Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik zit echt met mond open te kijken naar de reacties hier.

Bizot een instabiele, onzekere keeper? Bizot was een echte topper en puntenpakker voor AZ en 3e doelman van Oranje.

En ik vraag me echt af wat Vindahl ooit goed gedaan heeft dat iedereen in hem een potentiële topkeeper ziet? Zoals terecht aangegeven, in de maand dat hij keeper van de maand werd maakte hij ook ketsers.
Tegen ajax vond ik hem ook niet zo goed spelen.

Het lijkt er wel op alsof elke bal die op doel komt en hij tegenhoudt, iedereen hier heeft van: "zie je wel, topper!" Ik snap letterlijk niet wat er ooit slecht was aan Bizot.

Het enige wat Vindahl goed kan is het vangen van hoge ballen, meevoetballen (soms) en hij is een paar keer goed uitgekomen.
Voor iedereen die ooit keeper is geweest, weet hoe gelukkig een redding tijdens het uitkomen meestal is. Je maakt je zo groot mogelijk en hoopt op het beste.

Ik heb hem geen één mooie redding op de lijn zien maken. Tegen twente had hij zomaar ook verantwoordelijk kunnen zijn voor de 2-2 want hij liep helemaal in niemandsland terwijl de bal voor de verdediging was. Creëert daarmee gewoon een hele lastige situatie.

Misschien kijken jullie naar uitstraling of wat dan ook, maar goed keepen doet deze jongen niet.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Ik ben ook niet overtuigd (en ik riep woensdag ook dat het tijd werd voor Verhulst), maar we moeten niet vergeten dat Vindahl pas 23 is. Veel keepers worden pas op latere leeftijd beter en zekerder. Bizot was ook 'al' 26 toen ie naar AZ kwam, dat scheelt toch 3 jaar ervaring. En ook Bizot deed soms de gekste dingen, nog los van het feit dat hij in 4 jaar tijd geen hoge bal heeft gevangen
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2022, 17:54 Bizot was een echte topper en puntenpakker voor AZ en 3e doelman van Oranje.
:|


Link: http://www.youtube.com/watch?v=qPm0A2sCN_0&t=189s

Drie grote blunders in één wedstrijd. Lijkt mij ook wel een record.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=UKV-X7X_7KQ


Link: http://www.youtube.com/watch?v=AKkXKZqkjMo


Link: http://www.youtube.com/watch?v=c8K3TyiAIO8

En dit schud ik zo even uit de losse pols. De keren dat hij hoge ballen nodeloos met één hand wegstompte kan ik inmiddels niet meer op zeven handen tellen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2022, 17:54 Zoals terecht aangegeven, in de maand dat hij keeper van de maand werd maakte hij ook ketsers.
Als je het wil begrijpen dan moet je waarschijnlijk kijken wat hij goed doet tussen de ketsers door, om die titel te verdienen
SchoorlAZ schreef: 21 jan 2022, 17:54 Ik heb hem geen één mooie redding op de lijn zien maken.
Afgelopen weekend herinner ik me nog een bliksemredding door een uitgeschoven been, die er bij de meeste keepers ingegaan zou zijn en ik kan zijn topreddingen op de lijn van lang geleden niet specifiek meer terughalen, maar weet dat hij echte superreddingen had.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 21 jan 2022, 18:08 :|


Link: http://www.youtube.com/watch?v=qPm0A2sCN_0&t=189s

Drie grote blunders in één wedstrijd. Lijkt mij ook wel een record.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=UKV-X7X_7KQ


Link: http://www.youtube.com/watch?v=AKkXKZqkjMo


Link: http://www.youtube.com/watch?v=c8K3TyiAIO8

En dit schud ik zo even uit de losse pols. De keren dat hij hoge ballen nodeloos met één hand wegstompte kan ik inmiddels niet meer op zeven handen tellen.
Moet ik nu als tegenargument filmpjes gaan sturen waar hij meerdere uitstekende reddingen maakt?
Want dat kan hoor. 2 filmpjes zijn van de John van de Brom tijd, zegt ook wel genoeg lijkt me.

Ik weet dat je naam Anti is, maar dit gaat wel erg ver niet? 3e keeper van Oranje met uitstekende staat van dienst die zelfs op zijn 31 nog 5 miljoen oplevert tegenover onze drollenvanger met één van de laagste reddingspercentages van de eredivisie. Ketsers niet ééns meegeteld want dat zijn niet altijd reddingen (zoals Twente)!

Oh, maar wat kan die lekker voetballen hé? Wat fijn dat die hoge ballen niet wegstompt hé?
Ja hij pakt geen punten voor je en houdt zelden knappe ballen uit het doel, maar hij voetbalt zo lekker hé. Dat deed Bizot niet hoor! Topper die Vindahl!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 21 jan 2022, 18:16 Als je het wil begrijpen dan moet je waarschijnlijk kijken wat hij goed doet tussen de ketsers door, om die titel te verdienen

Afgelopen weekend herinner ik me nog een bliksemredding door een uitgeschoven been, die er bij de meeste keepers ingegaan zou zijn en ik kan zijn topreddingen op de lijn van lang geleden niet specifiek meer terughalen, maar weet dat hij echte superreddingen had.
:|

Jongens ik houd ermee op.
Niet goed voor me hart dit.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2022, 18:17 Moet ik nu als tegenargument filmpjes gaan sturen waar hij meerdere uitstekende reddingen maakt?
Want dat kan hoor. 2 filmpjes zijn van de John van de Brom tijd, zegt ook wel genoeg lijkt me.

Ik weet dat je naam Anti is, maar dit gaat wel erg ver niet? 3e keeper van Oranje met uitstekende staat van dienst die zelfs op zijn 31 nog 5 miljoen oplevert tegenover onze drollenvanger met één van de laagste reddingspercentages van de eredivisie. Ketsers niet ééns meegeteld want dat zijn niet altijd reddingen (zoals Twente)!

Oh, maar wat kan die lekker voetballen hé? Wat fijn dat die hoge ballen niet wegstompt hé?
Ja hij pakt geen punten voor je en houdt zelden knappe ballen uit het doel, maar hij voetbalt zo lekker hé. Dat deed Bizot niet hoor! Topper die Vindahl!
Precies 31 jaar, kreeg de tijd en heeft ook genoeg geschutterd en goede periodes gehad. Vindahl is 23, dus geef hem even de tijd. Daarnaast was Bizot onzeker met uitkomen, hoge ballen, voorzetten, vrije trappen die werden ingebracht en met ballen uitschieten was hij ook koning die werden terug gespeeld.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik heb hem geen één mooie redding op de lijn zien maken.
Dat hij geen 'mooie' reddingen maakt komt vooral door zijn houterige stijl. Het is geen showkeeper maar een scandinavische minimalist. Maar tegen Fortuna maakte hij bijvoorbeeld al een paar goede reddingen, bijvoorbeeld bij de kans van Seuntjens. Daar pakte hij weldegelijk punten voor AZ in de eerste helft.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6540
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Peter Vindahl Jensen is het schoolvoorbeeld van scouting via data. Ik vraag of iemand als Hans de Koning Peter had 'gescout'.
Want eigenlijk kan ie er niet zoveel van.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Hij laat in ieder geval zien weer wat bijgeleerd te hebben. Met één arm naar de bal i.p.v. weer met twee waardoor hij ons nu wel op de been hield.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Speelde vandaag een goede wedstrijd. Had een paar goede reddingen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Punt gepakt
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DonnyDelano schreef: 22 jan 2022, 21:10 Punt gepakt
Ik wilde dit net posten. Red ons vandaag.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2022, 18:17 Moet ik nu als tegenargument filmpjes gaan sturen waar hij meerdere uitstekende reddingen maakt?
Want dat kan hoor. 2 filmpjes zijn van de John van de Brom tijd, zegt ook wel genoeg lijkt me.

Ik weet dat je naam Anti is, maar dit gaat wel erg ver niet? 3e keeper van Oranje met uitstekende staat van dienst die zelfs op zijn 31 nog 5 miljoen oplevert tegenover onze drollenvanger met één van de laagste reddingspercentages van de eredivisie.
Allereerst: Bizot is geen derde keeper. In de hiërarchie staat hij nu - hoogstwaarschijnlijk - achter Bijlow, Cillissen, Flekken, Krul en wellicht zelfs Drommel en Pasveer .... En daar zijn redenen voor.

Ondertussen zit Vindahl gewoon bij het Deens elftal. Wat toch ook geen amateur - niveau is.

Ik weet ook niet of ik Vindahl - op dit moment - beter vindt dan Bizot.

Wat ik wel weet is dat ik de wisseling van de wacht met het oog op de lange termijn wel begrijp. En we niet moeten doen alsof Bizot een absolute topkeeper was en we nu een enorme drollenvanger hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6540
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 24 jan 2022, 10:49 Allereerst: Bizot is geen derde keeper. In de hiërarchie staat hij nu - hoogstwaarschijnlijk - achter Bijlow, Cillissen, Flekken, Krul en wellicht zelfs Drommel en Pasveer .... En daar zijn redenen voor.
Ik denk dat dat tijdelijke aard is. Bizot staat goed/solide te keepen in de Franse League - waar hij ook door de Franse media 'ontdekt' wordt.
https://www.ligue1.com/Articles/LIGUE-1 ... arco-bizot

Bijlow en Cillessen schaar ik wel hoger dan Bizot. Krul, Drommel, Pasveer en Bizot: dat maakt allemaal niet zoveel uit. Allevier een beetje op hetzelfde niveau.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Hebben alle mensen die zeiden dat AZ meer voor Okoye had moeten neerleggen de wedstrijd tegen Tunesië gezien? Want dan kunnen ze die keutel ook gelijk weer intrekken 😁
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 21 jan 2022, 17:54 Ik zit echt met mond open te kijken naar de reacties hier.

Bizot een instabiele, onzekere keeper? Bizot was een echte topper en puntenpakker voor AZ en 3e doelman van Oranje.

En ik vraag me echt af wat Vindahl ooit goed gedaan heeft dat iedereen in hem een potentiële topkeeper ziet? Zoals terecht aangegeven, in de maand dat hij keeper van de maand werd maakte hij ook ketsers.
Tegen ajax vond ik hem ook niet zo goed spelen.

Het lijkt er wel op alsof elke bal die op doel komt en hij tegenhoudt, iedereen hier heeft van: "zie je wel, topper!" Ik snap letterlijk niet wat er ooit slecht was aan Bizot.

Het enige wat Vindahl goed kan is het vangen van hoge ballen, meevoetballen (soms) en hij is een paar keer goed uitgekomen.
Voor iedereen die ooit keeper is geweest, weet hoe gelukkig een redding tijdens het uitkomen meestal is. Je maakt je zo groot mogelijk en hoopt op het beste.

Ik heb hem geen één mooie redding op de lijn zien maken. Tegen twente had hij zomaar ook verantwoordelijk kunnen zijn voor de 2-2 want hij liep helemaal in niemandsland terwijl de bal voor de verdediging was. Creëert daarmee gewoon een hele lastige situatie.

Misschien kijken jullie naar uitstraling of wat dan ook, maar goed keepen doet deze jongen niet.
Helemaal eens.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 24 jan 2022, 10:49
Ondertussen zit Vindahl gewoon bij het Deens elftal. Wat toch ook geen amateur - niveau is.

Ik weet ook niet of ik Vindahl - op dit moment - beter vindt dan Bizot.
Dat eerste hangt volledig af van de concurrentie. Buiten Schmeichel keept er toch geen Deen op niveau?

En ik weet wel zeker dat Vindahl op dit moment minder is dan Bizot.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

differentcook schreef: 21 jan 2022, 18:16 Afgelopen weekend herinner ik me nog een bliksemredding door een uitgeschoven been, die er bij de meeste keepers ingegaan zou zijn en ik kan zijn topreddingen op de lijn van lang geleden niet specifiek meer terughalen, maar weet dat hij echte superreddingen had.
Afgelopen weekend heeft hij AZ weer van een achterstand gered door via een snelle duik en maximaal strekken de bal net naast te tikken.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6540
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 24 jan 2022, 15:31 Afgelopen weekend heeft hij AZ weer van een achterstand gered door via een extreme duik en maximaal strekken de bal net naast te tikken.
En midweeks was hij in eigen persoonlijk verantwoordelijk voor de achterstand.
Plaats reactie