Aslak Fonn Witry (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

De Rode Baron schreef: 24 jan 2022, 08:45 Inderdaad, mooi dat we er in ieder geval een alternatief bij hebben. Vooral tegen clubs waar je toch 70% balbezit hebt kun je dit wel permitteren en heb je meer voetbal in je ploeg.
Maar over twee weken tegen PSV zou ik toch voor de ervaring en lengte kiezen van Hatzidiakos en BMI.
We hebben Pascal Jansen gevonden!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

pAZcal schreef: 24 jan 2022, 12:37 We hebben Pascal Jansen gevonden!
Nee, een realist.
Nogmaals Witry, prima gedaan tegen een Cambuur en FC Twente waar je meer dan 70% balbezit hebt, maar in de grote wedstrijden waar je verdedigend wel onder grote druk komt te staan toch maar liever een pure fysiek sterke ervaren verdediger. Of wil jij nu zeggen dat een speler die op zijn 16e voor het laatst op die positie heeft gespeeld zomaar even een Grieks international eruit speelt met die twee optredens?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 24 jan 2022, 07:31 Ach zijn we eens positief is het ook niet goed.
Ik vind jou ook wel eens opportunistisch als we na een bal die so to speak met de kont in het doel beland opeens het tij gekeerd zouden hebben :lol: :wink:
Hahaha, heb je een punt. Nee maar het gaat mij er meer om dat meningen zo snel worden gevormd. We hebben het over één goede wedstrijd en meteen is het bij sommige de verlosser en is het belachelijk dat Jansen dit niet eerder heeft gezien. Ik vind dat wat makkelijk. Ten eerste wil Witry er zelf eigenlijk niet spelen en heeft hij daar voor het laatst gespeeld toen hij 16/17 was op het derde niveau in Noorwegen. Er was dus ook niet echt een referentiekader en met Hatzidiakos en Beukema ook geen reden om hem daar te proberen.

Hij vult het nu twee keer prima in, waarbij hij in Twente echt goed was, dat is mooi om te zien. Mooi voor hem en mooi voor het team. Zelf wil ik dingen altijd even over een iets langere periode zien. Je kan dan natuurlijk wel gewoon concluderen dat hij het tot nu toe goed heeft gedaan, maar laten we even wachten met de vlag uit te hangen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Witry is geblesseerd en zal er dus in Eindhoven niet bij zijn.
Dat betekend dat Pascal niet dezelfde tactiek kan toepassen als tegen ajax met Yuki hangend op de rechterflank.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Gaat steeds beter en ik vind het wel een leuke nuchtere gozer in zijn interviews.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik vind wel dat ze hem een beetje de Mats Seuntjens van de achterhoede maken nu. Elke keer een andere positie. Maar hij is nog nergens echt slecht geweest. Dus wat dat betreft een prima aanvulling op de selectie.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

