puntverlies heeft geleid". Wat feitelijk onjuist was.

Lang lul verhaal kort; mochten we Vindahl in het doel zetten wordt dit ook weer een risico. Maar ik vind het wel een risico die we gezien alle omstandigheden wel moeten nemen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 653
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Kunnen we er gewoon over eens worden dat bij geen van beide er winst te behalen valt omdat geen van twee het gewenste niveau heeft, en dat er een nieuwe keeper mag/moet komen?

Naar mij mening zet je Westerveld dan maar tot de winter op doel kan je meteen kijken of daar winst uit te behalen valt.
Laatst gewijzigd door Elmpie. op 19 okt 2022, 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12751
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Klei. schreef: 19 okt 2022, 10:03 Kunnen we er gewoon over eens worden dat bij geen van beide er winst te behalen valt omdat geen van twee het gewenste niveau heeft, en dat er een nieuwe keeper mag/moet komen?

Naar mij mening zet je Westerveld dan maar tot de winter op doel kan je meteen kijken of daar winst uit te behalen valt.
Bij Vindahl heb je nog wel de onzekerheid of hij zich toch zou kunnen ontwikkelen tot een aardige keeper voor AZ; die kun je nu nog niet volledig afschrijven. Hij leek vorig seizoen beter te beginnen dan te eindigen.

En Verhulst vind ik nog steeds de beste 2e keeper sinds lange tijd. Laten we niet doorschieten.
we can come an end
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 653
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

differentcook schreef: 19 okt 2022, 10:07 Bij Vindahl heb je nog wel de onzekerheid of hij zich toch zou kunnen ontwikkelen tot een aardige keeper voor AZ; die kun je nu nog niet volledig afschrijven. Hij leek vorig seizoen beter te beginnen dan te eindigen.

En Verhulst vind ik nog steeds de beste 2e keeper sinds lange tijd. Laten we niet doorschieten.
Over Verhulst ben ik het eens prima tweede keeper of keeper voor een club uit het rechterrijtje(al vind ik het niet erg als je in plaats van hem een Jongere keeper als hij het niveau die het niveau van een reserve er neer zet om vanaf daar door te groeien).

In principe vind ik als je een seizoen lang krediet krijgt om je te bewijzen en je verspilt dat waardoor je mede dankzij zijn optreden als keeper bijna geen europees voetbal haalt dat je dat hebt verbruikt.
Dat is dan jammer maar ik denk dat uiteindelijk je er geen winst uit gaat halen als je hem weer opstelt.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Klei. schreef: 19 okt 2022, 10:03 Kunnen we er gewoon over eens worden dat bij geen van beide er winst te behalen valt omdat geen van twee het gewenste niveau heeft, en dat er een nieuwe keeper mag/moet komen?

Naar mij mening zet je Westerveld dan maar tot de winter op doel kan je meteen kijken of daar winst uit te behalen valt.
Met het risico zijn carrière volledig te breken, zoals destijds ook met Bulters gebeurde? Nee, liever niet. Die jongen is er nog niet aan toe.

Vorig jaar heeft Vindahl een jaartje aan mogen kloten, nu mag Verhulst dat van mij. Beide zijn niet goed genoeg voor AZ. Ik heb er vrede mee dat dat punten gaat kosten. En dat mag op het conto van onze TD bijgeschreven worden, want een blinde kon nog zien dat we een groot keepersprobleem hadden afgelopen zomer.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3317
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 19 okt 2022, 10:52 Vorig jaar heeft Vindahl een jaartje aan mogen kloten, nu mag Verhulst dat van mij. Beide zijn niet goed genoeg voor AZ. Ik heb er vrede mee dat dat punten gaat kosten.
Met dat verschil dat als we tot aan het WK het verschil met de koploper minimaal houden, we vol mee kunnen doen waar een betrouwbare sluitpost essentieel is.
We zitten dus in een andere situatie dan vorig seizoen waar de verwachtingen minder hoog waren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9241
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Klei. schreef: 19 okt 2022, 10:03 Kunnen we er gewoon over eens worden dat bij geen van beide er winst te behalen valt omdat geen van twee het gewenste niveau heeft, en dat er een nieuwe keeper mag/moet komen?

Naar mij mening zet je Westerveld dan maar tot de winter op doel kan je meteen kijken of daar winst uit te behalen valt.
Precies hoe ik er in sta.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 653
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Grifo schreef: 19 okt 2022, 10:52 Met het risico zijn carrière volledig te breken, zoals destijds ook met Bulters gebeurde? Nee, liever niet. Die jongen is er nog niet aan toe.
Ik ben hier net iets te jong voor deze info, zou je het willen toe willen lichten?

Van wat ik kan vinden heeft hij 2x zijn doel schoon gehouden en 4 ballen door gelaten in 4 wedstrijden.

https://www.transfermarkt.nl/job-bulter ... erein/1090
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 19 okt 2022, 10:52 Vorig jaar heeft Vindahl een jaartje aan mogen kloten, nu mag Verhulst dat van mij. Beide zijn niet goed genoeg voor AZ.
Als je ze allebei precies vergelijkbaar in kwaliteiten vindt dan is het logischer om Vindahl (gezien marktwaarde en potentieel) op te stellen. Te meer zijn blunders (nog) geen punten gekost hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Klei. schreef: 19 okt 2022, 11:34 Ik ben hier net iets te jong voor deze info, zou je het willen toe willen lichten?

Van wat ik kan vinden heeft hij 2x zijn doel schoon gehouden en 4 ballen door gelaten in 4 wedstrijden.

https://www.transfermarkt.nl/job-bulter ... erein/1090
Toevallig was ik bij zijn basisdebuut in 2006. Bij Feyenoord - uit. Hij moest invallen door blessures / schorsingen meen ik.

Hij stond te boek als groot talent, maar in mijn herinnering ging hij zeker bij twee goals niet vrijuit. Geen blunders van het niveau dat we afgelopen AZ - Feyenoord zagen, maar best was het niet.

Ik denk wel dat je kan stellen dat zijn zelfvertrouwen / carrière daar min of meer geknakt is. Of een hele grote deuk heeft opgelopen.

https://www.vi.nl/nieuws/azdoelman-bult ... rs-wel-aan

Een soort van Karius - momentje.

En probeer daar als keeper nog maar eens overheen te komen ...

Edit: voor de liefhebber ...


Link: http://www.youtube.com/watch?v=8ui7xo9dwGE
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 653
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Antti Opdam schreef: 19 okt 2022, 12:34 Toevallig was ik bij zijn basisdebuut in 2006. Bij Feyenoord - uit. Hij moest invallen door blessures / schorsingen meen ik.

Hij stond te boek als groot talent, maar in mijn herinnering ging hij zeker bij twee goals niet vrijuit. Geen blunders van het niveau dat we afgelopen AZ - Feyenoord zagen, maar best was het niet.

Ik denk wel dat je kan stellen dat zijn zelfvertrouwen / carrière daar min of meer geknakt is. Of een hele grote deuk heeft opgelopen.

https://www.vi.nl/nieuws/azdoelman-bult ... rs-wel-aan

Een soort van Karius - momentje.

En probeer daar als keeper nog maar eens overheen te komen ...

Edit: voor de liefhebber ...


Link: http://www.youtube.com/watch?v=8ui7xo9dwGE
bedankt voor de info en het filmpje ook weer wat geleerd.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2274
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 19 okt 2022, 12:34 Toevallig was ik bij zijn basisdebuut in 2006. Bij Feyenoord - uit. Hij moest invallen door blessures / schorsingen meen ik.

Edit: voor de liefhebber ...


Link: http://www.youtube.com/watch?v=8ui7xo9dwGE
Ja, thnx for the link. Herinner me nog het gevoel wat ik kreeg bij die derde, dat houdbare afstandschot van Hofs. Komt erg overeen met die tweede van zondag.
In de decennia dat ik AZ volg hebben we vaak problemen gehad met keepers die niet voldeden. Zou mooi zijn om voor langere tijd een topkeeper onder de lat te hebben waar je met een gerust hart op kunt vertrouwen. Helaas liggen die niet voor het oprapen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 19 okt 2022, 12:11 Als je ze allebei precies vergelijkbaar in kwaliteiten vindt dan is het logischer om Vindahl (gezien marktwaarde en potentieel) op te stellen. Te meer zijn blunders (nog) geen punten gekost hebben.
Eens met de conclusie, maar het is mij om het even. Vindahl heeft zijn kans vorig seizoen gehad en niet gegrepen, dus dan is het logisch dat zijn plek vergeven wordt. We willen ook niet een situatie als vorig jaar bij PSV met Mvogo en Drommel, dat de keepers om de blunder gewisseld worden. Zakelijk gezien zou Vindahl inderdaad wel een logischer #1 zijn.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Klei. schreef: 19 okt 2022, 11:34 Ik ben hier net iets te jong voor deze info, zou je het willen toe willen lichten?

Van wat ik kan vinden heeft hij 2x zijn doel schoon gehouden en 4 ballen door gelaten in 4 wedstrijden.

https://www.transfermarkt.nl/job-bulter ... erein/1090
Ah ja, sorry. Ik vergeet nog wel eens dat ik ook al een ouwe l*l (aan het worden) ben en dergelijke herinneringen inmiddels ook al weer zo'n 20 jaar oud zijn... Gelukkig zijn er meer op dit forum van mijn of eerdere generaties en is de info je al gegeven :).
____________
Hoc est nihil
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 653
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Grifo schreef: 19 okt 2022, 23:24 Ah ja, sorry. Ik vergeet nog wel eens dat ik ook al een ouwe l*l (aan het worden) ben en dergelijke herinneringen inmiddels ook al weer zo'n 20 jaar oud zijn... Gelukkig zijn er meer op dit forum van mijn of eerdere generaties en is de info je al gegeven :).
Oh nee joh maakt niet uit :).
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1378
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Grifo schreef: 19 okt 2022, 23:24 Ah ja, sorry. Ik vergeet nog wel eens dat ik ook al een ouwe l*l (aan het worden) ben en dergelijke herinneringen inmiddels ook al weer zo'n 20 jaar oud zijn... Gelukkig zijn er meer op dit forum van mijn of eerdere generaties en is de info je al gegeven :).
Genoeg ouwe lullen hier, ik heb AZ nog kampioen zien worden in De Kuip als ventje van 11.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik heb ze nog van IJselmeervogels zien verliezen in de Hout in 1975, op mijn verjaardag…….dat vergeet je niet…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 19 okt 2022, 07:09 Hebben we dit keer bijvoorbeeld ook weer een reddingspercentage?
https://www.twenteinsite.nl/keepersprob ... ijven.html

Feiten: Verhulst doet het nog slechter dan Vindahl.

(Zal wel weer niet geschreven mogen worden, want dan is het gezeur en het past niet in de anti - Vindahl - lobby.)
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 20 okt 2022, 15:07 https://www.twenteinsite.nl/keepersprob ... ijven.html

Feiten: Verhulst doet het nog slechter dan Vindahl.

(Zal wel weer niet geschreven mogen worden, want dan is het gezeur en het past niet in de anti - Vindahl - lobby.)
Het past wel in de antti-Vindahl-lobby.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Antti Opdam schreef: 20 okt 2022, 15:07 https://www.twenteinsite.nl/keepersprob ... ijven.html

Feiten: Verhulst doet het nog slechter dan Vindahl.

(Zal wel weer niet geschreven mogen worden, want dan is het gezeur en het past niet in de anti - Vindahl - lobby.)
Probleem is ook dat Hobie een nieuw contract af moet zien te dwingen,. Laat ik het zo zeggen, hij heeft zijn onderhandelingspositie, behoorlijk verzwakt de afgelopen weken.....
Dat weet hij zelf ook.
Mijn angst is dat hij zo geforceerd gaat proberen om een nieuw contract te krijgen dat hij zelfs tegen de laagvliegers punten gaat kosten.

#Vindahlin
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie