Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2022, 11:12 Bijna elke 90 minuten een goal of assist. Maar volgens jou het zand in de motor. Zelden zulke onzin gelezen hier op het forum. Boadu had een dra-ma-tisch rendement tegen de niet top 3 teams.

Met een fatsoenlijke rechtsbuiten en capabele nummer 10 maakt Pavlidis er 30.
Helemaal mee eens, Boadu stak ook geen poot uit om mee te verdedigen. Als het hele elftal terugzakt naar de 16 staat hij ook op een eiland voorin.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 10:50 Op de steen van het spelinzicht 8)

Als je ga navelstaren naar de cijfers heb je een punt, maar als je naar het geheel kijkt is dat maar een klein onderdeel.

Verdedigers gaan tegen Boadu automatisch een 15 meter meer naar de hun goal staan om zijn snelheid af te dekken. Met Pavlidis zie dat tegenstanders hem zelfs 1 op 1 gaan dekken omdat ze hem toch niet als een echt gevaar zien, hierdoor komt er meer druk op de rest van het team.

De rol van de hangende rechtsbuiten is totaal anders. Bij Boadu heb je heel veel aan creatieve spelers, Gudmundsson en Evjen hadden veel beter tot hun recht gekomen als ze iemand hadden die ze weg hadden kunnen steken.

Nu moet om diepte in je spel te krijgen, je nummer 10 opofferen en je rechtsbuiten om tenminste die dreiging te houden. Tegenstanders zien gewoon dat die dreiging zelden zijn tanden laat zien en schuifen heel makkelijk op waardoor iedereen in veld van AZ naar achteren wordt gedwongen.
Dit is mijn ogen achilleshiel van dit team, AZ komt er vaak goed door goed combinatie spel, spel verleggen met lange (cross) bal. maar AZ zijn diepte is voor tegenstanders een lachertje om te verdedigen.

Daarbij denk ik dat Boadu, met de kansen die AZ dit jaar bij elkaar heeft gecombineerd (ruim voldoende mogelijkheden dit seizoen, zeer laag rendement) ook en zelfs beter uit de voeten had gekund dan Pavlidis.

Ik zeg verkopen of nog meer je spel aanpassen (nog saaier) want geen diepte en geen snelheid.
Dan hebben we toch een ander AZ gezien.
Ik staar mij niet blind op de cijfers, maar die 7 assists geven toch echt aan dat Pavlidis meer mee het voetballen is dan zijn voorganger, én met succes.

Persoonlijk ben ik juist van mening dat er sinds vorig jaar al veel te traag wordt omgeschakeld. Ik zie een wezenlijk verschil tussen combinatievoetbal en wat men 'breien' noemt. De ballen achteruit en opzij zijn menig supporter een doorn in het oog. Ook heeft hij met een egotripper als Aboukhlal of Sowah in het veld ook vaak niet de ruimte gekregen om zijn vaardigheden optimaal te benutten.

Pavlidis is niet snel, maar hij combineert wel.

Ik deel je opvatting dus niet en verbaas mij er een beetje over dat er forumleden zijn die Pavlidis en Karlsson als de manco's van dit elftal kunnen zien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

RoycosoepieAZ schreef: 16 mei 2022, 11:14 Helemaal mee eens, Boadu stak ook geen poot uit om mee te verdedigen. Als het hele elftal terugzakt naar de 16 staat hij ook op een eiland voorin.
Zijn aanwezigheid met zijn snelheid was zijn bijdrage aan de verdediging. Hij hield zoiezo een man extra bezig dan Pavlidis.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik ben het overigens niet oneens dat er diepte mist in het spel. Maar dat is niet de schuld van pavlidis die een andere rol uitstekend vervult (aanspeelpunt/afmaker/verbindingsspeler). Die diepte moet op de flank of op de 10 gevonden worden. Alleen hebben we geen rechtsbuiten en kan onze 10 naast aardig koppen en schoffelen werkelijk helemaal niets.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2022, 11:12 Bijna elke 90 minuten een goal of assist. Maar volgens jou het zand in de motor. Zelden zulke onzin gelezen hier op het forum. Boadu had een dra-ma-tisch rendement tegen de niet top 3 teams.

Met een fatsoenlijke rechtsbuiten en capabele nummer 10 maakt Pavlidis er 30.
Dat schrijf ik toch ook. "of je spel aanpassen" maar een creatieve tien kan de bal niet bij hem kwijt en een creatieve rechtsbuiten ook niet.
De meeste van zijn goals zijn teamgoals dus dat is niet echt op zijn conto. Die 7 assist zijn in plaats gekomen van de assists van de RB en de tien want die kunnen de bal niet bij hem kwijt, ik durf zelfs te stellen dat we er op achteruit zijn gegaan met assists. Al met al laat Pavlidis ondanks mooie cijfers het team niet beter spelen.

Misschien van Pavlidis de 10 maken, met een goede spits? Wordt ie er qua duelkracht wel uitgelopen denk ik, maar qua combinatie zal het misschien kunnen..
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 11:31 Misschien van Pavlidis de 10 maken, met een goede spits? Wordt ie er qua duelkracht wel uitgelopen denk ik, maar qua combinatie zal het misschien kunnen..
Ben ook wel benieuwd naar Pavlidis net achter de spits
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 11:31 Dat schrijf ik toch ook. "of je spel aanpassen" maar een creatieve tien kan de bal niet bij hem kwijt en een creatieve rechtsbuiten ook niet.
De meeste van zijn goals zijn teamgoals dus dat is niet echt op zijn conto. Die 7 assist zijn in plaats gekomen van de assists van de RB en de tien want die kunnen de bal niet bij hem kwijt, ik durf zelfs te stellen dat we er op achteruit zijn gegaan met assists. Al met al laat Pavlidis ondanks mooie cijfers het team niet beter spelen.

Misschien van Pavlidis de 10 maken, met een goede spits? Wordt ie er qua duelkracht wel uitgelopen denk ik, maar qua combinatie zal het misschien kunnen..
Blijkbaar heb jij het idee dat een spits alleen goed is als die snel is. Pavlidis is gewoon een ander type dan Boadu. Boadu kan maar één ding en dat is hard sprinten, terwijl Pavlidis maar één ding niet kan en dat is hard sprinten. Die snelheid/diepgang moet AZ gewoon ergens anders vinden, bijvoorbeeld op 10 of op de flank. Bij Pavlidis kan Karlsson zn puntgave voorzetten kwijt waaruit veel is gescoord. Pavlidis is heel goed in aanspelen doorbewegen (dus dat degene die past gelijk doorsprint waardoor pavlidis kan kaatsten of zelf wegdraaien). Alleen jammer dat deWit en de buitenspelers daar niet de kwaliteiten voor hebben om daar optimaal gebruik van te maken. Tevens heeft Pavlidis een individuele actie waarmee hij al meermaalls uit het niets een goal heeft gescoord (heb ik Boadu nog nooit zien doen).

Daarnaast hoef je helemaal niet supersnel te zijn om iemand te bedienen met een steekbal, zoals Pavlidis dit seizoen vaak genoeg heeft laten zien. Afmaken daarvan kan nog iets beter, eens, net als zn overzicht in dat soort situaties.

Dat jij liever Boadu hebt die een matige balcontrole heeft, niet kan koppen, geen assists geeft, geen individuele actie heeft en buiten de top3 tegenstanders helemaal niets brengt is mij echt een ongelofelijk raadsel.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2022, 11:18 Dan hebben we toch een ander AZ gezien.
Ik staar mij niet blind op de cijfers, maar die 7 assists geven toch echt aan dat Pavlidis meer mee het voetballen is dan zijn voorganger, én met succes.

Persoonlijk ben ik juist van mening dat er sinds vorig jaar al veel te traag wordt omgeschakeld. Ik zie een wezenlijk verschil tussen combinatievoetbal en wat men 'breien' noemt. De ballen achteruit en opzij zijn menig supporter een doorn in het oog. Ook heeft hij met een egotripper als Aboukhlal of Sowah in het veld ook vaak niet de ruimte gekregen om zijn vaardigheden optimaal te benutten.

Pavlidis is niet snel, maar hij combineert wel.

Ik deel je opvatting dus niet en verbaas mij er een beetje over dat er forumleden zijn die Pavlidis en Karlsson als de manco's van dit elftal kunnen zien.
Die assist zijn een druppel op een hete plaat omdat het totaal van assists achteruit is gegaan. Het rendement van de rechtsbuiten is echt flink naar beneden met de komst van Pavlidis, wat heb je aan combineren als je niemand in de diepte kan wegsturen.

Dat balletje breed heeft een functie, (te veel haat ik ook) van lokken en ruimte maken, heel veel mooie aanvallen van AZ komen doordat er gewacht is dat tegenstanders die stap naar voren deden. De snelle opbouw, snelle lange bal is wel wat meer geworden maar rendament is volgens mij niet zo hoog. Persoonlijk mis ik voornamelijk opportuun spel van uit de chaos theorie, alles is zo doordacht, getemporiseert en op veilig gespeeld (over hele linie in het voetbal algemeen) dat het steeds saaier wordt, ik mis de passie wedstrijden tegenwoordig is alles met brein gedaan ipv de emotie.

Ja ik zie Pavlidis echt als een manco voor de algehele spelopvatting/mogelijkheden van het AZ spel. Ik heb de cijfers nu niet paraat maar halverwege het seizoen stond AZ bij bovenste ploegen qua aanvallen/mogelijkheden. De hoeveelheid missers of niet afgespeelde ballen naar spelers die er beter voorstaan heb ik al bij Karlsson in zijn topic beschreven. Nee ik ga dus niet mee in de mooie cijfers, goed gepresenteerd maar het had echt zoveel beter gekund.

Het team wordt naar achter geduwd doordat wedstrijd niet dood worden gemaakt door de vele missers bij een voorsprong. Plus het team heeft als manco dat tegenstanders makkelijker een overtal creëren op het middenveld/aanval omdat het voorin te statisch is en dus makkelijker te verdedigen is. Ja het ligt dus aan de voorste linie en gek genoeg aan de spelers die cijfermatig juist zo goed lijken te functioneren. Dat goede functioneren komt trouwens net als bij Pavlidis ook bij Karlsson ook voor een groot deel op het conto van de ruimte trekkers, de afleiders, de combineerders en zijn het kort gezegd teamgoals. Kijk maar bij die mooie afstandschoten van Karlsson hoeveel AZ spelers er staan. Bij de succesvolle valt het niet op, maar bij die "duizend" gemiste zijn dat wel een heleboel voor niets gelopen kilometers waar zo veel meer in had gezeten....
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 12:12 Die assist zijn een druppel op een hete plaat omdat het totaal van assists achteruit is gegaan. Het rendement van de rechtsbuiten is echt flink naar beneden met de komst van Pavlidis, wat heb je aan combineren als je niemand in de diepte kan wegsturen.
"het aantal assists is achteruitgegaan". Dat komt toch gewoon omdat we minder goals scoren???

Omdat we zonder rechtsbuiten spelen, een matige 10 hebben, geen wissels hebben, en het vertrek van Koopmeiners is opgevangen met Clasie (die prima speelt)maar aanvallend gewoon minder brengt.

Sugawara is geen rechtsbuiten en Evjen/Aboukhlal komen gewoon zwaar tekort, of ligt dat ook aan Pavlidis? DeWit zn knappe acties zijn op 1 hand te tellen. Staat ook qua dribbels, key passes, 16meter entries, afstandschoten, voorzetten, vooruit passen (en zon beetje iedere belangrijke statistiek voor een 10) onderaan de lijstjes.

Maargoed volgens mij komen we er niet uit, wat verder prima is.
Maar voor de bijzondere posts van het jaar award, scoort dit bij mij erg hoog.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2022, 11:49 Blijkbaar heb jij het idee dat een spits alleen goed is als die snel is. Pavlidis is gewoon een ander type dan Boadu. Boadu kan maar één ding en dat is hard sprinten, terwijl Pavlidis maar één ding niet kan en dat is hard sprinten. Die snelheid/diepgang moet AZ gewoon ergens anders vinden, bijvoorbeeld op 10 of op de flank. Bij Pavlidis kan Karlsson zn puntgave voorzetten kwijt waaruit veel is gescoord. Pavlidis is heel goed in aanspelen doorbewegen (dus dat degene die past gelijk doorsprint waardoor pavlidis kan kaatsten of zelf wegdraaien). Alleen jammer dat deWit en de buitenspelers daar niet de kwaliteiten voor hebben om daar optimaal gebruik van te maken. Tevens heeft Pavlidis een individuele actie waarmee hij al meermaalls uit het niets een goal heeft gescoord (heb ik Boadu nog nooit zien doen).