pAZcal schreef: 07 mar 2022, 18:42 Ik vind wel dat ze hem een beetje de Mats Seuntjens van de achterhoede maken nu. Elke keer een andere positie. Maar hij is nog nergens echt slecht geweest. Dus wat dat betreft een prima aanvulling op de selectie.
2 miljoen voor een jongen van 26 die overal tweede keus is, is doorgaans geen beleid van AZ.
Zie niet in hoe we hier winst op kunnen maken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 08 mar 2022, 19:05 2 miljoen voor een jongen van 26 die overal tweede keus is, is doorgaans geen beleid van AZ.
Zie niet in hoe we hier winst op kunnen maken.
Gaan we ook niet, hij heeft ook nog niet laten zien wat hij bij zijn vorige club liet zien qua bijzondere kwaliteiten. Dan heeft Beukema het qua doelpunten maken bijvoorbeeld beter gedaan (meegeteld dat het verdedigers zijn).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Witry heeft nog niet erg veel gelegenheid gehad zijn kunnen te laten zien. Gehaald, denk ik, door twijfels aan Sugawara. Maar die is vrij plots een niveautje beter gaan spelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 08 mar 2022, 20:20 Gehaald, denk ik, door twijfels aan Sugawara. Maar die is vrij plots een niveautje beter gaan spelen.
Dat kan ook door de concurrentie komen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 08 mar 2022, 19:05 2 miljoen voor een jongen van 26 die overal tweede keus is, is doorgaans geen beleid van AZ.
Zie niet in hoe we hier winst op kunnen maken.
Alleen maar spelers binnenhalen met winstoogmerk is ook geen beleid van AZ. Trouwens, heeft het als vervanger op diverse plekken meestal op zijn minst voldoende gefunctioneerd, zonder veel vastigheid van spelen. Is daarom toch een directe versterking voor de selectie gebleken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wegwezen. Kan er echt helemaal niks van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 13 mar 2022, 20:50 Wegwezen. Kan er echt helemaal niks van.
Dat is nou ook weer wat overdreven negatief. Goed hij is geen sterkhouder. Heeft wel uit tegen Twente zeer goed gespeeld als centrumverdediger. Vandaag invallen als rechtsback met een wankel middenveld en een iemand op rechtsbuiten die geen rechtsbuiten is en in een AZ dat vrijwel de gehele wedstrijd niet in goede doen was. Laten we het er op houden dat zijn invalbeurt vandaag niet goed was, maar het was dan ook een zooitje in het laatste deel van de wedstrijd van AZ kant.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 13 mar 2022, 22:46 Dat is nou ook weer wat overdreven negatief.
Hij lijdt zo ontzettend veel balverlies. Onbegrijpelijke keuzes en passes niet hard genoeg. Samen met Beukema inderdaad niet onverdienstelijk in de beker maar zoveel minder dan Svensson. Dat kun je in Nederland toch ook wel vinden of, beter nog, zelf opleiden. En dan die vrije trap. Op dit niveau…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 13 mar 2022, 22:49 Hij lijdt zo ontzettend veel balverlies. Onbegrijpelijke keuzes en passes niet hard genoeg. Samen met Beukema inderdaad niet onverdienstelijk in de beker maar zoveel minder dan Svensson. Dat kun je in Nederland toch ook wel vinden of, beter nog, zelf opleiden. En dan die vrije trap. Op dit niveau…
Bij zijn vorige club dat ie dat wel goed meen ik. Hij heeft voor AZ uit tegen Heerenveen toch ook een knappe goal gemaakt van afstand.

Deze vrije trap. Unnerstal stond bijna tegen de paal aan. Ik zei op de tribune dus min of meer met gevoel over de muur chippen in de hoek. Hij zonder gevoel rost de bal ver over de muur en ver over de goal. Tja...

Svensson maakte ook fouten, maar corrigeerde ook veel. Witry speelt net als te veel anderen ook te scheiterig. Slappe inspeelballen en onbegrijpelijke keuzes. Teken dat ie niet ingespeeld en zeker is.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Heb alleen de samenvatting gezien maar in die paar minuten zorgde hij nog bijna voor de 2-2. Parodie op een verdediger.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Wat een brandhout dit, werd echt op alle mogelijke manieren gepiepeld. Hoe kan je dit helemaal uit Scandinavie halen en hier een paar miljoen voor betalen?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 12 mei 2022, 12:04 Wat een brandhout dit, werd echt op alle mogelijke manieren gepiepeld. Hoe kan je dit helemaal uit Scandinavie halen en hier een paar miljoen voor betalen?
Hij schoot in Heerenveen meteen een bal in de kruising.

We weten nu dat hij die helemaal verkeerd raakte.

Kan er echt niks van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 12 mei 2022, 14:38 Hij schoot in Heerenveen meteen een bal in de kruising.

We weten nu dat hij die helemaal verkeerd raakte.

Kan er echt niks van.
Volgens kwam hij met goede papieren uit de Zweedse competitie en zat ie ook bij de Noorse selectie.

Dan is de vraag misschien, net zoals bij Evjen, waarom het er niet uitkomt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Opzouten

Kan er helemaal niks van
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie