Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 02 mei 2022, 20:53 Ja. Ik had het wat druk met vakantie vieren en het uitvoeren van twee ZZP - klussen en zooi vrijwilligerswerk (politiek en sport). Maar voor de vuist weg en - op verzoek - volledig off topic:

- resultaten - ondermaats (tenzij 4e)
- selectie - ondermaats (maar, wel beter dan Twente)
- technische staf - twijfelgeval
- scorend vermogen - voldoende
- Pavlidis (hiermee voldaan aan het onderwerp :wink: ) - tevreden
- Karlsson - meer dan tevreden
- Wijndal - tevreden
- Vindahl - talent met nogal wat verbeterpunten; concurrentie met Padt aangaan (Studio Voetbal suggestie vond ik niet slecht)
- BMI - verschrikkelijk (en dan lees je vandaag in het Supporters Magazine dat hij nog jaren vastligt en naar het Nederlands elftal wil)
- Midtsjö - held
- directie, Eenhoorn en Huiberts - ondermaats
- sponsors - ondermaats (geen fan van Bet City, maar wat is er ooit nu mee gebeurd? En wat is het alternatief?)
- stadion - bovenmaats: trots op de fans en de nieuwe uitvoering. Ben paar keer met veel plezier heen gegaan. Parkeren blijft ramp.
- ambitie - mag hoger
- toekomst - rooskleurig; voldoende geld in kas en goede lichting op komst

Tevreden?
Uiteraard gun ik je je vakantie en andere bezigheden. Ik ben tevreden met je reacties, maar mis wel wat uitleg en diepgang dat je in andere situaties meestal juist wel brengt en ik waardeer. Ook omdat wij vaak dezelfde mening/opvatting hebben op zaken m.b.t. AZ.

Ik heb een aantal punten waar ik anders naar kijk of een uitleg aan heb gegeven:

- Technische staf > ondermaats. Dit seizoen zwakke voorbereiding die zich voortzette in seizoenstart. Moet wel aangetekend worden dat er veel wisselingen in basis waren en dat bouwen aan een nieuwe ploeg tijd kost. Daarna een fase goede resultaten. Niet met spectaculair goed voetbal, maar vooral terdege. Na Europese uitschakeling en verlies tegen Twente lijkt het seizoen voor dit AZ matig af te lopen. De ploeg speelt moeizaam en de technische staf lijkt ook te weinig grip te hebben op de mindere prestaties van de spelersgroep. In deze fase mis ik ook een assistent die met flair en enthousiasme er toch weer leven in weet te krijgen.

- Scorend vermogen > vind ik vet ondermaats. Karlsson en Pavlidis moeten er samen zo'n beetje voor zorgen dat AZ op het scorebord komt. Voor het seizoen na het vertrek van Boadu en Koopmeiners heb ik al gewezen op het verlies aan doelpunten. Huiberts heeft hierop onvoldoende geanticipeerd vind ik. Oké Pavlidis is gekomen voor Boadu en doet het in zijn eerste jaar redelijk. Moet echter zoveel werk verrichten voorin dat ie na een uur ongeveer opgebrand is. Dat ie in zijn korte wedstrijden toch zoveel scoort is positief. Maar niet goed dat onze spits zo hard verdedigend moet werken. In totaliteit te weinig doelpuntenmakers in de selectie.

- Karlsson > ons goudhaantje en zeker zeer tevreden over hem. Maar lijkt opgebrand. Moest voorin vooral de kar trekken en zijn selecties voor Zweden hebben ook zijn tol geëist bij hem. Ik zie hem op training ingetapet en lijkt in de wedstrijden niet fit genoeg. Lijkt op roofbouw en dat is voor hem en AZ niet goed. Volgend seizoen moet er nu echt een rechteraanvaller bijkomen waarvan ook Karlsson als ie blijft kan profiteren.

- Wijndal > kent een wisselvallig seizoen. Start matig. Daarna sterk. Kreeg veel aandacht in media en werd geselecteerd voor Oranje. Maar juist toen werd ie vind ik te nonchalant. Minder scherp en vooral te laconiek in het terug verdedigen. Van Gaal zal hem daar in Oranje op gewezen hebben vermoed ik. Speelt met de aanvoerdersband, maar ik zie in hem geen leider in de groep. Ik gun hem een mooie transfer.

- Midtsjö > jij vind hem een held, waarom eigenlijk? In goede doen is Midtsjö één van onze sterkhouders. Dat heeft ie vooral zijn eerste twee seizoenen laten zien. Helaas vind ik hem te vaak niet in goede doen. Veel te veel onnodig balverlies. Verplaatst vrijwel nooit de bal over langere afstand. Draait ook vrijwel nooit open om de bal te verleggen naar de andere zijde waar de ruimte ligt. En loopt als postbode met de bal zich te vaak vast. Ook voor hem hoop ik op een mooie transfer en dan kan Reijnders zijn open gevallen plek volgend seizoen gaan innemen.

- BMI > ik vind hem kwetsbaar in het systeem van AZ. Heeft moeite met de ruimte achter hem te bespelen en lopende tegenstanders. Zou beter in een meer verdedigend staand team kunnen spelen. AZ zet normaliter veel druk naar voren en verdedigt tegen de middenlijn. Tussen keeper en BMI zit heel veel ruimte. AZ heeft dat probleem trachten op te lossen door een keeper te halen die van de lijn af durft te komen en ook de ruimte buiten de zestien kan bespelen. Maar dat werkt niet in alle gevallen. In topwedstrijden zakt AZ vaak wat verder in. Ploeg speelt minder diep en dat levert resultaten op voor onze ploeg. Soms ook met een achterhoede met 5 verdedigers. BMI voelt zich net als ooit bij Oranje hier blijkbaar beter bij, want dan gedijt hij beter. Zou dat met de komst van Mees de Wit als linker wingback een optie voor volgend seizoen kunnen zijn?

- directie > vooral onzichtbaar. Zo weinig naar buiten tredend naar de achterban over de ontwikkelingen m.b.t. de club. Natuurlijk kun je niet alles op straat leggen om de concurrenten niet wijzer te maken. Maar snappen ze niet dat voetbal emotie is. Juist ook bij die achterban en dat die op de hoogte willen blijven van ontwikkelingen. Daarbij maak ik mij zorgen over een aantal lopende zaken. Afas zwaait uit. AZ zoekt nieuwe sponsors voor shirt, stadion, etc. Je hoort er vrijwel niks over. BetCity is een gerucht, maar dat betekent een lange juridische strijd met sponsor Unibet? BAM heeft een forse miljoenclaim gelegd na de financiële afwikkeling van het stadion. Ook weer een juridische strijd die wij overigens vaak verliezen. Ik heb liever dat het over voetbal gaat en dat daar iets meer openheid over is. AZ is van rust en alles binnenkamer houden. Geen emotie dus? Ja wel bij het plotse ontslag van Slot en dat valt nog steeds te betreuren.

- stadion > is er zeker op vooruitgegaan. Plannen om tribunes door te trekken naar beneden en de bouw van de omloop lijken stil gevallen? Jammer. Anderzijds AZ kan ook maar één keer haar geld besteden. AZ is een voetbalclub. Dus eerste prioriteit zou het voetbal moeten zijn en daarna de andere randzaken zoals stadion en trainingsfaciliteiten. Hopelijk trekt men lessen uit dit magere seizoen. Het voetbal lijkt het verloren te hebben van de andere zaken.

- ambitie > jij vindt dat de ambitie hoger mag. Hoe dan? Onze huishouding kan zeker niet op tegen de top3. Wij bivakkeren in de suptop met een aantal andere clubs. Wij hebben geld op de bank, maar wat is het doel daarmee? AZ noemt zichzelf een opleidingsclub. Dan weet je dus ook dat de resultaten kunnen fluctueren en de prestatiecurve uitschieters naar boven, maar ook naar beneden kan hebben. Eigenlijk is een 4e plek op de ranglijst toch een optimale prestatie?

- toekomst > rooskleurig zeg jij, maar waar doel en baseer dat op? Financieel zijn wij gezond. Wij zijn eigenaar van het stadion en hoeven dus geen huur etc. te betalen. Maar daar staan wel andere lasten tegenover. De opbrengsten uit catering e.d. wil men omhoog schroeven. O.m. met de omloop. Maar dat betekent nieuwe lasten. Op den duur valt er meer geld te verdienen ja. Maar dan moet je wel zorgen voor een vol stadion en bezoekers die willen besteden. Moet je o.a. met de ploeg goede en attractieve wedstrijden spelen en vooral ook winnen. Onze huidige selectie is niet evenwichtig. In elke linie ontbeert kwantiteit en kwaliteit. Misschien doelbewust om onze jeugd te laten integreren. Maar al het hele seizoen zeg ik onze jeugd is niet klaar voor ons eerste. We zullen nog één of twee jaar moeten wachten op vooral gasten uit het huidige Onder 18. Om te overbruggen zal Huiberts nu dus echt met goede aankopen moeten komen, die toch ook de integratie van talent over zeg maar twee jaar niet in de weg staan.

Overigens niet volledig off topic > zie rol Pavlidis, maar zou ook in een beleidstopic mogen!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 03 mei 2022, 07:51 Uiteraard gun ik je je vakantie en andere bezigheden.
Gelukkig maar.

:wink:

Heb nu ook niet de tijd, energie en inzicht om op alles te reageren. Maar om voor nu even on - topic te komen:

ik vind dat Pavlidis het prima doet (zeker gezien zijn (groei)mogelijkheden) en ik vind dit ook het soort aankopen dat AZ constant zou moeten doen. Spelers uit de KKD, Scandinavië of eredivisie die al wat bewezen hebben, redelijk in vorm zijn en die groeipotentie hebben. (Denk nu even aan Odgaard, Openda, Flemming, Ngonge of achterin Meijer (?) of Doekhi.)

Uiteraard is het de vraag (altijd) zo ze kunnen aanhaken, maar je maakt in ieder geval de kans zo klein mogelijk dat het mis gaat.

Bij onbewezen spelers of twijfelgevallen (uit de losse pols: Sowah, De Wit, Gudmundsson, Aboukhlal, Evjen (?), Jensen (?), Beukema (?)) zie je ook dat die twijfels zich doortrekken in het spel bij AZ. Waardoor de resultaten ook - vroeg of laat - minder worden.

Voor wat betreft het scorend vermogen scoort AZ dan ook een voldoende. Er liggen er nu 59 in het mandje. Dat zijn er 10 meer dan in een topvorm verkerend Twente en 22 (!) meer dan het bewierookte Vitesse. Dat toch ook aardige spelers heeft als Openda en Frederiksen.

Pavlidis is mijn zorg dan ook helemaal niet en dat is ongeveer de laatste schakel die ik ga bekritiseren. Ook omdat zijn samenwerking met De Wit en Karlsson goed is. Waar we meer naar zouden moeten kijken is de verdediging, scouting (in zijn algemeenheid), spelopvatting (vechtvoetbal / loopgravenvoetbal Jansen) en het technische beleid (aankopen + jeugdopleiding).

Hier kom ik later op terug.

(Deze posts zijn immers niet - facturabel, tenzij jij het prima vindt om pay - per - post in te voeren.

Antti Pro Version.)
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 03 mei 2022, 10:34 ik vind dat Pavlidis het prima doet (zeker gezien zijn (groei)mogelijkheden) en ik vind dit ook het soort aankopen dat AZ constant zou moeten doen. Spelers uit de KKD, Scandinavië of eredivisie die al wat bewezen hebben, redelijk in vorm zijn en die groeipotentie hebben. (Denk nu even aan Odgaard, Openda, Flemming, Ngonge of achterin Meijer (?) of Doekhi.)

Uiteraard is het de vraag (altijd) zo ze kunnen aanhaken, maar je maakt in ieder geval de kans zo klein mogelijk dat het mis gaat.

Bij onbewezen spelers of twijfelgevallen (uit de losse pols: Sowah, De Wit, Gudmundsson, Aboukhlal, Evjen (?), Jensen (?), Beukema (?)) zie je ook dat die twijfels zich doortrekken in het spel bij AZ. Waardoor de resultaten ook - vroeg of laat - minder worden.

Voor wat betreft het scorend vermogen scoort AZ dan ook een voldoende. Er liggen er nu 59 in het mandje. Dat zijn er 10 meer dan in een topvorm verkerend Twente en 22 (!) meer dan het bewierookte Vitesse. Dat toch ook aardige spelers heeft als Openda en Frederiksen.

Pavlidis is mijn zorg dan ook helemaal niet en dat is ongeveer de laatste schakel die ik ga bekritiseren. Ook omdat zijn samenwerking met De Wit en Karlsson goed is. Waar we meer naar zouden moeten kijken is de verdediging, scouting (in zijn algemeenheid), spelopvatting (vechtvoetbal / loopgravenvoetbal Jansen) en het technische beleid (aankopen + jeugdopleiding).
Eens, spelers halen die zich reeds bewezen hebben en niet meer die buitenkansjes die niet in staat zijn om bij hun huidige clubs het eerste te halen (Gudmundsson, de Wit, Aboukhlal, Bergsma, Dekker en mogelijk ook het vraagteken Kerkez). Het loopt doorgaans op teleurstellingen uit, en dan is goedkoop duurkoop.
Er lopen hier in de eredivisie onder de top 4 aardig wat spelers rond die het elftal behoorlijk zouden kunnen versterken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 mei 2022, 19:57 Als Wijndal iets vreemds doet dan wordt dat ook benoemd. Misschien moet je leren accepteren dat er trainers zijn die onterecht de voorkeur geven aan bepaalde spelers. Of ze nu Dabney dos Santos heten uit het verleden en na een neerwaartse spiraal op hun 25e contractloos zijn, waaruit blijkt dat niemand anders meer heeft kunnen ontdekken wat nou zijn hoeveelheid wedstrijden onder van den Brom rechtvaardigde.

Of dat ze Zakaria Aboukhlal heten en week in week uit 1. Gekke dingen doen of 2. Het onderwerp van gekke beslissingen zijn.
Aan dat tweede kan Aboukhlal zelf niet zoveel doen, maar het benoemen kan gewoon terecht zijn. Een systematische fout is niet opeens goed als je hem onbenoemt laat.

Jouw uithalen naar Pavlidis ten koste van Aboukhlal getuigen hoe diep je moet graven om ook maar iets te vinden en zelfs dan blijkt daar nog niets uit.

Pavlidis is en blijft traag, dat benoemen we.
Aboukhlal is een egoïst, dat benoemen we.
Tot dat het een keer zal veranderen.
Mijn uithalen naar Pavlidis? Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik twijfel over hem. Hij heeft hele goede wedstrijden afgewisseld met mindere. Overall twijfel ik of verschillende aspecten in zijn spel te ontwikkelen zijn naar het niveau van de top van de eredivisie. Dat is voor mij een vraagteken op dit moment en zou ik me hand niet voor in het vuur durven steken. Dat hij op dit moment met afstand de beste spits (en ook enige spits) is, daar zijn we het allemaal wel over eens.

En dingen benoemen mag zeer zeker. Alleen gebeurt dat hier niet eerlijk. Nee, Aboukhlal heeft niet het niveau dat wij nastreven en moet je gewoon vervangen deze zomer. Simpel. Alleen heeft hij als invaller wel degelijke zijn waarde gehad, dat zie je ook gewoon terug in de cijfers. Daarvoor hoef je echt geen standbeeld voor hem op te richten. Maar uitfluiten en constant als eerste pispaal gebruiken gaat mij ook te ver.

Evjen heeft veel minder toegevoegd en wordt heel anders benaderd. Waarschijnlijk omdat de een er lief uitziet en de ander een Marokkaan is, maar je kan moeilijk ontkennen dat de benadering richting Aboukhlal een stuk negatiever is dan richting andere dissonanten die aanmerkelijk minder hebben gebracht.

In het verleden had Hatzidiakos daar ook last van. Dan werd elke tegengoal op een gegeven moment zijn schuld. Het AZ-publiek heeft gewoon een zondebok nodig en dat vind ik bijzonder treurig. Of hij nu Aboukhlal of Hatzidiakos heet.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2022, 11:50 Mijn uithalen naar Pavlidis? Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik twijfel over hem. Hij heeft hele goede wedstrijden afgewisseld met mindere. Overall twijfel ik of verschillende aspecten in zijn spel te ontwikkelen zijn naar het niveau van de top van de eredivisie. Dat is voor mij een vraagteken op dit moment en zou ik me hand niet voor in het vuur durven steken. Dat hij op dit moment met afstand de beste spits (en ook enige spits) is, daar zijn we het allemaal wel over eens.

En dingen benoemen mag zeer zeker. Alleen gebeurt dat hier niet eerlijk. Nee, Aboukhlal heeft niet het niveau dat wij nastreven en moet je gewoon vervangen deze zomer. Simpel. Alleen heeft hij als invaller wel degelijke zijn waarde gehad, dat zie je ook gewoon terug in de cijfers. Daarvoor hoef je echt geen standbeeld voor hem op te richten. Maar uitfluiten en constant als eerste pispaal gebruiken gaat mij ook te ver.

Evjen heeft veel minder toegevoegd en wordt heel anders benaderd. Waarschijnlijk omdat de een er lief uitziet en de ander een Marokkaan is, maar je kan moeilijk ontkennen dat de benadering richting Aboukhlal een stuk negatiever is dan richting andere dissonanten die aanmerkelijk minder hebben gebracht.

In het verleden had Hatzidiakos daar ook last van. Dan werd elke tegengoal op een gegeven moment zijn schuld. Het AZ-publiek heeft gewoon een zondebok nodig en dat vind ik bijzonder treurig. Of hij nu Aboukhlal of Hatzidiakos heet.
De overeenkomst tussen Hatzidiakos en Aboukhlal is dat ze gewoon consequent niet voldoen.
Hatzidiakos is op zijn 25e met 148 wedstrijden in AZ 1 en 48 wedstrijden in Jong AZ nog altijd niet van het niveau dat mensen graag bij AZ zouden zien. Ook al ben je niet superkritisch, is hij nog altijd niet onomstreden gebleken.

Bij Aboukhal is een vergelijkbaar scenario in de zin dat al vroeg duidelijk was dat hij niet voldeed en hij bovenmatig vaak in het elftal is gekomen. Zijn bijdrage is vervolgens cijfermatig net zo groot als die van Gudmundsson, maar Gudmundsson moest even goed weg en heeft een keer een preek over zijn gedrag en motivatie gehad die is uitgelekt.

Dergelijk met twee maten meten en een voorkeursbehandeling voor een speler levert kritiek op waar de speler zelf nog niet zoveel aan kan doen, maar die wel op hem betrekking heeft.

Dat mensen dat dan recht proberen te trekken door met onzin argumenten spelers die wél op zijn minst voldoende presteren te pakken is dan weer hypocriet. Zeker als je er nog bij gaat halen dat het om de afkomst van de speler zou gaan, ook dat is onzin.
Van Viktor Elm tot Reijnen, van Brezancic tot Avdic, wie niet voldoet krijgt kritiek en waar échte foute gemaakt worden kan dat nog eens twee keer zo hard terug komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2022, 12:03 De overeenkomst tussen Hatzidiakos en Aboukhlal is dat ze gewoon consequent niet voldoen.
Hatzidiakos is op zijn 25e met 148 wedstrijden in AZ 1 en 48 wedstrijden in Jong AZ nog altijd niet van het niveau dat mensen graag bij AZ zouden zien. Ook al ben je niet superkritisch, is hij nog altijd niet onomstreden gebleken.

Bij Aboukhal is een vergelijkbaar scenario in de zin dat al vroeg duidelijk was dat hij niet voldeed en hij bovenmatig vaak in het elftal is gekomen. Zijn bijdrage is vervolgens cijfermatig net zo groot als die van Gudmundsson, maar Gudmundsson moest even goed weg en heeft een keer een preek over zijn gedrag en motivatie gehad die is uitgelekt.

Dergelijk met twee maten meten en een voorkeursbehandeling voor een speler levert kritiek op waar de speler zelf nog niet zoveel aan kan doen, maar die wel op hem betrekking heeft.

Dat mensen dat dan recht proberen te trekken door met onzin argumenten spelers die wél op zijn minst voldoende presteren te pakken is dan weer hypocriet. Zeker als je er nog bij gaat halen dat het om de afkomst van de speler zou gaan, ook dat is onzin.
Van Viktor Elm tot Reijnen, van Brezancic tot Avdic, wie niet voldoet krijgt kritiek en waar échte foute gemaakt worden kan dat nog eens twee keer zo hard terug komen.
Gudmundsson heeft daarna nog gewoon gespeeld en is deze winter enkel verkocht omdat hij zo nog wat opleverde. Niet vanwege zijn gedrag. En omdat ze Evjen de voorkeur gaven omdat die nog een doorlopend contract heeft en het voor hem ook het half jaar van de waarheid zou zijn. Zijn verkoop heeft dus verschillende redenen en hij is dus niet verkocht omdat hij zogenaamd kritiek had.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2022, 20:39 Gudmundsson heeft daarna nog gewoon gespeeld en is deze winter enkel verkocht omdat hij zo nog wat opleverde. Niet vanwege zijn gedrag. En omdat ze Evjen de voorkeur gaven omdat die nog een doorlopend contract heeft en het voor hem ook het half jaar van de waarheid zou zijn. Zijn verkoop heeft dus verschillende redenen en hij is dus niet verkocht omdat hij zogenaamd kritiek had.
Hij leverde alleen nog maar zo wat op, omdat zijn contract eerder niet verlengd is omdat het vertrouwen er niet is en hij dat ook niet voelde. Om eerlijk te zijn vind ik jou echt enorm kieskeurig in hoe je over spelers oordeelt. Denk je nou echt dat het totaal geen optelsom is?
Dit is zeker net weer zoiets als het verhaal dat Ouwejan vet tevreden was over alles :roll:

Zet de gekleurde bril even af.
Oh en laat spelers die daadwerkelijk wat bijdragen dan voortaan even met rust tenzij je échte argumenten hebt.
Want daar ging het natuurlijk oorspronkelijk om. Dat 'mijn' Pavlidis opeens totaal onredelijk weer eens kritiek moest verduren terwijl hij gewoon in de dubbele cijfers zit zowel in de Eredivisie als in het gehele seizoen (eerder zat hij nog niet boven de 10 doelpunten in de Eredivisie).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2022, 11:50

Evjen heeft veel minder toegevoegd en wordt heel anders benaderd. Waarschijnlijk omdat de een er lief uitziet en de ander een Marokkaan is, maar je kan moeilijk ontkennen dat de benadering richting Aboukhlal een stuk negatiever is dan richting andere dissonanten die aanmerkelijk minder hebben gebracht.
Sorry, maar dat is gewoon écht niet waar. De reden dat Evjen minder kritiek krijgt is omdat hij gewoon keihard verdedigend, wél passt naar teamgenoten en met onze veelbelovende aanvallen niet keer op keer om zeep helpt. Dingen die ik Aboukhlal allemaal heb kunnen verwijten op één punt of nog steeds. Deze gozer schiet ballen vanaf 25 meter terwijl je 2 aanvallers vs 1 verdediger heb.
Gozer is echt om gek van te worden.

En sorry AZ4Life, maar Leeuwin, Van Rhijn, Dos Santos, Friday en Sowah zijn allemaal ook echt vreselijk. Konden van mij niet snel genoeg weg zijn. En die hebben óók een kleurtje. Maar het enige wat belangrijk is, is dat ze niet kunnen voetballen. Want (zoals aangegeven) hebben we Viktor Elm, Guus Hupperts en Ettiene Reijnen net zet zo hard vervloekt.


Over Idrissi was toch nooit gedoe? Dat was één van de favoriete spelers van dit hele forum. Iedereen wilt toch Taabouni en Barasi hier meer zien in het eerste? Dus als er iemand de gekleurde bril moet afzetten, dan ben jij het. Want volgens mij zijn dat allemaal "islamitische" jongens. En al zitten ze bij Scientology, het kan me (en ik denk 99% hier) geen reet roesten.

Ik word er zo schijtziek van dat mensen dan een huidskleur er selectief bijhalen. Wat een onzin. Het is gewoon een hele slechte, egoïstische voetballer die nooit passt, altijd probeert te schieten vanaf elke positie en altijd zijn man (zonder succes) probeert langs te "dribbelen".
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2022, 11:50 Evjen heeft veel minder toegevoegd en wordt heel anders benaderd. Waarschijnlijk omdat de een er lief uitziet en de ander een Marokkaan is [...]
Allemachtig....
#-o
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SchoorlAZ schreef: 04 mei 2022, 03:27 Sorry, maar dat is gewoon écht niet waar. De reden dat Evjen minder kritiek krijgt is omdat hij gewoon keihard verdedigend, wél passt naar teamgenoten en met onze veelbelovende aanvallen niet keer op keer om zeep helpt. Dingen die ik Aboukhlal allemaal heb kunnen verwijten op één punt of nog steeds. Deze gozer schiet ballen vanaf 25 meter terwijl je 2 aanvallers vs 1 verdediger heb.
Gozer is echt om gek van te worden.

En sorry AZ4Life, maar Leeuwin, Van Rhijn, Dos Santos, Friday en Sowah zijn allemaal ook echt vreselijk. Konden van mij niet snel genoeg weg zijn. En die hebben óók een kleurtje. Maar het enige wat belangrijk is, is dat ze niet kunnen voetballen. Want (zoals aangegeven) hebben we Viktor Elm, Guus Hupperts en Ettiene Reijnen net zet zo hard vervloekt.


Over Idrissi was toch nooit gedoe? Dat was één van de favoriete spelers van dit hele forum. Iedereen wilt toch Taabouni en Barasi hier meer zien in het eerste? Dus als er iemand de gekleurde bril moet afzetten, dan ben jij het. Want volgens mij zijn dat allemaal "islamitische" jongens. En al zitten ze bij Scientology, het kan me (en ik denk 99% hier) geen reet roesten.

Ik word er zo schijtziek van dat mensen dan een huidskleur er selectief bijhalen. Wat een onzin. Het is gewoon een hele slechte, egoïstische voetballer die nooit passt, altijd probeert te schieten vanaf elke positie en altijd zijn man (zonder succes) probeert langs te "dribbelen".
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 04 mei 2022, 03:27 Over Idrissi was toch nooit gedoe? Dat was één van de favoriete spelers van dit hele forum. Iedereen wilt toch Taabouni en Barasi hier meer zien in het eerste? Dus als er iemand de gekleurde bril moet afzetten, dan ben jij het. Want volgens mij zijn dat allemaal "islamitische" jongens.
Vergeet ook - bijvoorbeeld - Maher, El Hamdaoui, Boussatta, Sektioui en El Khattabi niet.

Als je een beetje normaal en je best doet krijg je zelfs een leuk eigen liedje.

(Sorry voor offtopic.)
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 04 mei 2022, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Evjen krijgt meer credits dan Aboukhlal omdat die laatste veel vaker de kans heeft gekregen en Evjen Noors Voetballer van het jaar is geweest, dus blijkbaar kan Evjen wel degelijk voetballen.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2022, 20:51 Hij leverde alleen nog maar zo wat op, omdat zijn contract eerder niet verlengd is omdat het vertrouwen er niet is en hij dat ook niet voelde. Om eerlijk te zijn vind ik jou echt enorm kieskeurig in hoe je over spelers oordeelt. Denk je nou echt dat het totaal geen optelsom is?
Dit is zeker net weer zoiets als het verhaal dat Ouwejan vet tevreden was over alles :roll:
Neehoor, ik beoordeel ze allemaal gelijk. Zonder vooroordelen des persoons. En je praat nu onzin over Ouwejan, niemand heeft ooit gezegd dat hij 'vet tevreden was over alles'. We hebben allemaal geconstateerd dat hij chagrijnig is vertrokken, alleen hebben een aantal geconstateerd dat dat onterecht was.
Zet de gekleurde bril even af.
Oh en laat spelers die daadwerkelijk wat bijdragen dan voortaan even met rust tenzij je échte argumenten hebt.
Want daar ging het natuurlijk oorspronkelijk om. Dat 'mijn' Pavlidis opeens totaal onredelijk weer eens kritiek moest verduren terwijl hij gewoon in de dubbele cijfers zit zowel in de Eredivisie als in het gehele seizoen (eerder zat hij nog niet boven de 10 doelpunten in de Eredivisie).
Kritiek valt wel mee. Ik gaf aan niet geheel overtuigd te zijn. Er is niemand die Pavlidis hier helemaal afbrandt.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 04 mei 2022, 03:27 Sorry, maar dat is gewoon écht niet waar. De reden dat Evjen minder kritiek krijgt is omdat hij gewoon keihard verdedigend, wél passt naar teamgenoten en met onze veelbelovende aanvallen niet keer op keer om zeep helpt. Dingen die ik Aboukhlal allemaal heb kunnen verwijten op één punt of nog steeds. Deze gozer schiet ballen vanaf 25 meter terwijl je 2 aanvallers vs 1 verdediger heb.
Gozer is echt om gek van te worden.

En sorry AZ4Life, maar Leeuwin, Van Rhijn, Dos Santos, Friday en Sowah zijn allemaal ook echt vreselijk. Konden van mij niet snel genoeg weg zijn. En die hebben óók een kleurtje. Maar het enige wat belangrijk is, is dat ze niet kunnen voetballen. Want (zoals aangegeven) hebben we Viktor Elm, Guus Hupperts en Ettiene Reijnen net zet zo hard vervloekt.


Over Idrissi was toch nooit gedoe? Dat was één van de favoriete spelers van dit hele forum. Iedereen wilt toch Taabouni en Barasi hier meer zien in het eerste? Dus als er iemand de gekleurde bril moet afzetten, dan ben jij het. Want volgens mij zijn dat allemaal "islamitische" jongens. En al zitten ze bij Scientology, het kan me (en ik denk 99% hier) geen reet roesten.

Ik word er zo schijtziek van dat mensen dan een huidskleur er selectief bijhalen. Wat een onzin. Het is gewoon een hele slechte, egoïstische voetballer die nooit passt, altijd probeert te schieten vanaf elke positie en altijd zijn man (zonder succes) probeert langs te "dribbelen".
Uitstraling werkt wel degelijk mee. Ik heb het nooit over de religie gehad overigens. Er zijn zat jongens die op basis van uitstraling werden afgefakkeld, wat ook helemaal nergens op sloeg. Nu is het trouwens wel zo dat jongens van een Arabische komaf maatschappelijk een stuk minder geaccepteerd worden, dat is gebleken uit talloze onderzoeken. Maar goed, laten we daar geen maatschappelijke discussie van maken in dit topic. Alleen je moet ook niet zo naïef zijn om te denken dat dat onder supportersgroepen ineens anders zou zijn. Sterker nog, je hoort vaak genoeg hersenloze opmerkingen die verwijzen naar afkomst op tribunes.

En nogmaals, over de kwaliteiten van Aboukhlal zijn we het wel deels eens. In die zin dat hij niet goed genoeg is. Maar dat Evjen dan meer krediet krijgt omdat hij zogenaamd meer oog zou hebben voor zijn medespelers is natuurlijk gelul. Hij heeft er misschien wel oog voor, maar voegt niks toe. Ik kan me één knappe steekpass herinneren in die drie jaar dat hij hier rond huppelt. Dan heb ik liever een wat blindere speler die wel gewoon hard werkt en ons af en toe nog punten oplevert.

Nog even over Idrissi trouwens, daar hoorde je ook regelmatig gefluit bij. Eén van je sterspelers heb je het dan over he. En dat wisten ze in de groep ook dondersgoed. Het was zelfs een keer zo dat Idrissi het veld op kwam bij een foto shoot van de selectie en toen klapten een aantal van zijn medespelers, waarop de anderen reageerden met 'krijg je tenminste nog een keer applaus in dit stadion'. Triest dus. En dat had ook alles te maken met zijn uitstraling, want voetbaltechnisch kon je daar niet veel op aanmerken. Dus in plaats van mij te betichten van een gekleurde bril kan je misschien beter zelf even in de spiegel kijken. En met 'je' bedoel ik jou niet eens persoonlijk, maar bedoel ik dat de benadering van bepaalde spelers eens tegen het licht gehouden moet worden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 04 mei 2022, 09:12 Er zijn zat jongens die op basis van uitstraling werden afgefakkeld, wat ook helemaal nergens op sloeg. Nu is het trouwens wel zo dat jongens van een Arabische komaf maatschappelijk een stuk minder geaccepteerd worden, dat is gebleken uit talloze onderzoeken. Maar goed, laten we daar geen maatschappelijke discussie van maken in dit topic. Alleen je moet ook niet zo naïef zijn om te denken dat dat onder supportersgroepen ineens anders zou zijn. Sterker nog, je hoort vaak genoeg hersenloze opmerkingen die verwijzen naar afkomst op tribunes.
Ik denk wel dat je gelijk hebt hierin en als mensen heel eerlijk zijn dit (niet leuke gegeven) ook wel moeten erkennen. Maar het zal een combi van dit en de prestaties zijn.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 04 mei 2022, 09:21 Ik denk wel dat je gelijk hebt hierin en als mensen heel eerlijk zijn dit (niet leuke gegeven) ook wel moeten erkennen. Maar het zal een combi van dit en de prestaties zijn.
Dat is het zeker. De prestaties zijn ondermaats, daar zijn we het allemaal over eens. Maar dat geldt voor meerdere spelers. Alleen de ene speler wordt onevenredig hard aangepakt ten opzichte van de ander. Dat is nu Aboukhlal, dat was zo met Hatzidiakos en ook Idrissi heeft daar in mindere mate last van gehad. Die eerste twee worden/werden ook echt uitgefloten door het publiek en zijn op de socials altijd de sjaak.