Daarnaast hoef je helemaal niet supersnel te zijn om iemand te bedienen met een steekbal, zoals Pavlidis dit seizoen vaak genoeg heeft laten zien. Afmaken daarvan kan nog iets beter, eens, net als zn overzicht in dat soort situaties.

Dat jij liever Boadu hebt die een matige balcontrole heeft, niet kan koppen, geen assists geeft, geen individuele actie heeft en buiten de top3 tegenstanders helemaal niets brengt is mij echt een ongelofelijk raadsel.
Je leest niet! Je pint je vast op de vergelijking Boadu VS Pavlidis.

- Waar ik zeker heb geschreven dat ik van Boadu verwacht had, dat hij met de mogelijkheden die dit AZ dit seizoen heeft gecreëerd het hetzelfde of beter had gedaan dan Pavlidis, is dat niet het punt -

Het punt is dat het team als geheel beter functioneert met een diepe snellere spits, de verdediging, de middenvelders hebben een man minder om mee te dealen en dat is nogal wat.

Of misschien omgedraaid de druk die Pavlidis creëert op de verdedigers van de tegenstanders is veel te weinig om de rest van het team te ontlasten.

Ik heb ook ander spitsen als als Boadu opgenoemd, allen hadden meer druk en gevaar.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2022, 12:26 "het aantal assists is achteruitgegaan". Dat komt toch gewoon omdat we minder goals scoren???

Omdat we zonder rechtsbuiten spelen, een matige 10 hebben, geen wissels hebben, en het vertrek van Koopmeiners is opgevangen met Clasie (die prima speelt)maar aanvallend gewoon minder brengt.

Sugawara is geen rechtsbuiten en Evjen/Aboukhlal komen gewoon zwaar tekort, of ligt dat ook aan Pavlidis? DeWit zn knappe acties zijn op 1 hand te tellen. Staat ook qua dribbels, key passes, 16meter entries, afstandschoten, voorzetten, vooruit passen (en zon beetje iedere belangrijke statistiek voor een 10) onderaan de lijstjes.

Maargoed volgens mij komen we er niet uit, wat verder prima is.
Maar voor de bijzondere posts van het jaar award, scoort dit bij mij erg hoog.
Lees je weer niet alles of je snapt het niet. Evjen, Gudmundsson hadden wel beter gefunctioneerd als ze bal ergens kwijt hadden gekund met hun creativiteit. Die zijn gewoon dood gegaan op de statische trage man in de punt.

Voor de andere spelers lees hierboven, wat ik bedoel. AZ heeft heel veel kansen gecreëerd, goed gecombineerd, kilometers gerend om ruimtes te maken en afspeelmogelijkheden te geven en Pavlidis en in mindere mate Karlsson komen op een rendament van "1 op de 10 mogelijkheden" (ik heb de cijfers niet paraat en daarom staat het tussen aanhalingstekens, mijn gevoel zegt zelfs 1 op 20 mogelijkheden).
Tel daarbij op het hele verhaal van extra druk op de verdediging/middenveld omdat de verdedigers van tegenstanders tegen Pavlidis durven een overtal op het middenveld te creëren door hem gewoon te laten en door te schuiven (ook opdracht van trainers).

Natuurlijk zijn er vele varianten hierop, AZ weet dit ook, spelers zijn gewoon momenten opgeofferd om het probleem op te lossen. Maar de strekking is hij geeft (ondanks zijn goede bijdrage) gewoon te weinig druk, als letterlijk in snelheid/dreiging als figuurlijk met zoveel missers waardoor het team lucht krijgt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 12:36 Je leest niet! Je pint je vast op de vergelijking Boadu VS Pavlidis.

- Waar ik zeker heb geschreven dat ik van Boadu verwacht had, dat hij met de mogelijkheden die dit AZ dit seizoen heeft gecreëerd het hetzelfde of beter had gedaan dan Pavlidis, is dat niet het punt -

Het punt is dat het team als geheel beter functioneert met een diepe snellere spits, de verdediging, de middenvelders hebben een man minder om mee te dealen en dat is nogal wat.

Of misschien omgedraaid de druk die Pavlidis creëert op de verdedigers van de tegenstanders is veel te weinig om de rest van het team te ontlasten.

Ik heb ook ander spitsen als als Boadu opgenoemd, allen hadden meer druk en gevaar.
Het is gewoon stom om dat gebrek aan diepte op Pavlidis te schuiven, die op andere vlakken juist echt een topseizoen heeft. Karlsson DeWit en de rechtsbuiten zijn daar net zo verantwoordelijk voor. Een elftal is een puzzel waarbij de spelers uiteindelijk een geheel moeten vormen. En daar hoor diepte zeker bij.

Net zoals het nergens op slaat om Karlsson en Pavlidis te veroordelen op het missen van kansen. Tuurlijk kan dat soms beter, maar het zijn letterlijk de enige spelers die wat creëren/aanvallende intenties tonen.

Voor mij zijn Karlsson en Pavlidis prima stukjes voor die puzzel. De rechtsbuiten en deWit zijn voor mij inwisselbaar,
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2022, 13:35 Het is gewoon stom om dat gebrek aan diepte op Pavlidis te schuiven, die op andere vlakken juist echt een topseizoen heeft. Karlsson DeWit en de rechtsbuiten zijn daar net zo verantwoordelijk voor. Een elftal is een puzzel waarbij de spelers uiteindelijk een geheel moeten vormen. En daar hoor diepte zeker bij.

Net zoals het nergens op slaat om Karlsson en Pavlidis te veroordelen op het missen van kansen. Tuurlijk kan dat soms beter, maar het zijn letterlijk de enige spelers die wat creëren/aanvallende intenties tonen.

Voor mij zijn Karlsson en Pavlidis prima stukjes voor die puzzel. De rechtsbuiten en deWit zijn voor mij inwisselbaar,
Wie heeft de meeste gemiste kansen eigenlijk? Voor mij gevoel* staat Karlsson op +-50, Pavlidis +-40, de Wit op +-20, Aboukhlal +-20 Gudmundsson +-20.
Als ik naar omzeep geholpen kansen kijk dus missen of niet afgeven naar iemand die er beter voor staat dus met een grote geur van schuld. Dan zegt mijn gevoel* Karlsson +-25 Pavlidis +-15 de Wit+-5 Aboukhlal +-25🤔 Gudmundsson +- 10.
*cijfers zijn een gevoel, niet waterdicht maar ik wil hier de strekking van mijn verhaal mee duiden en niet discuseren over 10 meer of minder.

Voor mij is iedereen inwisselbaar, vooral omdat ik redeneer dat haast geen 1 doelpunt puur op conto komt van de maker (immers als er geen spelers in de buurt staan om verdedigers af te leiden zouden alle verdedigers voor zijn neus staan en teamdoelpunten uit de combinatie spreekt voor zich hoop ik).
Aan scorebordjournalistiek doe ik al helemaal niet, dus omdat Pavlidis/Karlsson er veel gemaakt heeft mag je niet kritisch op hun zijn? Ik vind dat echt het raarste wat er is. Dat is zoiets van omdat hij mij meerdere keren een goed gevoel heeft gegeven door zijn doelpunten knijp ik een oogje dicht voor zijn missers [-X het is topsport geen gun spelletje.

Omgedraaid ben ik ook nooit zo hard op de verdedigers omdat ik dat ook als teamprestatie zie en er van uitga dat aanvallers altijd in het voordeel zijn. Je moet er minstens eentje meer maken tegendoelpunten is van alle jaren.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 14:55 Wie heeft de meeste gemiste kansen eigenlijk? Voor mij gevoel* staat Karlsson op +-50, Pavlidis +-40, de Wit op +-20, Aboukhlal +-20 Gudmundsson +-20.
Als ik naar omzeep geholpen kansen kijk dus missen of niet afgeven naar iemand die er beter voor staat dus met een grote geur van schuld. Dan zegt mijn gevoel* Karlsson +-25 Pavlidis +-15 de Wit+-5 Aboukhlal +-25🤔 Gudmundsson +- 10.
*cijfers zijn een gevoel, niet waterdicht maar ik wil hier de strekking van mijn verhaal mee duiden en niet discuseren over 10 meer of minder.
Dat is nauwelijks in statistieken te vangen helaas, dat moet je echt met de hand turven. De big chances missed stat is vooral voor echt grote missers(met een bepaalde xpg waarde). Daar staat Pavlidis bovenaan met 15. Maar inderdaad als iemand een vrijstaande speler niet aanspeelt is dat niet in statistieken niet terug te vinden, maar wel kwalijk. Je ziet dat de laatste wel meer voor mn gevoel, toch een teken dat het niet lekker zit in het team. Zoals tegen utrecht, Pavlidis op Karlsson, Evjen op Reijnders en Midtsjo op Karlsson/Pavlidis. Rkc heb ik niet gezien. Overigens begrijp ik wel dat Karlsson soms wat meer voor eigen succes gaat (niet als iemand voor open doel vrij staat)maar hij is de enige met een redelijk afstandschot, en met alle respect een pasje links of rechts resulteert vaak in niets.

Ik zeg helemaal niet dat je niet kritisch mag zijn op Karlsson en Pavlidis. Maar het zijn toch echt elke keer die 2 die de wedstrijden voor AZ beslissen. De rest kan het simpelweg niet. Daarom begrijp ik niet zo goed waarom die 2 er zo van langs krijgen van jou. Hun rendement is top eredivisie.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2022, 15:35 Dat is nauwelijks in statistieken te vangen helaas, dat moet je echt met de hand turven. De big chances missed stat is vooral voor echt grote missers(met een bepaalde xpg waarde). Daar staat Pavlidis bovenaan met 15. Maar inderdaad als iemand een vrijstaande speler niet aanspeelt is dat niet in statistieken niet terug te vinden, maar wel kwalijk. Je ziet dat de laatste wel meer voor mn gevoel, toch een teken dat het niet lekker zit in het team. Zoals tegen utrecht, Pavlidis op Karlsson, Evjen op Reijnders en Midtsjo op Karlsson/Pavlidis. Rkc heb ik niet gezien. Overigens begrijp ik wel dat Karlsson soms wat meer voor eigen succes gaat (niet als iemand voor open doel vrij staat)maar hij is de enige met een redelijk afstandschot, en met alle respect een pasje links of rechts resulteert vaak in niets.

Ik zeg helemaal niet dat je niet kritisch mag zijn op Karlsson en Pavlidis. Maar het zijn toch echt elke keer die 2 die de wedstrijden voor AZ beslissen. De rest kan het simpelweg niet. Daarom begrijp ik niet zo goed waarom die 2 er zo van langs krijgen van jou. Hun rendement is top eredivisie.
Duidelijke statistiek uitleg👍, helemaal mee eens en ja ik gun Karlsson ook zijn probeersels en ja ze zijn top eredivisie.

Fijn dat ik kritiek mag hebben want zou niet weten waar ik het anders moet zoeken, met deze 2 speler kan ik er tenminste de vinger opleggen, al blijft het bovenal een teampresentatie of teamwanprestatie.

Iedereen heeft fouten gemaakt het hele forum staat vol met grootste verwijten dus aan andermans besproken fouten geen gebrek, maar vooral bij deze 2 staan ze bij mij op het netvlies en zou 5 á 10% beter echt een impact hebben gehad op de algehele team prestaties. Bij anderen zou 5 á 10 procent natuurlijk ook veel uitmaken want zo dicht zat AZ er zoiezo bij dit jaar.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 16 mei 2022, 08:02 In mijn persoonlijke evaluatie van het afgelopen post - seizoen moest ik nog even gniffelen om deze zin(nen).

Ik vind het zelf namelijk ook altijd heel fijn als mensen mijn mening onderschrijven.

:wink:
Zo ken ik je weer als jezelf op de borst kloppende medestander. :wink:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Wat een werkelijk bizarre ervaring om zoveel kritiek op Pavlidis te zien. Je moet natuurlijk niet vergeten dat dit pas het eerste seizoen is dat hij bij AZ speelt. Hierdoor moet hij ineens op een hoger niveau spelen en z'n medespelers moeten wennen aan het feit dat hij inderdaad echt een ander type spits is t.o.v. Boadu. Heeft hij het dan niet goed gedaan? Ter vergelijking hier enkele waardes m.b.t. het eerste seizoen van Weghorst; een spits die qua type spel meer lijkt op Pavlidis dan Boadu. Pavlidis heeft Karlsson naast zich en Weghorst had Jahanbakhsh naast zich. Wat dat betreft een redelijk gelijkwaardige voorhoede.
.
AZ_Weghorst-Pavlidis.png.jpg
AZ_Weghorst-Pavlidis.png.jpg (32.42 KiB) 879 keer bekeken
.
Het is duidelijk te zien dat de twee spelers redelijk gelijk scoren. Weghorst is destijds iets vaker gewisseld a.g.v. blessures en omdat ze Friday ook eens wilden zien (dat was gelukkig snel klaar :lol:). We mogen toch wel stellen dat Wout het uiteindelijk prima gedaan heeft bij ons. Als Pavlidis dezelfde lijn weet door te zetten, ga ik er vanuit dat het volgend seizoen alleen maar beter kan worden. Dus: hup Vangelis! Vooral doorrrrrgaan.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 25 mei 2022, 14:36 Wat een werkelijk bizarre ervaring om zoveel kritiek op Pavlidis te zien. Je moet natuurlijk niet vergeten dat dit pas het eerste seizoen is dat hij bij AZ speelt. Hierdoor moet hij ineens op een hoger niveau spelen en z'n medespelers moeten wennen aan het feit dat hij inderdaad echt een ander type spits is t.o.v. Boadu. Heeft hij het dan niet goed gedaan? Ter vergelijking hier enkele waardes m.b.t. het eerste seizoen van Weghorst; een spits die qua type spel meer lijkt op Pavlidis dan Boadu. Pavlidis heeft Karlsson naast zich en Weghorst had Jahanbakhsh naast zich. Wat dat betreft een redelijk gelijkwaardige voorhoede.
.
AZ_Weghorst-Pavlidis.png.jpg
.
Het is duidelijk te zien dat de twee spelers redelijk gelijk scoren. Weghorst is destijds iets vaker gewisseld a.g.v. blessures en omdat ze Friday ook eens wilden zien (dat was gelukkig snel klaar :lol:). We mogen toch wel stellen dat Wout het uiteindelijk prima gedaan heeft bij ons. Als Pavlidis dezelfde lijn weet door te zetten, ga ik er vanuit dat het volgend seizoen alleen maar beter kan worden. Dus: hup Vangelis! Vooral doorrrrrgaan.
Is 6 doelpunten en 2 assists meer in evenveel wedstrijden(voor we de minuten discussie krijgen: dat verschil zou 5 wedstrijden zijn) in jouw boekje gelijk scoren?
Volgens mij toon je hier aan dat het Pavlidis zelfs een stuk beter is vergaan qua productie.
Uiteraard eens dat de hoeveelheid aan kritiek een beetje apart is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 25 mei 2022, 14:53 Is 6 doelpunten en 2 assists meer in evenveel wedstrijden ... in jouw boekje gelijk scoren?
Deze moest ik even 5x lezen. Wat mij betreft heeft Pavlidis het misschien wel beter gedaan, maar je zou inderdaad een discussie over de minuten kunnen beginnen. Echter, die discussie wilde ik voorkomen. Het gros is het er toch wel over eens dat Weghorst het hier 'aardig' heeft gedaan. Als zodanig zou je op basis van deze cijfers moeten concluderen dat Pavlidis het ook prima heeft gedaan.

Eigenlijk was ik vooral verbaast dat er kritiek is op hem. Nee, hij is geen Lewandowski, maar dan had hij ook niet bij AZ gespeeld. :roll:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 26 mei 2022, 07:04 Deze moest ik even 5x lezen. Wat mij betreft heeft Pavlidis het misschien wel beter gedaan, maar je zou inderdaad een discussie over de minuten kunnen beginnen. Echter, die discussie wilde ik voorkomen. Het gros is het er toch wel over eens dat Weghorst het hier 'aardig' heeft gedaan. Als zodanig zou je op basis van deze cijfers moeten concluderen dat Pavlidis het ook prima heeft gedaan.

Eigenlijk was ik vooral verbaast dat er kritiek is op hem. Nee, hij is geen Lewandowski, maar dan had hij ook niet bij AZ gespeeld. :roll:
Hij heeft een meer dan behoorlijk eerste seizoen gehad.
Dat kun je wel stellen :)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie