Aslak Fonn Witry (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Tot nu toe was het absoluut brandhout, maar eerlijk is eerlijk vandaag was hij een verademing. Niet op een fout kunnen betrappen en vond hem veel fijner en makkelijk voetballen dan onze vaste CV’s. Positioneel en verdedigend ook goed, lijkt mij heel verstandig hem volgende wedstrijd weer te laten staan.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wildcat schreef: 19 jan 2022, 22:18 Tot nu toe was het absoluut brandhout, maar eerlijk is eerlijk vandaag was hij een verademing. Niet op een fout kunnen betrappen en vond hem veel fijner en makkelijk voetballen dan onze vaste CV’s. Positioneel en verdedigend ook goed, lijkt mij heel verstandig hem volgende wedstrijd weer te laten staan.
Eens! Lekker laten staan met al die blessures in het centrum.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Klopt vond hem totaal een andere speler gisteren, weinig echte fouten, sober zijn werk gedaan in de verdediging. Deed niet onder voor BMI of Hadzi. Lekker eventjes laten staan op deze positie !
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Misschien komt het door zijn positie in de laatste twee wedstrijden dat hij beter is gaan spelen.
Een week geleden werd door SchoorlAZ nog zeer stellig gezged dat ie er helemaal niks van kan en het hele seizoen nog niets goeds heeft laten zien.
Maar hij zei nu zelfs dat ie Witry een lichtpuntje vond.
Zo zie je maar dat je met sommige spelers misschien wat meer geduld moet betrachten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 22 jan 2022, 23:32
Zo zie je maar dat je met sommige spelers misschien wat meer geduld moet betrachten.
Of ze op de juiste plek moet zetten 8)
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 22 jan 2022, 23:32 Zo zie je maar dat je met sommige spelers misschien wat meer geduld moet betrachten.
Dit is inderdaad opportunisme pur sang. De man is gehaald als rechtsback. Maar door het prutsen van onze centrale verdedigers wordt de mislukte rechtsback daar eens geprobeerd.
Het is een soort 'technisch directeur foutenpolonaise'.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 23 jan 2022, 08:28 Dit is inderdaad opportunisme pur sang. De man is gehaald als rechtsback. Maar door het prutsen van onze centrale verdedigers wordt de mislukte rechtsback daar eens geprobeerd.
Het is een soort 'technisch directeur foutenpolonaise'.
Klopt, en daarnaast een geniale vondst van de trainer natuurlijk.

Ik vind Witry verfrissend achterin. Zo heel sober vind ik hem ook niet spelen want hij durft best wel in te spelen of door te dribbelen. Zeker in combinatie met de kopsterk Beukema zit er best muziek in.

Maar. Wel nog even eerst tegen PSV overeind blijven. Daar zal écht verdedigen gevraagd worden. Geldt trouwens ook voor Beukema.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 23 jan 2022, 10:19 Klopt, en daarnaast een geniale vondst van de trainer natuurlijk.
Nou, nou, weer opportunisme. Als dit zo 'geniaal' was, waarom deed hij het voor de winterstop dan niet? Laten we het houden op een noodgreep die verdomd goed uitpakt.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Bob Ross schreef: 23 jan 2022, 10:19 Klopt, en daarnaast een geniale vondst van de trainer natuurlijk.
Mwoah, er is natuurlijk weinig geniaal aan als je die keuze pas maakt als je weinig anders kan. Hij was pas geniaal geweest als hij Letschert al eerder had gepasseerd en als hij Hatzidiakos en BMI wat vaker de hete adem van concurrentie had laten voelen, dan had je kunnen stellen dat Pascal dat goed had gezien. Nu heeft hij gewoon geluk dat dit goed uitpakt. Wat dan weer erg fijn voor ons is.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 23 jan 2022, 10:29 Nou, nou, weer opportunisme. Als dit zo 'geniaal' was, waarom deed hij het voor de winterstop dan niet? Laten we het houden op een noodgreep die verdomd goed uitpakt.
Ik heb hier het afgelopen half jaar letterlijk niemand de suggestie horen doen om Witry centraal te zetten, terwijl hier toch een groot arsenaal aan betweters (inclusief mezelf) rondloopt.

Hij had net zo goed op safe kunnen spelen en Clasie naar achter kunnen halen. En als we in Enschede hadden verloren was jij hier de eerste geweest die schande had gesproken van het opstellen van een rechtsback die uit vorm is in de as van je team.

Bij Wie is de Mol noemen ze waar jij last van hebt tunnelvisie. En die kandidaten gaan er altijd snel uit omdat ze vaak mis zitten.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 23 jan 2022, 10:37 Bij Wie is de Mol noemen ze waar jij last van hebt tunnelvisie. En die kandidaten gaan er altijd snel uit omdat ze vaak mis zitten.
Lekker belangrijk wat jij van mij vindt.
Als je een rechtsback haalt die daar flopt, maar bij toeval centraal goed past, dan heb je heel veel geluk. Dan wil ik dat niet op 'genialiteit' gooien.
Dat is een zelfde soort tunnelvisie.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 23 jan 2022, 10:40 Lekker belangrijk wat jij van mij vindt.
Als je een rechtsback haalt die daar flopt, maar bij toeval centraal goed past, dan heb je heel veel geluk. Dan wil ik dat niet op 'genialiteit' gooien.
Dat is een zelfde soort tunnelvisie.
Sterker nog : als je er een half seizoen voor nodig hebt om er achter te komen dat je rechtsback eigenlijk beter rendeert op rechts centraal dan heb je er behoorlijk lang over gedaan. Zoiets moet de voetbalexpert die dagelijks met zo'n jongen werkt toch gelijk zien? Het is niet alsof dit in het spel van AZ twee totaal dezelfde posities zijn. Had je met Ron Vlaar op rechtsback moeten spelen dan was er ook heisa geweest (zeker de oudere variant).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wie had gedacht dat hij goed zo'n renderen op CV (wat overigens nog moet blijken imo)?

De jongen heeft laten zien op rechtsback dat hij niet goed kon verdedigen. Waarom zou je hem dan CV zetten. Dat het nu 2 wedstrijden goed heeft uitgepakt is voor iedereen een verassing denk ik.

Geniale vondst van de trainer vind ik ook niet btw. Dan had hij het wel gedaan zonder dat Panta uitviel. Clasie kan eigenlijk niet naar achter want Reijnders was/is ziek. Dus het is wel echt een noodgreep.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Hoe dan ook, we kennen Jansen langer dan vandaag.

Zodra Hatzidiakos en BMI weer fit zijn staan dus weer op CV
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vond het nooit brandhout, maar die jongen lijkt nooit zelfvertrouwen te hebben kunnen ontwikkelen tot nu toe. Meteen nadat hij kwam noodgedwongen op linksback gezet en daarna vrij onzichtbaar op rechtsback. Lijkt mij dat je in bepaalde trainingsvormen (5 tegen 5, 7 tegen 7) wel hebt kunnen moeten zien dat hij inzicht en rust had. Daarom is zijn huidige positie voor ons misschien verbazingwekkend, maar je kunt je ook afvragen waarom Jansen niet eerder met deze oplossing is gekomen. Door Clasie van anderhalve meter in de verdediging te zetten zie je meteen de reflex van de Jansen. Gok maar op de oude hap en geen vertrouwen geven aan nieuwkomers. Eigenlijk is Jansen Advocaat in een andere verpakking. Maar blij dat Witry nu laat zien wat hij kan. Lekker rustig.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 23 jan 2022, 11:32 Sterker nog : als je er een half seizoen voor nodig hebt om er achter te komen dat je rechtsback eigenlijk beter rendeert op rechts centraal dan heb je er behoorlijk lang over gedaan. Zoiets moet de voetbalexpert die dagelijks met zo'n jongen werkt toch gelijk zien? Het is niet alsof dit in het spel van AZ twee totaal dezelfde posities zijn. Had je met Ron Vlaar op rechtsback moeten spelen dan was er ook heisa geweest (zeker de oudere variant).
Witry deed het ook prima als back, blonk niet uit maar viel ook niet door de mand. Maar dan meteen dat opportunistische geleuter na twee wedstrijden centraal achterin. Waar gaat dit over zeg. Puur opportunisme.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 23 jan 2022, 20:19 Wie had gedacht dat hij goed zo'n renderen op CV (wat overigens nog moet blijken imo)?

De jongen heeft laten zien op rechtsback dat hij niet goed kon verdedigen. Waarom zou je hem dan CV zetten. Dat het nu 2 wedstrijden goed heeft uitgepakt is voor iedereen een verassing denk ik.

Geniale vondst van de trainer vind ik ook niet btw. Dan had hij het wel gedaan zonder dat Panta uitviel. Clasie kan eigenlijk niet naar achter want Reijnders was/is ziek. Dus het is wel echt een noodgreep.
Woensdag was Reijnders er wel (notabene ingevallen) dus had hij Clasie wel gewoon naar achter kunnen halen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ 4 Life schreef: 23 jan 2022, 22:43 Witry deed het ook prima als back, blonk niet uit maar viel ook niet door de mand. Maar dan meteen dat opportunistische geleuter na twee wedstrijden centraal achterin. Waar gaat dit over zeg. Puur opportunisme.
Vond hem wel erg slordig in de passing als back. Gaf 90% van de bellen niet precies in de voeten of met een stuit. Heb hem ook meermaals kunnen betrappen op slechte sliding en ingrepen.

Ik zeg ook niet dat hij ineens een topper is oid. Maar vind het wel opmerkelijk dat hij ineens twee wedstrijden redelijk solide speelt terwijl ik hem eerst niet op goede defensieve ingrepen kon betrappen.

Betreft je andere punt: Touché. Ere aan wie ere toekomt. Is dan gewoon goed gezien van Jansen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 23 jan 2022, 22:43 Witry deed het ook prima als back, blonk niet uit maar viel ook niet door de mand. Maar dan meteen dat opportunistische geleuter na twee wedstrijden centraal achterin. Waar gaat dit over zeg. Puur opportunisme.
Ach zijn we eens positief is het ook niet goed.
Ik vind jou ook wel eens opportunistisch als we na een bal die so to speak met de kont in het doel beland opeens het tij gekeerd zouden hebben :lol: :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 23 jan 2022, 22:43 Witry deed het ook prima als back, blonk niet uit maar viel ook niet door de mand. Maar dan meteen dat opportunistische geleuter na twee wedstrijden centraal achterin. Waar gaat dit over zeg. Puur opportunisme.
Inderdaad, mooi dat we er in ieder geval een alternatief bij hebben. Vooral tegen clubs waar je toch 70% balbezit hebt kun je dit wel permitteren en heb je meer voetbal in je ploeg.
Maar over twee weken tegen PSV zou ik toch voor de ervaring en lengte kiezen van Hatzidiakos en BMI.
Plaats reactie