Idrissi is ook nooit echt in de armen gesloten door het publiek. Die was ook altijd het eerste mikpunt van fluitconcertjes als het minder ging. Alleen was die ook nog wel echt goed, waardoor het nog niet dezelfde proporties had als bij die andere twee.

Maar het is gewoon aantoonbaar dat de ene speler die niet voldoet harder wordt aangepakt dan de ander. Ik zie hierboven heel wat rijtjes met andere jongens die niet voldeden en dat dat ook benoemd werd hier op het forum. Eens, alleen werden die niet zo bejegend als Aboukhlal en Hatzidiakos. Een Gudmundsson had talent, maar deed er niks mee. Hij had dezelfde cijfers als Aboukhlal lees ik hierboven (weet niet of dat klopt), maar het verschil in bejegening vanaf de tribunes is mega. Zelfde met Evjen en Aboukhlal, die het aantoonbaar slechter doet.

Het zal ermee te maken hebben dat de supporters zich toch iets makkelijker kunnen identificeren met de ene dan met de ander. Zelfde als met die gênante hype rond Beukema. Die werd al tot god verheven nog voor hij een bal had geraakt. En nu hij regelmatig de fout ingaat hoor je niemand. Als Hatzidiakos diezelfde fout maakt is het hok te klein. Dan wordt er verwezen naar de kansen die Hatzidiakos al gekregen zou hebben, maar dat is bullshit. Panta kon al vanaf het begin niks goed doen en kreeg al vrij vroeg de schuld van elke defensieve misser.

Maar goed, on topic weer.. Of anders de discussie even verder voortzetten in een ander topic.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 03 mei 2022, 10:34 ik vind dat Pavlidis het prima doet (zeker gezien zijn (groei)mogelijkheden) en ik vind dit ook het soort aankopen dat AZ constant zou moeten doen. Spelers uit de KKD, Scandinavië of eredivisie die al wat bewezen hebben, redelijk in vorm zijn en die groeipotentie hebben. (Denk nu even aan Odgaard, Openda, Flemming, Ngonge of achterin Meijer (?) of Doekhi.)

[...]

Pavlidis is mijn zorg dan ook helemaal niet en dat is ongeveer de laatste schakel die ik ga bekritiseren. Ook omdat zijn samenwerking met De Wit en Karlsson goed is. Waar we meer naar zouden moeten kijken is de verdediging, scouting (in zijn algemeenheid), spelopvatting (vechtvoetbal / loopgravenvoetbal Jansen) en het technische beleid (aankopen + jeugdopleiding).
UP!

Even een zeldzaam topic opzoeken waar ik soort van gelijk lijk te hebben. Althans, in ieder geval in mijn hoofd.

Ga je toch lekker het weekend in. Met gedachtes aan wéér twee goals van MIJN Pav.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 27 aug 2021, 07:57 Nou. Ja.

Het is wel een wat teleurstellend gebeuren. Ook in de kaats.

Zweep erover.
Haha sorry Antti, maar ga je toch ook even uppen over MIJN Pavlidis :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 13 mei 2022, 17:21 Haha sorry Antti, maar ga je toch ook even uppen over MIJN Pavlidis :wink:
Na MIJN WEGHORST wil ik ook MIJN PAVLIDIS claimen! :wink:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 11:43 UP!

Even een zeldzaam topic opzoeken waar ik soort van gelijk lijk te hebben. Althans, in ieder geval in mijn hoofd.

Ga je toch lekker het weekend in. Met gedachtes aan wéér twee goals van MIJN Pav.
Tja van de zomer zat je jezelf te uppen dat wij nooit meer een duo zoals Boadu en Stengs zouden zien. Zowel qua cijfers als transferwaarde.

Moet ik mezelf nu ook uppen dat ik daarop reageerde met de verwachting dat Karlsson en Pavlidis dat (makkelijk) gingen overtreffen?

Zijn die scouts in Frankrijk al ontslagen?
Plaats reactie